Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rattilukko ei aukea, autoa ei voi käynnistää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Rattilukko ei aukea, autoa ei voi käynnistää

    Sähköinen rattilukko ei aukea, jos autoa yrittää käynnistää tulee näytölle viesti "Please take load off steering".

    En löytänyt täältä samanlaista tapausta. Googlella löytyy jotain tietoa, monissa niistä puhutaan kalliista remonteista ja vain merkkiliikkeesä onnistuvista.

    Ideoita?

    #2
    Tarkista nyt ensin että kaikki sulakkeet on ehjiä, ohjekirjasta löytyy niiden sijainti.
    Saako autoon virtoja päälle? Jos saa niin vikakoodien luku voisi paljastaa enemmän viasta.

    Comment


      #3
      Virtoja ei saa päälle, vikakoodien luku onnistui silti osalle moduuleista. Mutta mitään asiaan liittyviä vikakoodeja ei kuitenkaan löytynyt.

      Comment


        #4
        Kai olet tämän lukenut jo?

        Comment


          #5
          Viestistä tulisi mieleen että pyydetään keventämään kuormitusta, eihän renkaat ole linkussa tai muuten jännitystä rattilukkoa vasten?

          Comment


            #6
            Tuota pyörien jumia kyllä pohdin mutta renkaat ovat suorassa ja auto vakiopaikalla tasamaalla omalla pihalla.

            Soitin Audicenter Espooseen ja ainakaan puhelimeen vastannut huoltoneuvoja ei ollut ennen kuullut tuollaisesta vikailmoituksesta.

            Comment


              #7
              Kokeilitko ihan rattia kääntämällä ja samalla avata rattilukkoa?

              Comment


                #8
                Koitin kyllä käännellä rattia molempiin suuntiin niin kovaa kun uskalsin, samalla kun käänsin avainta. Mutta ei auttanut.

                Tuolta toisesta keskustelusta löytyikin vinkki millä sain P-asennon pois päältä (ruuvarilla lukitus pois tuhkakupin alta) ja sain autoa vähän siirrettyä. Mutta ei silti apua.

                Comment


                  #9
                  Tuosta edellisestä ketjustasi arvaisin että virtalukko/ajonesto osastolta vika löytyy: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho....php?p=1164877

                  Comment


                    #10
                    Jep, näin taitaa olla. No toivottavasti molemmat ongelmat nyt ratkeavat.

                    Comment


                      #11
                      Noniin nyt on auto tutkittu audi-centterissä ja tuomio on rattiakselin vaihto. noin 2100e + 1000e töistä. Että tämmöistä tänään.

                      Comment


                      • #12
                        Saa tuohonkin vaihdettua käytetyn osan ei tarvi uusia ostaa.

                        Comment


                          #13
                          Kuinka varma tieto tuo on? Minulle sanottiin selkeästi, ettei toisessa autossa jo kerran asennettuna olevaa rattiakselia voi ottaa käyttöön, ajoneston koodaus ei onnistu.

                          Saisin kyllä hankkia saman osan uutena muualta, tästä toki peloteltiin sitten takuuasiolla. Peloteltiin myös 20% sakkomaksulla, jos en ota jo tilattua osaa.

                          Osa maksaa 2100 euroa, osanumero on 7L8 419 501 AP. Osanumeroakaan ei muuten aluksi suostuttu antamaan, ei kuulemma kuulu audicenterin businekseen. Kevyen hermostumisen jälkeen sain kuitenkin vängättyä osanumeron ulos.

                          Comment


                          • #14
                            Lukaseppa Mikael tuolla ylempänä linkitetystä ketjusta mun pitkähkö tarina ja taistelu samasta aiheesta. Ihan samoja juttuja mulle marmorihuollosta yritettiin syöttää ja samoilla verukkeilla. Faktahan on se, että kyllä sen käytetynkin osan siihen saa koodattua, jos vaan haluaa, mutta itse en viitsinyt asiasta edes jängätä. Lähinnä siitä syystä, et jos näitten Audien rattiakselien laatu on tätä luokkaa reilu 4v. ja 95tkm. niin hyvinpä uskaltaa ostaa käytetyn. Pyysin kyllä vanhan osan talteen kunhan auto nyt viimeinkin valmistuu ja ajattelin välittää sen ohjausboksin jollekin paremmin asiansa osaavalle, josko sen sais vielä jollain elvytettyä. En tosiaan tiedä, mut kyllähän ecuja ja muitakin ohjainlaitteita korjataan.

                            Eikös alkuperäisosa ole alkuperäisosa samoilla takuuehdoilla vaikka sen tilais Venäjältä? Ainakin Tepon kautta tilatuissa oem-osissa on takuu. Itselleni tuli siis tuo oma rattiakseli juurikin Tepon kautta ja 500€ halvemmalla. Ironisinta se, että juuri tuon 500€ maahantuoja / paikallinen marmori ryöstää välistä eikä tullut hinnassa euroakaan vastaan...Ei muuta kuin Tepon kautta uutta tilaamaan!

                            Comment


                              #15
                              Tämä on nyt laitettu kuntoon ja auto toimii.

                              Menin marmorin ehdoilla, en halunnut ottaa riskiä siitä, että vika ei korjaantuisikaan pelkällä rattiakselin vaihdolla.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja xr4ti Näytä viesti
                                Saa tuohonkin vaihdettua käytetyn osan ei tarvi uusia ostaa.
                                Virallinen maahantuojan valtuuttama korjaamo ei voi koodata käytettyä osaa toiseen autoon, tehtaan testerit ei sitä mahdollista.

                                Ei muuta lisättävää.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                  Virallinen maahantuojan valtuuttama korjaamo ei voi koodata käytettyä osaa toiseen autoon, tehtaan testerit ei sitä mahdollista.

                                  Ei muuta lisättävää.
                                  Pahoittelut virheellisestä väitteestä, itse sain tiedon entiseltä Audin mekaanikolta joka väitti, että käytetynkin saisi koodattua.

                                  Hyvä että Mikaelin auto tuli kuntoon! Paljonko oli kustannukset kokonaisuudessaan?

                                  Comment


                                    #18
                                    Kustannukset pysyivät luvatussa budjetissa eli 3100 euroa yhteensä:
                                    - vianselvitys 600 euroa
                                    - uusi osa vaihtotöineen 2500 euroa

                                    Comment


                                      #19
                                      Address 15: Airbags Labels: 4L0-910-655.lbl
                                      1 Fault Found:
                                      02095 - Component Protection Active
                                      000 - - - Intermittent
                                      Tämmöinen koodi löytyi operaation jäljiltä, jotain jätetty ilmeisesti tekemättä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Toihan on intermittent? Eli ei päällä.. jos komponenttisuoja olis päällä palais vikavalot aika varmasti..

                                        Comment


                                          #21
                                          Katos vaan, niin onkin intermittent! Nollasin pois häiritsemästä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kellään tietoa että miten saisi jo käytetyn rattiakselin koodattua?

                                            Comment

                                            Working...
                                            X