Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8tq '00 sekalaisia huoltotöitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8tq '00 sekalaisia huoltotöitä

    Eilen kaivelin tuon akkukaukalon puhtaaksi varmuuden vuoksi kun tuossa noin kk sitten sinne oli vähän kertynyt vettä vaikka olin paineilmalla putsannut isommat paskat pois n. kk aikaisemmin.
    tempaisin akun alta tuon kumitutin kokonaan hittoon koska sillä ei oikeasti tee siellä yhtään mitään.Sehän on vaan sellanen suppilo joka kerää sinne kuppiin kaiken skeidan ja maatuu sinne.
    Pikkuhiljaa on katastrofi valmis.On kyllä ihme suunnittelun kukkanen tuo kaukalo.
    Faija kertoi juuri että sen pomon suht uudessa passatissa tuo kaukalo täyttyi ja huomasin vedet sisällä vasta kun takajalkatilassa oli aallokkoa.Tämä käpy taisi mennä VW:n piikkiin kun kuivasivat
    liikkeessä matot yms.
    Samaten setä osti `00 pasuunan aikoinaan ja kyseli multa mitä pitäs tarkistaa ekana kun olin käymässä.Sanoin suoraan että akkukaukalo ja hilkulla oli ettei soppa ollut taas valmis.
    Kiitteli kovasti, päivän hyvä työ tehty.

  • #2
    Virtuaalinen kumarrus tänne ohjeista - taitaa meikäläisen löytää illalla firman hallista jarrulevyjä/paloja vaihtamasta.

    Kiitos Jouni!

    Comment


    • #3
      Samoilla linjoilla täällä ollaan! Kiitos ja kumarrus.

      Comment


      • #4
        Jep - Levyt vaihdettu, ei tosiaan ollut vaikea homma näillä ohjeilla.

        Tuossa voi oikaista. Itseltä ei pakista löytynytkään 7mm kuusikoloavainta, joten liukutappeja ei saanut auki. Ne satulan kannakkeet voi silti avata ja sitten heittää uuden levyn paikalleen. Samalla tuli tarkistettua että paloissa oli hyvin pintaa, joten tämä väliaikainen ratkaisu ei luultavasti ole ihan katastrofi.

        Tietenkin ne palat ovat kuluneet vanhojen leyjen mukaan, joten nyt näyttivät etteivät ota kiinni koko kulutuspintaan - pitää katsoa jos asettuvat ja hommata se avain ja heitellä uudet palat paikalleen myöhemmin.

        Comment


          #5
          Minä olen kyllä vahvasti sitä mieltä että, levyt ja palat vaihdetaan uusiin samalla kerralla.

          Comment


            #6
            Komppaan kaimaa. Uudet levytkin kuluvat hieman vanhojen jarrupalojen sanelemille urille, ennen kuin sopivat yhteen.

            Comment


            • #7
              En ole periaatteessa eri mieltä, mutta kynsin ja hampain niitä kuusiokoloja ei availla ja vanhat levyt muistuttivat enemmän sirkkelinteriä kuin jarrulevyjä. Joten siksi nyt näin. Ensi viikolla uudet palat alle, ei ehdi tulla montaa sataa kilometriä kun moottoripyöräilykelitkin jatkuvat...

              Comment


                #8
                Moniurahihnan vaihto (ALZ,AVJ,ALT,AWA,AMB,BFB,BEX and friends). Aikaa tähän saa varata noin
                30min - 2 tuntia, sorminäppäryydestä ja hermoista riippuen.

                Työkalut:

                -17mm kiintoavain
                -13mm kiintoavain
                - 4mm kuusiokoloavain tjms puikko
                - laastaria (kohtuuahdasta)

                Huomioi hihnan veto ennen purkua. Kirjoita/piirrä muistilappu.

                Älä tiputa työkaluja tai pultteja alas, joudut suurella todennäköisyydellä irroittamaan koneen
                alamuovin. Minä onnistuin tiputtamaan 17mm avaimen mutta sain sen alamuovia koputtamalla
                reiän luo ja noukittua ulos.

                Väännä 17mm avaimella kiristinrulla löysemmälle (ylhäältä ja edestä katsottuna kuskin puolelle).
                Pidä kiristin tässä asennossa ja vedä vanha hihna pois



                Poista 3 krt 13mm kannalla olevat pultit jotka pitävät rullan kiristimen koneessa ja poista
                kiristinasetelma kokonaan.

                Pujota uusi hihna paikalleen.



                Väännä 17mm avaimella kiristin jotain vastinetta vastaan löysimpään asentoon, ja laita
                kuusiokolon avain reikään jotta kiristin pysyy löysä-asennossa.

                Pulttaa kiristinasetelma takaisin koneeseen 3krt 13mm kannan pulteilla.

                Väännä 17mm avaimella kiristimeen löysää, ja poista kuusiokoloavain.

                Comment


                • #9
                  Tuossa 3. kohdassa oli maininta:

                  suodatinkotelon päältä sähkömokkula

                  Mikähän tuo sähkömokkula on?

                  Comment


                  • #10
                    Sytytysvahvistin.

                    Comment


                    • #11
                      Ihmettelin vaan kun itsellä AWT moottorissa on muuten ihan samannäköistä mutta tuossa sähkömokkulan paikalla on ainoastaan ruuvin reiät sille...

                      Comment


                      • #12
                        Sulla on sen verran uudempi, että vahvarit on puolissa.

                        Comment

                        Working...
                        X