Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä Audin diesel-koneissa _ei_ ole nokka/jakopääongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Missä Audin diesel-koneissa _ei_ ole nokka/jakopääongelmia

    2.5R5 koneen heikkous on juurikin jakopää, mutta muuten väittäisin sen olevan uudempaa V6 konetta luotettavampi. Merkkiliikkeessä hihnaremontti maksaa tonnin luokkaa, mutta ainakin muualla selviää puolta halvemmallakin. Pikkudieseleissäkään hihnanvaihto ei ole aivan halpaa lystiä. Noiden pikkudieseleiden heikkous tuntuu olevan ilmamäärämittarit, jotka eivät tosin maksa maltaita.

  • #2
    ei R5 ole paha kone. ei vaan kestä missata jakopään hihnan vaihtoa ja pitää muistaa vaihtaa kaikki hilut siinä samalla. melko luotettava kampe muuten. takana 75tkm AEL koneella ja ei valittamista.

    Comment


    • #3
      Nyt noin 200 tkm 1.9 tdi.llä takana omassa käytössä, 30 tkm viritettynä. Moottorin kanssa ei ole ollut mitään murheita. Hehkut vaihdettu ja maffi pitää nyt vaihtaa.

      Comment


      • #4
        1.9/2.0 kestää, muuten paitti:

        2-massavauhtipyörä on heikko, alkaa täristää jossain vaiheessa.
        MAF on kaikkien dieseleiden vaihtolistalla jossain vaiheessa.
        Lämpöanturi ja termari kannattaa heti vaihtaa jos ostat käytettyä.

        Comment


        • #5
          Itellä vasta 11tkm takana joten ei mitään radikaalia kokemusta 1.9:stä.
          Tähän mennessä toiminut kuten 270tkm ajetun olettaa. Hieman huohottaa ja menohaluja aavistuksen puuttuu, joten remontti tulee tässä jossain vaiheessa eteen. Osat on jo tiedusteltu ja kaikki jäänee alle 1000e mäntineen kaikkineen.
          Eli männät, laakerit, hydraulinostimet, stefat, tiivisteet, vesipumppu ja rullat, hihnat, koneistukset. Katotaan nyt että pitääkö turbon suhteen tehdä jotain. Jos nykyinen on loppusuoralla, se korvataan jollan kevyellä upgrade puhaltimella. Tehotavoite on lastun jne kanssa noin 150hv/~300nm (laatikko rajoittaa hieman tuota).
          Laatikkokin saattaa joutua puukon alle jossain aikavälissä. Jahka tuon työkalun saa joskus timmiin kuntoon, sillä ajetaan kilsat täyteen.

          Comment


          • #6
            Juu näin on, vaikka ilman quattroakin. 1.9 tdi 6V-malleja on myynnissä tosi vähän = kukaan ei halua luopua niistä ;-) Satuin sitten yhden löytämään Ruotsista tammikuussa, ja vielä spekseihin sopivat xenonitkin löytyi.

            Comment


            • #7
              Minä kun kävin testaamassa tuollaista 130hv 6v vehjettä niin se oli heti pois laskuista. Kepittämistä riittää, toki voi skipata vaihteita jos haluaa. Välillä unohtu vaihtaa 6:lle. Siksi mulla onkin ihanan huoltovapaa ja toimiva 5v tiptronic :)

              Comment


              • #8
                En näkisi, että tuossa Petrin mainitsemassa vehkeessä nyt niin hirveästi olisi sitä "kepittämisen tarvetta", vääntöä kun lastulla/boxilla on sen verran enemmän, että vaihteita tosiaan voi skipata aika iloisesti.
                Ja niin kuin joku tuossa yllä jo mainitsikin, niin tosi hakusessa on a6:t farmarina, nelivetona ja tuolla 130hp 6v laatikolla. Tai no, saahan niitä, mutta hinta sitten jo vähän pompsahtaa. ;-)

                Comment


                • #9
                  Kepitys on ihan mannaa 2 automaattiaudin jälkeen. Taas on täysi tuntuma ajamiseen, aah.

                  Ja ei sitä tarvi niin ihmeesti kepitellä kun ajaa, ja pienen kokemuksen perusteella tietää mikä vaihde on sopivin mihinkin tilanteeseen.

                  Comment


                  • #10
                    Juu näin on, vaikka ilman quattroakin. 1.9 tdi 6V-malleja on myynnissä tosi vähän = kukaan ei halua luopua niistä ;-)
                    Samaa mieltä, kokeiles vielä löytää A4 1.9TDIQ Avant sport paketilla.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla on n. 14tkm takana 66kW 1.9:llä. Autolla on ajettu kaiken kaikkiaan 314tkm. Olen ilmeisesti onnistunut ostamaan auton juuri siinä vaiheessa kun siitä pitää alkaa vaihtamaan niitä kulutusosia.
                      Tuulilasi ja kaikki jarrut oli uusittu edellisen omistajan toimesta juuri kun ostin auton. Itse olen laittanut tukivarsia n kappaletta, coolerin letkuja, iskarit, virtalukon pohjan, umpiot, etuvilkut ja säätänyt pumpun ajoituksen (en edes muista kaikkea pikkunippeliä). Nyt on vaihtolistalla raidetangon sisäpäät ja moniuhrahihnan kiristinyksikkö (sitten jossain vaiheessa).
                      Mutta niin kuin näkyy, periaatteessa moottorista ei ole tänä aikana ollut huolta. Eikä toisaalta näytä, että olisikaan tulossa (tietty se huomenna heti korkkaa).
                      Aika lailla tekis mieli 2.5 R5:ttä mutta kattoo ny...

                      Comment


                      • #12
                        Ai jollain muullakin on hakusessa 1.9TDIQ :) Itse sain hommattua mokoman tuossa pari kuukautta sitten ja nettiautossa oli niin kauan, että myyjä kerkesi välissä jo laskea hintaakin :)

                        En tiedä minkä ikäistä olette hakemassa, mutta tuo on vuosimallia 98 ja 130tkm ajettu ja dokumentitkin vielä löytyy. Tosiaan tarjonta kyllä tuntui olevan kohtalaisen pientä ja tuokin meni hieman alkuperäisestä budjetista yli, mutta kun ei saanut millään Saksastakaan sitä hommattua tuon halvemmalla.

                        Talvikelejä odotellessa :)

                        Comment

                        Working...
                        X