Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

FK-köningsport, KW-variant 1 vai joku muu alustasarja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    FK-köningsport, KW-variant 1 vai joku muu alustasarja?

    Tarkoituksena olisi hommata korkeussäädettävä alustasarja Audiin. Tällä hetkellä on lähinnä kaksi vaihtoehtoa, eli FK:n versio: http://www.fk-automotive.de/en/index.php tai KW:n vaihtoehto: http://www.kw-gmbh.de/e_version/index.php

    Ongelmana on että kumman valitsen, vai kumpaakaan?

    FK-köningsport:ssa olis Konin säädettävät iskarit. Kuullut että joissain tapauksissa jouset ovat kuoleentuneet melko nopeasti??? Hinta Autovarusteella on 1379 euroa.

    KW-variant 1:stä olen kuullut pelkkää hyvää. Siinä ei ole säädettäviä iskareita, mutta siinä olis rosteri-tolpat (vai onko?). Hinta olis 1280 euroa Prostreet:llä.

    Kokemuksia kaipailen. Eli rehellisiä mielipiteitä, moitteita, kehuja, ym. kokemuksia saa vapaasti kertoa.
    Jos on muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja, niin saa kertoa niistäkin.



    Ps. H&R + Koni yhdistelmääkin olen harkinnut, mutta Konin sopivuustaulukossa Quattro 100:sen malli loppuu 92 vuosimalliin: http://www.koni.de/_produkte/gesamt_liste/afram.html Onko tolpat muuttuneet 94:ssa? Käykö A6:sen Konit?

    #2
    Kerhon jäsenet saavat kerhon kautta ainakin H&R, Bilstein yms settejä varsin edullisesti. Liittymällä ja käyttämällä edun hyväkseen säästänee noin 10 vuoden jäsenmaksut laakista, jos alustaosia tilaa.

    Kannattaa noissa coil-overeissa huomioida, että vanhat tolpat tavallisesti pitää antaa vaihdossa. Etukäteen ellei toisin saa sovittua.

    Comment


    • #3
      Omassa 2.8 v6:s satkussa on alla juuri nuo Fk:n königsportit ja olen ollut varsin tyytyväinen. Korkeutta ja jäykkyyttä voi säätää sopivasti. Hinta on tietenkin sitten toinen juttu.....
      Ja tosiaan, ihan niin kuin Petri totesi, vanhat tolpat joutuu antamaan vaihdossa!

      Comment


        #4
        Itselläni on alustapakettina H&R + BILSTEIN Sprint (eli lyhyemmät iskarit).
        Enkä voi kuin kehua. Mukavat ja jämäkät, vaikka renkaina on 235 18".

        Tehtiin jussireissukin isommalla kuormalla ja ajo-ominaisuudet pysyivät yhtä hyvinä! 8)

        Comment


          #5
          meikäläisellä oli nuo fk-köningsportit ja ensiksi antautuivat jouset ja sen jälkeen konin iskareista tuli mehut pihalle! ja ajettu 20000km !!! kyse oli etupään tolpista

          Comment


            #6
            Hmm, luulis ettei noiden coil-overeiden hinnalla tarttis enää mitään antaa vaihdossa? Eli ainakin FK:n tapauksessa näin siis on. FK:sta on lisäksi vaihtelevia kokemuksia.

            Kuinkas, onko kellään kokemusta KW:n vastaavista? Kuinka ne kestää? Ottaako ne vaihdossa alkuperäiset tolpat?
            Prostreetiltä tarjousta kysyessä eivät ainakaan sähköpostissa puhuneet mitään että vanhat pitäisi antaa vaihdossa.


            Kalle. Paljonko kustansi tuo H&R + Bilstein paketti, ja mistä hommasit, jos saa tiedustella?
            Ite saisin nuo H&R:n -40mm jouset 275 euroon, mutta iskareista ei toistaiseksi ole mitään tietoa.

            Comment


              #7
              Jouset oli n.250? + iskarit n.520?. En nyt tarkkaan muista, kun kuitti on tuolla autossa. 8)

              Hankintapaikkana oli drwheelgoods.

              Comment


                #8
                Minkähänlaisia on Sachs Performance alustasarjat? Madaltais n. -40 mm. Hinta ei olisi kovin paha, 665 euroa Kiiltovaunulta.

                Mietin vain että riittääkö tuo -40 mm tähän Quattroon. Renkaan ja lokasuojanreunan väliin jää noin 80 mm rako edessä, takana vähän pienempi. Tuo alusta näyttää mielestäni poikkeuksellisen korkealta. Ilmeisesti jouset on jossain vaiheessa vaihdettu tuohon, kun näyttävät uusilta ja värimerkinnät on tallessa.

                Comment


                  #9
                  Tuo Sachsin setti on mielestäni erittäin hyvä kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden välillä, suosittelen.

                  Comment


                    #10
                    Itse kyllä ottaisin ehdottomasti KW:n setin. Tuli muutama vuosi variante 1:llä ajeltua, eikä siitä voi mitään muuta kuin hyvää sanoa. Tosin nyt ajattelin hommata variante 2:sen niin saa vielä iskaritkin säädettyä, ja hintaeroa ei enää kuitenkaan ole mikään suuri. Ja tosiaan nykyisin kaikki KW:n korkeussäädettävät alustat ovat rosteri tolpilla.. Etenkin jos auto on ympärivuotisessa käytössä on alustan korkeudensäätäminen huomattavasti helpompaa kun lika lähtee helposti pois ja kierteet pysyvät ruosteettomina..

                    Comment


                      #11
                      No niin, nyt tuli taas ajanlohtaiseksi tuo alustasarjan hankinta. En olekaan muuta kuin lykännyt sen hankintaa jo kohta vuoden. =D

                      Tai no, tuli hommattua tuo S4:sen alkuperäinen sport sarja, jolla keula jäi pystyyn.

                      Tarjouksia tuli pyydettyä tuohon KW:n korkeussäädettävään. Harmikseni se on vaihtosarja, eli vanhat tolpat pitää lähettää tehtaalle josta ne sitten tekee tuon sarjan. Siis C4 audin alustasarja ei ole inox-line vaan normaali galvanisoitu malli. Toimitus kestäisi n. kuukauden, eikä millään pysty pitämään autoa poissa liikenteestä noin kauan.

                      Siis vaihtoehdot ovat vähissä. Joten vaaka kallistuu ehkä tuohon H&R + Koni tai Bilstein settiin. Arvelluttaa vain että laskeeko tämä maasturi tarpeeksi tuolla setillä?
                      Kumpi, Koni vai Bilstein? Ja mikä iskarin kiinnitys tässä omassa autossa on 10mm vai 12mm?

                      Ajatuksia, ehdotuksia, kokemuksia???

                      Comment


                        #12
                        Ok, H&R + Bilstein setti vihdoin tulossa.

                        Takapumput oli saatavilla ainoastaan 12mm kiinnityksellä ja oma on 10mm. Käykö jos avartaa 12mm poralla nuo holkit ja prikat jotka tuolla takatolpan yläpäässä on?

                        Comment


                          #13
                          Yksinpuhelu jatkuu...

                          H&R +Bilstein setti on nyt asennettuna. =)

                          Tuolla juttua jos kiinnostaa...

                          Comment


                          • #14
                            Näyttäisi varsin hyvältä paketilta. Nuo samat romppeet käy ilmeisesti suoraan myös typ44:een? Ainakin kuvien perusteella eroja en löydä (varsinkaan takatolpista).

                            Täytyykin harkita vastaavaa settiä itsellekin. Coiloveritkin tietysti kävisi, kun on tolpat antaa vaihdossa.

                            Comment


                              #15
                              Ilmeisesti C4:sen ja Typ44:sen osat on todella lähellä toisiaan. Mutta ainakin Etka antaa sekä etupään että takapään osille eri osanumerot (en jaksanut kaikkia osia katsoa).

                              Tosin Koni ilmoittaa sopivuustaulukossa olevan samat iskarit sekä C4 että Typ44.

                              Comment


                              • #16
                                AKTEsta olen noita itsekin joskus katellut. Korkeintaan jousien pituudessa/jäykkyydessä on eroa.

                                Taidan laittaa jotkut halvemmat Bilsteinit omaan lötköön. Jouset on vielä avoimena, kun ei ole tarvetta 40mm madallukselle. Saako noita lievästi madaltavia jousia mistään? Lesjöfors?

                                Comment


                                  #17
                                  Onko kellään tietoa noista Lesjöforssin osanumeroista. Lähinnä tuohon omaan typ89:iin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ok, projektisivua päivitetty. Nyt on ennen ja jälkeen kuvat.
                                    Siis tuolla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jatketaan vanhaan topikkiin, haulla koitin etsiä tietoa millaista sarjaa on porukka laitellut. Mutta nyt olisi hakusessa A3 sportbackkiin korkeus säädettävä alustasarja.
                                      Yksi ainavarmoista sarjoista on KW, jota aina suositellaan mutta millaisia kokemuksia on H&R ja Eibacin sarjoista? Kuitenkin melko lähellä ovat samaa hintaluokkaa.

                                      Alla hieman listaa millaisia sarjoja olen katsellut:
                                      KW var1 inox , rosteritolpat
                                      KW var2 inox , rosteritolpat, vaimennuksen säätö
                                      KW street comfort, rosteritolpat
                                      Vogtland
                                      H&R monotube
                                      Weitec hicon TX, vaimennuksen säätö
                                      Eibach, rosteritolpat
                                      FK königsport, vaimennuksen säätö
                                      FK silverline, rosteritolpat
                                      FK silverlinex, rosteritolpat, vaimennuksen säätö

                                      Comment


                                      • #20
                                        Omasta Compesta loppu iskarit ja coilover pitää pistää tilaukseen ja mahohon "yes but no-tilanne" päällä! H&R Monotube vai KW variante1 Inox??

                                        H&R:lle luvataan enemmän madallusta, mutta se on vaihtotolppa sarja ja tolpat on jotain patarautaa mitä on sattunu tulemaan??? Ja mitä se kolmikerroksinen ruostesuojaus käytännössä tarkoittaa?

                                        KW v1 ei enään vaihtotolppasarja ja tolpat on rosteria, mutta huhua kuullu että ois jumalattoman pintakova?

                                        FK:n sarjoista lueskellu jotain huonoa mutta jotain hyvääkin, mutta noissa yllämainituissa pysytään! Ja lopuksi oon niin huono valehtelemaan että en edes yritä millään Tee-Se-Itse sarjalla katsastaa, Wanhukseen on tulossa moinen sarja kunhan kerkiää.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itsellä berttavitosessa KW V1 eikä sitä kyllä pintakovaksi saa haukuttua mitenkään päin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ja täällä B7:ssa KW V1,enkä Anssin tavoin saa siitä pintakovaa mitenkään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              OK! Eiköhän noilla kehuilla lähde KW v1 inox sarja tulemaan :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Minkähänlainen on pintakova jos tuo KW1 ei sitä kerran ole? :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Riippunee paljolti autosta missä KW on pintakova. Tuossä ässässäni se on ihan tolkuton kivireki, mutta kaverilla oli fiat bravossa samainen setti ja ei ollut yhtään kova. Eli hankala sanoa missä on kova ja missä ei. Veikkaan että mitä sporttisempi automalli, niin sitä jäykemmäksi KW on alustan suunnitellut. Esim omassani jouset eivät ole progressiiviset, en sit tiedä onko näin kaikissa malleissa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eiköhän nuo ole ässässä samallaiset jouset, eri jäykkyydellä toki mitä 4 pyttysesn jouset.. Pitää laittaa hampaisiin kunnon paikat jos on kivireki!

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mulla se on tuossa C5 quattrossa. Ei tuo nyt mikään tolkuttoman kova ole, mutta vois kyllä olla mukavampikin.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Onhan kolikolla kääntöpuolensakkin:) Laillisissa nopeuksissa ikävän kova, mutta sit sen jälkeen tie tasoittuu ja tuntuma tiehen paranee vauhdin myötä. Harmi vaan ku ei saa ajaa yli 120km/h:) Tosiaan tuolla +150 vauhdissa alkaa olla todella mukava ja syö kaikki töyssyt, +200 onkin sit jo lähes luotisuoraa menoa ja renkaat pysyy tiessä. Selvästi tehty autobahnoille.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Täällä myös on alustan päivitys ajankohtainen tuossa kevään korvalla. Pelkät jouset olen unohtanut eli säädettävää olis hakusessa. Lähinnä tuo kw inox-line variante 1 tai 2.

                                                          Ajattelin ensin tuota var 2 versiota, mutta jäykkyyden säätö noissa on niin hankala, että voi olla turhaa keulimista kakkosen hankinta. Vai oliko niin että tuossa var2 olisi paremmat iskarit kuin var1?
                                                          Foorumilla on ollut juttua, että tuo var 1 olis mukavan pintapehmeä. Onkohan vaaraa, että olisi liian pehmeä ja tulisi paljon renkaan ja lokasuojan kosketuksia. Tietenkin riippuu madalluksesta ja renkaista mutta kokemuksia olis kiva kuulla.

                                                          Ja autohan on tuo b6 1.8tq.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Harkitseppas tapza s vielä BC-Racingin alustaa, ennen kuin tuhlaat kw:n sarjaan rahaa :)

                                                            http://shop.mamasan.fi/product/list/...r-alustasarjat

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X