Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 1.8 (adr) AT puhalsi öljyt pihalle. syy? hinaus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 1.8 (adr) AT puhalsi öljyt pihalle. syy? hinaus?

    Eli b5 koppanen 95 vuosimallinen 1.8 adr koneella varustettu aa nelonen pukkas öljyt pihalle. auto ei ollut lämmityksessä, ja pakkasta oli noin 10 astetta. Kun auto käynnisty, piti se vähänaikaa kummallista "lorinaa" tai jonkinlaista paineen ääntä. Noh sitä kesti tosiaan pari sekuntia. Käytin autoa n. 5min ennenku lähdin ajamaan. parikytä metriä kerkesin ajaa, kunnes sytty öljynpainevalo. löysäsin kaasun, valo sammu. Käänsin auton ja sammutin. Öljytikku oli kuiva tielle oli tullut öljyvana ja pihalla oli lammikko. myös auton sammutus paikalle tuli vähän pienempi lammikko. Pimeässä taskulampun valossa konehuoneesta oli vaikea sanoa, mistä öljy ois tullu. imusarjan alapuolella jossain koneen alaosassa oli ehkä vähän tuoreen näköstä öljyä. huohottimen ympäristö näytti suht siistiltä. Mistäs nämä yleensä pukkaa öljyt pihalle? Kuinka todennäköisesti kone on ottanut itteensä ? moottori ei kuitenkaa ollu lämmenny edes yli 60 asteeseen.

    Toinen asia autoon liittyen. Kyseessä on siis 4 pykäläisellä automaattilaatikolla varustettu pirssi, eli mitekä on hinauksen laita. kestääkö hinata lainkaan?

    Kiitos jo etukäteen!

  • #2
    vahva veikkaus, että huohotin jäässä>painetta kampikammioon>pukannut jonkun tiivisteen/stefan kautta ölpät mäkeen.

    Comment


    • #3
      pittääpä tutkia tuo huohotinpuoli. Tietääkö kukaan automaatin hinauksesta? koittanu ettiä täältä ja googlailemalla tietoa, mutta en kyseiseen laatikkoon mitään ohjeita oo löytänny. vissii merkistä ja mallista kuitenki riippuu, tykkääkö hinauksesta.

      Comment


      • #4
        Jos vapari-koneessa on samanlainen öljynjäähdytin kuin turbo-koneisessa, niin siinä on yksi potentiaalinen vuotopaikka, kokemusta on. Sijaintikin täsmää eli öljynsuodatinjalassa on välipala, missä kaksi vesiletkua kiinni.

        Rakenteessa on o-rengas mikä vanhuuttaan kovettuu ja katkeaa, puskee sieltä sitten öljyä. Isän b5:ssa kävi näin ja kävi tyhjäkäyntiä okt:n pihassa kunnes öljyt lopppui. Nokat leikkasi pukkeihinsa kiinni ja pysäytti koneen.

        Lähti kyllä tulille myöhemmin, mutta kangenlaakerit on kuitenkin se mikä voi ottaa itseensä öljyn vähyydestä. Sun tapauksessa syttyi vasta öljyvalo, joten ei välttämättä ole mitään isoa vahinkoa syntynyt.

        Automaatin hinauksessa oli joku muutaman kymmenen kilsan nyrkkisääntö(30?) mitä voi hinailla ja sitten vetävä akseli(t) ilmassa tai lavalla koko laitos.

        Edit: Käyttöohjekirjasta kurkkasin, että automaattti laattikkoisen hinausnopeus max 50km/h ja enintään 50km.
        Viimeksi muokannut janskuman; 28.11.2012, 09:22. Perustelu: Hinauksesta lisää

        Comment


        • #5
          Antaisin kanssa äänen tuolle janskuman:in ehdottamalle O-renkaalle öljynsuodatinjalan lauhduttimen ja lohkon välissä.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia neuvoista! Vika oli juurikin tuossa öljynjäähdyttimen ja lohkon välisessä o-renkaassa. Se oli ihan kova ja palasina. uus marmorilta sen 5 e.

            Suht helppo vaihtaa. Vähä vinkkejä jos joku joutuu kyseisen rempan 1.8 ADR koneeseen tekemään: ei tarvi tehä alakautta, kuten monet tuntuu väittävän. imusarja on kyllä pahasti tiellä, mutta paisarin säiliön kun irrottaa ja siirtää pois tieltä pääsee homman tekemään suht. kivuttomasti myös ylhäältä käsin. ongelmia saatta aiheuttaa heti alussa tiukalle vedetty öljynsuodatin, joka ensiksi täytyy irrottaa. Siitä ei sovi kuin yhellä käjellä työskentelemään. Toinen ongelmakohta on matala öljynjäähdyttimen mutteri joka istuu melko syvällä 'kierretapissa', vai miksi sitä osaa sanotaan johon suodatin kierretään kiinni? Normaalikokoinen hylsy ei yllä siihen, joten kannattaa varata pitkä (olikohan 27 mm) hylsy. Sillä saa räikän kanssa jäähdyttimen helposti irti. Onnistuu myös vaikka jakarilla, mutta on huomattavasti työläämpää ahtaan tilan, ja matalan syvällä olevan mutterin vuoksi. sitten öljynjäähdytin vain vetämällä pois paikaltaan. pintojen huolellinen puhdistus. uusi tiiviste paikalleen. Osat takaisin kiinni, öljyt koneeseen ja kovaa ajoa!

            Comment

            Working...
            X