Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Webasto-ongelmaa

    Tervehdys kaikki,

    -98 Audi S8. Webasto toimii n. 2 minuuttia ja sammuu sitten. Manuaalin mukaan aktivoituu aina tunniksi joko ajastimesta tai kaynnistamisesta.

    Alkaa tulemaan jo kylma. Ehdotuksia!

    Viimeksi muokannut Killeri; 17.1.2021, 11:42. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

    #2
    Se ei saa polttoainetta tai sitten ei kipinää ja katkaisee itsensä. Bensapumppu tai se tulppa rikki. BTDT. Saattaa myös ylikuumeta ja katkaista sen takia. Tällöin vika voi olla rikkinäinen vesipumppu. Myöskin BTDT. Jos se on riittävän uusi malli (mulla on vm -92), niin siitä voi irrota jotain vikakoodejakin.

    Comment


      #3
      Luultavasti orggis kuten mullakin. Ei muuta kuin vikakoodien lukuun, ei muuten saa selvyyttä. Voi olla myös virran vähyyttä, jos omalla akulla ja se ei ole kunnossa.

      Miten se lähtee käyntiin? Ensinhän se vain hehkuttaa ja jos virta ei piisaa, poikkasee toiminnan. Jääkö ajastimeen liekki ja valo palaan kun se sammuu?

      Comment


        #4
        Se alkaa pumppaamaan lämpöä n.minuutti startin jälkeen. toimii hienosti n.2 minsaa ja sammuttaa itsensä (eli auton ilmastoinnin valot sammuu). Webasto konsoli itsessään on kuitenkin päällä eli valot ja liekki näkyy.

        VAG:lla ei tuu vikakoodeja. Pitää katsoa illemmalla mahdolliset vikakoodit uudestaan.

        t.Cable

        Comment


          #5
          Noissa pitäs olla oma vikadiagnosointi. Tai ainakin edellisen auton samanlaisessa jälkiasennuslaitteeessa oli. Eli vag-comilla ei näe noita. Korjatkaa jos olen hakoteillä.
          Sitä tosin en tiedä missä se piuha on, yksi keltainen piuha se vaan on joka tulee webaston diagnostiikkapc:hen kiinni.

          Jos jää ajastimeen valot ja liekki vaikka webasto sammuu, jotain vikakoodia pukkaa. Olikos se että 5(vai 10)kertaa se tekee noin ja sitten disabloi kokonaan ittensä ja se pitää virtaresetoida.

          Comment


            #6
            Siis nimenomaan Webaston vehkeillä vikaoodeja irti itse laitteesta, ei auton koodeja. Ja siitä pitänee joku kansi avata, että saa johdot kiinni, ei liene mitään ulkopuolista pistoketta.

            Comment


              #7
              Joo en tiedä varmasti tota piuha juttua. Edellisessä autossa oli siellä webaston releiden luona keltanen piuha jossa oli sopiva liitin päässä ja puuceestä vastakappale.

              Nykysestä en ole joutunut sitä vielä etsimään kun tuo webasto toimii vielä. Onse kätevä varsinkin omalla akulla, ei tartte murehtia käyntiilähtemisestä tai virran loppumisesta.

              Comment


                #8
                Tuo kuulostaisi kovasti siltä ettei vesipumppu pyöri tai muuten vaan ylikuumenee. Jos ei saisi polttoainetta tai kipinää, ei tulisi lämpöä ollenkaan.

                Comment


                • #9
                  Tuli mieleen ku toi akku on takapenkin alla, jos tekis ton kaks akku systeemin. Eli siitä johdot takaluukkuun ja jakodiodi (jäänyt vene hommista) + johtoon jonka jälkeen ne akkuihin. Toiseks akuks riittäis pienempikin ha:n akku? Muistaako Petri minkä kokoiset akut A8:sta löytyy? Kaikkia muita tarvikkeita löytyis, akkukaupasta tarttis vaan pienempi akku noutaa. Eiks joku ollu tehny ko. systeemin? Kokemuksia sais kertoa.
                  Jep, vikakoodien luku vaatii webaston oman saksankielisen diagnoosi-ohjelman joka on huoltoliikkeillä. Ja sielläkin todennäköisesti vain yksi osaa käyttää siitä.

                  Comment


                    #10
                    Tollanenhan se on http://av1.netikka.fi/akku.jpg

                    Ison akun kokoa ei muista kun se on sopivasti tuon webaston oman alla hankalasti.

                    Comment


                    • #11
                      Webasto ongelma

                      Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä tai omakohtaisia kokemuksia, mikä on Wepastossa vikana kun siinä on tosissaan VIKAA? Wepasto pöhähtää, mutta ei lämmitä. Sytytin on kai ok.
                      Autossa on muuten automaatti-ilmastointi ja Wepasto on jälkiasennusmallia. Kaikkia vinkkejä Wepaston yleisitäkin vioista ja miten ne ilmenee, otetaan ilolla vastaa :o)

                      Comment


                      • #12
                        ^Webaston^ vikakoodin luku voisi valaista asiaa huomattavasti...
                        dieselissä yleisin syy lienee hehkutulpan hajoaminen...
                        ^bensoissa kai tulppa, ei tietoa kuinka yleistä hajoaminen...^ :)

                        Comment


                          #13
                          Tarkoitat kai webaston vikakoodia? Vai auton?
                          Viimeksi muokannut 8866; 22.10.2009, 22:11.

                          Comment


                            #14
                            Tulppa rikki -> ei sytytä ja lopettaa pöhinänsä
                            Bensapumppu rikki -> ei ole mitä sytyttää ja lopettaa
                            Vesipumppu rikki -> vesi ei kierrä, ylikuumenee ja lopettaa

                            Tuossa nyt jokunen arvaus. Nuo ovat siis Webaston osia. Jos se on tarpeeksi uutta mallia, niin laitteesta saa Webasto-huoltaja vikakoodeja ulos ja ne kertonevat ongelman tai ongelmat.

                            Ai niin vielä, käyttämällä hakua olisi löytynyt tämä ja 80 muuta aihetta, joissa käsitellään Webastoa muodossa tai toisessa.

                            Comment


                            • #15
                              Audi on bensavehje (1,8T), joten hehkutulppa se tuskin on... Niin ja muistelu virkistää itse kutakin ;o)
                              Vesipumppu vaihdettu just äsken, eli sekään ei täsmää. Wepasto on varmaa mallia 99-00?

                              Comment


                                #16
                                Tuo Hannun tekemä lista on hyvin kiteytetty.

                                Löysin aika hyvän manuaalin vianhakuun mikäli lontoonkielellä pärjää:
                                http://www.techwebasto.com/heater_ma...oting_Tree.pdf

                                Comment


                                • #17
                                  Se että 1,8t on bensakoneellinen, ei tarkoita sitä että webastossa on sytytystulppa. Uskokaa vaan niin siellä ON hehkutulppa, juurikin eilen omaa vm-97 webastoni hehkutulppaa kädessäni pitäneenä voin kertoa.

                                  Ja mallia keraaminen sellainen ja eikä edes ilman palopesää kuulemma saa enää, ps about 200e. Et sellaisen tiedon sähkömies paljasti ja tilas Kahalta uuden. Taas keksitty konsti kyniä enemmän rahaa.

                                  Mutta jos sieltä löytyy sytytin, niin voi jo epäillä et terroristit on asentaneet sinne pommin. :D

                                  Comment


                                    #18
                                    siinä yksi hyvä syy valita eberi :)
                                    Viimeksi muokannut 8866; 22.10.2009, 22:10. Perustelu: ^ merkkiä ei käytetä

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kaikkea sitä oppii...

                                      Comment


                                        #20
                                        Njaaha, nyt se rupes mullaki temppuilemaan :)

                                        Pysyy päällä jos vaan moottori käy, mutta ei jos pistää ittestään napista.
                                        Pitäs varmaan voltit mitata, mutta tietenki sen pitää temppuilla kun aljaa pakkaset. Hyvin toiminu jo pari kuukautta mitä oon käytelly.

                                        Outoo on se, että webasto kun pistää ilmastoinnin päälle niin näytöissä on eri lukemia kun normaalisti virtojen ollessa päällä. Tänään huomasin sellasen, että apukuskin puolella oli 21,5 vaikka sammutettaessa se oli 22? Melkosta.

                                        Comment


                                          #21
                                          Toi pikkuakku on autosähköliikkeen mukaan vain auton sähkövehkeitä varten ja sen alla on 100A akku jolla startataan/webastoa käytellään. Ainoastaan ali-jännitesuoja estää webastoa tyhjentämstä akkua.Pienempään akkuun saa kyllä antaa apuvirtaa jos on molemmat akut tyhjiä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Eli eli, tarkistetaanpa iso akku jos vaikka olis tullu tiensä päähän. Jotain pieniä viitteitä akun uupumisesta on ollu, muttei vielä vakavia.

                                            Comment


                                              #23
                                              Meneekö teillä muuten ilmastointi heti päälle kun webastokin?

                                              Comment


                                                #24
                                                Ei mene jos moottori on kylmä, kestää jonku aikaa. Lämpösenä kyllä.

                                                Jaaha, akkuhan siellä oli hieman kulahtanu. 12,6 lepojännite ja 320/540A(80Ah) eli melkeen puolet huokassa. No nyt on 100Ah ja 900A:n akku ja aivan eri tavalla pyörittää.

                                                Katsotaan nyt auttaako tohon webasto ongelmaan, mutta uskon ja toivon niin.

                                                Edit: Korjattu ettei vaan muut pääse kuittaileen :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ilmastoinnin kuuluis mennä päälle kun on nesteet hiukan lämmenny moottorissa.Eli kyllä se pienen hetken ottaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ettei kaimalla nyt vähän ampeerit ja ampeeritunnit menis sekaisin :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Juu, mahtaisi olla hieman iso akku tuollainen 900Ah:n akku ;) Tai erityisen kallis jos se tavallisen tilalle menis :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Voi olla vähä sekasi :)
                                                        Korjaa oli.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          No eihän se webastoon auttanu toi akun vaihto. Ilmeisesti vesipumppu rikki. Tehtaalla vaan ovat asentaneet tuon laitoksen ennen puskureita niin joutuu "hieman" purkamaan.

                                                          Aina kun vien tuon johonki laitettavaksi aamulla, saan hakea sen vasta seuraavana päivänä. Prkl. Rupeen ajaan polkupyörällä niin ainakin pystyy vaikka olohuoneessa korjaan itte.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vastaava tapainen vika esiintyy minunkin audin webastossa, asennus on alkuperäinen, webastolla on oma akku ja omat releet. Webasto lähtee käyntiin, sammuu hetken kuluttua, yrittää toisen kerran, ja lopulta sammuttaa laitteen. Minun tapauksessa vesi kiertää ja liekki palaa hyvin, joten vika viittaa joko liekintunnistimen tai liekinohjausyksikön vikaan. Vian etsintään auttaa webasto-tyypin mukainen korjaamo-opas, jonka perusteella voi mitata arvoja ohjausyksiköltä.

                                                            Webastoon päässee parhaiten käsiksi pyöränkotelosta, pyörä ja sisälokari pois edestä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X