moi! mulla on s4 2.7tt vm 98.Turbot vaihdettiin viikonloppuna ja nyt pitäisi saada jostain coolerit.kertokaa firmoja ketkä tekee moisia kapistuksia/mistä kannattaa tilata.ite en tiedä yhtään paikkaa,joten apu on nyt todella tarpeen.kiitos
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 BiT välijäähdyttimet
Collapse
X
-
alludavidsonAvainsanat: Ei mitään
-
Niin tarkoitatko parempia kuin vakiot? Minulla olisi vakiot ylimääräisenä hyllyssä.
AWE-tuning myy hyviä isompia coolereita.
Comment
-
http://www.proturbo.fi/index_fin.htm (Porista) teki ja asensi putkineen 2.7t VW passattiin FMIC:n. Toki mulla ei ole ilmastointia ja tilaa noukassa on muutenkin erilailla mitä s4 audissa. Sellainen kuva jäi, että eivät tarkkaan tienneet mitä olivat luvanneet tehdä. Myös pientä fiksaamista joutui itse jäljestä tekemään (coolerin kennon alakiinnikkeet olivat jääneet tekemättä (toki cooler ei varmasti pääse noukasta mihinkään karkaamaan mutta silti)).
Vakio coolerit olis myynnissä.
pari kuvaa:
Comment
-
-
alludavidson
s4 välijäähyt
mulla on semmonen ongelma kun en tiedä yhtään noitten mittoja,enkä kehtaa niitä vielä omastakaan irrottaa kun tarviin autoo koko ajan
Comment
-
Täytyy olla jumalattoman kokoinen kenno päästäkseen saamaan tehoon kuin pienemmällä valetulla putkistolla olevalla kennolla. Lisäks se pelti ei siirrä lämpöä lähdyttimen ripoihin samalla tavalla kuin valetusta tavarasta tehty kenno. Ei sillä etteikö ht-tunen kiinacooleri ajais asiaa, mutta kun samalla hinnalla saa garretin kennosta tehtyä cooleria mittojen mukaan. Myös painossa on aika suuri ero. Vähän sama juttu ku muissakin osissa tarvikkeen ja alkuperäisen välillä. Molemmat toimii mutta eroa todellakin on.
Comment
-
Täytyy olla jumalattoman kokoinen kenno päästäkseen saamaan tehoon kuin 1/3 pienemmällä kennolla. Lisäks se pelti ei siirrä lämpöä lähdyttimen ripoihin samalla tavalla kuin valetusta tavarasta tehty kenno. Ei sillä etteikö ht-tunen kiinacooleri ajais asiaa, mutta kun samalla hinnalla saa garretin kennosta tehtyä cooleria mittojen mukaan. Myös painossa on aika suuri ero.
Comment
-
Mua kiinnostais kanssa jonkin sortin mittaustulokset ja ennen kaikke se, että mistä saa mittatilauscoolerin ~kahteen ja puoleen sataan?
E: jaa niin oliko se toi Raision jäähdytin?
E2: Jatketaan nyt vielä juttuja. Tässä kuva Raatikaisen kennon sisuksista. Tällä koulutuksella/koulutuksen puutteella sanoisin että virtaa hyvin. Jäähdytysteho ei varmasti ole yhtä hyvä kuin umpeenrivoitetuissa bar & plate-kennoissa. (kiinalaiset, ym.) Tämäkin asia lienee kompromissi virtauksen ja jäähdytystehon suhteen.
Voisi spekuloida, että tuollainen Raatikais-profiili toimisi hyvin matalissa ja leveissä coolereissa, silloin kun pillejä ei voi olla montaa. Tai vastaavasti U-virtauscoolereissa, joka on periaattessa sama asia.
Sitten taas tälläinen perinteinen keulalle asennettu korkeahko mutta ei niin leveä kooleri missä on paljon pillejä, vaatisi kenties tehokkaammat rivoitukset putken sisälle. (?)
No, täytyy varmaankin tehdä empiirisiä kokeita jahka saan tuon ranskanrapeen tien päälle.
Comment
-
Tällanen cooleri sieltä raisiosta mulle tuli tolla em.hinnalla. On tehty kahdesta jämäpalasta. Kokonaisenkin olis saanu mut se olis maksanu enempi. Tässä pari kuva:
kenno
cooleri
En mä tota ainakaan kiinacooleriin vaihtais...
Comment
-
Taitaa mennä hankalaks kun auto on jo talvilevolla. Lisäks mittaustulokset ei välttämättä olis ne realistisimmat kun ulkolämpötilat on lähellä 10c. Sillon toimii cooleri kuin cooleri.
Tuli vielä mieleen että samasta kennosta oli tehty coolerit kaveri ZX300TT nissaniin jossa tehoa oli +600hv... Hyvin toimi siinäkin. Nykyisi ko. kärry taitaa liikuskella tampereella.
Muutaman coolerin mittaneena en nykypäivänä ole niin varma että kaikki mikä kiiltää toimii.
Ps. tässä erään kiinacoolerin mittaukset parinkymmen asteen kelissä
mittaukset
Comment
-
Raision kenno näyttäis olevan samanlaista, kun mulla on palanen jostakin kaivosaggregaatin coolerista. Turbulaattoreita on enemmän kun Raatikaiskennossa, mutta silti vähemmän kun kiinakennossa. Täytyy vissiin teettää tuo aggregaatin kenno cooleriksi, niin sitten voi mittailla jotain.
Comment
-
Osui surffatessa eteen tollaset coolerit mitkä menis orkkis paikalle onko kellään kokemusta noista virtaako paremmin kuin vakiot?
Hinnalla nuo ei ole pilattu onkohan laatu samaa tasoa..
http://www.ebay.com/itm/00-02-Audi-S...96498829600841
Comment
Comment