Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0 TFSI kokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.0 TFSI kokemuksia

    Öljyä saa lisätä omaan kärryyn n. 1800km välein 1 L

    Bensankulutus on aika maltillinen ja alla pienin lukema, mihin päässyt Espoosta Mankkaalta Kehä 1 pitkin Pukinmäkeen:

    Kävin koejamassa A1 1.4TFSI ja en ainakaan ajotietokoneen mukaan kovinkaan alempiin kulutuksiin sillä päässyt sekalaisessa ajossa..


  • #2
    On se vaa niin hyvä kone vaikkakin öljystä tykkää :)

    Comment


      #3
      Lienee tuontipeli tuo kun on tuo punamusta näyttö?
      Joo kyllä tuo kone öljystä tykkää. Tuolla kulutuksella saattais olla jo jotain mahiksia saada männät ja kiertokanget vaihtoon niin ettei ainakaan kakiki kustannukset tulis itselle. Toki nuo on tapauskohtaisia.

      Comment


        #4
        Suosittelen ottamaan yhteyttä merkkikorjaamoon tuosta öljyn syönnistä.

        Comment


        • #5
          Varmaan oljykin mitä käyttää voi vaikuttaa. Itse ole nyt päästellut Mobilin peak life 5w50:llä tuollaiset 4000km, eikä ole tarvinut vielä lisätä. Autolla ajettu n. 218tkm ja ei tosiaan ole mitkään longlife litkut.

          Comment


            #6
            Vaikka otsikosta ei käykään ilmi, niin tässä varmaan on kyse B8:sta jossa on eri 2.0T kone kuin B7:ssa. Kyllä B7:nkin joillekin 2.0T koneille on öljy kelvannut mutta ei varmaan ihan siinä määrin kuin B8:in 155kW ja 132KW koneille.
            Öljymerkillä minun kokemuksieni mukaan ei ole mitään merkitystä. Longlife vs. "normi" synteettisten välillä saattaa olla niin että normiöljyä kuluu vähemmän. Tosin ei välttämättä. Kaverin B7:ssa ei ollut mitään vaikutusta öljynkulutukseen vaikka siirtyi longlifesta tavallisiin öljyihin.

            Comment


            • #7
              Itsellä ainakin 3.0 tfsi koneessa öljynsyönti väheni vaihtamalla kylmän pään viskositeettia matalampaan. Maailmalta mokoman juorun kuulin ja nyt pääsi jo reilu 5,5 tkm ennen kuin valo syttyi. Aiemmin taisi olla n.3tkm. Nyt on toki sitten puolivuotisvaihdotkin, eli toivottavasti ei tartte tankkailla kuin pari litraa aina vaihtojen välissä.

              Comment


              • #8
                No niin, tyhmä kysyjä kysyy mitä tarkoitat viskositeetin vaihdolla matalampaan, olisko antaa esimerkkiä ?
                Ei oikein taivu noi 5W/50W versus 10W/40W...

                Comment


                  #9
                  Onko muilla ko. koneen omaavilla ollut aamustarteissa vastaavaa kuin täällä tänä aamuna. Auto hytky ihan huolella startatessa ja kierrokset hummasi 500-2000 välissä? Hetken päästä tasaantu. Mitään vikavaloja tms. ei syttynyt. Ei ehkä ihan normaalia? Ajettu 59tkm.

                  Comment


                  • #10
                    MHE: Koneen päällä oleva huohotusventtiili. Hintaa noin 60€ (jos muistan oikein). Pari ruuvia irti ja letkut pikaliittimistä, niin saa vaihdettua. Itsellä aiheutti vain tärinää, mutta nettikeskustelut tietävät kertoa joillakin kierrosten seilanneen. Osuisi ainakin oireiden perusteella.

                    Comment


                    • #11
                      Dwarner voisitko laittaa kuvaa tai varaosa numeroa huohotusventtiilistä?
                      Täälläkin täristää ett ei meinaa hampaissa paikat pysyä paikallaan..

                      Comment


                        #12
                        Se on siinä koneensuojan alla, venttiilikopassa kiinni.
                        Jokainen marmori sen kyllä löytää. Numeroa ei ole mutta kuva, ei ole välttämättä uusimmasta versiosta mutta tulee idea ilmi:
                        http://changegears.files.wordpress.c...6/dsc_1755.jpg

                        Comment


                        • #13
                          Jep heti päällä suojamuovin alla. Tullut "entisöityä" tuota TFSI:tä niin rankalla kädellä itse, että muovi lojuu tallissa, enkä muistanut sen olemassaoloa ja ettei näe heti konepeltiä avattaessa. :D

                          Merkkihuollossa pitäis olla melko tuttu vaihtotuote, jos on yhtään kokenut henkilö tiskin takana. Noihin on tullut päivityksiä revisioihin, viimeksi kai 2012 loppupuolella, joten varmin paikka hakea on merkkihuolto.

                          Tuosta esim. ohjeet:
                          http://www.audizine.com/forum/showth...et-Replacement

                          Comment


                          • #14
                            Jep osa hahmotettu kyllä ja kylläpä nuo marmorilla luulis tietävän.. A3 varmaan sama osa vaikka moottori onkin väärin päin =) Ei ole vielä kopeutunu konepellin alle kurkkimaan ..

                            Comment


                              #15
                              Kolmosen konesuoja on sitten lujaa kiinni. Vetämällä lähtee, mutta vaatii uskoa ja voimaa. Älä vedä sivuilta ylöspäin, menee rikki. Ota kiinni takaa ensin ja sieltä irti, sitten etureuna suoraan ylöspäin.

                              Comment


                              • #16
                                Uusi käyttäjä (mahdollisesti pian Audin omistaja) täällä hei!

                                Olen katsellut tuollaisia A4 B8 2.0 TFSI -koneisia värkkejä, joihin on tuo öljynkulutusremontti jo tehty.

                                Lueskelin jenkkifoorumeita ja siellä puhutaan aika paljon myös näistä:
                                -korkeapainepumpun kuppi (cam follower)
                                -jakoketjun kiristäjä

                                Tuo kuppihan on puolen tunnin homma vaihtaa omassa tallissa, eikä maksakaan kuin alle 60 euroa kait. Onko Suomessa havaittu noiden kuluvan, vai onko tuo amerikkalainen ilmiö vain? Tuntuu että siellä suosittavat vaihtamaan tuon 20000 mailin välein.

                                Jakoketjun kiristäjästä on vissiin olemassa joku parempi versio, onko näistä tietoa että missä vuosimalleissa olisi tuo huonompi versio? Samaisella jenkkifoorumilla kirjoittavat että tuo kiristäjän laukeaminen on voinut tapahtua ilman mitään varoituksia/rallatuksia.

                                Comment


                                • #17
                                  Cam follower ei koske enää B8:n konetta, näissä on korkeapainepumpun nokassa rulla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitos, hienoa kuulla että olisi yksi murhe vähemmän!

                                    Mites tuo ketjun kiristin sitten:
                                    https://www.youtube.com/watch?v=mzQIpyxkhaA

                                    Ketjukotelossa on ilmeisesti joku tulppa, jonka irroittamalla pääsee kurkistamaan tuota kiristintä, että mikä versio mahtaa olla. Onko reikä ihan sitäkin varten että voivat huollossa tarkistaa ketjun venymän?
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 15.8.2016, 22:17. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos on tehty öljyremppa, niin lienee myös uudet jakopääromut, jolloin myös päivitetty kiristin.
                                      Ketjun venymää ei tarkasteta luukusta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Onko tämä K-loppuinen kiristin yhtään luotettavampi?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X