Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

BiTbo vikakoodi 17964

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • BiTbo vikakoodi 17964

    Tsekkailin sitten hetkeen huvikseni vikakoodit VAG-COMilla autostani (A6 Bitbo) ja tälläinen tuli vastaan:

    17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
    P1556 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    Suomeksi toi on kait: 17964 Ahtopaineen säätö - negatiivinen poikkeama.

    Mitään näkyviä vuotoja ei autossa näyttäisi turbon suhteen olevan ja auto toimii mielestäni varsin nätisti. Kenkää autolle on juurikin annettu niin radalla kuin Saksan motarillakin ja ei ongelmia. Kone ei ole mennyt varatilaan eikä EPC -valo ole syttynyt.


    Olisiko jollain tietoa / hyviä arvauksia mistä "vikaa" lähtisi etsimään?

    #2
    jos ei tunnu ajossa tehottomalta niin lokita engine block 115 jossa on pyydetty ja saatu ahto. tee vaikka kolmosella 2500rpm-5500rpm taysveto ja kato sitten mitä loki näyttää. IMO toi neagative yleensä tarkoittaa sitä että todellinen ahto poikkeaa liikaa (olikohan 0.3bar) pyydetystä alaspäin eli mahdollinen vuoto. Painetestaus tässätapauksessa olisi paikallaan.

    toinen millä vois lokittaa on 003 jossa ilmamäärä. jos tiedät mitä normaalisti saa ilmaa niin jos poikkeaa huomattavasti ylöspäin viittaa vuotoon.

    Comment


      #3
      17964 P1556 Turbocharger (TC) pressure - control limit not reached
      Probable cause: TC wastgate regulating valve, intake leak, TC defective

      Comment


        #4
        Tsekkaa ihan ensimmäiseksi bypassit. Ne menevät varmaan kaikista biturboista ja ainakin omassani kun logitin, niin jos kaasun polkas vähän kovemmilla kierroksilla pohjaan, ahtopaine ei jaksanut oikein nousta pyydettyyn.

        Comment


        • #5
          Bypässit on vaihdettu lastutuksen yhteydessä Forgen metallimäntäisiin, joten niiden luulisi olevan OK. Samalla uusittiin huonossa hapessa olleet imupuolen letkut.

          Alkuperäisistä meinaan toinen todettiin silloin vialliseksi (bypässi). Mietin, että olisiko lastun asennus voinut aiheuttaa tuon vikakoodin, koska lastutehtiin ns. käsin ja ahtomittaria ja muuta kikkulaa liitettiin letkujen väliin mm. y-liittimillä?

          Täytyy tänään käydä polkaseen autoa taas oikein kunnolla ja katsoa tuleeko eilisen vikakoodien nollauksen jälkeen em. koodi taas esiin - Samalla on täytyy logittaa OLA:n suosittelemat kanavat, tosin täysiveto 2500-5500rpm ei kolmosella onnistu, koska kyseessä on tiptronic...

          Comment


            #6
            http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10483

            Tuolla sama ongelma. Tänään vaihdoin bypassit ja N75:sen, ei apua. Huomenna tai lähipäivinä ohjelmassa paineistus, todennäköisin syy ahtovuoto jossain.

            Mulla muuten ilmenee sekä "Negative deviation" että "Positive deviation", tosin ei samaan aikaan.

            Comment


            • #7
              Kävin sitten pari tuntia autoa polkemassa (suljetulla alueella / radalla) mutta en saanut vikakoodia uudestaan näkyviin sitten millään.

              Logitin dataa VAG COM:lla, kun lähdin kolmosella vedättämään sen minkä Tiptronic periksi antoi: xxxxxx

              Kyllähän noiden paineiden välillä eroa on - ei liene pitäisi, vai?

              Comment


                #8
                Ahtopainevuotoa siellä näyttää olevan joo, tarkastappa ensimmäisenä kaasuläpälle tuleva yyn mallinen ahtoputkiston kumiletku ja sitten heti perään sen vasemmalla puolella oleva yyn mallinen huohotinputki, jos vika ei ole näissä jommassa kummassa on maailman kirjat sekaisin :D

                Comment


                • #9
                  Keväällä ton perinteisen kaasuläpän päällä olevan kumiletkun viimeksi tsekkasin mutta täytyypä noi tarkistaa uusiksi - kiitokset Rolle.

                  BTW: Satutteko tietämään, että onko täällä Tampesterin kulmilla paikkaa, jossa voisi käydä paineistamassa ahtopuolta?

                  Toisaalta, nopsaan täältä mansesta ajelee hieman kauemmaksikin - ties vaikka Rollea kävis kiusaamassa :)

                  Comment


                    #10
                    HUOM. pintapuolinen tarkastus ei riitä. Ota ne irti ja venyttele käsissä! Se vasemman puoleinen F-HOSE on tosin aika sviddumainen irrottaa, mutta mullakin se oli kerran halki sieltä kahden putken liitoskohdasta. Jos on tuhruista siellä sen alla niin sekin jo kertoo että se on halki.

                    Comment


                      #11
                      Joo huohotusöljy kyllä paljastaa tuon kokoiset vuodot helposti

                      Comment


                        #12
                        Tänään kuuluisat Y-letku ja viereinen F-letku (parempien nimien puutteessa) irti ja tarkisteluun. F-letkussa n 5 mm reikä kahden pään välissä ja sama tarkastus Y-letkussa kertoi karua kieltä: 1 cm reikä juuri klemmarin vieressä. Molemmat reijät olivat juuri niin kuin Ola sanoi, näkyivät kunnolla vasta kun venytteli - ja silloinkin sai katsoa tarkkaan. Nooh, uudet letkut kiinni ja avot - my baby is back!

                        Tuosta F-letkun irroittamisesta / vaihtamisesta, ei se niin kauhean sviddumainen ollut kunhan vaan reippaasti purki kaiken mahdollisen mikä on vähänkin edessa, mitä nyt imusarja sai jäädä kiinni... aikaa siihen tottakai menee mutta kyllä tuon saa muutamassa tunnissa tehtyä. Haasteellisin tehtävä on varmaan kertakäyttö klemmareitten irroitus - ja kannattaa varata uusia klemmareita tilalle.

                        Muuten, kun paineistettiin mun auto niin paineistettiin samalla kaverin Snelkku. Jep, ainakin F-letku vuotaa siinäkin. Joten kiitos kaikille neuvojille, helpotti vian paikallistamista paljon!

                        Comment


                        • #13
                          Hienoa, että Kallen auto palas henkiin :)

                          Missä paineistitte autonne?

                          Comment


                            #14
                            Repohan oli apuna eli Pro-Mo tuolla Tikkurilassa, terkut ja kiitokset vielä kerran sinne :)

                            Comment


                            • #15
                              toinenkin S4 heräsi henkiin samoista letkuvioista ja kyllä kuskin ilme muuttui kun se sai taas buustia...

                              Comment


                              • #16
                                Minäkin kävin logittamassa dataa VAG COM:lla kanavalla 115:

                                Peakit olivat 1190 mbar (pyydetty ahto ?) ja 1270 mbar (saatu ahto?), vai toisin päin. Näiden lukujen perusteella taitaapi vuotoa olla, vai ymmärsinkö oikein?

                                Edit: Pitäisikö noiden lukujen olla samat silloin asiat on kunnossa?

                                Comment


                                  #17
                                  Niissä saa olla pientä heittoa, nyt en muista mikä on se virallinen marginaali. Tuo 80 mbar ei vielä ole ainakaan järkyttävän paljon, alle 0.1 bar joten veikkaus on että ei ahtovuotoa tuon perusteella. Varmuuden saat paineistuksella. Voit myös ottaa lokia uudestaan että saa usemman otannan koska esim. ulkolämpötila voi hyvinkin vaikuttaa ahtohin. Viileempi on parempi :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Löysin tietoa että 100 mbar olisi hyväksyttävä heitto kuten arvelit.
                                    Under sustained full throttle, actual boost should not deviate more than 100millibar from requested boost. If it does, then something is wrong. It is normal to have larger differences in these two numbers under shifting and under throttle application/de-application as it takes some time for the wastegate to react to commands. However, under sustained full throttle, assuming the road gradient doesn't change much, the two numbers should be very close to each other. The closer, the better.

                                    Tainnut olla aiemminkin linkkinä

                                    Comment


                                      #19
                                      No niin, nyt vasta kehtanee sanoa että my baby is back. Olihan se jo matkalla tuolla aikaisemmin kun tuo limpmodesta melkein täysiin ahtoihin tuntui niin hyvältä. Nyt sitten persdynot tungettiin, tjaa vaikkapa perunakellariin ja tutkittiin VAG-COM:lla ahtoja. Ja eihän peijakas ahtanut kunnolla, 0.2-0.3 bar puuttui, sekä antoi full loadilla tutun virhekoodin.

                                      No, Repon juttusille taas ja paineistuskamat esiin - avot, taas löytyi vuotoja. Ei yksi, ei kaksi vaan kolme eri paikkaa vuoti. Nyt on ne toivottavasti korjattu ja toivottavasti ei enää vuoda mistään. Jouduin hakemaan osia joten loppupaineistus tekemättä.

                                      Tällä kierroksella löytyi vuotoja toisen bypässin ohjausletkusta, letkusta joka F-letkun ja imusarjan yläpuolella menee teräksiseen t-palaan (se jossa toinen sakara on kaareva) ja itse teräs t-pala jonka juuresta juotos ilmeisesti pettänyt. Eli uutta letkua ja toinen t-pala, se teräksinen ei ole ihan helppo irroittaa ja juottaa uudestaan...

                                      Comment


                                        #20
                                        Jone (kertokoon ex huolistaan itse) potee varmaan turqusen krapulaa, mutta asiaan. My babe is back, täälläkin. Miellyttävä vierailu LMS: llä kannatti, vuosihuollolle oli aika alunperin, mutta samalla heräsi ilmamassamittarin hävittämät kilowatitkin eloon. Kiitokset herrasmiehille Kustavintien varrelle;-D

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jepu, heräsihän toi pirssi taas henkiin. Forgen painavat bypässit oli vääntänyt / hajoittanut pikkuletkut, joten ne uusittiin + y-kappale sinne väliin, niin se oli siinä. Kiitokset Rolle!

                                          Comment


                                            #22
                                            Juu ei mitää kiitoksia vaan itsellenne

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tossa otin ajankuluksi pois omasta autostani sen bypassien päällä olevan kannen , karua.

                                              Y-haarassa oli päällepäin näkyvä repeämä, ja Bypassien ohjausletku oli katkennut oikeanpuoleisesta bypassista irti. No, huomenna kauppaan ja samcoa tilalle...

                                              Comment


                                                #24
                                                Älä heitä rahoja kankkulan kaivoon, orkkis Y-letku maksaa Stockalla rapiat 20 euroa ja on mun mielestä parempi kun Samco joka maksaa hunajaa, kultaa ja platinaa...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Myöhästä...

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X