Tästä olisi pitänyt tehdä esittely jo vuosia sitten kun auton hommasin, nyt joutuu ihan tosissaan miettimään ja muistelemaan kuinka kaikki sai alkunsa. :)
Keväällä 2004 vaihdoin silloiseen käyttikseen (Toyota CarinaII) kesärenkaat alle ja testilenkillä ensimmäisessä kunnollisessa jarrutuksessa pamahti poljin lattiaan->jarruputki poikki. Päätin että en ala enää vanhaa ruostekasaa korjaamaan joten romu myyntiin paikallisen sanomalehden palstalle. Parin päivän kuluttua auto oli myyty romaneille varaosiksi. Mitähän ehjää luulivat siitä löytävän.. :D
Uutta autoa ei tarvinnut kaukaa hakea kun paikallinen varaosamyyjä oli alkuvuodesta uittanut kyseisen auton Saksasta myyntitarkoituksessa. Muutama koeajo ja olin ihan myyty. Oli hieman erilainen ajamisen fiilis kuin 80-90-luvun japanilaisissa joihin olin aikaisemmin tottunut. Koeajolla selvisi että oikea etukulma kolisee montuissa. Sovittiin että kun on korjattu niin kaupat voidaan lyödä lukkoon. Parin päivän päästä tukivarret oli vaihdettu ja auto vaihtoi omistajaa.
Varusteita tämänikäisessä saksantuonnissa ei juurikaan ole, kangaspenkit ilman lämmitystä, ei cruisea. Automaatti-ilmastointi, kattoluukku. Värinä achatgrau metallic LY7L.
Autossa oli ostohetkellä vain yhdet renkaat, 15" saksankitkat alkuperäisillä peltivanteilla. Kesäksi piti siis saada rengasta alle. RS4 replicat löytyi sopivasti ja päälle laitettiin 225/45-17 kumit.
Huoltokirjaa selatessa tuli ilmi että jakohihnan vaihdosta oli aikaa riittävän paljon joten sen vaihdatin. Kilometrejä oli 194tkm. Tästä on kuitti vielä tallella ja tuntuu nykymittapuun mukaan melko halvalta kun loppusumma on vajaa 400€. Sisältää hihnan, kiristinrullan ja jonkun kannatin+rullan töineen. Noihin olisi pitänyt vielä lisätä vesipumppu koska muistelisin että se korkkasi hieman myöhemmin..
Webaston asennutin ennen talvea kun kerran käyttiksestä oli kyse. Muutama päivä asennuksen jälkeen töihin ajaessa huomasin peileistä että aika paljon tulee vesihöyryä. Pari kilometriä eteenpäin niin alkoi jäähdytysveden varoitus mittaristossa vilkkumaan. Auto hinurilla Audihuoltoon. Webaston asennuksessa meni senverran pieleen että kaikki letkulemmarit oli jääneet löysälle. Toisekseen polttoainetta pitää olla vähintään puolitankkia että webasto toimii.
Kesällä 2005 hommasin FK:n säädettävän alustasarjan, alumiinisen poikkituen sekä BSR:n catbackin.
Seuraavana kesänä virtalukko päätti antautua. Uusiksi meni virtalukko pohjineen ja avain.
Syksyllä 2008 jätin auton seisontaan kun tuli hommattua S4.. Sen jälkeen ei paljoa mielenkiintoa ollut etuvetoa kohtaan kun sai quattrolla päästellä. Jotain kumminkin tuli tehtyä eli tehonlisäystä haaveilin ja sovittelin osia mutta suunnittelun asteelle onneksi jäivät.
Kesällä 2011 päätin että tämä on pakko saada tallista pois tilaa viemästä. Tässä vaiheessa keula oli täysin palasina kun oli tullut isompaa cooleria ja turboa soviteltua paikalleen. Pari tehokasta työpäivää ja auto oli valmis leimalle. Ensimmäisestä yrityksessä tuli hylky kun en ollut tarkistanut jarrupalojen kuntoa. Niiden vaihdon jälkeen leima heltisi. Tämänjälkeen alkoi korin valmistelu maalausta varten. Kuveja
Takaluukusta silotettiin vaakasaumat, kyljistä poistettiin sivulistat ja liimattiin reiät umpeen. Etulokareista silotettiin Audi-logo ja listanpätkä pois. Puskurien alahelmat maalattiin korinväriin ja sivuhelmoiksi tuli S4 helmat ilman ovien alalistoja. Hieman teettää töitä että saa nuo helmat istumaan paikalleen ilman listoja. Auto on jo maalattu mutta helmojen sovitus on vielä kesken kun eivät saapuneet ennen maalausta. Hyvin ne alkaa sinne jo istumaan. Tästä lisää kun on valmista.
Maskille perustuunaus, kromikehys mattamustalla teipillä, takavalot vaihdan faceliftmallisiin, etuvaloiksi ajattelin näitä
Ensikesän vanteina toimii Porsche cup 1 replicat, 9x17" ET35 ja vähän lättyä väliin, päälle 215/45-17 kumit. Näihin pitäisi kehittää joku kiva väri päälle.
Muutama kuva miltä auto näytti, vaihdettu vanteet ja ruuvattu alustasarja alle.
Keväällä 2004 vaihdoin silloiseen käyttikseen (Toyota CarinaII) kesärenkaat alle ja testilenkillä ensimmäisessä kunnollisessa jarrutuksessa pamahti poljin lattiaan->jarruputki poikki. Päätin että en ala enää vanhaa ruostekasaa korjaamaan joten romu myyntiin paikallisen sanomalehden palstalle. Parin päivän kuluttua auto oli myyty romaneille varaosiksi. Mitähän ehjää luulivat siitä löytävän.. :D
Uutta autoa ei tarvinnut kaukaa hakea kun paikallinen varaosamyyjä oli alkuvuodesta uittanut kyseisen auton Saksasta myyntitarkoituksessa. Muutama koeajo ja olin ihan myyty. Oli hieman erilainen ajamisen fiilis kuin 80-90-luvun japanilaisissa joihin olin aikaisemmin tottunut. Koeajolla selvisi että oikea etukulma kolisee montuissa. Sovittiin että kun on korjattu niin kaupat voidaan lyödä lukkoon. Parin päivän päästä tukivarret oli vaihdettu ja auto vaihtoi omistajaa.
Varusteita tämänikäisessä saksantuonnissa ei juurikaan ole, kangaspenkit ilman lämmitystä, ei cruisea. Automaatti-ilmastointi, kattoluukku. Värinä achatgrau metallic LY7L.
Autossa oli ostohetkellä vain yhdet renkaat, 15" saksankitkat alkuperäisillä peltivanteilla. Kesäksi piti siis saada rengasta alle. RS4 replicat löytyi sopivasti ja päälle laitettiin 225/45-17 kumit.
Huoltokirjaa selatessa tuli ilmi että jakohihnan vaihdosta oli aikaa riittävän paljon joten sen vaihdatin. Kilometrejä oli 194tkm. Tästä on kuitti vielä tallella ja tuntuu nykymittapuun mukaan melko halvalta kun loppusumma on vajaa 400€. Sisältää hihnan, kiristinrullan ja jonkun kannatin+rullan töineen. Noihin olisi pitänyt vielä lisätä vesipumppu koska muistelisin että se korkkasi hieman myöhemmin..
Webaston asennutin ennen talvea kun kerran käyttiksestä oli kyse. Muutama päivä asennuksen jälkeen töihin ajaessa huomasin peileistä että aika paljon tulee vesihöyryä. Pari kilometriä eteenpäin niin alkoi jäähdytysveden varoitus mittaristossa vilkkumaan. Auto hinurilla Audihuoltoon. Webaston asennuksessa meni senverran pieleen että kaikki letkulemmarit oli jääneet löysälle. Toisekseen polttoainetta pitää olla vähintään puolitankkia että webasto toimii.
Kesällä 2005 hommasin FK:n säädettävän alustasarjan, alumiinisen poikkituen sekä BSR:n catbackin.
Seuraavana kesänä virtalukko päätti antautua. Uusiksi meni virtalukko pohjineen ja avain.
Syksyllä 2008 jätin auton seisontaan kun tuli hommattua S4.. Sen jälkeen ei paljoa mielenkiintoa ollut etuvetoa kohtaan kun sai quattrolla päästellä. Jotain kumminkin tuli tehtyä eli tehonlisäystä haaveilin ja sovittelin osia mutta suunnittelun asteelle onneksi jäivät.
Kesällä 2011 päätin että tämä on pakko saada tallista pois tilaa viemästä. Tässä vaiheessa keula oli täysin palasina kun oli tullut isompaa cooleria ja turboa soviteltua paikalleen. Pari tehokasta työpäivää ja auto oli valmis leimalle. Ensimmäisestä yrityksessä tuli hylky kun en ollut tarkistanut jarrupalojen kuntoa. Niiden vaihdon jälkeen leima heltisi. Tämänjälkeen alkoi korin valmistelu maalausta varten. Kuveja
Takaluukusta silotettiin vaakasaumat, kyljistä poistettiin sivulistat ja liimattiin reiät umpeen. Etulokareista silotettiin Audi-logo ja listanpätkä pois. Puskurien alahelmat maalattiin korinväriin ja sivuhelmoiksi tuli S4 helmat ilman ovien alalistoja. Hieman teettää töitä että saa nuo helmat istumaan paikalleen ilman listoja. Auto on jo maalattu mutta helmojen sovitus on vielä kesken kun eivät saapuneet ennen maalausta. Hyvin ne alkaa sinne jo istumaan. Tästä lisää kun on valmista.
Maskille perustuunaus, kromikehys mattamustalla teipillä, takavalot vaihdan faceliftmallisiin, etuvaloiksi ajattelin näitä
Ensikesän vanteina toimii Porsche cup 1 replicat, 9x17" ET35 ja vähän lättyä väliin, päälle 215/45-17 kumit. Näihin pitäisi kehittää joku kiva väri päälle.
Muutama kuva miltä auto näytti, vaihdettu vanteet ja ruuvattu alustasarja alle.
Comment