Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko avaimen koodata ilman VAG-COM?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Voiko avaimen koodata ilman VAG-COM?

    Sattuipa tuossa lomalla käymään niin, että ajonestolaite alkoi hylkimään avainta; Onneksi oli vara-avain matkassa.

    Onnistuuko tuon avaimen koodaus mitenkään ilman systeemilaitteita tai VAG-COM:mia? Tuli mieleen kun luin, että Ford:eissa avaimia voi opettaa yhden pääavaimen avulla helposti pienellä virtalukko-proseduurilla...

  • #2
    ffp:llä oli juttua passatin vastaavasta tempusta.

    Comment


      #3
      Kiitos linkistä, mutta tuolla puhuttiin keskuslukon kaukosäätimen uudelleenohjelmoimisesta, minun tapauksessa ajonesto hylkäsi avaimen, mutta keskuslukko kyllä toimii kaukokäytettynäkin ko. avaimella.

      Comment


        #4
        Avaimen koodaus

        Minkä vuotinen a3 on?

        Kyseessä on siis lukupuola joka temppuilee!

        Todennäköisesti edellyttää virtalukon vaihtoa (osa 140,40e), virtalukko tarvitsee tilata
        auton alustanumerolla ja silloin toimitus aika noin 2 viikkoa.

        Virtalukon vaihtotyö 105e, useimmiten koodaus on tehtävä tähänkin automalliin toiminnan
        varmistamiseksi (edellyttää että kaikki avaimet ovat koodauksessa mukana), koodaus 55e.

        Nämä toimenpiteet ainakin Audi A3 1.8 20v -96

        Comment


          #5
          Luulis kyllä et vika on ennemmin avaimessa kuin virtalukossa, jos kerran vara-avaimella toimii.

          Comment


            #6
            Kävi vaan hyvä säkä että ei vara-avaimella juuri silloin sattunut valo vilkuttamaan...

            Comment


              #7
              En A3:sta tiiä mitään mutta kun ostin A6:ni niin mukana tuli 3 avainta joista 1 toimi. Vein auton Stoggalle jossa koodasivat KAIKKI avaimet uudelleen ja nyt pelaa. En enää muista mitä maksoi mutta alle tunnin työveloituksen jokatapauksessa.

              Huollossa kertoivat, että koodi pitää tilata tehtaalta merkkihuollon toimesta ja on voimassa vain n minuuttia (en muista, 30?) jonka aikana koodaus tulee tehdä tai koodi menee vanhaksi ja pitää tilata uusi. Tuskin auto tietää koodin ikää vaan se koodauslaite ;-) En tiedä onko totta mutta kuulostaisi ihan fiksulta noinniinkun varkaudeneston kannalta.

              Miksi sanoin, että "en tiedä onko totta"? No, ei olis eka kerta kun merkkihuolto yrittäisi mystifioida moista asiaa. Kesällä kuulin kun Chevyn merkkihuolto oli joku vuosi sitten vaihtanut kaikki lukot, ajoneston, avaimet jne. jne. kun kaverilta oli Vetten käynnistysavaimen "chippi" hajonnut. Avainta ei kuulemma voi korvata uudella vaan kaikki menee uusiksi. Veloitus oli >10tmk =8( Mielenkiintoista koska kesällä 2000 tilasin itselleni jenkeistä pari kpl uusia avaimia hintaan 12? kpl ja sahautin ne tavallisessa lukkoliikkeessä yhteishintaan 5?. Sitä ennen yleismittarilla tarkistin oikean chippityypin. Luotto siis eri merkkihuoltoihin on aika vähäinen ;-)

              Comment


                #8
                Lainaan topiccia:
                Suoranaista vastausta en löytänyt ongelmaani.
                Poika on luultavasti naputellut avaimen nappeja (yli 50krt) ja jostain lukeneenani muistelen että, avain "nollaantuu" tuolla määrällä kantaman ulkopuolella.
                Avain toimii muuten, mutta ei aukaise kaukosäätönä ovia.
                Onko olemassa jotain ohjetta, esim. avain lukkoon, käännä, paina jtn. nappia systeemiä?
                Vai pysyykö vag-comilla koodaamaan?
                Huonoin vaihtoehto tietysti mennä Laakkoselle..

                Comment


                  #9
                  En nyt tähän hätään muista ohjetta tarkkaan, mutta ainakin omassa käyttöohjeessa oli tuohon ohje eli ihan ilman VAG-COMia pitäis onnistua.

                  Comment


                  • #10
                    Entisessä autossa eli Opel Vectrassa ohjelmointi tapahtui siten, että mentiin autoon istuun, lyötiin ovet kiinni ja avain käännettiin sytytysvirralle. Tämän jälkeen painettiin ovet kaukkarilla kiinni. Toimiskohan vastaavasti vaggineissakin?

                    Comment


                      #11
                      Avain toimii muuten, mutta ei aukaise kaukosäätönä ovia.
                      Onko olemassa jotain ohjetta, esim. avain lukkoon, käännä, paina jtn. nappia systeemiä?
                      Muistan käyttöohjekirjasta neuvon tuohon lukeneeni. En tietenkään nyt ulkoa muista...

                      Comment


                        #12
                        Jos nyt en pahasti muista väärin niin kaukosäätimen sai koodattua näin käyttöön (B5 mallissa):

                        Avaa ovi avaimella kuskin ovesta, paina sen jälkeen minuutin sisällä kaukosäätimen avaus- (tai sulku)nappia. Pitäisi toimia tämän jälkeen.

                        Comment


                          #13
                          Kaikille amatööreille(myös minä) ja kenellä ei ole käyttöohjekirjaa. Ohjee b6/8e-korisen kirjasta.

                          Lainaus kirjasta:
                          -Jos auto on lukossa, avaus tulee tehdä mekaanisella avaimella kuljettajan ovesta.
                          -Paina kauko-ohjausavaimen avauspainiketta.
                          -Työnnä avain virtalukkoon ja kytke virta.
                          -katkaise virta ja irroita avain.
                          -Paina avauspainiketta tai lukituspainiketta.

                          Sitten pitäisi rokata.

                          Comment


                          • #14
                            Eli pitäisi vaihtaa patteri toiseen A4:n vm 01 avaimeen, mutta sitten se pitänee "opettaa auton tavoille" näillä ohjeilla:

                            http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1657516

                            1) Unlock all doors
                            2) Insert a spare key in the ignition and turn to the "accessory" position
                            3) Roll down driver's window
                            4) While standing outside, and with all doors closed, insert main fob (with new batteries) in door then twist to lock and release, making sure to leave fob in door
                            5) Reach inside and hold interior "unlock" button down for 10 seconds (this is why you keep the window open!)
                            6) Press the fob's "unlock" button once - the parking lights should flash once
                            7) Remove the fob and the spare key and you are done

                            If you wish to program more fobs, Bill says to:

                            "8) Repeat #5 & #6 (don't change the remote in the door)
                            9) Press unlock button twice for remote 2
                            10) Repeat again for remote 3 if you have one"
                            Käsitättekö, että toimiva avain on ovessa ja opetettava auton sisällä, vai vice versa. En tiedä mikä tökkii, vaikka lontoo sujuu kyllä mutta mun mielestä ton voi käsittää kumminpäin tahansa.

                            Comment


                              #15
                              Nämä jo luettu? Auton mallia ei lue, b5 vai b6?
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=67023
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=31062

                              Comment


                              • #16
                                Huh, kun monimutkasta.. C5:ssa tarttee painaa avaus- tai lukitusnappia ja sitte lukita tai avata avaimella ovet..

                                Comment


                                • #17
                                  Patterin vaihdossa ei välttämättä tarvita tuota prosessia . Normaalisti patterin vaihdon jälkeen painetaan kauko-ohjaimen nappia ja vähintään 30 sekunnin aikana avataan ja suljetaan kuljettajan ovi koodattavalla avaimella, nyt pitäisi toimia. Lisäksi tehdään näin, jos näkyy yksikin ko. vikakoodeista 00955...00958.
                                  Viimeksi muokannut vepek; 25.5.2009, 22:21.

                                  Comment


                                  • #18
                                    B6... noh tämä hyvä ettei tarvi tuota enempää sitten mietitä patterin vaihtoa :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Millaset patterit teillä on muuten niissä avaimissa? Mulla on yksi cr2032 3v.. Vartan paristo kesti vain ~1,5kk, sitä ennen ollu muistaakseni Philipsiä ja kestänyt aina suurinpiirtein 3-4kk. Mikähän lie oli tuossa Vartalaisessa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        2032 on ainakin tuossa omassa sedan b6:ssa, Konnoc merkiltään katsotaan kauan kestää käytössä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          apuva!!!

                                          Elikkä ajon esto ei lähde millään pois....

                                          Mikä avuksi??

                                          Uuden poksin heitin pellin alle ja koitin startata niin käy käynissä ja sammuu....

                                          sit kun vääntää virrat päälle niin ajonesto valo välkkyy vaan!!

                                          Mikä avuksi??

                                          Comment


                                            #22
                                            No se pitää tietty koodata, eihän se ajonesto muuten mitään tekisi jos noin siitä pääsisi eroon.

                                            Eli katso ohjeet Ross-techin sivuilta klik tai klik. Jos sinulla on Immo2 (mitä se tuskin on), niin sen koodaaminen on helppo homma. IMMO3 pitää viedä merkkiliikkeeseen koodattavaksi.
                                            Viimeksi muokannut jasso; 17.8.2009, 23:45. Perustelu: Laitoin vähän suoremman linkin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mistä näen kumpi se on ? :/

                                              Hmm... ja pitääkö tuossa olla jokin ohjelma/kone että voi noita tehdä ?
                                              Viimeksi muokannut kinky; 17.8.2009, 21:11.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ne ohjeet on tuolla sivulla minkä linkitin. Ja pitää olla softa (VCDS) sekä kaapeli.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mm. VAG Commanderilla vissiin saa kaivettua myös uudempien immojen koodin talteen vanhasta boksista tai mittaristosta, jonka sitten vain syöttää uuteen mittaristoon. Se pitää tietysti toki tehdä ennen laitteiden vaihtoa, että sen voi sieltä vanhasta lukea.

                                                  Eri asia onkin sitten kuinka helposti pääsee riittävän uuteen versioon noista ohjelmista käsiksi. Helpommaksi varmasti tulee käväistä merkkihuollossa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nonniin :)

                                                    Kävinkin tänään liikkeellä, niin varattiin aika 27päiväksi.
                                                    Saas nähdä miten pitkään meinasivat tuhlata aikaa sen laittoon :/ kellään kokemusta mitä mennyt aikaa ?

                                                    Itse kyllä puran sen kopan siitä että ei ne saa siihen menee aikaa sen 2h :D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      http://www.audiworld.com/tech/misc13.shtml

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuo ei ole avaimen koodausohje, vaan kaukosäätimen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Avaimen koodausta varten ei kyllä tartte mitään purkaa.

                                                          Huomioi että kaikki avaimet pitää koodata kerralla. Ei siis voi vain lisätä yhtä kerrallaan.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Omassa kulkineessa, eli vm 1996 A4 on alkanut ajonesto temppuilemaan. Kokeilin toista avaintakin joka on lähes käyttämätön, mutta tulos sama. Eli joskus lähtee ekasta, joskus joutuu useamman kerran rämpyttään virtoja, jotta ajonesto lähtee pois päältä. Elikkäs virtalukkohan siittä silloin menee vaihtoon, mutta tämä koodaus asia nyt ihmetyttää.
                                                            Jos tilaan uuden virtalukon auton runkonumeron perusteella (vanhat avaimet käy), niin tarvitseeko koodata jotain?
                                                            Autossa on erillinen hälytin, joten avaimissa itsessään ei ole kaukosäätötoimintoa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X