Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F lämmityslaite vuotaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 4F lämmityslaite vuotaa

    eli mitäköhän kautta pääsis näkemään kennon??

    #2
    Oikeastiko vuotaa? Jäähdytysnestettä autoon sisälle? Vaiko normaalia ilmastoinnin kondenssivettä auton alle?

    Comment


      #3
      jäähdytys nestettä repsikanpuolen lattialla!!

      Comment


        #4
        Varmistetaan vielä, onko varmasti glykolia ( varovasti maistaen, maistuuko pahalle, makealle, sen kyllä huomaa onko vettä vai glykolia) vai onko kondensioveden poistoputki tukossa ja kondenssivedet jalkatilassa.

        Jos vika on oikeasti kennossa, on edessä iso prokkis. Jos en väärin muista, joudutaan koko koelauta purkamaan pois, jotta kennon saa vaihdettua ilmastoinnin kotelosta.

        Comment


          #5
          kyllä glykoli haisee.tarkennetaan vähän,on vuotanut vähän jo syksystä asti.Nyt lisääntynyt!Joku täällä
          kertoi(muistaakseni)että oli vaihdettu joku putki??
          Viimeksi muokannut ari; 29.7.2012, 23:30.

          Comment


            #6
            Ei kai tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin alkaa purkamaan ja etsimään vuotoa.
            Lämmönvaihtimen irroitus ei vaadi kojelaudan irroitusta, molemmin puolin pitää verhoiluja purkaa.
            Hanskalokero, ratin alamuovi, kaasupoljin, keskikonsolin kyljet...

            Ensin selvitys mistä vuotaa, sitten osia tilaukseen. Voi olla esim. putkien liitos joka vuotaa.

            Comment


              #7
              Onko webasto asennettu vesikaukaloon?

              Comment


                #8
                Ei ole.Näyttäs vuotavan kennosta,just tilasin jyväskylän marmorilta uuden!

                Comment


                • #9
                  Ei tarvi joo kojelautaa purkaa, edellisessä työpaikassa tuli yks tommonen 4f kenno vaihdettua. Vesiputkien liitokset oli muistaakseni kuskin puolella sellasilla v-bamd näköisillä klemmareilla. Ja oiskohan apparin puolelta tullut vetämällä pois en nyt tarkkaan muista.

                  Comment


                    #10
                    Jotakuinkin noin.
                    Viimeksi muokannut okkim; 3.1.2016, 12:32. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                    Comment


                      #11
                      Ei tarvi kojelautaa eikä kaasupoljinta purkaa. Hanskalokero ja sivupaneelit pois, kenno tulee apparin puolelta pois mutta ahdasta on.

                      Comment


                        #12
                        Kiitti ohjeista.Uusi kenno odottelee tallissa,kun vaan kerkiäis vaihtamaan!

                        Comment


                          #13
                          nyt ois kenno vaihdettu,ne klemmarit on kyllä ihan p...stä!

                          Comment


                          • #14
                            juu, hankalin ainakin omasta mielestä oli saada se kuskinpuolen yläklemmari.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja ari Näytä viesti
                              nyt ois kenno vaihdettu,ne klemmarit on kyllä ihan p...stä!
                              Jos saan kysyä mistä se vuoto tuli? Hitsaus saumasta? Kennosta itsestään?

                              Comment


                                #16
                                Click image for larger version

Name:	2012-08-08-038.jpg
Views:	1
Size:	264,9 Kt
ID:	1608347

                                Click image for larger version

Name:	2012-08-05-037.jpg
Views:	1
Size:	272,5 Kt
ID:	1608348

                                kennostahan tuo vuoti

                                Comment


                                  #17
                                  Perhana! vaikka autosi suht. tuore tapaus.
                                  Vai onko Kovasen vanha?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tän vuoden puolella 2 oon duunissa joutunu vaihtaa kennon, molemmat a6 3.0tdi vm 2006..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mitäköhän mahtaa kustantaa tuollainen kenno ja sen vaihto? Taitaa olla omassa laitteessa sama vika päällänsä.
                                      Viimeksi muokannut okkim; 3.1.2016, 12:33. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                      Comment


                                        #20
                                        n.150e kenno marmorilla
                                        Viimeksi muokannut ari; 13.12.2012, 13:44.

                                        Comment


                                          #21
                                          tai tuolta http://www.mister-auto.fi/fi/audi-a6...ml?promo&e=999

                                          Comment


                                          • #22
                                            yritin päästä perille tästä jutusta. Auto on ollut tyttärelläni käytössä muutaman viikon enkä ole seurannut tilannetta. Repsikan puoleisella lattialla oli vettä oikein lainehtien. ilmeisesti tullut äkkiä, koska vesi oli tullut hänen mielestään yön aikana, jolloin oli myös aikamoinen rankkasade. Kun nostin maton ulos ja valutin sitä pitkään, niin ei se mielestäni haissut ja oli kirkkaan väristä. Maistaa en älynnyt. Hän vannoi ikkunan olleen kiinni eikä sitä juuri muutenkaan auki pidetä. Voiko sadevesi päästä tiivisteistä sisään? Kai se tulisi ajaessa sateella samanlailla sisään, enkä ole sellaista aiemmin havainnut. Selvää vuotokohtaa ei ole näkyvissä. Mitkä paikat on syytä tarkistaa ensiksi?

                                            Comment


                                              #23
                                              Voisko olla sama juttu kun b5 koppasessa että vesikaukalon poistoreiät olis tukossa/eivät ole kerenneet vetää niin nopeasti kun vettä on tullu ja sitten puskenu läpiviennistä vedet sisään?

                                              Comment


                                                #24
                                                makonil, autosi onkin 4B eikä 4F. Tässä ohjeet:
                                                [ame]http://vimeo.com/4936552[/ame]

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kiitokset! Varsin havainnollinen video. Sallittaneenko vielä yksi tyhmä kysymys, kun irroitan akun niin onko mitään mahdollisuutta, että onnistun sotkemaan ajotietokoneen tms. asetukset?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos Audi-oem radio autossa, hyvä olla koodi.
                                                    En usko että ajotietokone resetoituu, ainakin kun vaihdoin akun Cabriosta oli kaikki ok sen jälkeen.
                                                    Taas A6:ssa jäi erilaisia koodeja kun akku oli irti ja ikkunat piti taas "opettaa", jotta mukavuus toiminnot palauttuisi.
                                                    Laita priva jos haluat lisätietoja.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ilkka, ota ne kumitötsät suosiolla pois kokonaan jos sielä sellaset on vielä. Ei niistä oo ku haittaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Näyttää siltä, että tästä tulikin suurempi vahinko. Automaatin vaihdenuppi ei käynnistyksen jälkeen liikkunut paikaltaan. Auto vietiin hinurilla korjaamoon jossa matto auki ja imurilla noin 20 l vettä pois. Samalla veden seasta pelastettiin automaattilaatikon ohjausyksikkö. Tätä kirjoitettaessa en vielä tiedä saadanko siitä kalua vai ei? Laitteen kuivauksen jälkeen vaihdenuppi lähti liikkeelle, mutta moottorin kanssa se suostunut toimimaan, koska tyhjäkäynti pätki. Auto jäi nyt kuivumaan korjaamolle ainakin viikoksi ja nyt vaihtoehdot ovat joko uusi yksikkö, noin 1300e. Saksasta toimitettava purkuosa noin 600 tai joku ekspertti, joka saattaa sen vielä herättää henkiin. Tämä on näköjään juuri sellainen haaveri, jota ei osaa edes varoa, koska pidän autoa normaalisti katoksessa. Nyt kun se oli kadun varressa rankkasateessa
                                                        niin poistoputkien tukkoisuus tuli inhottavalla tavalla esiin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Laita yksikön tiedot, mulla on pari purkuosaa hyllyssä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja makinil Näytä viesti
                                                            Näyttää siltä, että tästä tulikin suurempi vahinko. Automaatin vaihdenuppi ei käynnistyksen jälkeen liikkunut paikaltaan. Auto vietiin hinurilla korjaamoon jossa matto auki ja imurilla noin 20 l vettä pois. Samalla veden seasta pelastettiin automaattilaatikon ohjausyksikkö. Tätä kirjoitettaessa en vielä tiedä saadanko siitä kalua vai ei? Laitteen kuivauksen jälkeen vaihdenuppi lähti liikkeelle, mutta moottorin kanssa se suostunut toimimaan, koska tyhjäkäynti pätki. Auto jäi nyt kuivumaan korjaamolle ainakin viikoksi ja nyt vaihtoehdot ovat joko uusi yksikkö, noin 1300e. Saksasta toimitettava purkuosa noin 600 tai joku ekspertti, joka saattaa sen vielä herättää henkiin. Tämä on näköjään juuri sellainen haaveri, jota ei osaa edes varoa, koska pidän autoa normaalisti katoksessa. Nyt kun se oli kadun varressa rankkasateessa
                                                            niin poistoputkien tukkoisuus tuli inhottavalla tavalla esiin.
                                                            No niin, jälkipolville tiedoksi että korjaamo löysi purkuosana uuden ohjausyksikön 500 e ynnä työt. Mitään koodeiltaan lähes samanlaista eivät suostuneet laittamaan, joita täällä edullisesti tarjottiin. (kiitokset kuitenkin vaivannäöstä!). Onko täällä jotakin listaa johon voisi koota dataa sellaisista vahingoista, joiden välttämiseen voi itse yksinkertaisilla toimenpiteillä etukäteen vaikuttaa? Esim. otsikolla: Oletko muistanut? ...1. Puhdista poistovesiaukot säännöllisesti!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X