Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 TFSI mäntien vaihto? (öljynkulutus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B8 TFSI mäntien vaihto? (öljynkulutus)

    Onko kukaan tehnyt itse tai tai teettänyt muualla kuin laakkosella? Lähinnä kiinnostaisi osien hinnat jos tekee itse. Ja mielellään saa mainostaa tekijöitäkin vaikka privaan jos ei tässä julkisesti halua. Ilmeisesti jonkin verran jengi on tuota remppaa teettänyt virossakin?

    #2
    Kysy Renkomäen Bosch Car Servicestä. Ovat tehneet pariin autoon, ilman mäntien uusimista.
    Edit: Eli ovat vaihtaneet vain männärenkaat. Tällä hommalla on kulutukset kadonneet.
    Viimeksi muokannut pulla; 2.12.2014, 16:58.

    Comment


    • #3
      Pistetään kyselyä. Kiitos.

      Comment


        #4
        En kyllä suosittele Renkomäen Bosch Car Serviceä. Surkeaa työtä ja suoranaista kusetusta. Kyse ei ole yhdestä eikä kahdesta kerrasta minun kohdalla. Aikaisemmin oli hyvä ja luotettava korjaamo, mutta eipä ole enää.

        Comment


          #5
          Minä tiedän 2kpl B8 A4 2.0TFSI jotka Kamux on siellä korjannut, eivät kuluta öljyä. Muusta en tiedä.
          Toki tuon homman voi tehdä kuka vain, ketä se kiinnostaa.

          Comment


            #6
            Itsellä ei ole moittimista kyseisestä korjaamosta. Audini käyttänyt siellä lähes joka remontissa.

            Comment


            • #7
              Useammin kuin kaksi kertaa kuitenkin olet @javis autoasi siellä käyttänyt ???!!

              Comment


              • #8
                Forss ainakin noita tekee tallinnassa. Kustannukset noin 2,5k€ siellä. Ovat tehneet useita.
                Audi Tallinn myös tekee noita luonnollisesti, hintataso edullisempi kuin Laakkosella jos ei vastaantuloja

                Comment


                  #9
                  Jos Forssin hinta on 2,5ke, niin ei paljon kannnata miettiä missä tekee.
                  Työ on kuitenkin iso, kun kone otetaan kokonaan pois ja paloitellaan. Työssä ei Eestin kanssa voi kilpailla.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä käytin. Johtuen edellisten kertojen hyvistä kokemuksista.

                    Ahtimen vaihto piti tehdä kahteen kertaan ja samalla reissulla hukkui moottoritilan pohjamuovi. Ilmastoinnin kompura vaihdettiin kahteen kertaan ja vaati viellä kolmannen käynnin jotta toimi kunnolla.

                    Huohotinletkujen vaihto olikin sitten mutkikkaampi homma. Ensimmäisellä käynnillä vaihdettiin kaikki huohottimen letkut uusiin. Olin itse reissussa joten isäni haki auton. Parin kilometrin ajon jälkeen auto meni vikatilaan. Takaisin korjaamolle. Lyhyeksi jäänyt kotimatka katkesi jälleen meteliin konehuoneesta. Irtonainen liitin johtoineen flektin välissä. Takaisin korjaamolle. Konehuonetta tutkiessa paljastui toinenkin irtonainen liitin imusarjan alta. Nyt auto luvattiin laittaa varmasti kuntoon. Tavallaan laitettiinkiin.

                    Hakiessa ilmoitettiin että autoon täytyi vaihtaa uusi akku, vanhahan olikin jo vuoden vanha. Autossa haisi rööki ja kuskin jalkatilan matossa oli tupakantumppeja ja rasvaisia kengänjälkiä. Rattikin oli rasvassa. Auto oli puhdas sisältä ja päältä korjaamoon vietäessä. Luovutettava auto oli aivan paskainen päältä ja puoli tankkia bensaa poissa. Tässä vaiheessa korjaamon johtaja paikalle ja neuvottelu pystyyn. Auto jätettiin sinne puhdistettavaksi ja tehtiin korjaamon väelle selväksi että nyt on viimeinen mahdollisuus hoitaa asiat kuntoon. Samalla otettiin vanha vialliseksi todettu akku mukaan. Se vietiin akkuliikkeeseen tarkastukseen. Akku ladattiin täyteen ja testissä akku todettiin uudenveroiseksi.

                    Auto oli puhdas ja tankattu haettaessa. Vielä yritettiin kuitenkin periä rahaa akusta. Asiasta käytiin kiivas neuvottelu ja tuloksena oli että vanha ehjä akku vaihdettiin takaisin.

                    Voi olla että että laatu on parantunut mutta omiin ja usean tutun kokemuksiini perustuen en suosittele paikkaa kenellekkään.

                    Comment


                      #11
                      Mulla vuosien takaa vähän saman tyylistä kokemusta kun Jarkolla. En nyt sano että olisi paska paikka mutta onhan se hyvä kertoa kokemuksia jos joku tuollaiseen suurempaan remonttiin on ryhtymässä. Mulla pyörien suuntaus tehtiin päin persettä, tai oikeastaan jätettiin suurimmaksi osaksi tekemättä. Ja jälkikäteen korjattiin reklamaation jälkeen kuntoon mutta ensin yritettiin puhua paskaa ja välttää reklamaatio, jos ei ois osannu asiantuntevasti reklamoida niin ois kyllä ollu tosi epäonnistunut kokonaisuus. Että ei oo noi Jarkon jutut mitään tuulesta temmattuja. Voihan se olla nykyään parempi ja varmaan tollaiseen koneremonttiin laitetaan tekijäksi kokeneempi kaveri kun sellanen pari kymppinen jäbä kuka ton mun ensimmäisen pyöränsuuntauksen teki.

                      Comment


                      • #12
                        Mitä kaikkea käytännössä tuo remontti sisältää? Sain eräästä korjaamosta suht "edullisen" tarjouksen ja ennenkun autoani sinne vien niin haluaisin tietää meneekö heidän puheensa tehtävästä remontista siihen mitä siinä kuuluu tehdä. Eli kuuluuko siinä tehdä/vaihtaa jotain muutakin kuin männät+veivit?

                        Comment


                          #13
                          Tehtaan ohje on männät+veivit. Veivit siksi että uudessa männässä on eri kokoinen tappi. Siinä tärkeimmät.
                          Kuten aiemmin sanoin, hyviä tuloksia on saatu myös pelkällä renkaiden uusinnalla. Vikahan on renkaissa. Muualta kuulin että parhaassa tapauksessa, kun veivin pultit on avattu ja puolisko irroitettu, on mäntä tippunut lattialle ihan omalla painollaan.

                          Paljonko oli tarjous ja mitä se sisältää?

                          Comment


                            #14
                            Vikahan on myös soikeissa sylintereissä, mutta öljynkulutus korjaantuu uusilla renkailla. Korjauksen kestävyys lienee kysymysmerkki...

                            Comment


                            • #15
                              Jos vika olisi soikeissa sylintereissä niin korjautuisiko vika uusilla männänrenkailla? Tai korjautuisiko vika uusilla männillä (+kiertokanget) + männänrenkailla? En usko uusien mäntien tai männänrenkaiden olevan soikeita myös....

                              Comment


                                #16
                                Ei ole uskon asia. Omin silmin nähnyt kuinka sylinterin seinämässä kohta, johon ei ole männänrengas kunnolla koskettanut...

                                Comment


                                • #17
                                  Tarjous oli 3157€ ja sisältää uudet männät+veivit. Pidän hintaa aika asiallisena. Kaveri on entinen laakkosen asentaja ja kuulemma pätevä vag-konsernin vekottimien kanssa. Eikä tarvi lähtee viroon asti :)

                                  http://www.lempaalanautopalvelu.fi/

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja tunppi Näytä viesti
                                    Ei ole uskon asia. Omin silmin nähnyt kuinka sylinterin seinämässä kohta, johon ei ole männänrengas kunnolla koskettanut...
                                    Se ettei männänrengas ole koskettanut seinämää, voi ja johtuukin siitä, että renkaat on aivan surkeat, soikeat ja roskiskamaa.
                                    Jos sylintereissä olisi soikeutta, ei tehdas vikaa korjaisi uusilla männillä ja renkailla.
                                    Vai onko se myös mitattu soikeaksi ja arvot on tehtaan arvojen ulkopuolella?

                                    Comment


                                      #19
                                      3157e on helvetin iso läjä rahaa, jos vain männät ja kanget vaihdetaan. Kai siinä jotain muutakin vaihtuu? Onhan siinä työtä, mutta silti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Orkkis osat ei ole ilmaisia, enkä tota muilla tekisi. Lisäksi moottorin irroitus vaatii melkein keulan purkamisen tieltä, eikä tuo muutenkaan ole mikään maamoottori. Tuollaisen moottorin purkamisessa ja kasaamisessa on aivan helvetisti työtä vaikka noita olisi tehnyt useammankin. Itse olen. Karvan päälle 3000 kuulostaa todella kohtuulliselta.

                                        Comment


                                          #21
                                          Eihän se keulan purkaminen ole iso homma, tottakai se kannattaa purkaa pois tieltä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            En sanonut että se olis iso homma mutta menee siinäkin aikansa. Ilmastointi pitää tyhjää ja täyttää jos keulapalan kokonaan irroittaa, vesikaukalo kannattaa purkaa ni pääsee laatikon pultteihin paremmin käsiksi ym. ym.

                                            Kansi irroitettava, ja kasaus vaiheessa jakopäähän menee oma hetkensä kun on useammalla ketjulla. Lisäksi kaikenlaista kannenpulttia, mutteria, tiivistettä, liimaa, laakeria ym. laitettava ohessa. Nämäkin laittaisin original osilla toimivuuden varmistamiseksi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ohan toi iso summa (varsinkin työstä mikä on valmistajan virhe josta he eivät vastuuta ota), mutta silti melki puolet halvempi mitä laakkosella tehtynä. Toki jos joku tirtää edullullisempia paikkoja jotka tekee tuon kuitilla nin vinkkejä otetaan vastaan. Ja tuolla kaveri sano, että orkkis osilla tehdään, koska mitään muita ei oikeen ole saatavilla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                Se ettei männänrengas ole koskettanut seinämää, voi ja johtuukin siitä, että renkaat on aivan surkeat, soikeat ja roskiskamaa.
                                                -AVS- "Orkkis osat ei ole ilmaisia, enkä tota muilla tekisi."


                                                Onko ne orkkis osat samaa laatua, kuin aiemmat?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  noin 2400€ on ne orkkis männät ja kiertarit tohon. Jos joku sen vähän päälle 3000€ tekee ni ei paljoa jää työlle rahaa, varsinkin kun tohon nyt vähän muitakin osia tarvii.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                                    -AVS- "Orkkis osat ei ole ilmaisia, enkä tota muilla tekisi."


                                                    Onko ne orkkis osat samaa laatua, kuin aiemmat?
                                                    Ei ole. Ne ovat mun mutulla samaa kamaa kuin faceliftissä. Mäntä on aivan erinäköinen kuin vanha, samoin renkaat jne. Eli tuotekehitystä on tapahtunut.

                                                    En viitsisi olla ilkeä, mutta jokainen joka kritisoi tota hintaa, saa ruveta tekemään samoja hommia omalla firmalla. Maksaa verot, tilat, alvit, palkkakulut....

                                                    Edit. Itseasiassa aika edullisen oloinen, kun miettii että tiivisteisiin ja vaihdettaviin pultteihin yms. menee helposti pari satkua.
                                                    Viimeksi muokannut pulla; 18.12.2014, 19:47.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pulla kirjoitti :
                                                      En viitsisi olla ilkeä, mutta jokainen joka kritisoi tota hintaa, saa ruveta tekemään samoja hommia omalla firmalla. Maksaa verot, tilat, alvit, palkkakulut....

                                                      Ja töitä piisais .....tuo Kallen mainitsema hinta on, ainakin edullinen, ellei jopa halpa !!

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Se hinta on niin halpa, että minä en siihen pystyisi.
                                                        Tai sanotaan että pystyisi, mutta ei kannata, koska samassa ajassa tekee monta muuta hommaa josta jää enemmän käteen.
                                                        Ikävä fakta, mutta niitä hommia tehdään, mistä jää eniten rahaa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Merkkarilta osa paketti johon kuuluu tarvittavat tiivisteet, männät, kiertokanget sekä erinäisiä pikku osia on n.3000€ paketti, siihen päälle vielä öljyt, nesteet ja (ehkä) erinäisiä pikku osia, suositeltavana toimenpiteenä käyttää kansi koneistuksessa vähintää tarkastuksessa.

                                                          Noilla tiedoilla itse ihmettelen suuresti tuota 3100€ hintaa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Osat saa varmaan edullisemmin maailmalta, kuinka paljon, on eriasia. Tosiaan toi Mikon läjä kuulostaa tutulle, taidettiin tuota arpoakkin joskus.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X