Apua,,,mistä voi johtua kun otsikon mukainen kulkine hyytyi kolme kertaa eilen motarilla. Auto vain sammui tasaisesta 100km vauhdista. Tien sivuun, käynnistys ja ehkä hiukan normaalia pidempään startaten käymään...Auto on ohjelmoitu 220hv, voisiko olla ilmamassamittari? Kierrokset ehkä hiukan "soutaa" tyhjäkäynnillä. Samalla kun sammui, syttyi hehkun sekä akunvaraustilan valo -akku ajotietokoneen mukaan täysi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2006 2,7 TDI hyytyy
Collapse
X
-
Vieras
-
Fuelrail pressure - too low -on minun veikkaus. Nollattiinhan vikakoodit suodattimen vaihdon jälkeen? Muuten ei auta suodattimen vaihto yhtään... Oman kutosen kiikutin huoltoon viikonlopun tapeltuani sen kanssa. Vian nollaamalla pääsi seuraavaan kaasunpainamiseen saakka maksimissa 100kmh vauhtia. Jostain syystä tiedossani on useita saman moottorityypin jäätymisiä nyt kovilla pakkasilla ja Laakkosellakin sanoivat, että tänään tuli useita autoja saman vian takia. Uudetkin polttoainesuodattimet olivat ihan täynnä parafiiniä, jota oli myös tullut läpi suodattimestakin pumpulle.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viestiJostain syystä tiedossani on useita saman moottorityypin jäätymisiä nyt kovilla pakkasilla ja Laakkosellakin sanoivat, että tänään tuli useita autoja saman vian takia. Uudetkin polttoainesuodattimet olivat ihan täynnä parafiiniä, jota oli myös tullut läpi suodattimestakin pumpulle.
Comment
-
En tiedä kuinka kylmää Kangasalan maastossa on ollut, mutta sunnuntai aamulla varhain Vihdissä näytti auton mittari -32, aika kankeeta olisi varmaan ollut talvidiesel jos olisi pitänyt silloin liikkeelle kylmastä lähteä, kun samepiste on pari astetta alle -30.
Jos auto ei ollut ajossa sunnuntaina niin voi se maanantaina aika hyhmässä olla ja liukeneeko parafiinikiteet heti polttoaineen joukkoon jos lämpötila vähän nousee?
Comment
-
Isän 2011 A6 2.7 TDIQ teki meille tepposet viime sunnuntaina kun olimme hakemassa Ur-Quattroa Nurmijärveltä. Kuopiosta ajettiin yksillä tohinoilla ilman nokkapeittoa. Mäntyharjulla alkoi hehkuvalo vilkkua ja alkoi sitten yskiä kunnes hyytyi ja sammui. Pakkasta oli -24. Auto lähti hinurilla Lahteen, jossa nollattiin vikakoodit ja suodatin vaihdettiin. Noihin suodattimiin kertyy parafiinia, joka aiheuttaa sen tukkeutumisen. Yritimme ensiapuna itse antaa lämpöä toholla konepellin alle suodattimen seutuville, sekä tenttua (Diesel 100) tankkiin, mutta auto ei antanut käynnistyä. Lopulta startin hankaaminen alkoi jo näyttää akun hyytymisen merkkejä, joten päätimme lopettaa elvyttämisen ja tilasimme ruumisauton. Vikakoodi oli nimenomaan tuo SRn mainitsema "Fuelrail pressure- too low".
Comment
-
Samaa vaivaa viikonloppuna 2005 A6 3,0 TDI Avantissa. Pakkasta töistä lähtiessä -29 C. Juuri pääsi nilkuttaen (hehkun valo vilkkuen) kotiin 15 km. Käyntiin sain mokoman rakkineen, kun sisätilanläppärillä lämmittelin pa-suodatinta. Suodattimen vaihdan/vikokoodit luetan kun vaan ehtii.
Comment
-
Vieras
Niin ja tuo parafiini ei ihan helpolla liukene takaisin nestemäiseksi, yö lämpöisessä ei riitä jos sitä riittävästi on.
Viime talvena oli pahimmissa tankki muusissa. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin tiputtaa tankki pois ja pestä.
Comment
-
Luulen että onhgelmana ei ole paraffiini joka tukkii suodattimen, tietty niitäkin varmaan on vaan paraffiini tukkii luultavasti tankissa olevan sihdin joka pumpun imupuolella. Omastani ainakin sihti oli muurautunut umpeen polttoaineen seassa leijailevasta paraffiinistä. Suodatinhan melko läpimässäpaikassa konehuoneessa.
Comment
-
Jos kesälaadusta erottunut parafiini tukkii suodattimen niin se on sitten tukossa eikä kyllä liukene enää puhtaaksi. Kesälaatu on talvidieseliä raskaampaa ja pidemmän seisonnan jälkeen erottuu kyllä tankissa sinne pohjalle, josta sitten ekana lähtee verenkiertoon. Tämä esimerkki siis siinätapauksessa että autoa ei paljoa käytetä ja puolikkaaseen kesätankkiin kiskastaan talvidisua täyteen siinä luulossa että nyt saa pakaset tulla..
Comment
-
Siis aika vähän saa autolla ajaa, jos siellä vielä kesälaatua on tankissa?
Ei ollut mitään ongelmia vanhalla riisseli audilla, josta sentään on paluu on muutettu meneen suoraan tankkiin. ELi ei lämmitä tulevaa polttoainetta millään.
-32 pakkasta ja no problem. Ajelin sentää 500km pätkän, jota yli puolet oli -30 asteen pakkasta.
Ehkä polttoaineilla on eroa. Nesteen omassa luki tarran mukaan samepiste olevan talvilaadussa -34. ABC:llä se näyttää olevan -32.
Comment
-
Eipä ole ollut ainakaan tähän mennessä onkelmia paraffiinien kanssa, 50tkm on ikää jo filtterilläkin, lähes 100% ABC mittarin löpöä olen käyttänyt. En ole edes katsastanut mitä niissä mittareissa luvataan, sen hokasin että hyvissä ajoin syssyllä oli ilmaistu siirrytyn talvilaatuun ja keskisuomen yläpuolella alkoi olla oikeaa talvilaatua.
Tohtisimpa sanoa että ei auton syyksi kannattane laittaa jos näinä aikoina alkaa tankki olla kyntteliä, kyllä se sieltä mittarista se kynttiläaine tulee, onko sitten tankkailtu jostain nurkantaka mittareista, ainakin noissa ABC mittareissa näkyy tankkaajia olevan että aineet vaihtuu. Muisteleisin jonkun Audin remontti maksetun jonkun kylmäjakamon, brändiä en muista, piikkiin kun olivat myöntäneet olleen "luvatonta" ainetta sen talven keliin...
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pende Näytä viestionko sitten tankkailtu jostain nurkantaka mittareista,
Muisteleisin jonkun Audin remontti maksetun jonkun kylmäjakamon, brändiä en muista, piikkiin kun olivat myöntäneet olleen "luvatonta" ainetta sen talven keliin...
Mutta ei ne muut kymmenet autot, taisi olla lähempänä 100kpl autoja per piste VV-Autoilla , voi olla tankattu vain jossain pikkupaikoissa. Jossain muualla on oltava myös vähän mätää. Nuokin autot oli suurimmaksi osaksi oikein huollettuja.
Olisko Audin systeemi jotenkin herkempi parafiinin kasvulle kuin muut?
Comment
-
Ottijatuota, nythän on niin että ainakin 3l TDI ssa on polttoaineen esilämmitin, eli se mötikkä joka on polttoainefiltterin pällä paluuletkussa ja sokalla kiinni, pitäisi lämmittää paluupolttoaineella suodatinta ja tietysti myös tankkia, sillä "teholla" kuin olettaa saattaa laskeskelemalla kaikki tekijät yhteen ja kertomalla se Audilla.
Phaeton ja Tuareg varustelluista pannuista (kuvista) ymmärsin että ainakin niissä pitäisi sitä paluulämmintä löpöä sekoittua myös syötettävään polttoaineeseen, eli jos saksalaisen inssin suunnitelmat yhtään pitää kutiaan ei sen filtterin pitäisi mennä kyntteliksi mikäli sitä haaleata/lämmintä löpöä pääsee tekemään tehtäväänsä, joten herää kysymys toimiiko se lämmitysmötikkä kuten kuuluisi, vai...
Kun en ole räplännyt po. mötikkää niin en tiedä sen sielunelämää, venttiili nimellä se kuitenkin on manuaalissa ja kaikki venttiilit voinee myös mennä särki, joku räplääjä voinee halutessaan tutkia sen mötikän notta onko se vain koristeena siinä filtterissä...
Näkyi jopa varaosanumerokin olevan, 057127247H, hintaa en löytänyt, ilmeisesti halpa...
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pende Näytä viestiOttijatuota, nythän on niin että ainakin 3l TDI ssa on polttoaineen esilämmitin, eli se mötikkä joka on polttoainefiltterin pällä paluuletkussa ja sokalla kiinni, pitäisi lämmittää paluupolttoaineella suodatinta ja tietysti myös tankkia, sillä "teholla" kuin olettaa saattaa laskeskelemalla kaikki tekijät yhteen ja kertomalla se Audilla.
Phaeton ja Tuareg varustelluista pannuista (kuvista) ymmärsin että ainakin niissä pitäisi sitä paluulämmintä löpöä sekoittua myös syötettävään polttoaineeseen, eli jos saksalaisen inssin suunnitelmat yhtään pitää kutiaan ei sen filtterin pitäisi mennä kyntteliksi mikäli sitä haaleata/lämmintä löpöä pääsee tekemään tehtäväänsä, joten herää kysymys toimiiko se lämmitysmötikkä kuten kuuluisi, vai...
Kun en ole räplännyt po. mötikkää niin en tiedä sen sielunelämää, venttiili nimellä se kuitenkin on manuaalissa ja kaikki venttiilit voinee myös mennä särki, joku räplääjä voinee halutessaan tutkia sen mötikän notta onko se vain koristeena siinä filtterissä...
Näkyi jopa varaosanumerokin olevan, 057127247H, hintaa en löytänyt, ilmeisesti halpa...
Tiedän kyllä miten järjestelmä toimii, mutta joku tyhmä virhe siinä on oltava kun noin käy.
Comment
-
Enpä ossaa sanoa onko suunnitelmat olleet oikeita, ihan mielenkiinnosta vain tuossa äsken kopasin ajon jälkeen sitä "esilämmitystä", lähtöarvot oli hieman yli antamiesi eli vain -30C ja auto pelasi kuin ajatus kuten aina ennenkin ja käsikopelolta voisin sanoa että huomattavasti vähemmän kylmä oli se "mötikkä" kuten sen letkukin kuin se tankilta tuleva letku, tankin löpö tuskin ihmeemmin ehti lämmetä puolen tunnin keikalla.
Aivan totta, eihän tämä täytä tietellisen analyysin kriteerejä mutta ei sen tarvitsekaan, pääasia ainakin on se että oma kotteroni käy ja kukkuu kuten isot pojat tapaa sanoa, eli ne etsikööt vikoja enemmän joilla sellaisia on, joten palataan asiaan jahka ongelmia tulee...
Comment
-
Mutta ei ne muut kymmenet autot, taisi olla lähempänä 100kpl autoja per piste VV-Autoilla , voi olla tankattu vain jossain pikkupaikoissa. Jossain muualla on oltava myös vähän mätää. Nuokin autot oli suurimmaksi osaksi oikein huollettuja.
Olisko Audin systeemi jotenkin herkempi parafiinin kasvulle kuin muut?
Itse tankkasin jokunen päivä takaperin Nesteen kylmällä asemalla ja siellä tarra kertoi ajoaineen samepisteen olevan -29C. Tosin lähellekään noin kylmää ei täällä Etelä-Suomessa vielä ole ollut ja toivottavasti ei tulekaan tänä talvena.
Comment
-
"Itse tankkasin jokunen päivä takaperin Nesteen kylmällä asemalla ja siellä tarra kertoi ajoaineen samepisteen olevan -29C. Tosin lähellekään noin kylmää ei täällä Etelä-Suomessa vielä ole ollut ja toivottavasti ei tulekaan tänä talvena."
En tiedä missä Etelä-Suomen raja menee, mutta Espoon rajalle on tietä pitkin 15km ja linnuntietä paljon vähemmän ja auton mittarissa oli viime vkl -32 pahimmillaan ja äsken toisen auton mittarissa -27, tänään 09.30 ulkoseinällä oikein lämmön näyttävässä mittarissa -28.
Eipä Audi oikein herännyt tulille(ei mitään lämppäriä) ennen 35mm2 kaapelien ja lämpimän akun esiin kaivamista, yöllä varmaan ollut monta astetta enemmän pakkasta, kun auringon paisteessa näprätessä lämpö nousi monta astetta mittarissa.
Eikö se suodattimessa oleva mokkula laske löpöä takaisin suodattimeen jos se ei ole lämmintä ja vasta lämpimän polttoaineen takaisin tankkiin?
Comment
-
Mielestäni siitä mokkulasta tankkiin päin menevä letku ja suodattimesta moottoriin päin menevä letku olivat lämpeempiä tai vähemmän kylmiä kuin suodattimeen tankista tuleva joka oli karmeen kylmä em. ajeluni jälkeen.
Oli miten oli mutta luulisin jonkunlaisen termarin siinä mokkulassa olevan sillä siitä on yhteys siihen suodattimen yläosan eräänlaiseen välikannella erotettuun säiliöön jota paluulöpö lämmittää, kävin tänään tiskiltä hakemasa mainitun suodattimen "tutkittavakseni" kun Audi kertoi 2000 kilsan päästä olevan huollon aika ja suodatin on palvellut hyvin 55tkm.
En nyt viitsi sahata sitä uutta filtteriä halki sen tutkimiseksi mutta palataan astialle jahka olen sen huollon tehnyt ja on vanha filtteri kourassa. Kannattaa kuitenkin huomioida ettei siinä kierrossa nyt kuitenkaan mene letkun täydeltä ja kohisten sitä löpöä jos se motti kuluttaa tunnissa 5-10 litran välillä, mutta jos se mokkula toimii oikein niin kyllä se tuntuu sitä menovettä lämmittävän, liene sitten kaikilla muilla merkeillä paremmat ne lämmittimet, tai liekö lainkaan, jota vaihtoehtoa pidän varmempana, enkä usko vielä tällä syönnillä että monta sataa Audia on ollut pakkasilla pajalla autosta johtuvan hyytymisen vuoksi...
Comment
-
Tänään kun kävin hakemassa oman 2.7tdi:n, niin juttelin pitkän tovin huoltomiesten kanssa. Tuon yhden kovan pakkasviikonlopun jälkeen tuli pelkästään Kuopiossa useita kymmeniä 2.7 ja 3.0tdi autoja jäätymisen takia, mutta ei yhtään 2.0tdi:tä, joita on vielä liikenteessä huomattavasti enemmän. 2.7:ssa ja 3.0:ssa ei kuitenkaan yleensä jäädy itse suodatin, vaan tankissa olevan siirtopumpun imusihti (rottasihti). Paluukierto ei vaan riitä lämmittämään tankissa olevaa evästä riittävästi. Maahantuojalta saa noilla moottorilla varustettuhin vehkeisiin maskisuojat, toki vain "suomi-autoihin"...
Comment
-
Juu tuossa aiemminhan mainitsin juuri tuon sihdin tukkeutuvan. Löytyy siitä pumpun alapuolelta tankista. En kyllä ymmärrä miksi paraffiini oli niin runsaasti tankissa leijailemassa hitusina. Ei nimittäin pitkään aikaan ole kesälaatua tullu tankkailtua, ainakaan tietoisesti ja tuskin kymmenet juuri kyseilellä moottorilla ajavat kesälaatua pumpuista saavat eikä muut valtakunnan autoilijat. Jollei tankissa tuota sihtiä olisi varmaan se paraffiinin sotku olisi seuraavaksi tukkinut suodattimen...ehkä. Ellei pumpun läpi rykäisyn jälkeen sen verran notkistu että suodattimesta menee...arvaiskohan tuon sihdin nakata mäkeen...
Comment
-
Näkyi olevan Oulun Audi Centerkin piukassa juuri noita 2.7/3.0tdi -autoja kun tällä viikolla kävin siellä pari kertaa. Kuulin myös kun huoltoneuvoja selitti puhelimeen asiakkaalle, että tankin sulattelu ei auta kun kone on parafiinia täynnä (tmv). Kyseessä lähes iskemätön A6 Allroad, mahtoi olla hilpeä kaveri linjan toisessa päässä.
PS. Parafiinissä on vain yksi f-kirjain.
Comment
-
Oli miten oli mutta jotenkin se on, ihmettelen kuitenkin että tässä nyt syyllistetään autoja kun joku niihin toimittaa sopimatonta polttoainetta. Nythän on kyse autoista jotka yleensä ovat tienpäällä enemmän kuin jotkut kotterot joilla ei edes pitkää matkaa juurikaan ajeta.
Kaikissa autoissani on tankki ollut siellä samassa paikassa pohjan alla ja putket moottorille millähän mitenkin, Audissa ainakin näyttää olevan suojatuissa tunneleissa.
Ne mittarin kyljessä olevat suodatettavuus asteet ovat vain siinä mittarin ulkopuolella ja se löpö on sitten mitä on, useimmat näyttää vielä jotain motoruppia työntävän tankkeihinsa, kaipa sekin vähentää parafiinia...
Tässä nyt väkisten joutuu rinkulalasisten joukkoon koska minä en ole hyytynyt mihinkään vaikka en ole lisäillyt mitään viimasuojia tai tehosteaineita, joten lienee parasta lopettaa tämä polttoaineen jakelijan syyllistäminen, ABC saa multa puhtaat paperit, vaikka ei halvin olekaan...
Hyyteettömiä kilometrejä vain kaikille...
Comment
-
Vieras
Ole onnellinen ettet ole hyytynyt.
Minun kokemukseni ovat kuitenkin täyttä totta, olin VV-Auton palveluksessa 10 vuotta, viime vuoden loppuun asti, niin Herttoniemessä kuin uudessa AC Vantaassa sen aukeamisesta lähtien. Yllätäen puhelimet soivat pisteiden kesken, kun ihmeteltiin autojen tulvaa.
Ei minulla ole syytä lukuja vääristellä. Viime talvena yhtenä viikonloppuna paukkasi pihassa hinureita sellaista tahtia, että maanantaina pihassa odotti reilu 20 autoa. Mekaanikoilla tuli heti aamutuimaan tunnin jumppa, kun autoja työnnettiin lämpöiseen, mihin nyt sai vain mahtumaan.
En yritä syyllistää ketään, mutta jotain häikkää, muutakin kuin polttoaine, noissa on.
Hyytymiset eivät menneet Liikkumisturvaa, joten kehoitimme asiakkaita selvittämään missä auto viimeksi tankattu ja ottamaan yhteyttä polttoaineen myyjään, onko tankeissa ollut oikeaa tavaraa.
Vain yhdessä tapauksessa Neste myönsi virheensä ja laskut meni sinne.
Voihan myyjä tietysti valehdella, mistäs sen tietää. Mutta esim. Bemarilla ei nuo luvut olleet lähimaillakaan samat, eikä Veholla.
Audisteilla taitaa olla vainu, missä on huonointa dieseliä myynnissä ja jonottavat sitä innoissaan...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiAudisteilla taitaa olla vainu, missä on huonointa dieseliä myynnissä ja jonottavat sitä innoissaan...
Mutta vakavammin ottaen, niin tosiaan ei tunnu nämä muut koneet olevan yhtä herkkiä. Mullahan viime vuonna oli kovien pakkasten tullessa tankissa iso osa väärää laatua. Moottorin kanssa ei tullut ongelmaa, mutta webaston polttoainelinja oli kyllä ihan mönjässä.
Comment
Comment