Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4:n napakysymys (ja näköjään B5 myös)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4:n napakysymys (ja näköjään B5 myös)

    C4:n etunapa saattaisi sopia pikkukoriseen, jolloin ainakin etupään viisipulttisuus olisi halvalla ratkaistu. Custom Auto Craftilta saa napaa 21.50 e pala. Olisiko jollain mahdollisuutta mitata tuollasta napaa, että sitä voisi verrata t89:n vastaavaan?

    Kyseessä siis: 4A0407615D (AAH, ABC, AAR, ACE)

    Korvattu G:llä, joka on B5:n isolaakerinapa. Okkim?
    Viimeksi muokannut pasi_; 25.1.2012, 19:18.

    #2
    Olishan mulla itse asiassa sellaset navat tossa nurkissa. Josko jaksan ja saan aikaseks nylkee tolpasta irti niin voin mittailla.

    Comment


      #3
      Ei varmaan tarvii irrottaa. Jos saa mitattua, että minkä verran on matkaa boorin toisesta päästä navan pintaan niin se riittää. Tietäisi vähän, että miten paljon heittää vaikka t89:n vakionapaan nähden. Siulla on varmaan molempia hyllyssä. :)

      http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/71241_x800.jpg 4A0407615D
      http://www.quattro-zentrale.com/shop/images/dbimages/artikel_0001935_1093_s.jpg 441501653B

      Tuosta näkee, että offsettiero on jotain 5 mm luokkaa.
      Viimeksi muokannut pasi_; 26.1.2012, 13:37.

      Comment


        #4
        Sen verran vielä ihmettelin asiaa, että ufo-napa on 441407615C ja tuo ylempänä mainittu on HP2-napa. Ufo-napaa käytetään myös 220v:ssä. Oliko se Terho niin, että nimenomaan ufo-napa on lähellä S2-napaa?

        Comment


          #5
          Suurin juttu tuossa V6 navassa on kaiketi se booriero, eli isolaakerissa on booritus isompi -> ei käy pikkukorin vetariin. Vai miten sen meinasit hoitaa? B5 1.8t napahan oli pienellä laakerilla, mutta offsetti heittää sellaiset 20mm https://picasaweb.google.com/SRKuvat...02098194253730 eikä käy siten paikoilleen

          Comment


            #6
            Mulla on itellä hyllyssä ihan tollaset c4 neekerimallin tolpat, missä napa lienee ilmeisesti sama kuin hp2-mallissa. Niitä ajattelin, ei tarvis sorvailla navasta pois välttämättä.

            Comment


              #7
              Ei ole sama. Tuossa ylempänä on kuvat molemmista. Sami: miulla on 7A-etuvedon vetarit, joten pitäisi käydä.

              Comment


                #8
                Netistä löytyneiden kuvien perusteella voi tehdä vähän vertailua:

                B4 V6: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Muuta/Navat/B4_V6.jpg
                B5/C4 iso laakeri (CAC halpis): http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Muuta/Navat/B5_C4_iso.jpg
                C4 HP2: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Muuta/Navat/C4_HP2.jpg
                t89 sedan pieni: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Muuta/Navat/t89_pieni.jpg
                coupe pieni: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Muuta/Navat/Coupe_pieni.jpg

                Näistä voisi päätellä, että HP2 on noista lähimpänä tuota B4 V6:n napaa. Jos siis haluaa pyörää vähän ulommas. Jos taas haluaa pitää sen öpaut sedan 7A:n paikalla, niin kai tuollainen B5/C4:n napakin sopii.

                Edit: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4404209
                Viimeksi muokannut pasi_; 26.1.2012, 19:41.

                Comment


                • #9
                  80 koriseen V6 malliin sopii tuo HP2:n napa eli numerolla 441501653B. Pienemmillä moottoreilla varustettuihin sopii eteen EHKÄ B5 quattron takanapa ja quattroon taakse sama. Etuvetoiseen käy A4 B5:n takajarrulevy, jossa napa ja levy ovat sama osa. Se A4:n 615 loppuinen napa ei käy oikein mitenkään, koska offsetissa on huomattava ero (niinkuin ylempänä olevasta kuvasta näkee).

                  Keskustelua samasta aiheesta:
                  http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=32810

                  http://www.audi-80-scene.de/forum/in...kreis&6b327a7b

                  Comment


                    #10
                    Joo, ostoilmoitus on jo HP2- ja B5q-navoista. :)

                    Comment


                      #11
                      Multa jäisi yhdet yli kunhan ehtisin ässään vaihtaa alumiiniset tilalle.

                      Comment


                      • #12
                        Moi Lauri. Oletko tehnyt itse pulttijaonmuutoksen. Eli käykö HB2 napa 80 B4 2.6 etuveto automaattiin? Kiinnostais itteenikin tehdä vastaava muutos.

                        Comment

                        Working...
                        X