Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kingfisher Blue Cabriolet.

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kingfisher Blue Cabriolet.

    Jokavuotiseen avoautokuumeeseen tuli hankittua tänä keväänä lopultakin lääkitys.
    Talliin siispä tulla tupsahti Cabriolet vuosimallia -94, kilvitetty joskus 93 vuoden puolella.
    Monet tämän taatusti bongasivat tuolla nettiautossa männä talvena, mutta taisin olla ainoa joka viitsi lähteä iloiseen Itä-Suomeen asti autoa katsomaan...

    Mutta asiaan:

    Ensimmäisenä oli ohjelmassa vaihtaa takaikkuna taas läpinäkyvään materiaaliin. Alkuperäistä muovia oli jäljellä enää reunoilla, johon liimattuna oli jonkinlainen venekangas.

    Veneilyn maailmasta tuli uusikin ikkuna, eli tarkemmin venepressuissa käytetty 0,7 mm PVC -muovi.
    Juu tiedän, että orkkis on paksuudeltaan 1 mm, mutta senvahvuisen saatavuus vrt. hinta oli kokolailla heikkoa. Katsotaan kauanko ohuempi kestää.
    Tilaamani palanen maksoi jopa 10 €uroa, ja kun siitä saa leikeltyä kaksi takaikkunaa, tulee koekappaleen hinnaksi noin vitonen...
    Ikkuna oli vetoketjumallia, joten vaihto sujui varsin helposti.
    Rätti sai osakseen pesun ja kyllästysaineen.

    Moottoriöljyt ja suodattimen vaihdoin myös, vaikka huoltopakan mukaan edellisillä olikin ajeltu viime kesänä vain semmoiset 2 tuhatta.
    Eipä kyllä ollut oikein avokelejäkään...
    Samalla vaihtoon meni termostaatti ja ilmanputsari.

    Sähköantenninkin korjasin avaamalla ja tyhjentämällä kurasta.

    Penkit pesty ja käsitelty Glymin nahkabalsamilla.
    On muuten orkkis turvapenkit varustekoodin mukaan.

    Seuraavaksi pitäisi saada sähkökatto taas pelittämään loppuun asti, nyt pysähtyy puoleenväliin liikerataa.
    Johtosarjat käyty läpi, mikrokytkimet takaluukun lukosta ja keskuslukon moottorista jo pöyhitty, toistaiseksi tuloksetta.
    Panokset kovenee...

    Hakusessa olisi orkkis nahkaruori ja vaihdekepin nuppi, nykyiset kun ovat enemmänkin Chevyvannerin tai veneilyharrastajan makuun enemmän.

    Vanteet vaihtaisin Boleroihin päikseen vaikka heti...
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Jukki; 26.2.2015, 11:50. Perustelu: tauti etenee.

    #2
    Compenkin vanteet sopii mielestäni hyvin, jos haet OEM-lookia, toki ovat 16".
    Ja otsikkoa viitaten näitä ei ole koskaan liikaa :) !

    Comment


      #3
      Nelipultti-Bolerot voi olla kiven alla, mutta käyvät kyllä kivasti.

      Comment


      • #4
        Eikös tämän auton mukana ollu bolerot ainakin myynti-ilmoituksessa?

        Comment


        • #5
          Custom auto craftilta saa tuollaisia alkuperäistä vastaavia ruoreja ja vaihdekepinnuppeja löytyy samasta paikasta myös.

          http://sites.internet.lu/folders/cus...ERING%20WHEELS

          Comment


          • #6
            Kuvissa oli Bolerot alla juu, mutta kauppoihin niistä ei päästy.
            Olis ollut asiaa sorvarille ja maalarille niissä.

            Ratti ja nuppi täytyy kyllä jossain kohtaa pistää tuolta tilaukseen.

            Comment


            • #7
              Pitkälle sahaksellekin ennen käynnistymistä pitäis kai tehdä jotain...

              Comment


              • #8
                Hyvän värinen sininen Cabrio on kyllä. Luulin että tota turvapenkkiä oli saatavilla vain niihin ihan viimeisimpien vuosien Cabrioleteihin.

                Tosta katosta... mulla on ihan manuaalikatto itellä mutta sekin jää nostettaessa puoleen väliin ikäänkuin lukittuen. Pelästytti aikalailla ensimmäisellä kerralla. Olis tullu ensimmäinen avoajelu 55 kilsaa 15 asteen pakkasessa. Mutta sitten opin mitä se tekee. Pitää kiepauttaa yhtä keskimmäistä kattotankoa nostettaessa ympäri jotenkin, sitten katto menee taas alas kiinnitettäväksi normaalisti. Olisko sulla tota samaa, vai meneekö katto sähköllä siihen puoliväliin ja sitten siitä ihan käsin kuitenkin ilman vastuksia kiltisti siitä eteenpäin?

                Comment


                • #9
                  Pitkälle sahaksellekin ennen käynnistymistä pitäis kai tehdä jotain...
                  Olisko tää sitten se bensanpaineenvaraaja. Bensapumpun perässä?

                  Comment


                  • #10
                    Katon saa käsin jumpattua auki/kiinni ihan jumittelematta.
                    Sähköpuolella onpi siis vika varmaankin.
                    Keskuslukituksen vikaa vahvasti veikkaisin.

                    Enpä ole viime aikoina juuri auton kimpussa ehtinyt hääräillä.
                    Josko ilmat tästä kenties lämpiävät, niin sitten täytyy taas jatkaa tutkimista.

                    Bensanpaineet voisivat olla potentiaalinen syy, täytyy testata.

                    Comment


                    • #11
                      Koitinpa tuossa pitkästä aikaa avata kattoa, tällä kertaa aukesi ihan kokonaan, muttei enää suostu sulkeutumaan, jippii...

                      Jumitti siis katto auki -asentoon, eikä avaa edes hattuhyllyä lukosta lainkaan. Onneksi on tallissa.

                      Ideoita?

                      Saako tuota sähkökattoa jotenkin hätäsuljettua, toisin sanoen hattuhyllyä avattua manuaalisesti?

                      Comment


                        #12
                        Nosta läpät pystyyn ja painaa vipua jolla vapautuu se hattuhylyn lukko, siis teet erikseen molemmin puolin, sitten nostat käsin hattuhylly ja katto.

                        Comment


                        • #13
                          Raavin hetken tuossa päätäni, ja sitten se aukesikin taas sähköisesti.

                          Täytyisi saada testerin piuhaan kiinni, josko jotain koodia löytyisi.

                          Comment


                          • #14
                            Nosta läpät pystyyn ja painaa vipua jolla vapautuu se hattuhylyn lukko, siis teet erikseen molemmin puolin, sitten nostat käsin hattuhylly ja katto.
                            Mulla toimii siitä läpän alta lukon avausvivusta molemmat puolet, eli ei tarvii molemmin puolin avata erikseen. Siinä lukossa on ihan semmonen pieni lipare mitä naksauttaa sormella ylös niin hylly aukeaa. Ihan kätevä käyttää. Aivan yks ja sama periaatteessa käyttäiskö varsinaista avausnappia vai tuota avausvipua, sen takia en ole alkanu nappivikaa paikallistamaankaan. Hyllyn avausnappi ei siis toimi. Yhdessäkään Cabriossa mitä olen käyny katsomassa ei ole toiminu :) . Mahtaakohan noita hyllyn lukkoja olla sitten montaakin mallia kun mulla on se avauslipare siinä ja molemmat puolet aukee? Kun jossain Cabriossa avaamiseen tarvittiin jotain kuusiokoloavainta, ja joissain tarvii avata molemmat puolet erikseen.

                            Comment


                              #15
                              Toki kun etsin Cabriota oli myös yksilöitä joissa samat ongelmat, putosivat heti kun etsin ehjää ja hyvin pidettyä. Omassa oli jo Saksassa vaihdettu katon sähkölukko, etuturvavyöt, takalukun johtosarja, ikkunan käyttökytkin, jne. Näin ollen kaikki toimii niin kuin on tarkoitettu.

                              En muistanut oikein että piti vetää eikä paina sormella ja kun ohjekirja saksaksi, pahoittelen.

                              Jos jostain syystä takakontti ei mene lukkoon kun painaa hyllyn avausnappia (kuuluu selvästi että lukun lukko naksastaa), se ei sitten vapaudu, joten epäilisin takalukun johtosarjavikaa. Ilmeisesti sama tapahtuu kun kahvasta avataan katto, mitä taas vaatii että käsijarru on päällä.

                              Comment


                              • #16
                                Ai ai olis se hienoa kun omassakin kaikki varusteet pelais samalla tavalla. Mulla on kans kirja saksaa ja niin monimutkaista saksaa ei ymmärrä. Kuvia kattelemalla ja muutaman sanan sieltä täältä päättelemällä on jotain saanu tolkkua :) . Mahtaako manuaalikatollisessakin olla kattokahvassa jokin kytkin siis? Takaluukun osalta myös keskuslukko on pimeänä eli pientä selviteltävää riittää jos täydellisen haluaa. Nyt on lähinnä ajeltu. Pitääkin itseltä todentaa tosiaan että toimiikohan se nappi oikeasti vai ei. Ei ole tullut kokeiltuakaan kun toiminnassa edellisen mukaan oli joskus häikkää.

                                Comment


                                • #17
                                  Takaluukun keskuslukko toimii kiinnipäin, myös läpän alta vivusta nostamalla napsahtaa takaluukku lukkoon.
                                  Voi kun vaan ehtisi tuohon syventyä ennenkö kesä menee ohi.

                                  Toistaiseksi ei ole ollut vielä päivääkään liikenteessä tänä vuonna...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voi kun vaan ehtisi tuohon syventyä ennenkö kesä menee ohi.

                                    Toistaiseksi ei ole ollut vielä päivääkään liikenteessä tänä vuonna..
                                    Ajoon vaan. Telakoi talveksi ja ongelmat etsintään sitten, jos vaan katto pelaa sieltä läpän alta luukkua availlen. Itse teen näin ja nopeasti käy, muutama sekunti katto auki tai kiinni. Nopeampi kuin sähkökatto. Mulla tosiaan nappi näyttää olevan takakontin lukon kanssa pimeänä, avaimella toimii. Tuolla pärjää ihan hyvin, tokkopa ihan heti tulee alettua noita ronkkimaan. Kesä tulee tässä ainakin nyt vaan ajeltua :) .

                                    Tuosta manuaalista olin suomentavinani että manuaalikaton kytkimessä taitaa tosiaan olla joku kytkentä, joka laskee laseja n.15cm alas kattolukko avattaessa. Sama pitäisi tapahtua toisinpäin kun painaa hattuhyllyn nappia. Hylly ponnahtaa raolleen ja lasit laskee 15cm alas. Olenkohan ymmärtänyt oikein?

                                    Comment


                                      #19
                                      Olet aivan oikein ymmärtänyt. Ja kun ja jos ikkunat alhaalla kuulee kun rele naksahtaa, eli yrittää laskea ikkunat.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aina vaan paranee.

                                        Nyt ei tee katon napista enää muuta kuin laskee ikkunat.
                                        Sitten alkaakin iloisesti vilkuttelemaan katon valoa.

                                        Käsijumppatoimisella katolla aloitetaan siis ajokausi, kun ajattelin lauantaina mennä anelemaan katsurilta leimaa paperiin.
                                        Saadaan sadekausikin alkaneeksi.

                                        Pääseeköhän tuon sähkökaton sielunelämään tutustumaan kuinka kattavasti tuolla vcds:llä?

                                        Takakontin johtosarjan osanumerokin täytyisi jostain metsästää.

                                        Comment


                                          #21
                                          VCDS:llä pääsee lukemaan vikakoodit kyllä.

                                          welloo tilasi pari johtosarjaa tältä, ja tyytyväinen oli hinta/laatuun:
                                          http://www.ebay.de/itm/KABELSATZ-KAB...item565549a765

                                          Comment


                                            #22
                                            Jepou! Sen enempiä tietämättä löysin seuraavaa: http://item.mobileweb.ebay.de/viewit...id=37402498789

                                            Vissiin molemmilla puolilla menee johdot, löytyy myös erikseen omansa kummallekin puolelle..

                                            E: Vois olla järkevämpää tilata useampi setti, näitä avoja kun näyttäs olevan useampikin tällä foorumilla ja tarvetta varmaan on muillakin.
                                            Viimeksi muokannut welloo; 29.5.2013, 09:50.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Leima heltisi miltei mukisematta.

                                              Mutinaa tuli päästömittauksessa porsineesta syyläristä.
                                              Täytyisi siis uusi/ehjä jostain metsästää... tana.

                                              Vettäkin sataa, eipähän tartte kattoa availla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jos jollain lojuu nurkissa ylimääräisenä vitoskoneisen ehjä jäähdytin, niin saa tarjota.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sainpas avokauden avattua sunnuntaina.

                                                  Kyllä pääsi ihan fiilikseen kiinni, vaikka käsin joutuikin katon jumppaamaan auki.

                                                  Syylärikään ei vuotanut, kun jätti paisarinkorkin hieman raolleen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Turistaan nyt tästäkin taas välillä jotain.

                                                    Syyläri löytyi Osamieheltä, eli Virtasen moottorista.
                                                    Maksoi lähisiwaan toimitettuna 231 €.
                                                    Valmistaja Behr, Audin osanumero oli hiottu pois.
                                                    Sopivuus siis 100%

                                                    Pakoputken keskipönttö pihisee päivä päivältä enemmän.
                                                    Simonssin putkisto on jo hankittuna, kesäloma vaan estää ikävästi nosturille pääsyn.

                                                    Onkohan muuten kellään muulla tämän väristä Cabriota?

                                                    Ei ole ainakaan vastaan tullut...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Jukki Näytä viesti
                                                      Onkohan muuten kellään muulla tämän väristä Cabriota?
                                                      Ei ole ainakaan vastaan tullut...
                                                      Tämä nyt nettihautomosta löytyy.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No niin, onhan näitä toinenkin!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tänään taas rupesi kattokin itsekseen toimimaan, piti ihan kuvakin ottaa siitä hyvästä.

                                                          Siinähän se kylp.. rypee ilta-auringossa koko komeudessaan.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Hieno!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X