Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Cabriolet 2.3 pikkuparantelua

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Cabriolet 2.3 pikkuparantelua

    Tervehdys foorumilaisille!

    Uutena tulokkaana ajattelin esittää uuden hankintani (Audi Cabriolet 2.3 -92) Projektit-osioon kyseiseen laitteeseen liittyvien varmuudella heräävien kysymysten ja mahdollisten vinkkiapujen takia. Autolla on tarkoitus ajaa ja pitää sitä kunnossa. Sellaista pikkupuuhastelua ja ylläpitoa. Muutoksia ei ole tarkoitus tehdä autoon vaan pitää se alkuperäisen oloisena kuten nytkin. Ihan nätti Cabriolet metallihelmiäisvärillä (Gomera Perleffekt), musta katto, vaaleat nahat sisällä ja 17" Audi A8-alut. Edellinen omistaja on laittanut kuluvaa osaa paljon uusiksi ja näyttäisi pelaavan konepuoli hienosti. Yllätys oli myös se ettei se bensaakaan loppujen lopuksi kovin paljon vie. Varsinkaan matka-ajossa. Mukavaa kyytiä kyllä antaa 20 vuotta vanha Audi! Kyllä tuolla oikein mielellään ajelee.

    Muutamia pikkukiusoja ja kysymyksiä autosta on jo tässäkin vaiheessa jo herännyt:

    Sähkölasit toimivat yleensä, ei aina. Nappi käsijarrun vieressä josta kaikki lasit laskee/nousee kylläkin toimii. Aina. Vielä... Etsisikö vikaa ovien lasinnostimenkatkaisijoista, johdotuksista vai mistä ensimmäisenä? Ja oliko lasinnostimille jokin ohjausrele? Jokin rele naksahtaa ratin alla vasemmalla puolella nappia käytettyään. Myöskin katon suojakannen avausnappi ei toimine. Tosin se on helppo avata pikkuläpän alta naksauttamalla yhtä pientä vipua. Yhdessäkään ehdokas-Cabriossa mihin tutustuin ei avausnappi toiminut. Vaihtelevasti niissä kannen sai auki. Yhdessä ei ollenkaan, jossakussa toisessa räpläämällä molemmilta puolin ja tuossa hankitussa Cabriossa kätevästi vain pikkuläpän avaamalla ja napsauttamalla pientä vipua. Taisi olla tuosta jotain ohjetta käyttöohjekirjassakin mutta se on (sian)saksaa niin ei oikein aukene.

    Myös keskuslukko on vioitellut kerran. Lukot eivät tällöin auenneet kaukolukosta vaan napit jäivät alas. Avaimella kääntäen ovet sai auki mutta puoli kerrallaan. Eli jostain syystä keskuslukitus oli pimeä kokonaan. Johdotukset ja letkut seuraavaksi tutkintaan. Olikohan Cabrioletissa alipainepumppu mistä paikannettavissa?

    Hankinnoista voisi kiinnostaa mikäli jollain ylimääräisenä löytyy takavalopaneeli ja suomen- tai englanninkielinen käyttöohjekirja. Takavalopaneelin hinta 363e (24.10 Audicenter) jäi nimittäin harkintaan... Yllättävää kyllä että osaa ylipäätään on vielä saatavilla!

    Myös hyvämaineisesta nahanhoitoaineesta otetaan vinkkejä vastaan. Seuraavin varsinainen projekti on katon kyllästyskäsittely ja vahaus talven varalle. Katon osalta harkitsin Autoglymin sarjaa. Saapa nähdä pääseekö Cabriota testaamaan huomenna jo talviolosuhteissa....
    Viimeksi muokannut J.Phoenix; 24.6.2013, 10:29. Perustelu: Jäsennystä, päivitystä ja ajanmukaistusta

  • #2
    Tulihan sitä testattua. Lämmintä riittää - ainakin vitosen pakkasella!

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja J.Phoenix Näytä viesti
      Tulihan sitä testattua. Lämmintä riittää - ainakin vitosen pakkasella!
      Ettet satu justiisa olemaan parkissa tässä Kannelmäessä? :) Ja ettei törmätty tossa Kantsun nesteellä pari tuntia sitte? :D (~Samanvärisellä Coupe quattrolla siinä käytiin pesettämässä Kemi-HKI-pätkän paskat ja tsekkaamassa rengaspaineet)

      Comment


      • #4
        Heh, joo tulihan siinä poikettua vieraisilla juu! :) Ja Nesteen kautta mentiin. Katselinkin siinä samalla sivusilmällä että nätti Coupe quattro. Tuollaistakin havittelin Cabrioletin vaihtoehtona mutta ei niitä oikein tahdo olla saatavilla. Hyvin puhui vitonen kun siitä lähditte! :)

        Comment


        • #5
          No rokkenroll ja lapaa pystyyn seuraavan kerran kun nähdään :)

          Noista keskuslukituksen vioista sen verran, että kannattaa kattoa ovien haitarikumien kohdalta, ettei oo letkut hapertunu - ja jos pumppu ei jaksa pyörittää kun vuotaa, niin nopeasti sen pumpun sisällä oleva muovinen "siipiratas" särkyy - ja sit saa hakea purkuautoja huolella että löytää toimivaa, jos ei o rahoissaan.

          Cabrion kohdalla en osaa 100% varmaksi sanoa, mutta jos perhealbumin viitekuva pitää paikkansa, löytyy pumppu pelkääjänpuolen takamatkustajan ovipahvien takaa säilöttynä "äänenvaimennin"-styrokseihin.

          Lasinnostimiin ensimmäisenä ne katkaisijat putsaukseen - ASK-puoli(aka autosähkö) audeissa on aina se ASK in pASKimmat mahdolliset pikkuviat, niiden kanssa saa menemään (satoja) tunteja :D

          EDIT: Niin ja suosittelen lämmöllä ACF:n klubijäsenyyttä - irtoaa paljon kivaa todella pienellä panostuksella (ja en ole kävelevä mainos, puhun kokemuksesta :D )
          Viimeksi muokannut jabis; 27.10.2012, 23:24. Perustelu: No klubi

          Comment


            #6
            Tästä lukemaan ja katsomaan kuvia:

            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=92698

            Comment


            • #7
              Joo tuokin on tullu luettua jo.

              Comment


              • #8
                Sähkövarusteet pelaa, harvemmin temppuilee joten ei ole ollu kiirettä niiden kanssa. Tänään tuli tehtyä ensimmäistä pikku huoltoa Cabrioon. Öjyt, tulpat ja semmosta. Öljyiksi Castrolia 5W40 ja tulpiksi ja suodattimiksi Boschin Online Catalogin suosittamat osat. Täytyy sanoa että on NG:ssä kyllä aika herkkä sytkäpuoli kun aika paljon herkistyi auto tulppien vaihdolla ja tyhjäkäyntikin hieman tasaantui. Ja ikäänkuin käynnistyy myös nopeammin. Melkein jo kun avaimeen koskee. Edellisillä tulpilla on vedetty arvioilta max.30tkm, nätin vaaleanruskeat oli tasaisesti. Keskeltä miltei valkoiset. Suuttimet taitaa olla kunnossa ja antaa ainetta tasan...

                Katon mekanismit ja toiminta tuli myös testattua. Sekä hoidettua ja tarkastettua tiivisteet. Katon kyllästys vielä puuttuu. Autoglymiä tai StarBritea aineiksi harkitsin. StarBrite on venepuolelta oleva tuote mutta sitäkin joku taisi kehua. Onko kenelläkään kokemusta? Tai olisko Audilla joku oma aine?

                Sisustapuolella siivousta ja nahkojen hoito. Aineena ihan Turtle Wax Leather Cleaner&Conditioner. Aine kyllä yllätti. Ihan hetkeen sisustaa ei ollu hoidettu, aika hyvin kuivat nahat ainetta tuntuivat imaisevan. Penkeistä lähti aineella jopa ihan pinttymiä ja mustaa paskaa aika määrät. Lopputulos oli mukavan hoidetun tuntuinen pinta ja nätti satiininen kiilto. Ihan hyvä mieto tuoksukin aineessa on. Myös Audin nahkainen sport-ratti tykkäsi käsittelystä. Päivä loppui kesken, paljon olisi pikkuaskartelua jäljellä. Soitinkin puuttuu...

                Comment


                  #9
                  Autoglym todettu hyväksi.

                  http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=60-2722

                  Comment


                  • #10
                    Sitäpä se sitten on. Autoglymista muutoinkin hyviä kokemuksia. Olisko itse kyllästeaine parempi suihkia kuivuneeseen kattoon kuin suoraan märkään kattoon heti pesun jälkeen? Vai onko merkitystä?

                    Comment


                      #11
                      Mielestäni paras tulos kun katto kuiva. Viimeksi jätin aurinkoon ja kuivui nopeasti.
                      Toki nyt syksyllä hankalampi saada kunnolla kuivaksi, joten toimii myös vähän märkänä, jos märkäimuri käytössä, varmasti hyvä tulee.

                      Muovi-ikkunan puhdistamiseen tilasin Renovo plastic window polish tästä:

                      http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=REN-PLASPOL

                      Sain idean netistä ja joskus ollut kimppatilaus shineramasta. Toimii :) !

                      Comment


                      • #12
                        Uusia havaintoja tehty autosta. Pieni naputus/nakutus kuuluu jostain ajoittain ajaessa. Kone pitää olla puolilämmin/kuuma, veto päällä vaihde silmässä ja tasakaasu. Eli esim. ajaessa kaupungissa 40-50km/h kolmosella tai nelosella. Häviää pari kertaa kaasua painamalla ja vaikea paikantaa koska paikallaan kaasuttamalla naputusta ei saa esiin. Eli voisko tulla voimansiirrostakin mahdollisesti? Öljynpaineet auton oman mittarin mukaan kunnossa, ei savuta myöskään eikä vie öljyä ja muuten toimii ok. Kummaa! Eikös auton oktaanitarvekin ole vain min 91? Eli mikä tahansa Suomen pumppulaatu menee yli. Venttiilien rällätys on tutunkuuloista muista vehkeistä, sitä tämä ei mun mielestä ole. Ja moottori ei pidä kylmänäkään käynnistäessä mitään ääniä, venttiilit rällättää kokemuksen mukaan eniten kylmänä. Vinkkejä otetaan vastaan.

                        Muutoin Cabrio talviautona on aika loistava. Lämmintä kyllä riittää ja meno on vakaata. Harmi kun Cabriota ei tehty nelivedoksi. Kanssa-autoilijat on usein haavi auki kun rättikatto (kiinni) menee kympin pakkasella. Kai käsitys että avo on kylmä elää. Oli kaverin kanssa puhetta että pitäs vielä tänä "syksynä" käydä rätti alhaalla heittämässä lenkki. Kyllä Kaivarikierros joulukuussa olisi kyllä kova sana, vaan viitsiikö rättiä paljon pakkasella taitella.

                        Comment


                          #13
                          Oisko murros? Tuppaavat kyllä yleesä naputtamaan kaartaessa.

                          Eikös auton oktaanitarvekin ole vain min 91? Eli mikä tahansa Suomen pumppulaatu menee yli.
                          Juu mut 98:sia sille kannattaa syöttää kun ei vanhaa 95:sta enää saa.

                          Comment


                          • #14
                            Vetonivel tuli kyllä mieleen. Taitaa olla kyllä sittenkin konepuolella, lumisella tiellä ajaessa pystyi vähän paikantamaan tuota kummittelua. Eli koputus jatkuu vaikka painaa kytkimen pohjaan tai vaihtaa vapaalle. Ja siis seuraa moottorin kierrosten mukaan. Pari kertaa kun painaltaa kaasua, häviää taas. Eli kone, laturi tai tehostimenpumppu? Tai nokkahihnan kiristin? Voisko sellainen pitää koputtavaa ääntä? Ei sekään tosin kovin vanha osa ole.

                            Niin meinaat että 98 on parempaa? Bensanakutusta tuo ei sinänsä ole, saattaa koputella vaikka alamäessä. Jos oktaanit ei riittäis taitais nakuttaa kiihdyttäessä, ylämäkeen ajaessa jne kun on kuormitusta. Toisaalta onhan 98 varman päälle, eikös määräjakajassakin ole O-renkaitakin aikas monta. Olen kyllä järkeillyt että jos osa kestää bensaa, kestäis se viinaakin. Ei bensakaan mitään mehua ole. Mikäli oikein ymmärsin käyttöohjekirjassakin taitaa olla mainittu että NG:n sytkäpuoli osais optimoida tehot ja säädöt jos on korkeampioktaanista saatavilla?

                            Comment


                              #15
                              Juu on siinä nakutuksen tunnistus, että voi kyllä ajaa matalaoktaanisellakin. Vitoset on sen verran korkeapuristeisia, että huomaa jo perseellä 95 vs. 98 eron, kulutuksessa ja voimassakin. Että en näe mitään syytä, miksi pitäisi 95e10 polttoainetta tankata.

                              Comment


                              • #16
                                Joo. Edellinenkin omistaja ajoi kyllä 98:lla ja. Kyllä varmaan minäkin siihen siirryn.

                                Mutta, ei helv... en osaa paikallistaa naputtelua ajossa. Ei se voi moottoripuoleltakaan kyllä tulla. Ilmiötä ei saa esiin millään paikallaan käyttelemällä eri kierroksilla. Pakkohan sen olisi silloinkin koputtaa? Huomasin että tiukoissa käännöksissä alamäkeen, vaikkapa parkkihallissa, vetonivel (oikea?) saattaa naksahdella. Samaten hakiessani naputusta pyörimällä isolla parkkiksella ruori tapissa vuorotellen kumpaankin suuntaan, pari pientä naksahdusta sain aikaan, naks naks. Olisko siinä sitten syyllinen? Nakuttaisko se sitten suoraan ajaessakin, kai se mahdollista on?
                                Päivän positiivisiin löytöihin kuului takaikkunan puhaltimen toteaminen sattumalta toimivaksi. Onkohan napin alle kytketty myös peilien lämmitys joka toimisi samalla puhaltimen kanssa?

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä peilien lämmitys on saman napin alla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Akkutemppuja. Muutaman kovan pakkaspäivän jälkeen tuli taas huomattua miten kunnon pakkanen löytää ja kertoo kyllä auton heikot kohdat. Mikäli sellaisia on. Yllätys olikin suuri kun avaimesta vääntämällä kuuluikin vaan naks, naks. Akussa jäljellä 9-10V joten selvää oli että johonkin taitaa virrat kadota. Autossa ei ole edes soitinta tällä hetkellä, vähän tuli ihmeteltyä mikä virran vie. Syylliseksi paljastui näillä näkymin akunkenkä jossa digitaalinäyttö mistä luettavissa siis akun volttimäärä. Kai semmonen vie akun tyhjiin kolmessa päivässä kun yksinään loimottaa? Ajosta tullessa akussa näytön mukaan 12,8-13 ja yön yli kun on niin n.12-12.2. 12,2 on jo prosentuaalisesti kai melkeen tyhjä akku jo? Luulin että kengän näyttö ei todennäköisesti pitäis paikkaansa kun auto lähti kuitenkin tosi hyvin käyntiin, taitaa kuitenkin olla niin että auton lähteminen on ollukin jo ihan hilkulla. Melkein -30 ja pari päivää seisontaa päälle taisi olla kuitenkin liikaa ja paljasti että virtaa todellakin oli ollut vähän. Kytkin kengästä näytön pois päältä ja laitoin täyteen ladatun vara-akun autoon niin seuraavana aamuna mitaten tulos n. 12.55V, eikös tuo ole jo hyväksyttävissä rajoissa ja normilukema pakkasyön jäljiltä? Eli pahin virrankulutin taisi paljastua, se perhanan digitaalikenkä. Tänään oma akku ladattuna takaisin ja samalla vois mitata lepovirrankulutuksen. Mitä luokkaa sen pitäis olla, autossa ei tosiaan ole nyt edes soitinta?

                                    Comment


                                      #19
                                      Omassa oli 40mA paikkeilla. Jos alkaa 100ma huidella, niin johonkin hukkaa liikaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sellaista 110mA näyttäis vievän. Noin nopeasti mitattuna odottamatta sen suuremmin mitään unitilaan menoja, liekö tällaisessa juuri mitään unitilaan meneviä sähköjä on. Ja ovet oli auki, siis lukitsematta. Mutta se tuskin vaikuttaa tulokseen? Lukema taitaa olla juuri normaalin rajoilla, vähän voisi poiskin ottaa tutkiskelemalla. Ei taida silti reilun 100mA hävikki tiputtaa 12,8:sta 12,2:een volttiin yhdessä yössä. Ajon jälkeen mitattaessa akussa siis tuo 13-12.8V ja auto lataa 14,43V. Eli akku taitaa olla menotiellä? Kun akku irrotettiin ja ladattiin ihan täyteen jännite pysyi parikin päivää ajamatta siinä 12.4:n tuntumassa. Nyt taas huonommin eli yhdessä yössä vajoaa n. 12,2-12,3 volttiin. Kyllä mä sanosin että uus akku?

                                        Takavalon oranssia ulointa vilkkuosaa ajattelin päivittää punaiseen tai ainakin punasävyisempään kuten uudemmissa 80:ssä. Kävisikö autoon suoraan 80 B4:n uloin takavalo-osa? Tai mahdollisesti 100 C4:n tai 80 Avantin? Vai onko Cabriolet faceliftin takavalo ainut vaihtoehto, siinä taitaa olla jo punaisempi vilkkuosa. En oikeen aiheesta haulla löytänyt tyhjentävää infoa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Saman suuntaiset virran kulutukset oli edellisessä autossa, virheellisen soittimen asennuksen johdosta ja 5 vuorokautta kesäkelillä ilman ajoa niin uudella akulla ei enää jaksanut lähtä käyntiin.

                                          Jos nyt ihan oikein muistan niin alle 50mA pitäisi päästä jos kaikki ok. Ainakin jos hälyt ym. Periaatteessa jos sulla on vaan mittariston kello viemässä virtaa, auton ollessa lukittuna niin ei sitäkään vie.

                                          Eikö se sun akunkengän mittari osaa mennä unitilaan? Omassani on konkassa vastaava mittari, eikä se akkua tyhjentänyt ainakaan kuukauden seisonnan aikana, vaikka autossa on myös hälytin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo, eihän siellä muuta ole kuin mittariston kello. Et kyllä se siihen nähden vähän liikaa olis. Tarvii alkaa tutkailemaan. Ovien johtosarjoja pitäis tutkia muutenkin.

                                            Tosiaan jos kengän volttinäyttö on toiminnassa niin näyttö loimottaa vaikka auton seisoessa kone sammuksissa ja virrat pois. Ei oikein järkevää sekään. Kytkin sen jo pois, en mitannut erikseen paljonko se veisi vielä lisää.

                                            Oliko noista B4:n ulommaisten takavalojen sopivuudesta tietoa jollakulla?

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja J.Phoenix Näytä viesti
                                              Oliko noista B4:n ulommaisten takavalojen sopivuudesta tietoa jollakulla?
                                              Eivät käy, ovat eri varaosanumerolla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Otapa Tuomo tosta hakusanat, notta Audi Cabrio rot rückleuchte

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Akunkengät vaihdettu hifituningtingeltangeleista kunnollisiin perusmallisiin, perattu 2m turhaa johdinta konehuoneesta ja ratin alla olevan tavaralokeron takaa ja alkaa akussa jo paremmin virta pysymään. Samalla otin jonkinlaisen lisämaadoituskaapelin pois. Ihmettelen moisen asennuksen alkuperäistä ideaa. Eli kaapeli akun miinuksesta venakopan päätyyn. Vieressä kuitenkin menee lohkon kyljestä oma alkuperäinen maakaapeli koriin. Samaten akun miinuskengän kaapeli koriin. Ihan kuten kuluu. Mikähän moisen lisäpiuhan tarkoitus? Häiriönpoistoko, vai mikä? Autossa ollut aika kasa hifejä siis kiinni.

                                                  Hantin oven lukossa taisi jotain kosahtaa. Tuntuu pyörivän tyhjää. Onkohan Audin lukoissa samantyyppinen lusikka mikä murtuu kuten Golfissa. En saanu nettietkasta ihan selville saako Audin lukkoon korjaussarjaa? Lukkoon ei taida päästä käsiksikään kuin sisäpuolelta?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Todennäköisesti meni osa "välitysosa" 893 837 288 D poikki/halki jotenkin, jos avain pyörii tyhjää 360 astetta.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Audi pelittää hienosti ja kesäistä kyytiäkin on jo kokeiltu. Mukavaa kyytiä! Auto alkoi hiukan jo kyllästyttää kun tuntui ettei katto auki tunnu vaan pääsevän ajamaan. Öljyä tuntui hieman syövän litkuhkoilla Castrolin täyssynteettisillä mutta näyttää loppuneen Valvolinen MaxLifella. Oma veikkaus olisi että venttiilivarren tiivisteet ovat tulevaisuudessa vaihtolistalla. Auto ei kuitenkaan kärytä yhtään, eli kiire ei taida olla. Katon taasen käsittelin aiemmin Meguiarsin Convertible & Cabriolet Weatherprooferilla. Aine vaikuttaa aika hyvältä vesi pakenee katolta pieninä pisaroina, mutta käsittelyn kestävyys ei näytä olevan kovin pitkä. Tai sitten käsittelyyn olisi saanut olla purkki lisää. 1 purkki riitti kattoon juuri ja juuri. Aine on aerosolina todella helppokäyttöinen.

                                                      Huomasin ja ideoin sattumalta myös sen, että autohan on 8/1991 rekisteröity käyttöön ja rekisteriotteessa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä tai katalysaattorista. Eikös tämä tarkoita käytännössä sitä että katin voi autosta poistaa? Kattihan taitaa olla pakollinen 1992 alusta. Ja siis mitään merkintöjä tai vaatimuksia katista ei otteessa ole. Eikö poistolla olisi odotettavissa pieni tehon lisäys ja mahdollinen kulutuksen väheneminen? Lambdaohjauksen ohittaminen nyppäisemällä piuha irti ei silti taida olla oikea tapa? Vai säädettäisikö auto silloin poiston jälkeen esimerkiksi vastaavan 2.3:n katittoman säätöarvoihin?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        NG on vähäpäästöinen. Se, että sitä ei lue otteessa, ei tarkoita ei-vähäpäästöisyyttä. Käytännössä sun pitäisi siis poistaa se vähäpäästöisyysmerkintä myös Trafin tiedoista, mikä ei taida kuitenkaan ihan kotikonstein onnistua. Sori. Kyselin ysikympin kohdalla samaa "tutulta" katsastushenkilöltä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Joo. Kysymys oli just aikalailla teoreettinen. Mulla on ollu autoja 1990 ja 1991 vuosilta aiemminkin ja näissä molemmissa luki otteessa katalysaattorista ja vähäpäästöisyydestä. Ihmettelin sitten kun tuossa ei ollu mitään. Cabrioletien saksalaisissa papereissa katista mun mielestä mainitaan ja on tyyppitarrassa takaluukussakin sanotaan muistaakseni katalysaattorista. Ja tosiaan vaikka katti otettaisiinkin Audista pois niin lambdaohjaushan jätettäisiin normaalisti toimintaan, eikö vaan?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ilmansuodatinkoteloon ei olekaan tullut vielä katseltua. Minkälainen suodatin tähän mahtaa tulla? Aika paljon tuntuu olevan noita vaihtoehtoja, ainakin kun jotain Motonetin valikoimaa katselee. Kävin toimittamassa muita autoasioita Merteilissä, siellä kaveri ilmoitti autoon kuuluvan sellaisen vähän pitkulaisen kapean suodatinmallin. Olisko oikea? Eikös tuo kotelo ole aika leveä kuitenkin? Vai onko tosiaan niin että koteloon tuleva suodatin on kuitenkin koteloa kapeampi? 2.3:ssa taitaa olla suodatinkoteloakin kahta mallia. Käsittääkseni sivusta alhaalta aukeava ja ylhäältä avattava malli?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X