Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi C4 abs ja airbag valot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi C4 abs ja airbag valot

    Audi 100 2.6E avant -94
    Ihan lähiaikoina ilmaantunut ongelma, että abs- ja airbagvalo syttyy koetaulussa.

    Vajaa viikko sitten ekan kerran ko. valot syttyi omia aikojaan, kun vaimo oli tien päällä, pysähtyi, sammutti auton, käynnistys ja valot ei syttynyt.
    Vaimo kuvitteli, et joku tilapäinen häiriö, mutta jonkin ajan päästä sytty uudelleen ja sama kuvio toistui.
    Itse lähdin illalla töihin, eikä ko. valot syttynyt.

    Parin päivän päästä taas vaimolla sama homma kuin edellä.
    Ja taas kun lähdin itse töihin no proplemo.

    No, nyt kun olin matkalla töihin molemmat valot syttyi palamaan.
    En tiedä oliko sattumaa, mutta ajoin yhden "terävän kuopan" yli ja samalla hetkellä ko. valot syttyi palamaan.
    Tuli nyt näin jälkeen päin mieleen, et voisko olla jotain kontakti häikkää ?
    Koska kun virrat sammuttaa ja hetken päästä käynnistää uudelleen, niin valot ei syty palamaan, ainakaan heti (samoin oli vaimollakin).
    Itselläni on niin lyhyt työmatka (muutama kilometri), ettei tota oikein tiedä syttyykö myöhemmin uudelleen, vaimo ajaa taas kaks kertaa viikossa n. 50 km/sivu ja sillä sytty uudelleenkin ajossa, niin kuin edellä mainitsin.

    Mistähän päin kannatas vikaa lähtee hakemaan, ihan sanan mukaisesti :)

  • #2
    ABS-valo voi syttyä mm. jos latausjännite on alhainen tai tässä tapauksessa pätkisi latausta. Vikakoodit sen kenties kertoisivat, mistä suunnalta lähteä etsimään vikaa.

    Comment


      #3
      Samainen ongelma ilmaantui myös, tosin paljon pahempana kun en päässyt edes töistä kotiin asti vaan köyden perässä oli tultava. Selkeästi siis sähkö vaan loppui. Uusi käytetty laturi on matkalla, uskoisin että sen vaihdolla selviää.

      Edit. Onko näiden mallien laturit mitenkään purettavissa? Jos sisälle voisi liukurenkaat vaihtaa sekä uudet hiilet? 120A laturi kyseessä.

      Comment


        #4
        Kyllä ne on vaihdettavissa ja itse asiassa kannattaakin, jos kolvi pysyy tukevasti kädessä. Boschilta saa kaikki nippelit varaosina. Jos sen nyt atomeiksi laittaa, kannattaa samalla vaihtaa laakeritkin, ne saa samasta paikasta.

        Comment


          #5
          Hihnan kun sain irti ja laturia pyörittelin niin tosiaan laakereitahan se myöskin haluaisi. En jaksanut enää tänään ahtautua auton alle vaan purin kaiken yläkautta purettavissa olevan, huomenna jatkuu. Onko tuossa laturin irrottamisessa mitään erikoista tai jotain mitä pitää purkaa tieltä alakautta? Aika ahtaalta se paikka näytti yläkautta katsottuna. Moottorina AAH ja autoilmastointi löytyy.

          Edit. Ei ollut hommassa mitään erikoista, alhaalta tuuletusputki ja sähkökaapelit kiinnikkeistä irti. Hieman kääntelemällä mahtui tulemaan alakautta pois. Testaamaan en päässyt että lataako kun päätin samaan huoltoon sisällyttää sisätilankennon vaihdon, tavoite saada huomisen aikana valmiiksi.

          Edit2. Hyvin latasi uudella purkuosalla. Vanhaa purin senverran että otin takakannen irti ja tarkistin hiilien kunnon. Liukurenkaassa aika suuret urat mutta hyvin hiilet vielä puristivat. En osaa sanoa ainakaan vielä miksi ei ladannut. Laitan sen paremmalla ajalla palasiksi ja uusin mitä uusittavaa on.
          Viimeksi muokannut Noize; 25.11.2012, 19:09.

          Comment

          Working...
          X