Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n "vakiokorkeus" = ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    UrS4:n "vakiokorkeus" = ?

    Mikä mahtaa olla ässän alustan "vakiokorkeus " sanotaanko mittauksen helpottamiseksi vaikka nyt niin, että paljonko etu- ja takalokasuojan kaaresta keskeltä mitattuna pitäisi olla suoraan maahan matkaa...

    Syy miksi tällainen tieto kiinnostaa on se, että tossa rakkineessani on saksantuliaisina_todella_matatala alusta ja kiinnostaisi tietää paljonko sitä on alkuperäisestä pudotettu. Liikaa joka tapauksessa, joten voisi hankkia sanotaanko puolet tuosta maltillisemman sarjan.

    Pakoputken keskiliitoksen pultit raapii maata vähänkin epätasaisemalla pinnalla ja sokerina pohjalla eilen illalla yhdeksältä sitten irtosi koko liitos Autoexpressin kynnykseen. Onneksi Olarin Nesteen TI-hallilla sain autoa nosturille sen verran, että sain tönittyä putken takaisin liitokseen. Oli muuten melko mahtavat mörinät matkalla länsisatamasta Olariin... (siellä missä on ääntä, on voimaa...)

    Tietysti kiinnostaa, jos jollakulla olisi valmis resepti johonkin maltilliseen pudotukseen mahdollisine hinta-arvauksineen.

  • #2
    Etäisyys lokarin kaaresta maahan riippuu rengastuksesta. Oikeellisemman mitan saa, kun mittaa etäisyyden lokarin kaaresta vanteen keskiöön, näinhen katastusmiehet merkkaavat madallussarjan rekisteriotteeseenkin. (etäisyys pyörännavasta lokasuojan reunaan tms.)

    Näistä ässien mataluukisista on muistaakseni aikaisemmin ollut suht reippaasti kirjoittelua.

    Yksi hyvä vaihtoehto on laittaa Hr:n -40mm madallussatsi (lilat jouset, uRs4 2.2tbo-koneelliseen). Kerhon kautta saa ko. jousia muistaakseni ~250e pintaan, Teppo korjannee tarkan hinnan.

    Tässä oli jotain tekstiä aiheesta:
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...483&highlight=

    Comment


      #3
      Tosta ylempänä mainitusta toisesta topicista lainattuna. Matti Rintamäki: "Sedanissa -40mm sarjalla edessä 350mm / takana 340mm. Alunperin oli edessä 385 ja takana 370."

      No mulla on on (äsken kävin ulkona mittaamassa) edessä 335 ja takana 350. Tuo siis saisi olla ainakin 20-30mm ylempänä, niin ei ottaisi pakoputkisto joka saamarin nyppylään kiinni. Nyt on jo katiskatkin pohjista kunnolla naarmuilla.

      Mikä mahtaisi olla ässän _noin_mataluus / korkeus näitten Hr:n keksintöjen kanssa?
      Rengaskoko on tällä hetkellä mulla 225/50 R16, mutta vaikka vaihtaisin 17" vanteet alle, niin eihän se halkaisija siitä sopivilla renkailla muutu...

      Kuka mahtaa Turun seudulla tehdä edes jotenkin järkihintaan pieniä (korottavia) muutoksia tonne jousistoon? Vai vienkö suoraan Mietoisiin?

      Comment


        #4
        Niin se ottaa pohja kiinni milloin missäkin ja milloin mistäkin. Mun Lowtecin piti madaltaa 40 milliä. Edessä mitta on 330 ja takan 340 milliä. Harmittaa kun en tullut mitanneeksi ennen satsia. Madallus oli enemmän kuin luvattu. Jos tuolla nyt vielä jonkun aikaa selviäis ja sitten KW:n säädettävä tilalle.

        Mistäs tietää millaisen alustan kanssa noi mun Konit menee? Ne on punaiset ja säädettävät, tosin säätöä varten ne pitää irrottaa. Ajattelin vaan jos vaihtais tuohon ensi vaiheessa vähän korkeammat jouset ja sitten myöhemmin vasta KW:n. Kai tollasilla iskareilla nyt muutaman vuoden ajelee, nyt ne on reilun vuoden olleet alla.

        Comment


        • #5
          No kerpele, meikällähän on näemmä kunnon zetori. Sekä edessä että takana 395mm.
          Ja tuokaan ei vissiin oo vakiokorkeus, saksalaisessa rekiseriotteessa on "Höhe" kohtaan alunperin merkattu 1446 joka on yliviivattu ja tilalle laitettu 1400. Tämäkin xxx:tty yli ja merkattu 1435. Yhdet madallusjouset tuli takakontissa mukana kun auton ostin, nyt alla siis näyttäis olevan -11mm jouset.

          Ja edelleen skriiks- äänet on tuttuja kun kala-apajille vievää tietä pitkin könyää.

          Comment


          • #6
            Veikkaisin, että tuo aiemmin mainittu 395mm on vakio. Se minulla ainakin oli, eikä pitänyt olla mitenkään modifioitu.
            Alustasarjan jälkeen katsastusukkeli mittasi laskua 35mm (eli 360mm), mutta laittoi rekisteriotteeseen jouselle vielä "väsymisvaraa" 5mm lisää eli merkintä on siten 355mm.

            Oman kokemuksen perusteella enempää laskua en suosittele, sillä nyt on jo 6 viikon aikana mm. jääty kiven päälle (hanaa ja pois), mökkiteillä 3-4 pohjakosketusta ja kerran asfaltin reunaan. Kaipa sitä oppii uuden ajotavan kantapään kautta. Korotetut suojatiet menee sentään vielä ilman normaalia suurempaa hidastelua.

            Comment


              #7
              [OT] Osku, jos mun autolla menee sun mökille niin ei tuu kuin yks pohjakosketus. Mutta siitä ei sitten taideta tulla ilman nosturia poijes. [/OT]

              Orati, jos originaali on 395 ja mulla nyt 330/340, niin tuotteen valmistajan esitteen -40 mm olikin -65/55. Jouset siis Lowtecin ja hankittu KSC:stä. Tiedoksi jos joku muu vaikka on sellaisia hankkimassa.

              Comment


              • #8
                Hannu: Se sun sarja ei oo varsinaisesti tarkoitettu siihen sun pirssiin (valmistajan mukaan). Ne kyllä sopii siihen, mutta voisi olla yksi syy miksi laskenut noin huomattavasti enemmän kuin mitä piti.

                Meinasin meinaan ite hankkia samanlaiset samasta paikasta (onneksi tuli mutkia matkaan) ja sitten voitaisiinkin käydä pitkää priva-keskustelua siitä millä kadulla voi ajella ja millä ei. ;-)

                Comment

                Working...
                X