Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä flow regulating valve tekee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä flow regulating valve tekee?

    Ehkö elämää tyhmempi kysymys taas, mutta kysyn kuitenkin.

    Tuossa kehittelin painekoesysteemiä ja ilman kompuraa sitä puhaltamalla testasin. Ihmettelin sitä mutikkaa imusarjan alla mikä jo puhaltaessa ilmaa systeemiin alkaa pihistä. Eli vuotaa sieltä ilmaa.
    Näkyy täällä tuossa imusarjan alla, syyläristä lähtevän putken ja sen haaran ylävasemmalla:
    http://s2central.net/images/tcpa1.jpg
    ja tässä toinen, jotta selviää mitä tarkoitan.
    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...c/20breath.jpg

    Kuuluuko sen vuotaa?
    Testaan joku toinen päivä kompuralla vuotoja.

  • #2
    Ei saa vuotaa. Koita myös painella niitä sen letkuja. Jos ovat ihan lakua niin vaihto kannattaa. Pidä penkistä kiinni, kun kysyt hintoja.

    Comment


    • #3
      Olikos se niin että sulkee tuon huohotuksen, kun alkaa ahtamaan. Joku korjaa jos olen väärässä.
      Tulppaa venttiilikopasta lähtevä huohotusletku, kun teet vuototestiä.

      Comment


      • #4
        No se rajoittaa imua eli rajoittaa huohotuksen "tehostusta".

        Comment


        • #5
          Jeps, eilen kiskaisin sen venttiilin pois ja siinä on semmoinen pieni reikä, josta ilma tulee. Reikä on siinä laipassa kokoluokkaa 1-1.5mm. Näytti siltä, että se on siinä ollut aina tai sitten se on itse porattu joskus aikaa sitten.

          Puhallellessa siihen ilma kulkee molempiin suuntiin vapaasti. Tukittaessa toinen putki se reikä suhisee. Uskaltaakohan sen tukkia, jos sillä on jokin tarkoitus?

          Sisällä siellä oli öljyistä töhnää jonkin verran. En purkanut, mutta rei'istä näki. Sisällä myös joku jousi.
          Ilmeisesti se tiettyyn pisteeseen saakka antaa ilman mennä vapaasti, jonka jälkeen jotenkin kuristaa virtausta.

          Comment


            #6
            toihan on mielestäni vähän arveluttavaa paineistaa siten, että paine pääsee myös huohottimeen - jossain vaiheessa stefat nyrjähtää ja koneesta tulee öljyruisku.

            tossa polemiikkia tatista toisen moottorin yhteydessä:
            http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24654

            Comment


            • #7
              Joo, huohottimen tulo kannattaa tukkia ennen paineistusta, siitäkin löytyy juttua täältä.

              Comment

              Working...
              X