Tunnettu tyyppivika B8:n vuosimalleissa 2007-2009 on ollut MMI värinäytön taustavalon himmeneminen. Vian ilmetessä näytöstä ei saa päivänvalossa selvää juuri ollenkaan. Halvin ja työläin korjaus tähän on vaihtaa näyttömodulissa oleva kylmäkatodiloisteputki. Korjauskustannus on noin 25€ uuden OEM näytön maksaessa 200 eurosta ylöspäin. Kiinalaisia saa toki halvemmalla. Homma ei ole vaikea mutta vaatii sorminäppäryyttä.
Huom: Jokainen ryhtyy työhön omalla vastuullaan. Näytön rikkominen on mahdollista. Myös kylmäkatodien kanssa on oltava varovainen; autosta irrotettu vanha katodi saattaa poksahtaa rikki hyvinkin voimakkasti.
Tarvittavat työkalut:
- Talttapäämeisselit, iso ja pieni
- TX20 meisseli
- PH2 ristipäämeisseli
- Kärkipihdit
- Kolvi, tinaa
- Kuumailmapuhallin
Tarvikkeet:
- Kylmäkatodiloisteputki, 148x2,2mm, esim. ccflwarehousesta (Käyttäjälle Lipponen kiitokset oman sarjani tilaamisesta kimpassa)
- Todella pientä kutistesukkaa
Ensimmäisenä autosta irroitetaan näyttöä ympäröivä muovi. Tämä irtoaa helpoiten mittariston puolelta alakulmasta. Reunimmaisen muoviklipsin auetessa siirry vähän oikealle. Avaimen vierestä pitäisi irrottaa metalliklipsi. Näiden irroituksen jälkeen sormet saa muovin väliin ja loput klipsit voi venyttää auki.
Muovikehyksestä irroitetaan hätävilkun/airbagin kytkimen liitin. (huom. saattaa aiheuttaa vikakoodin) Sen jälkeen pääsee käsiksi itse näyttöön, joka on kiinni neljällä TX20:llä. Näytön takaa paljastuu liitin, joka irrotetaan.
Näyttö pöydälle ja kolvi kuumenemaan sekä tämä ohje läppärille:
Huom: Jokainen ryhtyy työhön omalla vastuullaan. Näytön rikkominen on mahdollista. Myös kylmäkatodien kanssa on oltava varovainen; autosta irrotettu vanha katodi saattaa poksahtaa rikki hyvinkin voimakkasti.
Tarvittavat työkalut:
- Talttapäämeisselit, iso ja pieni
- TX20 meisseli
- PH2 ristipäämeisseli
- Kärkipihdit
- Kolvi, tinaa
- Kuumailmapuhallin
Tarvikkeet:
- Kylmäkatodiloisteputki, 148x2,2mm, esim. ccflwarehousesta (Käyttäjälle Lipponen kiitokset oman sarjani tilaamisesta kimpassa)
- Todella pientä kutistesukkaa
Ensimmäisenä autosta irroitetaan näyttöä ympäröivä muovi. Tämä irtoaa helpoiten mittariston puolelta alakulmasta. Reunimmaisen muoviklipsin auetessa siirry vähän oikealle. Avaimen vierestä pitäisi irrottaa metalliklipsi. Näiden irroituksen jälkeen sormet saa muovin väliin ja loput klipsit voi venyttää auki.
Muovikehyksestä irroitetaan hätävilkun/airbagin kytkimen liitin. (huom. saattaa aiheuttaa vikakoodin) Sen jälkeen pääsee käsiksi itse näyttöön, joka on kiinni neljällä TX20:llä. Näytön takaa paljastuu liitin, joka irrotetaan.
Näyttö pöydälle ja kolvi kuumenemaan sekä tämä ohje läppärille:
Comment