Moro!
Viikko takana uudella kulkupelillä ja heti ongelmaa pukkaa... Ajokkina A3 1.8 TFSi -08, 80tkm, BSR:n lastu.
Ongelma on kuten jo otsikossakin mainitaan, epämääräinen "kuoppa" vedossa 1. vaihteella. Ongelma ilmenee erityisesti kylmällä koneella ja ainoastaan 1. vaihteella 2500 kierroksen tuntumassa.
Normaalisti kiihdytettäessä veto on tasaista tuohon asti, mutta 2500 tuntumassa tuntuu aivan kuin jalan nostaisi kaasulta pois kokonaan, vaikka kierrokset jatkavat nousuaan. Eli aivan kuin moottorinohjaus rajaisi tehoa pois. Päästyään n. 3000 kierrokseen veto palaa normaalisti takaisin ja meno jatkuu. Pätkimistä / rykimistä / nykimistä ei esiinny, vaan kone käy tasaisesti koko ajan.
Penkkikäyrissä näkyy pieni flatspot juuri 2500 kierroksen tuntumassa, mutta toisaalta tuo ilmiö ei tunnu esim. 3. vaihteella koskaan vastaavilla kierroksilla.
Ko. konetyypissä on ollut kuulemma puolavikaa, mutta ilmenisikö se todella noin? Itse moottorinohjaukselle ei tietojeni mukaan ohjelmoinnin jälkeen ole mitään tehty.
Ärsyttävä ongelma, sillä luontainen vaihtokohta on hieman tuon 2500rpm jälkeen, jolloin välillä hieman nykivää meno.
Viikko takana uudella kulkupelillä ja heti ongelmaa pukkaa... Ajokkina A3 1.8 TFSi -08, 80tkm, BSR:n lastu.
Ongelma on kuten jo otsikossakin mainitaan, epämääräinen "kuoppa" vedossa 1. vaihteella. Ongelma ilmenee erityisesti kylmällä koneella ja ainoastaan 1. vaihteella 2500 kierroksen tuntumassa.
Normaalisti kiihdytettäessä veto on tasaista tuohon asti, mutta 2500 tuntumassa tuntuu aivan kuin jalan nostaisi kaasulta pois kokonaan, vaikka kierrokset jatkavat nousuaan. Eli aivan kuin moottorinohjaus rajaisi tehoa pois. Päästyään n. 3000 kierrokseen veto palaa normaalisti takaisin ja meno jatkuu. Pätkimistä / rykimistä / nykimistä ei esiinny, vaan kone käy tasaisesti koko ajan.
Penkkikäyrissä näkyy pieni flatspot juuri 2500 kierroksen tuntumassa, mutta toisaalta tuo ilmiö ei tunnu esim. 3. vaihteella koskaan vastaavilla kierroksilla.
Ko. konetyypissä on ollut kuulemma puolavikaa, mutta ilmenisikö se todella noin? Itse moottorinohjaukselle ei tietojeni mukaan ohjelmoinnin jälkeen ole mitään tehty.
Ärsyttävä ongelma, sillä luontainen vaihtokohta on hieman tuon 2500rpm jälkeen, jolloin välillä hieman nykivää meno.
Comment