Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 hälyttimen säätöä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 hälyttimen säätöä

    Voiko kyseisen auton sisätilatutkan herkkyyttä säätää mitenkään -esim. VAG-COM:n kautta?

    Pari turhaa hälyä on tullut sisätilalämppärin käynnistyessä. Molemmat sattuivat aikaisin aamulla ja koko kylä varmaan heräsi...

    #2
    Juurikin VAG-comilla voi, ymmärtääkseni.

    Comment


    • #3
      Oletusarvo hälyn herkkyydelle on 100, mutta sitä voi säätää välillä 50-100. Säädin oman hälyn 75:ksi, kun alkoi ärsyttämään hälyn laukeaminen jos jätti ikkunat vähän raolleen helteellä tai sisätilan lämmittimen käytön johdosta (itse pidän penkillä kohti tuulilasia).

      Ei vaikuta normaaliin hälyn toimintaan, eli kyllä soi jos auton ikkuna jne. rikotaan.
      Vag-Comilla:

      -Select control module
      -Suoraan valikosta --> 45 Inter.Monitor
      -Adaption
      -Channnel 01, näyttää nykyisen asetuksen (stored value)
      -Laittaa New Value kohtaan vaikka 70 --> Save --> Yes--> Done, go back

      Comment


      • #4
        Kävin Takkatien Stockkalla säädättämässä sisätilan tutkan herkkyysarvoa. Nyt se on 50 kun asentaja sitä suositteli. Vähän yli 50 egee maksoi (15 min)... taisi hinta perustua 1eur/säädetty yksikkö. Elämä on -tiedän.

        Comment


          #5
          TT:ssä tuntu olevan samassa channelissa tuo, säädin 50:een sen. Nyt kehtaa hyvällä omalla tunnolla laittaa ajastuksen aamuviideksi. :-)

          Comment


          • #6
            sisätilan tutka myös säädetty Kouvolassa, merkkihuollossa hinta "vain" 25?
            aikaa kului ~5min.
            ;○)

            Comment


            • #7
              Profiilin A4:n innostui tuossa päivänä parina hälyttämään firman pihalla,(sisälämppäri ajastuksella) niin oli norttimiehet hymyssä suin...
              VAG-COM:lla yritin muuttaa A4:ni hälyä epäherkemmäksi(rannilan vinkki!), mutta tuonne kohtaan 45 Inter.Monitor:iin en päässyt.
              Pääsin kyllä 25 Immolizer:iin, että ilmeisesti ihan alkuperäinen häly vai?!?
              Mistä tuon hälyn herkkyyden säätö löytyy, siis A4:een?

              Comment


              • #8
                Kyllähän se perinteisesti löytyy samasta paikkaa VAG-COMilla, riippumatta automallista.
                Immobilizer on ajonestolaite, eikä näin ollen liity hälyttimeen laisinkaan.
                Vähän haiskahtaa notta olis jälkiasennushäly mutta ilman tarkempia speksejä mahdoton sanoa...
                Onko kauko-ohjain minkäläistä mallia?
                Löytyykö kuskin penkin viereisestä vasemmasta pilarista sisätilantutkan poiskytkentänappia (onkohan sitä noissa vuosimalleissa vielä ollutkaan...)?

                Comment


                • #9
                  Voi tuo sitten olla jälkiasennus hälytin. Kauko-ohjain on mallia alkuperäinen eli infrapunatoiminen omassa avaimessa.
                  Sisätilantutkan poiskytkentänappia ei löydy.
                  Saako sisätilantutkan disabloitua VAG-COM:lla; mutta sekin taitaa löytyä 45 - Interior Monitor:sta...

                  Comment


                  • #10
                    Mäkään en päässyt edes tuonne inter monitoriin mulla on sarja kaapeli onkohan sillä merkitystä?

                    Comment


                    • #11
                      Itse en päässyt myöskään tuonne. Laitoin kuskinpuolen palkista sisähälyn pois päältä. Toivottavasti ei anna enää hälyjä klo 5:00 aamulla.
                      Vai pitääkö sitä painaa aina erikseen että on pois päältä?
                      Viimeksi muokannut domesa; 16.12.2007, 14:24.

                      Comment


                      • #12
                        Mistäs tuo nappi löytyy mistä ton hälyn saa pois päältä?
                        Jos tohon ei pääse vaggarilla kiinni niin eikös sille sitten voi mitään vai voivatko audilla asialle jotain??

                        Comment


                        • #13
                          omasta se ainakin löytyy kuskin puolelta kun avaa oven niin siinä b-pilarissa melko alhaalla,
                          ja kyllä, joka kerta pitää siitä painaa jos haluaa sisätutkan ohittaa...

                          Comment


                          • #14
                            Eikös tuolle ole mitään tehtävissä jos ei saa yhteyttä tolla vaggarilla, kannattaako viedä audille saako nekään yhteyttä??
                            nimim rupee naapuri sopu olemaan vähissä

                            Comment


                            • #15
                              tänä syksynä alkoi taas hälyyttämään vaikka viime talvena säädettiim 50% tuo herkkyys. Päivitin MMI ohjelmiston kesällä joten voiko tuo päivitys muuttaa nuo hälyn herkkyys asetukset takaisin täysille?

                              Comment


                              • #16
                                Mulla on kolme talvea hyrrännyt sisälämppäri aiheuttamatta yhtään hälyä. Kyseessä ns."suomiauto" joten uskon että häly on jo maahantullessaa säädetty sisälämppärille sopivaksi. Nyt kuitenkin tänä syksynä yhden kerran hälyytteli puhaltimen lähtiessä pyörimään mutta se jäi toistaiseksi tuohon yhteen kertaan. Sinä kyseisenä yönä kyllä ulkolämpötila heitti alkuillan reilusta -10:stä aamun 0:aan tosi nopeasti joten liekkö sillä osuutta asiaan?

                                Comment


                                • #17
                                  Eipä ole suomiauto sen paremmin säädetty kuin muutkaan autot. Itsellä on tämä Audi Suomiauto jä hälyjen herkkyys oli 100% , sitä muutettiin viime talvenä 50% ja sitten ei enää hälytelly. Nyt syksyllä on taas alkanu hälyyttelee. Täytynee soittaa Laakkoselle muuttaako MMI ohjelmiston päivitys asetukset takas. Itse epäilen että ei vaan vikä on jossakin ... kummituksessa

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja rannila
                                    ...Ei vaikuta normaaliin hälyn toimintaan, eli kyllä soi jos auton ikkuna jne. rikotaan.
                                    Vag-Comilla:

                                    -Select control module
                                    -Suoraan valikosta --> 45 Inter.Monitor
                                    -Adaption
                                    -Channnel 01, näyttää nykyisen asetuksen (stored value)
                                    -Laittaa New Value kohtaan vaikka 70 --> Save --> Yes--> Done, go back
                                    Kiitoksia! Tämä auttoi. Enää ei tartte pelätä rupeaako auto huutamaan aamuyöstä sisäpihalla. :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itselläni A6:ssa hälyttimien kytkimet kuskin ovessa, mahtaako olla alkuperäiset? Minäkään en pääse tuonne 45-moduuliin. Onko kukaan keksinyt siihen ratkaisua? Onneksi kesä tulee, mutta mielelläni tuon herkkyyden muuttaisin jo ensi talvea varten.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Minulla löytyi yksi hälyttimen säätö moduulista 46, adaptation ja kanava 15.

                                        Comment


                                          #21
                                          Openobd mukaan 4F:ssä ohjainlaitteen 46 kanavan 15 arvolla muutetaan kallistuanturin arvoa. Itsellä nyt eberin asennuksen jälkeen alkaa huutamaan joku hälytys jonkin ajan kuluttua. Autossa on kyllä tehdashälyn lisäksi myös jälkiasennushälytin, virosta haettu kun on :)
                                          On muuten lisäajonestokin. Ei ihan ekana taideta tuota varastaa :)

                                          Vaan niin. Onko faktaa tarjota 4F/C6 sisätutkan herkkyyden säädöstä? Saako disabloitua kokonaan 46 koodauksella (arvosta -64)?

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                            Openobd mukaan 4F:ssä ohjainlaitteen 46 kanavan 15 arvolla muutetaan kallistuanturin arvoa. Itsellä nyt eberin asennuksen jälkeen alkaa huutamaan joku hälytys jonkin ajan kuluttua. Autossa on kyllä tehdashälyn lisäksi myös jälkiasennushälytin, virosta haettu kun on :)
                                            On muuten lisäajonestokin. Ei ihan ekana taideta tuota varastaa :)

                                            Vaan niin. Onko faktaa tarjota 4F/C6 sisätutkan herkkyyden säädöstä? Saako disabloitua kokonaan 46 koodauksella (arvosta -64)?
                                            Äkkisältään katottuna ei saa. Mutta jos arvo on nyt 100 niin yleensä korjauksena on tiputettu lukemaan 50, jolloin kaikki jälkiasennus sisäpuhaltimien hälyt on saatu poistettua. Voihan sen tietty vetää ihan minimille.

                                            Comment


                                              #23
                                              Niin mikä arvo mistä? En löydä dokumentoituna kuin tuon kallistusanturin kanavan 15. Ei ole nyt autoa ja vagcomia käsillä että pääsisi suoraan näppäilemään ja kokeilemaan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Näyttäis siltä että ainakin facelift 4F kanava 15 säätää nimenomaan sisätutkaa.
                                                VAS testerillä säätö onnistuu vain Ohjatun vianhaun/ Ohjattujen toimintojen kautta. Itsediagnoosista voisi onnistua jos saisi Login-koodin, sitä vaan tuskin saa, tehdas haluaa kuitenkin tietää miksi sille on tarvetta.
                                                15-kanavassa on tehtaalta arvo 200 joka vastaa täyttä herkkyyttä ( 100%)
                                                Seuraavat:
                                                90%=180
                                                80%=160
                                                70%=140
                                                60%=120
                                                50%=100

                                                -64 koodista pitäisi poistaa sisätutka pois käytöstä.
                                                Viimeksi muokannut pulla; 22.12.2010, 09:11.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ootteko huomannu, että akun käyttäminen irti vaihtais tuon sisätutkan takaisin 100%?

                                                  Tässä akkuongelmissa painiessa tuli huomattua, että taas yksi aamu eberiä käytellessä auto huuti parkkipaikalla. Sitten vag-comin kanssa autoon ja sisätutkan adaption oli 100%. No takas 70% ja taas hyvin, mutta sittenku vaihdoin akun uuteen niin taas auto huutaa, eli taitaa olla menny takasi 100%.

                                                  Pitäiskö tuon arvon jäädä muistiin (vaikka käyttää autoa akuttomana) vai onko tuossa joku häikkä?

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X