Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kiertokangen laakeri rikki (oli: Nostajatko vaihtoon?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kiertokangen laakeri rikki (oli: Nostajatko vaihtoon?)

    Elikkä täysin nakuttamattomasta koneesta tuli 15 minuutissa http://s801.photobucket.com/user/nik...50307.mp4.html

    Olisko nostajat vaihtoon, ääni tuntuu kuitenkin kuuluvan yläkerrasta.. jos nostajat ei ole vaihto kamaa niin mistäs sitten pitäisi lähteä arvuuttelemaan? AEB kone kyseessä. Onkohan syy vai sattumaa että kun tankkasin tankkiin 95e10 niin siitä noin 5 minuuttia, ja alkoi pientä nakutusta, josta siirryttiin 15 minuuttissa tuon videon ääneen. Auto kuitenkin käy tasaisesti, ja öljynpaine tyhjäkäynnillä 2 Bar.

  • #2
    Ei kyllä kuulosta nostajilta nuo äänet. Ite ottaisin venakopan irti ja kattosin miltä siellä näyttää. Jotenki vois kuvitella että nokkien väliselle ketjulle tuon äänen.

    Comment


      #3
      ketjun vaihdettu, ja autoa käytetty venakoppa auki.. ei sieltä oikeen mitään näy, nostajat otettu irti ja katottu niin päällepäin ei ainakaan mitään ihmeellistä näy. Mietin, että vaikka öljynpaineet on kahta niin jos ylös se ei silti pääsisi se paine jos jossain tukos, mutta milläs tommosen selvittäis.. mahollisesti kiristin rikki? Ei viitsisi alkaa osia suinpäin osteleen, kun mitään halpoja kuitenkaan ole.

      Comment


      • #4
        Kuulostaisi et, venttiilit osuu mäntään.. Jaon tarkastus!

        Comment


          #5
          Jako oikeessa, ja venttiilit jos mäntään osuis niin pidemmä päälle tasainen käyntihän loppuisi? tota yhteensä varmaan jo semmosen 30 min kuunnellut

          Comment


            #6
            Ehkä kannattaa lopettaa se kuuntelu ja purkaa paikkoja auki. Eihän tuolla kaikki iha oo sillein ku pitäs.

            Comment


              #7
              En pääse nyt videota kuuntelemaan, mut jos ääni on semmonen nakuttava ja kuulostaa tulevan kannesta niin mahdollisesti kangen alapään laakeri saattaa olla väljä. Kannattaa kyllä siinä tapauksessa heti lakata käyttämästä konetta niin voi ehkä selvitä liuskojen vaihdolla, eikä välttämättä tarvi koko kampuraa irrottaa/vaihtaa.

              Comment


              • #8
                Tuostapa vertailun vuoksi kiertokangen porsineen laakerin ääni.

                http://www.youtube.com/watch?v=ebt0E...ature=youtu.be

                Comment


                  #9
                  Täytyy tuo alakerta sitten availla.. kannesta ei mitään oo löytyny ku availlu.. kertoilen lisää ku alakerta auki :)

                  Comment


                  • #10
                    Ei tuo kiertokangen laakerilta videon perusteella kuulosta. Enemmänkin juuri ketjun hakkaamiselta johonkin. Niin selkeä tuo nakutus, että eikö ääni paikallistu letkun avulla kuuntelemalla?

                    Comment


                      #11
                      se ääni ei paikallistu vaikka kone käynnissä ilman venttiilikoppaa, vaikka kuullostaisikin tulevan kannesta, jos venttiilit naputtais, niin kyllä ne jo kierossa olisi, ja käynti ei tasaista olisi niinkuin nyt on, sitten pitää vielä tutkailla, kun en jaksa huvikseen tuota alakertaa irti ottamaan.. oudointa tässä on juuri se, että nollapisteestä kyseiseen ääneen meni noin vartin verran.. mikä voi sinä aikana levitä täysin? Ääni kuuluu siis nelos sylinteristä, ja tähän mennessä olen vaihtanut nelosen kaikki 5 nostajaa.. autoon on n. 50km sitten vaihdettu kaikki alakerran laakerit, ja koko alakerran olen momenttiin kiristänyt, niin vähän kumma että sieltä jotain olisi jo kilissyt.. alkaa mielenkiinto pikkuhiljaa loppumaan, kun mitään tietoa mistä seuraavaksi lähteä vikaa metsästämään.
                      Viimeksi muokannut NiKiii; 27.6.2013, 19:36.

                      Comment


                      • #12
                        Tulpanjohtoa yksitelle irti ja kuuntelee loppuuko tai vaimeneeko ääni. Melkeimpä kuulostaa että männä ja kanne välissä kilisee joku. Jos olis öljytukos niin eikös kaikki nostajat kolisis ja sit olis meteli kohillaa

                        Comment


                        • #13
                          Ja ennenkö purkaa enempiä, tarkistaa kiilan kunnon? Ihan niinkuin jako heittelisi ja siten naputtaisi vettiileihin

                          Comment


                            #14
                            Tulpanjohtoja yksitellen nyitty, ei vaikutusta ääneen. jako kohdillaan, ja jos venttiilit naputtelis ni luulis, että tolla metelillä ei enään edes käynnistyisi. Tuosta vähän pidempi video vielä http://s801.photobucket.com/user/nik...15837.mp4.html

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä kuulostaa, että vika on kellariosastolla. Tuossa kuuluu selvästi matalampi kolina sekä resonanssi. Melko varmasti mäntä seikkailee omiaan?

                              Comment


                              • #16
                                Jos siellä kerran on alakertaremppaa tehty niin sieltä sitä vikaa kannattaa ekana lähtee ettimään. Silleen se vaan yleensä menee että siellä se vika on missä on käyty korjailee lähiaikoina.

                                Nostajathan selviää silleen, että niiden pitäs olla kovia vaikka on kone seis. Eli painamalla vaan koittamaan jos on pehmeitä ni sillon ei pidä paineita ja naputtaa.

                                Comment


                                  #17
                                  jos kiertokangen laakerit tuota ääntä pitäisi, niin voisiko se välillä loppua pariksi sekunniksi? imupuolen nostajat vaihdettu, ääni hiljeni vähän. Edelleen kun kierroksia antaa niin tuntuu että joku solmuun menisi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Helppo keino testata onko kk-laakeri entinen on et otat tulpat irti, pyörität konetta käsin niin et mäntä on ylittänyt ykk:n ja menee jo alaspäin. Sit otat pitkän metallipuikon joka sopii tulpanreiästä ja painat sillä mäntää. Jos tuntuu pienikin kloksahdus tai välys niin on aika ottaa kellari auki.

                                    Comment


                                      #19
                                      yks kiertokangen laakeri oli pyöriny ympyrää... en tiiä miten on mahollista kun momenttiin kaikki kiristetty, saa nähä meneekö kanget vaihtoon, ja miten käy kampuran..

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuliko myös kiertokankiin uudet liuskat remontissa? Tarkastettiinko kankien alapäitä? Tai laakerin lukituskynsiä?

                                        Comment


                                          #21
                                          juu, sinne uudet liuskat myös. Kankien alapäitä ei tarkistettu koska ne otettu pyörivästä koneesta ulos.

                                          Comment


                                            #22
                                            Veljellä meni joskus yhdestä Opeliskista kk-laakerit ja se kuulosti ensimäisen pätkän mukaiselta. Kolinaa vähän sillon tällön. Ot: Samalla työmatkalla oltiin niin kuulosteltiin et oudon kuulonen kone. No jäin pois kyydistä ja veli lähti jatkamaan matkaa niin sain heti liikkeelle lähdön jälkeen soittaa perään, et nyt ei taida olla kaikki kunnossa. Kolina oli sen kuulonen. Lavetilla auto pajalle, alakerta auki ja moottori vaihtoon.

                                            Comment


                                              #23
                                              Itekki tässä etin valmista alakertaa, ei jaksais enää alkaa räplää.. vähän mielenkiinto meni :D että jos jollain AEB alakerta ois kokonaisena myydä ni YV vaan tulemaan

                                              Comment


                                              • #24
                                                A4 B8 3.0TDI. Pystyykö kiertokangen alapään laakerin vaihtaan alakautta öljypohjan irroittamalla? Elikkäs auto pukeille ja alle maate..
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 12.7.2023, 18:16. Perustelu: Auton tiedot viestiin.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X