Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin tiiviste / laippa APR 2.8 V6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kampiakselin tiiviste / laippa APR 2.8 V6

    Kävin hakemassa marmoritiskiltä V6:n kampiakselin tiivisteen / laipan ja totesin ettei mukana tullut muovista tuki- / asennusholkkia, vaikka varsin luotettavien ja kokemusperäisten tietojen mukaan aikaisempina vuosina sellainen on ko. osan mukana tullut. Tämä oli toinen yritys, ensimmäisessäkään yrityksessä sitä ei tullut. Elsan asennusohjeista löytyi maininta erikoistyökalusta, mutta korjaamon puolelta tiedettiin kertoa asennuskokemuksia vain sellaisen mukana tulevan muovisen tukiholkin kanssa...

    Onko tiiviste / laippa päivittynyt siten, ettei tukiholkkia enää toimiteta mukana, vai onko näissä vaihtelua riippuen konetyypistä? Käsittääkseni tiiviste on sama "aika monessa koneessa" laipan malli vain hieman vaihtelee?

    Kokemuksia, tietoa? Kuva, Kuva, Kuva

    Asennus ilman tukiholkkia tai erikoistyökalua ei kannata.

    APR 2.8 V6 ´99 -vuotisen Passatin kuorissa.

    #2
    Mihin tarvitset haikailemaasi holkkia?

    Comment


      #3
      Asennus ilman tukiholkkia / erikoistyökalua ei ollut kovin menestyksekäs, sillä uusi tiiviste alkoi vuotaa heti. Seuraavan vaihtoon pitäisi siis olla oikeat välineet.

      Comment


        #4
        sillä uusi tiiviste alkoi vuotaa heti
        Johtuisko kuitenkin (osaltaan) siitä, että kampikakseliin on kulunut ura tiivisteen kohdalle.

        Comment


          #5
          Tuo osaa kyllä olla vähän hankala asennettava, koska tuo huuli ei pahemmin jousta. Jos se venähtää, niin se on sitten vaihtokunnossa.

          Jos olisi erittäin ohutta peltiä jonka voi kääräistä kartioksi kampuran huulelle, niin sen saisi asennettua sillä.

          Comment


            #6
            Asennukseen ei sitä kyllä tarvitse, mutta helpottaa kyllä. On tullut joskus tarviketiivisteen mukana.

            Myös ohuesta muovista tai liukkaasta paperista voi tehdä ohjurin.

            Comment


              #7
              Erittäin ohutta peltiä = kaljatölkki?

              Comment


                #8
                Juurikin se kävisi erittäin hyvin, itsellä on vain kokistölkkejä ;)

                Comment


                  #9
                  Yksi tukiholkki taisikin järjestyä avuksi jolla moinen tiiviste on joskus asennettu, mutta kiitokset kuitenkin muistakin vinkeistä. Voihan olla että soveltamisen tarvetta esiintyy silti...

                  Johtuisko kuitenkin (osaltaan) siitä, että kampikakseliin on kulunut ura tiivisteen kohdalle.
                  Toivottavasti ei johdu? Vanha tiiviste (270tkm / 14v) ei ollut vuotanut yhtään, eli ei olisi pitänyt alunperinkään alkaa ehjää korjaamaan.

                  Comment

                  Working...
                  X