Oikea etuovi oli auton mukaan aina kiinni, vaikka auki olikin. Epäilys heräsi heti lukon mikrokytkimeen.
Lukko irti, mikrokytkimen klemmi irti ja kytkin pois kolostaan. Kulmissa on 4 pientä lukitusnastaa, joita varovasti pienellä ruuvarilla vääntämällä saa auki. Kansi nappeineen lähtee irti. Nappi näköjään painaa vetojousta, joka taas vetää mustasta metallista tehtyä liipotinta, jonka päässä kärki. Virta siis kulkee liipottimen pellinkulman läpi.
Mittarilla tarkastaessa, virta ei kulkenut juurikaan sen liipottimen terävän kulman läpi. Varovasti toinen reuna alas ja pientä raaputusta, ja sitten takaisin ja toinen puoli. Johan alko yhdistämään. Hiukan rasvaa perään ja kiinni. Ja paikoilleen. Siinä, taas toimii. Samalla kunnon rasvaus lukolle.
Normaali ohjehan on, että vaihda lukko. Lukossa muuten teksti VW France. En tiennytkään, että sellainenkin firma on olemassa.
Lukko irti, mikrokytkimen klemmi irti ja kytkin pois kolostaan. Kulmissa on 4 pientä lukitusnastaa, joita varovasti pienellä ruuvarilla vääntämällä saa auki. Kansi nappeineen lähtee irti. Nappi näköjään painaa vetojousta, joka taas vetää mustasta metallista tehtyä liipotinta, jonka päässä kärki. Virta siis kulkee liipottimen pellinkulman läpi.
Mittarilla tarkastaessa, virta ei kulkenut juurikaan sen liipottimen terävän kulman läpi. Varovasti toinen reuna alas ja pientä raaputusta, ja sitten takaisin ja toinen puoli. Johan alko yhdistämään. Hiukan rasvaa perään ja kiinni. Ja paikoilleen. Siinä, taas toimii. Samalla kunnon rasvaus lukolle.
Normaali ohjehan on, että vaihda lukko. Lukossa muuten teksti VW France. En tiennytkään, että sellainenkin firma on olemassa.
Comment