Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kauanko kattinne on kestäneet.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kauanko kattinne on kestäneet.

    Ostin huippu hienon erittäin hyvä kuntoisen ja kaikin puolin timmin 158000 ajetun -91vuoden 2.8 audi80:sen. Kaikesta huolimatta katsatuksessa Häkä arvot ylitty ja sain selville että katalysaattorit on "ralli mallia" eli ei toimi #x¤/&X. Hiukan ihmetytti että olisko autolla sitten tosiaankin ajettu niin vähän jos katit meni paskaks, vaikka konehuone on selvästi alle 200 tkm käytetty. Tarvike katteja ei tietenkään löytynyt sopivia, eli piti vaan ottaa alkuperäset suolaset 1600?.

    Miten muiden Audi kuskejen Katit ovat kestäneet?

  • #2
    Onpa järjettömän hintaiset.

    Minun S:llä on ajettu 197tkm ja katit nähtävästi mäsänä.

    Comment


    • #3
      Tarvikekattejakin löytyy, esimerkiksi allekirjoittaneelta / myynti-ilmoituksista.

      Kyllä katti kestää kymmenisen vuotta - ylikin, kunhan moottori pidetään säädöissään.
      Tarvikkeenakin myytävät katit kestävät ihan yhtä pitkään.

      PS. Olen pahoillani, että jouduit maksamaan noin kammottavan hinnan... :-O

      Comment


        #4
        Keskustelua kateista:
        http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=463

        Itse selvisin 1000e hinnalla, tyyppihyväksytyt tarvikekatit asennettuna.

        Comment


        • #5
          Mikko, hätäilit hieman ostaessasi alkuperäiset katit:( Varoitan laittamasta liikaa moottoriöljyä koneeseen/ ajamaan bensatankki tyhjäksi= rikkoo katin.

          Comment


          • #6
            Omassa 80 audis on 360tkm mittaris ja alkup. katti. Tähän asti on mennyt heittämällä pakokaasutesteistä läpi. Saa nyt nähä kuinka kaua viel kestää.

            Comment


            • #7
              Edelleen vois suositella Magnaflown katteja Akkutarvike O & I Määttälältä Kokkolasta (puh. 068318611). Käsittääkseni useampi listalainen on sieltä kattinsa ostanut/tilannut v6-koneiseen Audiin. Hinta on kyllä ihan jotain muuta kuin tuon 1600e, mikä tuntuu käsittämättömältä hinnalta.....

              Comment


                #8
                Nykyisellä autollani A6 1.8T on ajettu 403 000 km ja katti on kunnossa.

                Comment


                  #9
                  Audi 200, -90, 430 tkm eikä ole tarvinnut katteja vaihtaa.

                  Comment


                    #10
                    jos autosi on tuontiauto, niin niissä katalysaattorit ovat keskimäärin huonommassa kunnossa kuin suomiautoissa juuri vapaiden nopeuksien takia jolloin kierrokset suuremmat jolloin suurempi kaasunvirtaus katalyytin läpi joka luonnollisesti yhdistettynä suureen lämpökuormaan kuluttaa seestyneempää ajoa enemmän. tämä niitä harvoja asioita mistä tuontiautoja voi mollata.

                    Comment


                      #11
                      2.6 '93 185000km, toinen katalysaattori rikkoutui.. alkuperäiset 850e kpl.. päädyin hitsattaviin yleismalleihin 230e kpl, vaihdatutin molemmat eli hintaa tuli 460e+ työt(n.150e), hyvä tuli!

                      Comment


                        #12
                        195tkm vuodesta -91, katin täysin soivat sisuskalut irtosivat rämisemään kiinnikkeiden ruostuttua pois

                        Comment


                        • #13
                          171+risat tkm (toivottavasti) ja kuskin puolen katti rämäjää.

                          Comment


                          • #14
                            n. 180 000 oli ajettu kun vaihdoin omani. Oli molemmat täysin "kisamalleja" :(
                            Nyt alla vetten käytetyt katit ja hyvin pelaa.

                            Tosiaan näissa V-koneissa tuntuu katteja menevän...

                            Comment


                              #15
                              Satkulla ajettu 195tkm ja vasen katti rämisee. Katotaan meneekö katsastuksesta läpi... Oikeanpuoleisen on edellinen omistaja vaihtanut tarvike kattiin.

                              Comment


                              • #16
                                Katalysaattori tuntuisi olevan menossa paskaksi ja uutta pitäisi hommata. Alkuperäisen hinta EI näytä houkuttelevalta tuolla-> http://www.ht-tune.com/Rosteri%20katalysaattorit.html näyttäisi olevan järkevänhintaisia katteja ja myös virityskatteja. Kysymys kuuluu, pysyykö päästöt laillisissa lukemissa ja nouseeko teho minkä verran tuollaisella virityskatilla. Hintaero kun on alle 100? niin hieman houkuttelee...

                                Comment


                                • #17
                                  Myös racekatteja saa, ei vielä sivuilla ole esillä. Päästöistä menee läpi ja high flow mallit tietysti saattaa vaatia lämpimäksi ajon ennen mittausta paremman läpivirtauksensa vuoksi. 2 vuoden takuu kateilla! Tehon nousu riippuu autosta ja viritys asteesta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Auto on A4 -96 1.8T lastutettu 185hp/263nm lisäksi autossa on Forgen by-pass, BSR Optiflow ja rosterivaimennin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Hannulle vinkki että CPSI-arvot eli tiheys näkyviin sivuille. Nyrkkisääntönä voidaan pitää että 200 vielä ongelmaton leimalla mutta 100 voi jo hyvinkin pompata.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aikanaan mun äijän Audi 80 -92 näki kilometrejä 360tkm ennenkuin meni auto vaihtoon (koneena siis 2.8 v6). Eikä mitään vikaa päästöissä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          - kennokoko/keraaminen/metalli

                                          Täällä ulkomittoja mainittuna:
                                          http://www.a-alt-avgassystem.fi/kata...ysaattorit.htm

                                          Suositteli RS2:een 2 kpl
                                          Malli S21
                                          2 ¼”
                                          57.20mm
                                          Max 5.7L (Turbo 3.0L)
                                          Soikea
                                          - "asennettu muun muassa +400hp mersuun jossa V12 ja paranee vakiokatteihin verrattuna "
                                          - maahantuojan mukaan valmistettu Austraaliassa
                                          - tavara tulee Ruotsista Lahden postimyyntiin



                                          Lisää
                                          METADATA foorumin hakuja varten:
                                          metallikatalysaattori, metallikatit, 100, 200, 300 cell
                                          katalysaattori, katalysator, sport kat, katalysaattroreita , high flow, race cat, race kat
                                          kootusti:
                                          http://promo.pp.fi/hjs.html
                                          http://www.ht-tune.com/tuotteet.html
                                          http://www.doc-power.com/index.php?p...ducts&group=12
                                          http://www.proturbo.fi/pakosarjat/pakosarj.htm
                                          http://www.partboys.net/index.php?cP...eaa12acb68069a
                                          http://www.sci.fi/~hestec2/muut/martelius2.pdf
                                          http://www.tmuukkonen.fi/Finska_sido...satorer_fi.htm

                                          Laittakaa lisää linkkejä näkyviin mitä tiedätte
                                          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 8.4.2010, 12:58.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ruotsista:

                                            http://www.katalysatorteknik.com/

                                            Yleismalliset metallikatit:

                                            -> Produkter -> Sport-/Racekat

                                            Comment


                                              #23
                                              Nyt jo 211 tkm ajettu ja auton ikäisellä lambdalla saatiin katsastuksessa HC arvo 33 ppm.
                                              En usko, että kattejakaan on kukaan vaihtanut.

                                              P.S. Mutta kyllä sen lambdan joutui sittenkin vaihtamaan, kun se vaan "kuoli" lopullisesti...

                                              Comment


                                              • #24
                                                http://www.katalysatorteknik.com/
                                                Firma mainitsee sivuillaan kohteliaasti, että ei ole EU-hyväksyttyjä katteja, mutta päästötestit OK.

                                                Onko kukaan ostanut ruotsin linkin myymälästä sport/race metallikatteja ?
                                                http://www.katalysatorteknik.com/sida47.htm

                                                Lisää linkkejä (Scandinavia):
                                                http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_uni_kat.shtml
                                                http://www.volny.cz/speedparts/sp_avg_uni_kat.shtml (aika kalliita)
                                                http://www.saabturboclub.biz/speedpa..._vyfuk_kat.htm (aika kalliita)
                                                http://www.rstuning.se/produkt.html
                                                http://www.rh-motorsport.dk/Racingkat.html
                                                http://www.mobeck.com/mt/Racekatalyzator.asp

                                                Näyttäisi Suomen tarjonta olevan kattavaa ja malleja löytyy.

                                                Saksankielistä:
                                                http://unifit-daten.de/baseportal/20...ersal_kats_uni
                                                http://unifit-daten.de/baseportal/20...ats_metall_100
                                                http://unifit-daten.de/baseportal/20...ats_metall_200
                                                - Tehdas suositteli kahta E 204 mallia RS2:een
                                                - Metall Katalysator, 200 Zellen. ; ca. 250 PS. E-hyväksyntä

                                                http://www.germantuning.com/GERMAN/m...toren_main.htm
                                                http://www.fkk-austria.info/LE61436P0-Audi.html

                                                http://www.millteksport.com.au/price....pricelist.pdf
                                                http://www.carkat.de/shop/catalog/

                                                http://www.kat-versand.de/
                                                - katalysaattorinne katalysaattorit , Katalysatoren, Umrüstungen Euro2/D3, Sportauspuff, Aluräder, Fahrwerke, Dieseltuning
                                                Viimeksi muokannut Tommy200rs; 15.6.2011, 06:40.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kohta 250tkm mittarissa ja alkuperäinen katti paikallaan. Pari vuotta sitten heti lambdan vaihdon jälkeen päästöt 0, eli lienee kone ja katti vielä kunnossa :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Petri: Laitoin kennotiheydet näkyviin sivuille..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lederhosen tarinaa CAT-upgradesta:
                                                      http://www.meckisforum.de/phpBB2/viewtopic.php?p=346372

                                                      200 zeller
                                                      http://www.google.fi/search?hl=fi&q=...btnG=Hae&meta=
                                                      Viimeksi muokannut Tommy200rs; 8.4.2010, 13:00.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Minkähän laisia nuo on laadultaan, kalliita eivät ainakaan ole.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vähän päälle 330 tkm kun vaihdoin uuden lambaadan eilen. Ei vissiin vaihdettu koskaan?!
                                                          Alkuperäinen katti näyttää sisäpuolelta ihan hyvältä (siis ainoastaan sisäpuolelta...) ja arvot oli ok paitsi jotain pientä ilmavuotoa.
                                                          Se jousitettu tiivisterengas katin etupuolella oli goodbye, putosi siis osina lattialle, ja ennenkuin sain uuden renkaan pitämään piti näyttää vinkua katin laipalle. Aika pahasti syöpynyt ja reikä ihan soikea.
                                                          Alkuperäinen putki silti alusta loppuun ja 15v. vanha! Ainoastaan kiristimet, liitokset ja kumit fiksattu. Ja mä kun luulin että kohta saan laittaa rosteriputken siihen, vaan en kehtaa vielä noin tuoretta putkea vaihtaa ;)
                                                          Että kyllä ne siihen aikaan osasi tehdä kestäviä osia!!

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Väittäisin, että sun pakoputki kestää vielä ainakin 5 vuotta. 80-luvun 44-Audeissa oli rosteriputket ihan vakiovarusteena ja vaimentimetkin on 3-kuorisia :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X