Tänä aamuna matkaan lähtiessäni A3 1.6 vm 2001:llä takakontin lukko aukesi, kun käynnistin auton samaan tapaan kuin kaukosäätimestä ko. nappia painettaessa. Eilen oli täällä erittäin märkä keli ja epäilin siksi heti lukon kastuneen - kosteus aiheuttanee oikosulun lukossa ja avaa sen. Ihmettelin ongelmaa hetken, suljin kontin ja lähdin tien päälle. Kotiin palattuani kuivailin hiustenkuivaajalla lukkoa ja tuloksena aiemmin oikutelleet takakontin valot alkoivat toimia, mutta lukko-ongelma paheni entisestään: nyt lukko riitaantui kanssani lopullisesti ja alkoi aukeilla jatkuvalla syötöllä.
Kytkin takakontin avaimella pois keskuslukosta jolloin lukko lopetti aukeilun ja kävin kyselemässä Herttoniemen VV-autossa mitä asialle voisi tehdä. Huoltoneuvoja epäili että takalasinpesimen letku vuotaa takakontin sisälle ja siksi lukkoa ja valoja ohjaava mikrokytkin on kastunut.
Selvää siis on, että jotenkin kostetutta on lukkoon / kytkimeen päässyt. Onko muita vaihtoehtoja kuin tuo pesurivuoto?
Kuinka A3:n takaluukun sisäverhous avataan, jotta näkisin mikä tilanne luukussa on / voisin kuivata kunnolla laitteet?
Kytkin takakontin avaimella pois keskuslukosta jolloin lukko lopetti aukeilun ja kävin kyselemässä Herttoniemen VV-autossa mitä asialle voisi tehdä. Huoltoneuvoja epäili että takalasinpesimen letku vuotaa takakontin sisälle ja siksi lukkoa ja valoja ohjaava mikrokytkin on kastunut.
Selvää siis on, että jotenkin kostetutta on lukkoon / kytkimeen päässyt. Onko muita vaihtoehtoja kuin tuo pesurivuoto?
Kuinka A3:n takaluukun sisäverhous avataan, jotta näkisin mikä tilanne luukussa on / voisin kuivata kunnolla laitteet?
Comment