Ajattelin vihdoin viimein laittaa tänne tämän projektin ihan vaikka jo senkin takia, että itse muistan mitä on tullut millonkin autolle tehtyä ja tänne saisi mahdollisesti vinkkejä matkan varrelle.
Ostin Ässän 2012 alkuvuodesta vähän vahingossa, olin luottavaisin mielin menossa katsomaan erästä s3:sta traileri perässä
vantaalta mutta se oli aivan täysi susi ja jotain piti keksiä tilalle samana päivänä.
Nettiautosta sitten bongasin tämän latvian tuonnin ja ajettiin kyyjärvelle sitä katsomaan ja sieltähän se jäi trailerin päälle :)
Autossa oli tuolloin 149tkm mittarissa ja jotain lastuviritystä poislukien täysin vakio kaikinpuolin. Auto oli kuin uusi sisältä ja
ulkokuoressa ei ollut muuta sanomista kuin erisävyä olevat helmat ja kiveniskäymää reilusti etupuskurissa, eli pikkujuttuja.
Jakopääremppa tehtiin heti alkuun(153tkm) että sai mielenrauhan siitä hommasta.Samalla laitettiin rs2 tulpat ja venakopan tiivisteet.
Tähän päivään asti tehtyjä juttuja ajattelin päivitellä seuraavaan listaan sitä mukaan mitä niitä tulee tehtyä:
-Jakopää remontti JHM setillä
-Rs2 tulpat(153tkm)
-Venakopan(elring) tiivisteet(153tkm)
-Xs-Power dp:t ja 2.5" putkisto (159tkm)
-Porkkis softa (160tkm)
-Eipach -30mm jouset (162tkm)
-Uusi ohjaustehostimen pumppu(???)
-Vaihteensiirtäjän nivel(159tkm)
-N249 delete(???)
-Loba motorsport vahvistettu +15% Rs4 asetelma, rs4 levy ja rs4 vpyörä(169tkm)
-Putkisto päivitetty 3 tuumaiseen (178tkm)
-P-aine suodatin(mann) vaihdettu(178tkm)
-ilmansuodatin(pipercros) vaihdettu(178tkm)
-etuylätukivarret(euroautomotiveparts) vaihdettu(178tkm)
-taakse B6 S4 "isojarru" päivitys, t.punosletkut ja boschin palat(179tkm)
-oikealle puolelle taakse uusi vakaajan y.tanko,(moog)(179tkm)
-oikealle puolelle taakse takimainen alatukivarsi(moog)(179tkm)
-abs anturi taakse oikealle(179tkm)
-takalaakeri takuuseen(febi)(179tkm)
-Zinram rs4 välihäähyt(18Xtkm)
-5.2kw webasto akun paikalle (190tkm)
-JHM shortshifter(201tkm)
-Kw v1 alusta
-H&R RS4 paksuimmat vakaajat edessä ja takana
-tarpeeton hihnaflekti poistettu
Auto olisi tarkoitus pitää soveltuvana jokapäiväiseen käyttöön ja pitää olla miellyttävä ajaa,
ei siis mitään kivireki alustaa ole tulossa ja pitää lähteä vetämään isollakin vaihteella mukavasti.
Vaikka tosin nuo K03set vaihtuu kyllä isompiin kun sitä tehoa pitäisi kuitenkin saada hiukan lisää.
Ajatuksena olisi laittaa vielä ainakin seuraavanlaisia muutoksia autoon:
-Srm sivujäähyt --> zinramin tekeleet tuli laiteltua
-Darintake modaus ja joku paremmin virtaava paneelifiltteri
-tee-se-itse ahtoputket
-Aeromotiven b-pumppu tai "veyron" pumppu
-siemens 630 decat
-Paranneltu imusarja jo onkin varastossa, kiitokset markolle
-Tfsi puolakonversio
-putkisto päivitetään dp:eista taaksepäin 3" tuumaiseksi
-Turboiksi joko rs4 ahtimet isommalla imusiivellä tai sitten frankenturbon ft21:set. Massasta pitää siis erottua edes vähän :D
-Hihnakäyttöinen flekti anturoineen ja jälkijäähy pumppu lähtee mäkeen ja redlinen ihmeainetta jäähdytinnesteen sekaan kompensoimaan
Jarruja parannellaan ainoistaan paremmilla paloilla ja isommilla takalevyillä (ei juurikaan rata ajoa tule harrastettua)
-alustaa kait jossain vaiheessa voisi parannella
-Takavakaajan ajattelin vaihtaa kuitenkin jämäkämpään jos saisi puskemista edes vähän pienemmäksi
-ehkä myös torsenin 4:1 muutos
Sisusta joko verhoilluttaa tai sitten vaihtaa jonkun kanssa sopivampaan väriteemaan, ei oikeen omaa silmää nappaa tämä nykyinen.
Ehkä kuppipenkit eteen painonsäästöä ajatellen, sparcon chronot käyneet mielessä...
Tässäpä tämä pikaisesti ja huonolla äidinkielellä kirjoitettu aloitus tähän asti, tänne ilmestyy tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä ajan mittaan joten palataan ja vaihdellaan ajatuksia
Ostin Ässän 2012 alkuvuodesta vähän vahingossa, olin luottavaisin mielin menossa katsomaan erästä s3:sta traileri perässä
vantaalta mutta se oli aivan täysi susi ja jotain piti keksiä tilalle samana päivänä.
Nettiautosta sitten bongasin tämän latvian tuonnin ja ajettiin kyyjärvelle sitä katsomaan ja sieltähän se jäi trailerin päälle :)
Autossa oli tuolloin 149tkm mittarissa ja jotain lastuviritystä poislukien täysin vakio kaikinpuolin. Auto oli kuin uusi sisältä ja
ulkokuoressa ei ollut muuta sanomista kuin erisävyä olevat helmat ja kiveniskäymää reilusti etupuskurissa, eli pikkujuttuja.
Jakopääremppa tehtiin heti alkuun(153tkm) että sai mielenrauhan siitä hommasta.Samalla laitettiin rs2 tulpat ja venakopan tiivisteet.
Tähän päivään asti tehtyjä juttuja ajattelin päivitellä seuraavaan listaan sitä mukaan mitä niitä tulee tehtyä:
-Jakopää remontti JHM setillä
-Rs2 tulpat(153tkm)
-Venakopan(elring) tiivisteet(153tkm)
-Xs-Power dp:t ja 2.5" putkisto (159tkm)
-Porkkis softa (160tkm)
-Eipach -30mm jouset (162tkm)
-Uusi ohjaustehostimen pumppu(???)
-Vaihteensiirtäjän nivel(159tkm)
-N249 delete(???)
-Loba motorsport vahvistettu +15% Rs4 asetelma, rs4 levy ja rs4 vpyörä(169tkm)
-Putkisto päivitetty 3 tuumaiseen (178tkm)
-P-aine suodatin(mann) vaihdettu(178tkm)
-ilmansuodatin(pipercros) vaihdettu(178tkm)
-etuylätukivarret(euroautomotiveparts) vaihdettu(178tkm)
-taakse B6 S4 "isojarru" päivitys, t.punosletkut ja boschin palat(179tkm)
-oikealle puolelle taakse uusi vakaajan y.tanko,(moog)(179tkm)
-oikealle puolelle taakse takimainen alatukivarsi(moog)(179tkm)
-abs anturi taakse oikealle(179tkm)
-takalaakeri takuuseen(febi)(179tkm)
-Zinram rs4 välihäähyt(18Xtkm)
-5.2kw webasto akun paikalle (190tkm)
-JHM shortshifter(201tkm)
-Kw v1 alusta
-H&R RS4 paksuimmat vakaajat edessä ja takana
-tarpeeton hihnaflekti poistettu
Auto olisi tarkoitus pitää soveltuvana jokapäiväiseen käyttöön ja pitää olla miellyttävä ajaa,
ei siis mitään kivireki alustaa ole tulossa ja pitää lähteä vetämään isollakin vaihteella mukavasti.
Vaikka tosin nuo K03set vaihtuu kyllä isompiin kun sitä tehoa pitäisi kuitenkin saada hiukan lisää.
Ajatuksena olisi laittaa vielä ainakin seuraavanlaisia muutoksia autoon:
-Srm sivujäähyt --> zinramin tekeleet tuli laiteltua
-Darintake modaus ja joku paremmin virtaava paneelifiltteri
-tee-se-itse ahtoputket
-Aeromotiven b-pumppu tai "veyron" pumppu
-siemens 630 decat
-Paranneltu imusarja jo onkin varastossa, kiitokset markolle
-Tfsi puolakonversio
-putkisto päivitetään dp:eista taaksepäin 3" tuumaiseksi
-Turboiksi joko rs4 ahtimet isommalla imusiivellä tai sitten frankenturbon ft21:set. Massasta pitää siis erottua edes vähän :D
-Hihnakäyttöinen flekti anturoineen ja jälkijäähy pumppu lähtee mäkeen ja redlinen ihmeainetta jäähdytinnesteen sekaan kompensoimaan
Jarruja parannellaan ainoistaan paremmilla paloilla ja isommilla takalevyillä (ei juurikaan rata ajoa tule harrastettua)
-alustaa kait jossain vaiheessa voisi parannella
-Takavakaajan ajattelin vaihtaa kuitenkin jämäkämpään jos saisi puskemista edes vähän pienemmäksi
-ehkä myös torsenin 4:1 muutos
Sisusta joko verhoilluttaa tai sitten vaihtaa jonkun kanssa sopivampaan väriteemaan, ei oikeen omaa silmää nappaa tämä nykyinen.
Ehkä kuppipenkit eteen painonsäästöä ajatellen, sparcon chronot käyneet mielessä...
Tässäpä tämä pikaisesti ja huonolla äidinkielellä kirjoitettu aloitus tähän asti, tänne ilmestyy tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä ajan mittaan joten palataan ja vaihdellaan ajatuksia
Comment