Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.6 moottorin kannet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.6 moottorin kannet

    Terve! Tein paluun sivuille kun tuli hommattua jälleen audi.. ostin A6:sen mistä ilmeisesti kannentiiviste mennyt, kun kasaa painetta paisuntasäiliöön. Tulpista katsomalla varmaan huomaa kumman puolen kansi pitää avata. Onko näissä kansissa taipumusta halkeilla, vai meneekö yleensä vaan perinteisesti pahvi uusiksi? Onko tarvike kansipahveissa huonoja tai minkä merkkistä suosittelette? Kannenpultit ilmeisesti uusiksi ja momentit jos joku tietäisi... kiitos vinkeistä ja palataan tiedonjanon iskiessä!

  • #2
    En ole halkeiluista täällä lukenut juuri. Ainahan kaikki mahdollista. Omaani laittaisin tiivisteeksi alkuperäiset tai Victor Reinz (tiedä vaikka samat olisivat).

    Samalla kun imusarjan irrotat niin sen pohja kannattaa tarkistaa ja imusarjan alla on joku öljytila minkä tiivisteenkin voi uusia. Ja on siellä parit öljyventtiilitkin ja kannesta venttiilien hydraalinostimet tarkistaa.. no menee remontti isommaksi, mutta nuo on niitä mitkä joka ABC koneessa joutuu joskus huoltamaan <:)

    Liitteenä kannen kiristysohjeet.

    Jakopäähän tarvitset lukitustyökalut, muuten menee huti vaikka mitä muut sanoisivat.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Okei, tällä ajettu alle 200t, joten taidan nyt laittaa vaan sen kannen ja ottaa samalla ne muovihärpäkkeeet imusarjasta pois. Jakopään ja vesipumpun laitan kyllä samalla. Vaihdoin aikaisempaan samanlaiseen audiini jakopään, enkä kyllä käyttänyt mitään lukitustyökalua... jos laittaa merkit kohalleen ja kattoo että ne myös on, kun uusi hihna paikallaan niin eihän se minusta voi mennä pieleen?

      Comment


      • #4
        Oikein laitettuna nokat lukitaan ja nokkien päästä pyöriä löysätään siten, että ne voidaan asettaa oikeaan asentoon hihnaa varten ja sitten kiristetään oikeaan (kireään) momenttiin. Periaatteessa venttiilit painavat nokkia ja on tärkeää, että nokat ovat suhteessa toisiinsa oikein ja kampiakselikin pitäisi vielä olla kohdillaan. Nokkien päissä on ne laatat missä on reiät ja lukitus tapahtuu niistä siten että molemmat on vaakatasossa. En muista nyt oliko isommat/pienemmät reiät sisään vai ulos (työkalun kanssa ei ongelma). Jos kaikki tehot moottorista haluat, niin ajoitus kohdilleen.

        Comment


        • #5
          Työkalut on melko helppo tehdä eivät oo kovin moni mutkaiset... Ite käytin kavereita avuksi ja teetätin työkalut.

          Comment


          • #6
            Mistä varaosaketjusta saa uudet kannenpultit ja tuon reintzin kannentiivisteen? Motonet ei ainakaan noita pultteja tunnistanut. Lainaisin mieluusti sitä nokkienajoitusrautaa, jos joku viitsisi lähetyskuluja vastaan lainata päiväksi. Tulishan sitten ainakin virallisesti jako täysin kohdalleen.

            Comment


            • #7
              Tepolta ainakin saat ihan alkuperäset pultit ja reintzin tiivisteet.

              http://speed-autoteile.fi/

              Jotain työkaluja täällä on pöyrinyt tarjolla, jospa joku vastaa sulle. Se työkalu pitää olla se 12-venttiilisen. 30-venttiilisen 2.8:n työkalu on lähes samanlainen, mutta ei käy. Jotkut tarviketyökalut on säädettäviä ja käy molempiin. Oliko joku pituus on eri tms.

              Comment


              • #8
                Eikö se nyt ole ihan normaalia, että kerää painetta jonkun verran paisuntasäiliöön?

                Comment


                • #9
                  Onhan se joo, mut se ei ollut normaalia et räjäyttää korkin ylipaineventtiilistä läpi.... tosin eihän nesteellä oikein muuta tietä ollut jos termari kiinni.

                  Comment

                  Working...
                  X