Tuli hommattua 98 A3 pari viikkoa sitten, josta on käyty pikkuhiljaa korjailemaan vikoja yms. Vuorossa olisi nyt keskuslukituksen kaukosäädinpaketin asennus. Ohjeita kyseiselle autolle ei löytynyt pitkän etsiskelyn jälkeen. Autossa on siis vanha L-mukavuusboksi, jossa ei ole tehtaan kaukoa tai hälytintä.
Tässä alkuun kuva boksin piuhoista ja kytkentäohje:
http://www.students.tut.fi/~braggek/boksi.jpg
http://www.students.tut.fi/~braggek/kytkis.jpg
Ilmeisesti boksi kannattaa asentaa mukavuusboksin läheisyyteen taakse tai sitten kuskin jalkatilan läheisyyteen. Itse ajattelin päätyä jälkimmäiseen, jotta vilkkuihin pääsee myös helposti käsiksi.
Ilmeisesti mennään kytkentäkaavion viimeisen kuvan mukaan, koska kyseessä on paineilmalla toimiva keskuslukitus? Katsoin jostain korjausoppaasta, että jalkatilan vasemman reunan paneelin takana olisi ruskea johto oven keskuslukitusnapille. Ymmärsinkö oikein, että tämä johto pätkästään ja tähän liitetään boksin valkoinen ja oranssi/musta johto? Boksin ruskeat johdot sitten vilkkujen plussaan. Mistäköhän nämä löytyisivät helposti?
Setin mukana tuli kaksi stilettiavainta. Onnistuuko tässä autossa käynnistykseneston sirun kopiointi suutarilla? Tarvisi siis pari sirua ja niiden koodaus. Auton mukana tuli vain yksi avain, joten en viitti yrittää siitä ropeltaa sitä irti :)
Pistetään nyt samaan säikeeseen vielä kysymys radiosta, eli ostin auton mukana tulleen Denverin tilalle Pioneerin soittimen. Onkos autossa golffien tapaan antennivahvistin piiskan tyvessä? Kovinkaan paksulta se ei näytä. Mietin vain, että pitääkö radion antenniliitännän perään laittaa adapteri vahvistimen virransaannille? Maantiellä tuo radion kuuluvuus ei ole mitenkään häikäisevä. Radion takana on myös puikkomainen johto, joka näyttää hieman joltain optiselta johdolta. Onkohan tällä mitään tekemistä antennin kanssa, vai liekö edellisen omistajan virityksiä? Lisäksi molemmissa radioissa AF-toimintoa käytettäessä lähetys pätkäisee aina joskus muutaman sekunnin välein hetkeksi, mutta häiritsevästi. Onko tässä hotain häikkää, vaiko vain AF:n feature?
Kiitoksia etukäteen!
Tässä alkuun kuva boksin piuhoista ja kytkentäohje:
http://www.students.tut.fi/~braggek/boksi.jpg
http://www.students.tut.fi/~braggek/kytkis.jpg
Ilmeisesti boksi kannattaa asentaa mukavuusboksin läheisyyteen taakse tai sitten kuskin jalkatilan läheisyyteen. Itse ajattelin päätyä jälkimmäiseen, jotta vilkkuihin pääsee myös helposti käsiksi.
Ilmeisesti mennään kytkentäkaavion viimeisen kuvan mukaan, koska kyseessä on paineilmalla toimiva keskuslukitus? Katsoin jostain korjausoppaasta, että jalkatilan vasemman reunan paneelin takana olisi ruskea johto oven keskuslukitusnapille. Ymmärsinkö oikein, että tämä johto pätkästään ja tähän liitetään boksin valkoinen ja oranssi/musta johto? Boksin ruskeat johdot sitten vilkkujen plussaan. Mistäköhän nämä löytyisivät helposti?
Setin mukana tuli kaksi stilettiavainta. Onnistuuko tässä autossa käynnistykseneston sirun kopiointi suutarilla? Tarvisi siis pari sirua ja niiden koodaus. Auton mukana tuli vain yksi avain, joten en viitti yrittää siitä ropeltaa sitä irti :)
Pistetään nyt samaan säikeeseen vielä kysymys radiosta, eli ostin auton mukana tulleen Denverin tilalle Pioneerin soittimen. Onkos autossa golffien tapaan antennivahvistin piiskan tyvessä? Kovinkaan paksulta se ei näytä. Mietin vain, että pitääkö radion antenniliitännän perään laittaa adapteri vahvistimen virransaannille? Maantiellä tuo radion kuuluvuus ei ole mitenkään häikäisevä. Radion takana on myös puikkomainen johto, joka näyttää hieman joltain optiselta johdolta. Onkohan tällä mitään tekemistä antennin kanssa, vai liekö edellisen omistajan virityksiä? Lisäksi molemmissa radioissa AF-toimintoa käytettäessä lähetys pätkäisee aina joskus muutaman sekunnin välein hetkeksi, mutta häiritsevästi. Onko tässä hotain häikkää, vaiko vain AF:n feature?
Kiitoksia etukäteen!
Comment