Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 quattro "kolahdus" vetopuolelta vaihdetta vaihe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 quattro "kolahdus" vetopuolelta vaihdetta vaihe

    Uusi auto, uudet kujeet. Ominaisuus vai alkava ongelma? Kun nostaa jalan kaasulta kiihdytyksen jälkeen vaihtaakseen vaihdetta niin jostakin voimansiirrosta kuuluu lievä "kolahdus". Aivan kuin jossakin olisi väljää? Nyt olisi oikea aika korjauttaa vielä autoliikkeen piikkiin.

    #2
    liikkuuko vaihdekeppi samalla reilusti. mahdollisesti mennyt joko moottorintuki tai lootantuki tai vielä peräntuki.

    Comment


      #3
      Juu, samaa mieltä, lisäksi voi vielä kardaanin kumit olla löysät.

      Comment


        #4
        Ei liiku

        liikkuuko vaihdekeppi samalla reilusti. mahdollisesti mennyt joko moottorintuki tai lootantuki tai vielä peräntuki.
        Eipä liiku vaihdekeppi ollenkaan, eikä siinä tunnu juurikaan mitään liikettä. Voikohan olla tekemistä kytkimen kanssa, joka luistaa 5. vaihteella? Kytkin menee vaihtoon huomenna joten sithän sen näkee.

        Comment


          #5
          iikkuuko vaihdekeppi samalla reilusti
          Hyvä että muistutit, itsellä keppi tanssii tangoa vedätykselle siirryttäessä että ihan hirvittää.

          Comment


            #6
            Eikös jossain ollut keskustelua quattron voimansiirron äänistä ja tommonen pieni kolahdus on suht normaalia. Quattrossa enemmän voimansiirron osia = enemmän väljää. Varmaan osasyyllinen nuo tukikumitkin.

            Mulla kuuluu kans, jos nopeasti siirtyy moottorijarrutukselle tai huolimattomasti päästää kytkimen ylös vaihteen vaihdon jälkeen.

            Kun totuin ajamaan nykyisellä autolla niin kolahtelut vähenivät ja nykyään sitä huomaa enää harvoin. Varsinkin kytkimen erilainen liikerata verrattuna vanhaan autoon vaati aika pitkän totuttelun.

            Comment


              #7
              Kyllä tästä ollaan puhuttu ennenkin. Syy taitaa löytyä takaperästä, josta löytyy hieman väljää. Uudelleen shimmaus auttaa, mutta ei tuosta pienestä väljästä niin paljon haittaa ole että tuo shimmaus olisi kannattavaa.

              Comment


                #8
                Kolahdus katosi

                Kytkimen korjauksen myötä katosi kolahduskin.

                Comment


                • #9
                  Tutkiskelin viime viikonloppuna tuota asiaa taas kerran ja tulin siihen tulokseen, että omassa autossa varmaankin 1/4 noista välyksistä tulee takapään ulommista vetonivelistä. Loput tulee sitten muista voimansiirron osista.

                  Kardaania kiertämällä nuo sisemmät vetonivelet ja vetoakselit pääsevät pyörähtämään hieman, vaikka rengas on maassa. Arvatenkin nuo ulommat vetonivelet maksavat sen verran paljon, ettei taida vaihtotyöhön kannattaa alkaa ennenkuin hajoavat.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Korjari
                    Arvatenkin nuo ulommat vetonivelet maksavat sen verran paljon, ettei taida vaihtotyöhön kannattaa alkaa ennenkuin hajoavat.
                    Joo, ei kannata:

                    A4-Quattro Ulompi/TAAKSE (33/30uraa, 45ABS-h). . . . . . . 17-4355 99.00 ?

                    Mutta minä vaihdoin kuitenkin :)

                    Comment


                    • #11
                      Ai jaa, eikö nuo tuon kalliimmat ollutkaan? Onko nuo motonetillä myytävät Löbron tekeleitä?

                      Mutta minä vaihdoin kuitenkin :)
                      Oliko vaikutusta tuohon quattro-kolahdukseen? Vai menikö ihan rikkipoikki ja täytyi siksi vaihtaa?

                      Comment


                        #12
                        Minulla oli tuo ABS hammaskehä poikki (jarrut/ABS rutisee kävelyvauhdissa on oire).

                        Comment

                        Working...
                        X