Juup itselläni on tosiaan A4 3.0 litran Quattro 6lovinen manuaali joka on ohjelmoitu uudelleen, eli myllyssä pitäis olla 280 hv. Tätä ei oo penkitetty mut väännöissä huomaa kyllä valtavan eron, vaikka tää ei aivan mopo oo vakionakaan. No kyseessä vakio kytkin ja ym eli muita muutoksia ei oo. Pitäiskö tään kestää 580nm vääntö vakiona. No nyt ohjelmoinnista on 1,5vuotta ja kolmonen on alkanu karahtaan. Minun ymmärryksen mukaan kyseessä on kolmosen synchro rengas???? Vaihde karahtaa siis isolta tultaessa ja kylmänä liikkeelle lähtiessäki jos ei laita äärimmäisen sievästi. Onko vastaavia kokemuksia ja minkälainen operaatio on???
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolmosvaihde karahtaa
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jyrki1987 Näytä viestiSiellä on metallinhoitoaine ollu 1,5vuotta
Ajatko kolmosvaihteella paljon? Lepuutatko kättä vaihdekepillä ajaessasi 1-, 3- tai 5-vaihteella?
Comment
-
Vieras
Tuon mallin laatikoissa on ollut ongelmaa, ettei vaihde mene nätisti päälle. Korjauksena tehdas suosittaa öljynvaihtoa ja tilalle viimeisin laatikkoöljy joka heiltä löytyy. Seassa ei saa käyttää mitään lisäaineita.
Samaa öljyä saa myös Speed-Autoteileltä hieman siedettävämpään hintaan. Voin suositella.
Comment
-
No komosvaihteella tulee ajettua kyllä aika vähän se on sellanen väli vaihde, nelonen on city ajoon ihan sopiva. Tuossa laatikossa on mielestäni vähän jännät välitykset. Mutta kättä en lepuuta kyllä. Mutta mielenkiintoinen tietää, eli kannattaa varmaan siis kokeilla pelkkää vakio öljyä..
sen olen kyllä huomannut että auto rullaa paremmin nyt kun on ollut se metallinhoitoaine sisällä
Comment
-
Tehtaat suosittaa tiettyjä rasvoja askeihin ihan tarkoituksella, kun niiden tiedetään toimivan siinä niinkuin on tarkoitus. Etenkin nämä audin laatikot ovat sellaisia, ettei niistä juuri mitään hajoa koskaan, ellei varta vasten rikota.. Sitten on muissa autoissa toki sellaisiakin laatikoita, joissa lähtökohtaisesti neuvotaan käyttämään rasvaa, joka tuhoaa askin. Näissä tapauksissa sitten voi kokeilla poppakonsteja. Audin 01E-laatikot eivät kuulu tähän kategoriaan.
Se voi olla, että vaihtamalla normaalit vakionesteet tilanne paranee, mutta voi myös olla, että synkrorengas alkaa olemaan syystä tai toisesta entinen. Tässä tapauksessa laatikko huoltoon, mikäli alkaa käymään käyttö vaikeaksi. Voin huoltaa askin, jos tarvitsee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jyrki1987sen olen kyllä huomannut että auto rullaa paremmin nyt kun on ollut se metallinhoitoaine sisällä
*normaaleissa olosuhteissa, lämmin aski hyväkuntoisin nestein
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jyrki1987 Näytä viestiPitääpä vaihtaa ölkät sinne. Millanen operaatio on kaikkineen renkaan vaihto ja osaatko sanoa hintahaarukkaa??
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viestiHmmm.. Varmaan meinaat, että tuodaan pelkkä laatikko irtonaisena pelipaikalle?
Comment
-
Itellä karahti pakki aina kun kylmänä käynnisti ja laitto sisään. Tai tuntui tärinää kepissä ja välillä neloselle vaihdettaessa. Vaihdoin kunnon öljyt sinne niin ei rohise tai rusahtele ollenkaan enään.
Comment
-
Joo ollu pikkusen taukoo. Nyt on vasta syncron vaihon saanut alulle. Ja kytkin tuli vaihtokuntoon kun vähän tehoja otettu. Auto siis A4 B7 3.0tdi Quattro. Autosta laatikko irti ja kytkin oottaa et laatikko ois kasassa. Ajattelin että aukasen ite sen laatikon niin siinähän sitä oppii. Mut silti mietin et leviääkö se heti kuin ankan paska ku sen katkasee??? Laatikko muuten on 0a3Viimeksi muokannut jyrki1987; 9.6.2014, 21:33.
Comment
-
Itsellä A4 B6 1.9Tdi AVF 6-lovine manuaali quattro ja kyseinen kolmonen kans kylmänä rusahtaa, mutta myös 1 - 2 vaihteet vaikea saada päälle ja eikä 4 5 6 enää nekään niin jouhevalta vaihteassa tunnu, jotenkin kankea ja takertelevaa on vaihto. Lämpöiseksi kun ajaa tämä kaikki menee huomattavasti mukavammaksi, mutta silti takerteleuus kummittelee aina välillä. Valtatiellekin jos joudut ykkösellä lähtemään, kiihdytät yli 3000rpm ja vaihdat kakkoselle niin hyvällä tuurilla vaihdossa menee 3 sekuntia että vaihto tapahtuu nätisti. Kyllä tuan kans hyvin pärjää, mutta ärsyttävää se on.
Ostaessa auton viime vuonna syksyllä en havainnut mitään ongelmia vaihteitten kanssa, vaan kaikki sujui aivan niinkuin pitää 320tkm mittarissa. Sitten tuli talvi alkoi muistaakseni oireilemaa niin, että ykkönen ja kakkonen oli tosi vaikea saada päälle jos auto oli liikkeessä vähänkin yli 20km/h. Sitten tuli hetken päästä mielestäni sekin, että 3 nen narahtaa aina hieman, kun vaiho vaihteen hellästi. Kävin vaihdatuttamassa öljyt, kun huoltokirjassakaan ei ollut merkintää öljyjen vaihdosta perään ja vaihdelaatikkoon. Öljyiksi laitettiin siinä sitten Gulffin öljyt ---> http://www.jenkkiosat.com/Oljy_gulf_syngear_75w-90__1l. Vaihtaja sanoi, että autossa näytti olevan tosi tuoreen näköiset oljyt ja nyt sisällä on tuoreet gulffin öljyt ja homma jatku suurinpiirtein samanlaisena. Mietiin sitte, että jos tua kesä ja lämpö kadottaa ongelmat, mutta kyllä se niin vaan nyt on että viat on ja pysyy.
Mitä ehdotatte, jotkut oikeat öljyt vielä kerran sisään vai odottaa, että kytkin laukee ja samalla tehdä syncrojenki vaihto?
Comment
-
Pulla oli tuola aijemmin kirjoitellut että; Tuon mallin laatikoissa on ollut ongelmaa, ettei vaihde mene nätisti päälle. Korjauksena tehdas suosittaa öljynvaihtoa ja tilalle viimeisin laatikkoöljy joka heiltä löytyy. Seassa ei saa käyttää mitään lisäaineita.
Samaa öljyä saa myös Speed-Autoteileltä hieman siedettävämpään hintaan. Voin suositella.
Comment
-
Comment
Comment