Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe 2.7 biturbo -92

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Coupe 2.7 biturbo -92

    Tässä hieman taustaa 2.8 vaparimoottorille tehdylle projektille :
    http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...115&highlight=

    http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...220&highlight=

    No laakerit tuli 3 viikkoa tilauksen jätöstä, joka oli ihan kohtuu aika. Sitten kampiakseli, 1 kiertokanki ja kannet saivat suunnaksi R-Koneistamon, joka sipasi pinnoista hieman poijes. Kaikki muut osat suuntasivat pesukoneeseen ja huolellisten puhdistusten jälkeen alkoi koneen niputus.

    5 työpäivää siinä sitten meni ja tänään oli the moment of the truth... Ensin startti ei pyöri...no yks liitin kiinni ja uusi yritys...No ei lähe käyntiinn... Sit olin et mitä täh. Kaksi samanlaista urosliitintä väriltään valkoisia ja yksi valkoinen ja yksi harmaa vastakappale..No liittimet oli tietysti just väärissä paikoissa. Ei muuta kuin taas uusi yritys ja sitten . Jeah se käy.. Mutta mikä tuo kalkatus on? Aah onneksi se oli vain ohjus tehostin joka hetken kävi kuivana kunnes sai öljyä sisäänsä.

    Nyt on kone käynyt lämpöiseksi ja kaikki näyttää muuten hyvältä,paitsi et öljynpaineen merkkivalo palaa. Epäilen että johto on poikki tahi anturi rikki koska mittari osoittaa, että painetta on yli 5 baria. Kuvia varmaan laittelen kun kerkiän. Huomenna jatkan tuon öljynpainevalon tutkimista.




    Edit: Eli tuossa kuuntelin tuon käymistä ja luulin jättäneeni pakosarjan pultin/pultit löysälle. Mut ei! Se on S!¤#tana halki koko pakosarja. Eli voiko sitä hitsata?


    laitoin pari kuvatusta:
    http://photobucket.com/albums/a307/mcpete/Audi/
    Viimeksi muokannut mcpete; 26.4.2014, 10:07.

    #2
    Painekellossa johdot väärin päin.

    Comment


      #3
      niin olikin johdot väärin päin! Loistavaa! Nyt rokkaa. Vielä tuo moniurahihnan kiristäjään laakerin vaihto ja sitten nippuun.
      Viimeksi muokannut mcpete; 18.12.2007, 22:32.

      Comment


        #4
        Kuinkas photopuketissa voi vaihtaa kuvien järjestystä? Olis siisti saada ne aikajärjestykseen ja move komenolla ne hyppää vaan kansiosta toiseen.
        Viimeksi muokannut mcpete; 1.8.2008, 09:17.

        Comment


          #5
          2.7 bit eli V6 Coupen moottorisuojien päivitys..

          Askartelin konehuoneen suojamuoveja "hieman" modernimpaan ulkoasuun. Samalla tuntu persdynossa tulleen AINAKIN 150 heppaa lisää... =)

          Ohjeena muillekkin joita AAH:n ulkoinen olemus ei sytytä:

          Ostoslista:

          - ropellihattu
          - V6 bit suojamuovit
          - suojamuovien alle tulevat kiinnikkeet + muut romut
          - 2.7 mittaristo , kaasupolkimen asentotunnistin, virtalukko ja avaimet
          - S2 vetarin laipat + vetarit
          - S2 alustapalikat joilla saadaan auto vastaamaan mallisarjan tehokkainta
          - ylimääräinen S4 välijäähy -> kolmesta saadaan päätyjä naittamalla kaksi soveltuvaa välijäähdytintä
          - 6m 60,3mm rosteriputkea
          - repullinen 60,3mm mutkia
          - 6m 55mm rosteriputkea
          - repullinen 55mm mutkia
          - tig hitsaustaitoa paljon
          - silikonimutkia 63mm 6kpl
          - supistajia 2kpl 55mm - 45mm

          - vesiletkuja
          - ohjustehostimen letkuja/liittimiä
          - turbon öljynkierron ja vesikierron letkuja / liittimiä
          - repullinen rälläkän laikkoja, klemmareita, pultteja + materiaalia josta askarrella tukia yms.


          Noilla se alkaa syntymään. Aikaa on hyvä varata reilusti. Ei siis synny viikonlopussa, tai riippuu varmaan asentajasta.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut mcpete; 26.4.2014, 10:09.

          Comment


            #6
            Aina ei kannata luottaa persdynoon, ei tuollaisilla muoveilla voi niin paljoa tehoa tulla ;)

            Comment


              #7
              Taputukset ja onnittelut. Kiihottaa...

              Comment


                #8
                Pakosarjat ja johtohelvetti tuotti aikalailla työtä. Kolvi on myös hyvä olla tuttu vehje jos tällaista swappia havittelee. Kytkentäkaavioiden lukutaidostakaa ei luonnollisesti ole haittaa.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut mcpete; 29.7.2008, 20:25.

                Comment


                  #9
                  Tuo johtohelvetti on jotain tutunnäköistä. Oli varmaan aikamoinen naittaminen?

                  Comment


                    #10
                    Johtojen kanssa oli kovasti hommaa, mutta onneksi Anza auttoi merkittävästi. Yksin olis ollut tuskaista.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut mcpete; 29.7.2008, 20:29.

                    Comment


                      #11
                      Tekniikan toimiessa, on tietenkin jotain puuhaa keksittävä. Vanteet huutivat sisälleen jotain täytettä ja MH kuljettikin RS2 small redsit ensi hätään.
                      Koriin oli aika tuonut muutaman klommon ja pari alkavaa ruostekohtaa, joten mikäs sen parempaa kuin aloittaa pohjatyöt kesken ajokauden. Kuun lopussa on varattu aika uuniin ja coupe saa uuden maalipinnan.
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut mcpete; 29.7.2008, 20:39.

                      Comment


                        #12
                        Coupe sai uuden maalipinnan ja seuraavaksi onkin vuorossa kasaus pika vauhtia. Pari pientä signeerausta tuli tehtyä, mutta kun itse tekee niin saa sitä mitä tulee.
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut mcpete; 29.7.2008, 20:43.

                        Comment


                          #13
                          Huomasin just että sulla on nyt rekkarissa typo ;-)

                          Comment


                            #14
                            Samaa olen harmitellut. Jos numerosarjalle sais vastineen.. =) Vessa läjässä ja lisää tulossa.
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut mcpete; 29.7.2008, 21:04.

                            Comment


                              #15
                              Jarruprojekti sai taas tuulta siipiensä alle, kun sain hommatuksi kaikki osaset. Satulat eivät olleetkaan ihan niin hyvässä iskussa, kuin annoin itseni ymmärtää. Kaksi pölysuojaa oli edelliseltä omistajalta rikkoutunut, ilmeisesti johtuen ruuvimeisselin lipsahduksesta. Teppo kuitenkin toimitti kohtuu hinnalla kaksi uutta mäntäsettiä ja jarruja päästiin työstämään.

                              Levyiksi valitsin A8 314mm ja jouduin ottamaan pudjetti vaihtoehdon eli halvan tarvikelevyn. Levyjen kavereiksi hain tarvike palat, jotka eivät olleet hinnalla pilatut. Eurolla saa varmaan euron osia, mutta ostetaan sitten uudet jos nämä kieroutuvat.

                              Levyihin jouduin koneistamaan uuden jaon, koska etsinnöistä huolimattakaan ei 4x108 jakoisia levyjä oikealla ET:llä löytynyt.

                              Konttiin aloitin suunnittelemaan "hifi" asennuksia eli 8" subbaria ja vahvistinta. Coupen kontti on jokseenkin haastava, eikä järkevää ratkaisua tahdo löytyä. Tein varapyörän paikalle siirtyneen akun päälle levyn, johon ajattelin vahvistimen kiinnittyvän.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut mcpete; 1.8.2008, 09:14.

                              Comment


                                #16
                                Sulla näyttäis olevan tallissa aika hyvät koneistusvehkeet ;) Ja muutenkin se näyttää aika siistiltä...

                                Muistelenko väärin, mutta eikös sulla ollut ne mun vanhat ässän levyt myös?

                                Comment


                                  #17
                                  Joo oli mulla ne, mutta luovuin niistä kun RS2 satulat saa helpommin bolt on kannakkeilla kiinni ja luulin ettei 10x112 levyyn pysty tekemään yhtä jakoa lisää. Pasi kuitenkin osoitti minun olevan väärässä. S4 jarrut myin yhteen toiseen kuuluisaan 2.7 projektiin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jarrut on alla ja iskarit kiikutin rallisystems kittelälle huoltoon. Sopivasti alkoi pyöränlaakerikin ääntämään, niin menee senkin vaihto samoilla tulilla. Kontti on vielä hieman kesken , mutta kaikki ajallaan. Jotain muutakin on viritteillä korin ehostamiseksi, mutta siitä lisää tuonnenpana.

                                    Jenkeistä tilasin 3" rosteri V-bandeja ja hommasin kaksi 3" läpivirtaavaa vaimenninta. Ensiviikolla ennen ratasessareita on tarkoitus vääntää putkisto. V-bandeja kahdella laipalla on muutama ylimääräinen ja niistä voin luopua 50? kappale hintaan.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Loistavaa! Ostin itselleni juuri 89 2.3 Coupen. Kiinnostava projekti siis. Jatka samaan malliin!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Laitat siis kaksi vaimenninta peräkkäin?
                                        Itse ajattelin vaihtaa refleksiovaimentimen yhteen pienempään, toivottavasti ei pidä liikaa ääntä, nyt ei ainakaan.
                                        Minkä firman tuotteet sun on?

                                        Comment


                                          #21
                                          Kaksi läpivirtaavaa vaimenninta tulee peräkkäin.Toinen ennen akselinylitystä ja toinen jälkeen. Vaimentimet ovat marteliukselta ja todennäköisesti simonssin valmistamia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo, samaa tavaraan minäkin varmaan päädyn, tosin kokemuksen mukaan noilla läpivirtaavilla tulee liian matalat äänet mutta ei tuolla munkaan mallilla tarpeeksi hyvä sointu ole..
                                            Minkä kokosta rööriä laitat ahtimilta? Sullahan oli dpt:kin special made kun ahtimet eri paikassa?

                                            Comment


                                              #23
                                              Downpipet ovat alkuun 3", mutta ennen katalysaattoreita supistuvat 60,3mm eli noin 2,5". Matala sointu olis hyvä, kunhan ei vaan humisisi 120 km/h nopeudessa. Rosteri tosin soi aika kirkkaana, eikä vaimenna korkeita ääniä joten siitäkin tulee oma vivahde äänimaailmaan.

                                              Äänet eivät tälläkertaa ole se tärkein, vaan tietenkin ulostulojen koko ja määrä. =)
                                              Viimeksi muokannut mcpete; 22.8.2008, 22:23.

                                              Comment


                                                #24
                                                Viime viikonlopun ratapäivät ruisittu ja seuraavaksi suunta kiikalaan. Putkisto onnistui yllättävän hyvin ja kahdella vaimetimella äänet ovat erittäin hiljaiset. Aluksi kuullosti pahalta, kun kävin kokeilemassa ilman ulostuloja. Mökä oli sanoin kuvailematon. Tein kuitenkin ulostulot valmiiksi ja kun putket loppuivatkin korilinjan ulkopuolelle, hiljenivät äänet täysin. " Turbos are the best mufflers that money can buy! " Jokunen otos ratapäiviltä osoitteessa www.vanska.org
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut mcpete; 22.8.2008, 22:38.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Aika hiljaiselta se tosiaan Kemorassa kuulosti. Vakioputkeksi olisin luullut jos en olisi toisin tiennyt.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mjaaha, meinasin jo että pitää keihään takia jättää Kiikala väliin mutta on se kai pakko tulla vilkaisemaan tämä erikoisuus livenä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyl oli komee. :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tarkoittanet varmaan kuskia.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Siis sitä harmaata, missä oli neljä rengasta?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No ei se jare tiihosen näkönen ja oloinen tyyppikkään niin huonolta näytä

                                                            heh

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X