Motonet luettelo ei tunne Cabriota mutta tarjoaa 80 :een kahden tyyppisiä jousia eteen 4/5 syl ja Tdi/V6.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Onko 80 cabrio 2.6 :ssa sama alusta kuin sedan 2.6:ssa ?
Collapse
X
-
taitaa tuo cabrio olla coupen "pohjalle/korille" tehty eli valtaosa osista jotka on tarkoitettu v6 coupelle sopivat sulle, ja nämä osat ovat sitten harvinaisia tarvikkeena, mutta soveltuvin osin normi 80:sen ja v6:sen osat käyvät, eli jos halvalla haluaa päästä, tulee väkisinkin tutustumaan autoonsa nippelitieto tasolla, koska vaikka osa sopisi ei sitä tarvikekatalookit monasti tunne ja ei ainakaan motonetin.
Comment
-
Kaikki lukemani kataloogit antaa esim. omat madallusjouset Cabrioon, eli ei samoja kuin coupessa tai sedanissa. Tästä voisi päätellä etteivät orkkis jousetkaan ole ihan samoja. Mutta mitä eroa niissä sitten on, on kokonaan toinen asia.
Onkohan kenelläkään jäänyt esim coupen tai sedanin jouset madallussarjan tieltä joutilaana hyllyyn niin vois vaikka verrata ?
Mahdan olla ainut cabrion omistaja maailmassa joka haluaa nostaa eikä laskea !
Comment
-
Selvittelin asiaa vähän:
Cabriossa v6:lla takajouset ovat autolle uniikit, mutta nelos- ja vitoskoneiselle jousi on 893 511 115 AB (2 keltaista), joka on sama kuin etuvetocoupessa ns vakiojousi. Etuvetocoupeen tarjotaan tehtaan sporttialustan kanssa 895 511 115 A (2 pinkkiä, 3 punaista). Sama "sportti"jousi coupessa v6:ssa aina.
Edessä vaihtoehtoja onkin sitten hemmetisti. Ilmastoidulle on omansa, automaatille on omansa, näiden yhdistelmille ja sitten jotain recaron penkkeihin liittyvää, joka ei ihan heti soita kelloja täällä päässä...
Eteen perusjousi 8a0 411 105 AG (2pinkkiä, 2 ruskeaa), sama kuin esim a80 B4 etuveto 5syl automaatti+ilmastointi+sporttialusta ja taas sama kuin v6 a80 sporttijousi. Tässä oli cabrion kohdalla myös recaro-viite. Ilmastoidulle v6:lle sporttijousi = AH ja ilmastoitu+automaatti+sportti = AJ.
Sitten on AH-loppuinen, muuten sama kuin edellä, joka liittyy jotenkin turvavöihin(?) varusteelle Q2P. Tämä taas on sama kuin a80 v6 ilmastointi+sportti - vaihteistosta riippumatta. Ja sama kuin v6 etuvetocoupen perusjousi ilmastoidulle v6:lle. Tähän autoon sporttijousi olisi 895 411 105 C (2 oranssia, 3 sinistä).
Ilmastoituun v6 cabrioon AJ (2 pinkki, 1 violetti), joka sama kuin a80 v6 etuveto+ilmastointi+sportti.
Enempää en jaksa, vaikka selvitettävää varmaan vieläkin olisi. Koita pähkäillä noista jotakin. Orkkisjousista voisi tarkoitusperiisi toimia 895 511 115 A taakse ja 895 411 105 C eteen. EHKÄ.
Eikai mulla tylsää ole? :)
Comment
-
-
ETKAa ystävällismielisen AUDI harrastajan kanssa tutkiessamme vahvistui käsitys että Cabriossa on vakiona "sport alusta" eli vastaava varusteisen V6 Coupen sport alusta = Cabrion vakioalusta. Siispä jousia tilaamaan. Kierros uunituoreita Bogeja tai Sacheja ja tukilaakereita ja pohjauskumeja on myös suunnitelmissa. Eli tämäpä tästä.
Niin, ja jos jota kuta kiinnostaa tämän hetkinen mitta pyörännavasta lokasuojan reunaan on edessä ja takana 320 mm. Epäilen että madallujouset ovat merkkiä Eibach (- 50 mm ?) ja ovat siis kohtapuolin myynnissä.
Comment
-
No niin, orkkis jouset on nyt vaihdettu. Mitta pyörän navan keskeltä lokasuojan reunaan on nyt 360 mm eli auto nousi n. 40 mm (edessä, takana hieman vähemmän). Ulkonäkö on tietysti maku asia mutta mielestäni on nyt ryhdikkäämpi ja ajomukavuus on aivan toista luokkaa. Pohjaanlyöntikumien ja suojakumien (olivat riekaleina) sekä ylätukilaakereiden vaihto oli viisasta. Kyyti on nyt tosi hiljaista..
Comment
-
Jatketaan tähän samaan niin ei tarvitse aloittaa uutta. Minkälaisia alustasarjoja teillä on ollu cabriossa? Nyt ei haeta mitään supermatalaaratapulkkaa vaan hieman matalempaa jämäkkää alustaa, jolla pystyy ajaa kaikki perusajot ilman tyynyä pyllyn alla. Yritin etsiä vähän mitä on tarjolla, mutta useat tarjosivat vain pelkkiä jousia. Nyt kuitenkin olisi tarkoitus vaihtaa koko setti. Jos on myös kuvaa auton korkeudesta niin se auttaisi paljon.
Comment
Comment