Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Raportti: A6 c5 etupyörän ABS-anturin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Raportti: A6 c5 etupyörän ABS-anturin vaihto

    Aamulla askarreltua, A6 c5 etupyörän ABS-anturin vaihto:

    Auton ABS ja ESP -varoitusvalot paloivat mittaristossa.
    Luin vikakoodit VCDS:llä ja niistä selvisi vasemman etupyörän anturin olevan viallinen. Vikakoodina:
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl
    Part No: 8D0 907 389 A
    Component: ABS/ESP allrad D36
    Coding: 06257
    Shop #: WSC 02325
    VCID: 3169C3DFFBAB71CA0B-5140

    1 Fault Found:
    00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
    30-00 - Open or Short to Plus
    -------------------------------------------------------------------------------

    Uusi osa Motonetista (anturi 23-1648 ja holkki 23-1478) ja ei kun asennuspuuhiin.

    1) Löysytä hiukan pyöränpultteja
    2) Nosta auto ylös ja tue alta erillisellä pukilla
    3) Irrota pyörä
    4) Irrota abs anturin johdon kumitutti sisälokasuojan takareunasta
    5) Vedä varovasti esille punainen ja musta liitin
    6) Irrota liittimet
    7) Mittaa punaisesta liittimestä vastus yleimittarilla. - Jos vastus on ääretön niin ABS-anturi tai johto on rikki. Jos vastus on noin 1,5kOhm, anturi saattaa olla kunnossa ja vika jossain muualla (ABS-yksikkö, johtosarja tms.)
    8) Irrota ABS-anturin johto korikannakkeistaan
    9) Irrota jarrupalojen kulutusvaroittimen liitin ABS-anturin johdosta
    10) Kun johto on vapaa, sido punaisen liittimen päähän vetonaru
    11) Irrota ABS-anturi olka-akselista putkitongeilla varovasti kiertämällä ja vetämällä
    12) Vedä ABS-anturin johto varovasti olka-akselin läpi
    13) Poista anturin asennusreiästä vanha asennusholkki
    14) Puhdista ABS-anturin kehä huolellisesti
    15) Puhdista anturin asennusreikä
    16) Voitele ABS-anturin asennusreikä olka-akselissa
    17) Asenna uusi asennusholkki paikoilleen sormin painamalla
    18) Asenna uusi ABS-anturi paikoilleen painamalla se asennusreiän pohjaan saakka
    19) Varmista, että anturi ei ota kiinni kehään
    20) Sido vetonaru uuden anturin johtoon kiinni ja vedä se varovasti olka-akselin läpi
    21) Asettele johto kannakkeisiinsa
    22) Kytke jarrupalojen kulumisanturin liitin johdon liittimeen
    23) Kytke punainen ja musta liitin johdon päässä auton johtosarjan vastaaviin liittimiin sisälokasuojan läpiviennin luona
    24) Asettele liittimet varovasti sisälokasuojan sisälle
    25) Asenna johdon läpivientikumi paikoilleen sisälokasuojaan
    26) Varmista, että johto on oikein reititetty ja tuettu, ja että se pääsee liikkumaan ongelmitta pyöriä käännettäessä
    27) Nollaa ABS:n vikakoodi
    28) Jos vikakoodi ei palaa, hyvä juttu!
    29) Asenna pyörä paikoilleen
    30) Poista pukki
    31) Laske auto alas
    32) Suorita varovainen koeajo
    33) Mikäli ABS ja/tai ESP merkkivalot syttyvät koeajolla, lue vikakoodit uudestaan
    34) Vikakoodista riippuen säädä ABS-anturin paikkaa tai etsi muita vikavaihtoehtoja
    Attached Files
    Viimeksi muokannut kvande; 26.11.2016, 15:32.
Working...
X