Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T 110kW ahdinjumppaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A4 1.8T 110kW ahdinjumppaa

Onko kenelläkään kokemuksia tästä?

Vakioahdin on justiinsa tiensä päässä joten uusi pitäisi löytää.

Ja tekeeköhän tämmöisellä oikeasti mitään? Ainakin olisi hinta kohdillaan.

Lastu ja putkisto menopelistä löytyy jo.

Aidot maksanee 2-3 x enemmän. Kopio kestää tai sitten ei. Ei kuulemma tehojakaan saa noilla esikuvan mukaisesti. Softat tarttet tukemaan rautamuutoksen.

Comment

Eihä siinä mitään, jos sisäistää itselleen että kopioahdin voi aiheuttaa laajempaakin tuhoa sitten, eikä toimi välttis muutenkaan odotetulla tavalla. About tonnin luokkaa lienee aito 04.

Comment

Jos esa ostat race addictin turbon niin laita kokemuksia ahtimesta ei ole hinnalla pilattu. Itse olen kans kattellu racen turboja ei ole pahan hintaisia ja saabpi foorumilla ovat kehunu niitä wr sarjan turboja etenkin se 480 on ollu suosittu aerossa.

Comment

Kopiolla tuli 230hp. Vaatii suuttimet ja softan toimiakseen sekä tietysti kytkimen. Softaaja kertoi, että on aidolla saanut 250 pintaan mutta ollut poikkeuksetta putkistoakin mukana, joten en tiedä miten vertailukelpoinen tulos on.

Haittapuolena on, että kopiolla on huomattavasti kovemmat äänet aitoon verrattuna. Oli aito kiinni kuukauden ennen kuin imaisi jäät sisäänsä. Nyt olen ajanut noin vuoden päivät tuolla kopiolla, eikä mikään ole muuttunut. Tosin voi olla, että minulle tuli joku maanantai versio.

Jos olisin käyttänyt järkeä olisin ostanut kuitenkin Fin Turbon hybridi ahtimen jolloin olisi tullut huomattava tehon lisäys eikä vain joku 30 hevosta. Ja ahdin on tosiaankin tuo ahtoja.comin ahdin.

Comment

Niin eli kesto on kummiskin aikas hyvä jos toi oma pikku hiljaa alkais sanoon sopimuksen irti rullattu varmaan se 325tkm kun on vissiin alkuperänen =) suhisee ihan perkuleesti ja hukka portti kiukuttelee.

Comment

Mulla oli AVJ:ssä tossa vajaassa 280tkm kompurakotelolta N75:lle menevä letku rikki, yllättäen suhis ihan perkeleesti ja hukkaportti oli täysin vainaa kun paineet vuoti ennen sitä pois. Orkkisletkut tais maksaa sen parisen kymppi ja eikun kovaa ajoa taas.

Comment

Mulla tuli vähän aikaa sitten 275tkm täyteen orkkisahtimelle. Öljyä tiputtelee ja jonkun verran savuttelee. Tehot on ainakin persdynon mukaan säilyneet.

Sinällään ihan sama vaikka kopion ostaiskin, tuskin tolla montaa kymppiä enää tulee ajettua. Olis vaan aina mukavempi/helpompi myydä kun olis ns. oikee ahdin pellin alla :D

Comment

Jos ahdin on ns. tiivis, mutta öljyinen, niin mistä ihmeestä tuo öljy sitten vuotaa?

Comment

Mistä päin se on öljyinen voisko vuotaa öljy letkun liitin tai laippa onko tiivisteet hapertunu ja alkaa vuotaan. Itsellä oli kesällä imu puolen päällä öljyä ja oon ihmetelly mistä sitä siihen on tullu mut kun sen kuivasin niin ei ole enään tullu pisaraakaan lisää voi olla että venttiili kopan tiiviste on vuotanu siihen.

Comment

Joo. Pitää ens viikonloppuna tutkia tarkemmin, kun saan auton lämpimään talliin.

Comment

Itellä on vain ajan kysymys kun tuo turbo hajoaa, mut tosiaan turbo oli yltäpäältä öljyssä etenkin imupuoli sekä koneen jakoketjun puoli turbon yläpuolella oli myös aivan öljyinen. Vaihdoin venakopan tiivisteen ja nyt jokupäivä pitää käydä peilin kanssa kurkkaamassa, että onko vieläkin turbo märkä.
                        Tosiaan turbossa on melkoinen päittäisvälys (0,42mm), mutta en kuule huokailua vaikka autossa on kartisuodin. Kun irroitin ahtoputkistot, niin putket olivat aivan puhtaat, kirkkaat ja pinnalla oli tasainen öljykerros, mutta mitään öljyä sieltä ei sinänsä valunut vaikka irroitin kaikki putket.

Meinasin alkaa turboremppaan, kun tein kytkinrempan ja tällöin se oli todella hollilla siinä. No antaa hajota, niin sittenhän tuo on pakko tehdä...

Comment

Itselläni antautui turbo tänään. Ulisee koko kierrosalueella ja ei nosta yhtään ahtoja. Meni ilmeisesti jo toissa talvena jäätä läpi kun jo silloin alkoi vinkumaan. Arvaakohan tuolla varovasti vielä ajella, kun K04 laitto menee ensiviikon puolelle?

...Itse itselleni vastaten: Ei kannata. Kesti reilut 10 km kun ilmeisesti akseli sopivasti poikki ja öljyt kuuman pakosarjan puolelle. Mielenkiintoiset savut laski :)
                          Viimeksi muokannut mh03; 5.12.2012, 15:38. Perustelu: Vastaus keksitty ihan itse...

Comment

Working...
                          X