Jokavuotiseen avoautokuumeeseen tuli hankittua tänä keväänä lopultakin lääkitys.
Talliin siispä tulla tupsahti Cabriolet vuosimallia -94, kilvitetty joskus 93 vuoden puolella.
Monet tämän taatusti bongasivat tuolla nettiautossa männä talvena, mutta taisin olla ainoa joka viitsi lähteä iloiseen Itä-Suomeen asti autoa katsomaan...
Mutta asiaan:
Ensimmäisenä oli ohjelmassa vaihtaa takaikkuna taas läpinäkyvään materiaaliin. Alkuperäistä muovia oli jäljellä enää reunoilla, johon liimattuna oli jonkinlainen venekangas.
Veneilyn maailmasta tuli uusikin ikkuna, eli tarkemmin venepressuissa käytetty 0,7 mm PVC -muovi.
Juu tiedän, että orkkis on paksuudeltaan 1 mm, mutta senvahvuisen saatavuus vrt. hinta oli kokolailla heikkoa. Katsotaan kauanko ohuempi kestää.
Tilaamani palanen maksoi jopa 10 €uroa, ja kun siitä saa leikeltyä kaksi takaikkunaa, tulee koekappaleen hinnaksi noin vitonen...
Ikkuna oli vetoketjumallia, joten vaihto sujui varsin helposti.
Rätti sai osakseen pesun ja kyllästysaineen.
Moottoriöljyt ja suodattimen vaihdoin myös, vaikka huoltopakan mukaan edellisillä olikin ajeltu viime kesänä vain semmoiset 2 tuhatta.
Eipä kyllä ollut oikein avokelejäkään...
Samalla vaihtoon meni termostaatti ja ilmanputsari.
Sähköantenninkin korjasin avaamalla ja tyhjentämällä kurasta.
Penkit pesty ja käsitelty Glymin nahkabalsamilla.
On muuten orkkis turvapenkit varustekoodin mukaan.
Seuraavaksi pitäisi saada sähkökatto taas pelittämään loppuun asti, nyt pysähtyy puoleenväliin liikerataa.
Johtosarjat käyty läpi, mikrokytkimet takaluukun lukosta ja keskuslukon moottorista jo pöyhitty, toistaiseksi tuloksetta.
Panokset kovenee...
Hakusessa olisi orkkis nahkaruori ja vaihdekepin nuppi, nykyiset kun ovat enemmänkin Chevyvannerin tai veneilyharrastajan makuun enemmän.
Vanteet vaihtaisin Boleroihin päikseen vaikka heti...
Talliin siispä tulla tupsahti Cabriolet vuosimallia -94, kilvitetty joskus 93 vuoden puolella.
Monet tämän taatusti bongasivat tuolla nettiautossa männä talvena, mutta taisin olla ainoa joka viitsi lähteä iloiseen Itä-Suomeen asti autoa katsomaan...
Mutta asiaan:
Ensimmäisenä oli ohjelmassa vaihtaa takaikkuna taas läpinäkyvään materiaaliin. Alkuperäistä muovia oli jäljellä enää reunoilla, johon liimattuna oli jonkinlainen venekangas.
Veneilyn maailmasta tuli uusikin ikkuna, eli tarkemmin venepressuissa käytetty 0,7 mm PVC -muovi.
Juu tiedän, että orkkis on paksuudeltaan 1 mm, mutta senvahvuisen saatavuus vrt. hinta oli kokolailla heikkoa. Katsotaan kauanko ohuempi kestää.
Tilaamani palanen maksoi jopa 10 €uroa, ja kun siitä saa leikeltyä kaksi takaikkunaa, tulee koekappaleen hinnaksi noin vitonen...
Ikkuna oli vetoketjumallia, joten vaihto sujui varsin helposti.
Rätti sai osakseen pesun ja kyllästysaineen.
Moottoriöljyt ja suodattimen vaihdoin myös, vaikka huoltopakan mukaan edellisillä olikin ajeltu viime kesänä vain semmoiset 2 tuhatta.
Eipä kyllä ollut oikein avokelejäkään...
Samalla vaihtoon meni termostaatti ja ilmanputsari.
Sähköantenninkin korjasin avaamalla ja tyhjentämällä kurasta.
Penkit pesty ja käsitelty Glymin nahkabalsamilla.
On muuten orkkis turvapenkit varustekoodin mukaan.
Seuraavaksi pitäisi saada sähkökatto taas pelittämään loppuun asti, nyt pysähtyy puoleenväliin liikerataa.
Johtosarjat käyty läpi, mikrokytkimet takaluukun lukosta ja keskuslukon moottorista jo pöyhitty, toistaiseksi tuloksetta.
Panokset kovenee...
Hakusessa olisi orkkis nahkaruori ja vaihdekepin nuppi, nykyiset kun ovat enemmänkin Chevyvannerin tai veneilyharrastajan makuun enemmän.
Vanteet vaihtaisin Boleroihin päikseen vaikka heti...
Comment