Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.2 EFI, Yhtäkkiä kauhea rätkätys moottorista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.2 EFI, Yhtäkkiä kauhea rätkätys moottorista?

    Mikähän autolle nyt tuli, kun aamulla autoa, (3.2 FSI ) startatessani, alkoi auton moottorista kuulua kauhea naputus, tai rätkätys. Tuota ääntä ei edeltänyt minkäänlainen napsahdus, tai pamaus, joka olisi kertonut jonkun paikan hajonneen... Aivan, kuin venttiilin nostaja olisi jäänyt jumiin. Auto oli tolpassa ja toiminut edellisenä päivänä täysin normaalisti. Öljyn lisääminen ei auttanut. Oli tosin ennen lisäystä minimissä. :o/ Eihän tuolle nyt mitään uskalla tehdä, muuta, kuin hinurilla pajalle. Perkkee... Onko ideoita? Mitä vi..ua nyt tapahtui? ...Ja maksaa varmasti hunajata. :(

    Edit: Mistähän sain päähäni tuon otsikon EFI-tyyppimerkinnän. Kyseessä siis FSI. En vaan päässyt otsikkoa enää muuttamaan.
    Viimeksi muokannut FINJERRY; 11.2.2014, 17:17.

  • #3
    Sepä Se..

    Vein rätkättimen paikalliselle Audidealerille. Ensimmäinen arvio oli, että jakopää siellä on tullut tiensä päähän. Osia menee kuulemma noin 40 kpl, yhteisarvoltaan noin 5000 €!! Sekä vaihteiston ja moottorin irroitukset, (koska jakopää on rintapeltiä vasten...) 1700€ + lisähilppeet, nesteet tiivisteet ym. n 100€. Lopuksi sanoi, että eiköhän se se 6800€ piisaa... :'(
    Noh... Muutaman päivän päästä tuli soitto, että olivat katsoneet koneelta auton historiatietoja. Jakopääremppa oli tehty autoon jo alle 100 000km sitten. Huoltomies ei pitänyt mahdollisena, että ketju / ketjut olisivat taas löystyneet. On kuulemma tuo vaihtoketju vähän vahvempi, kuin aiempi ketju. Voisikin siis olla vain ketjun kiristin, joka on lauennut. No, se selviää noin viikon päästä. ... Muutama tonni nyt palaa kuitenkin siinäkin vaihtoehdossa. Tämä muuten on kolmas, mutta viimeinen Audi, jonka ostin.
    Viimeksi muokannut FINJERRY; 11.2.2014, 17:20.

    Comment


    • #4
      Ei ole ennenkuulumatonta että hajoavat päivän, viikon tai vuoden ikäisinä uudetkin kiristimet, ei tunnu olevan paras konstruktio.

      Comment


      • #5
        No, nyt on kärry korjattu. Historiatiedoista löytyi tieto, että edellisellä kerralla ei oltu vaihdettu kuin yksi ketju! Loput tulivat nyt tiensä päähän. Tuo rällätyksen yhtäkkinen alkaminen johtui siitä, että kiristimen kiristysvara loppui. Kiristimestä oli myös, ehkä ketjun väpätyksen aiheuttamana, irronnut liukupinta kokonaan. Ketju oli siten päässyt hölkkäämään niin paljon, että pääsi ottamaan venttiilinkoppaan, tai johonkin kiinni. Siellä oikein jäljet näkyi.
        No, eihän siinä muu auttanut, kun kaikki uutta vaan koneeseen.
        Nyt pitäis ainakin kestää. Tuo hinta-arviokin alittui noin tankillisella bensaa.
        Silläkin rahalla olis tehnyt vaikkapa aika hienon matkan johonkin. :(

        Comment

        Working...
        X