Tervehdys kaikille!
Päätin liittyä tälle forumille auton hankinnan myötä. Vaihdoin samalla uuteen merkkiin, e46 BMW 330i sedani meni vaihdossa. Syy vaihdokselle oli perheenlisäys, Bemarin tilat eivät yksinkertaisesti riittäneet vaunujen kanssa.
Perusfarkkujahan olisi toki ollut vaikka kuinka paljon tarjolla, mutta mieli teki saada samalla lisää tehoja ja neliveto yhdistettynä manuaaliaskiin ja farmarikoriin. Pöllö-öljy ei ollut vaihtoehtona. Samalla auton piti olla ulkoisesti sopivan kompakti, jotta se mahtuisi allekirjoittaneen autotalliinkin. Plussaksi katsottiin sama ikäluokka Bemarin kanssa, eli käyttöönotto ennen vuotta 2001, yhden miehen hiljainen protesti ekoveroja vastaan.
Näillä spekseillä ei montaa kiinnostavaa vaihtoehtoa ollut tarjolla, jotain viriteltyjä Subaruja, A6 Allroad 2.7T ja e46 BMW 330xi touringit. Bemaria en halunnut, koska se tuntui lähtöruutuun palaamiselta, samat vanos-rempat, antureiden vaihdot ja puslajumpat olisivat olleet taas olleet edessä. Niinpä päädyin naapuripitäjällä myynnissä olleeseen S4:een, joka vaikutti historiansa puolesta ihan hyvältä yksilöltä. Saksasta vuonna 2005 tuotu on ollut kahdella omistajalla Suomessa, molemmat asuneet Lapissa ja auto täydellisen huoltokirjan mukaan vaikutti hyvältä. Kaupat tuli.
Tältä se näyttää nyt:




Jotain speksejä:
Audi S4 Avant Quattro '99
Brilliant Schwarz
Silver Onyx nahkasisusta
Jalopuulistat
201tkm
ATB lastu, n. 320hv / 500Nm / 1.2 bar
Uudet KKK03 ahtimet laitettu syyskuussa
RS4-pakosarjat
FK Highline korkeussäädettävä alusta
BBS RK 501 "18 kesällä, talvella orkkis kuusipuolaiset "17 vanteet
Teknisesti auto vaikutti olevan hyvässä kunnossa muuten, mutta jarrupalat menee edestä vaihtoon, samoin kuin Downpipet ja katalysaattorit, haitarit ovat nimittäin jossain vaiheessa laahanneet maata ja ovat melko heikossa hapessa vaikka eivät vielä vuodakaan. Mikähän järki on ollut pitää autoa niin matalana? Noh, talvirenkaiden vaihdon yhteydessä nostan pari senttiä. Etukaaret joutuu mankeloimaan, ovat ottaneet hieman osumaa renkaista.
Aiempi omistaja oli jäniksen kanssa joutunut puskurikaupoille. RS4-look puskuri oli paikallaan, mutta lampunpesureille ei oltu tehty reikiä. Ensitöikseen laitettiin pesurit taas toimintaan ja kiinniteltiin puskuria vähän paremmin. Huonostihan se siinä istuu, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Jossain vaiheessa täytynee varmaan hankkia paremmin istuva puskuri keulille, mutta ensimmäisen talven tuo kyllä välttää. Takavalot tulivat auton mukana, mutta ne piti itse asentaa. Nuorensivat yleisilmettä kivasti, kuitenkin OEM-hengessä pysyen.
Orkkis-soittimessa oli kosketushäiriö ja se meni vaihtoon, laitoin melko perusmallisen Pioneerin soittimen paikalleen. Talveksi hommasin Rensin kaukalomatot jalkatiloihin ja takaluukkuun, saa vaimo rauhassa ajella vaunuilla sisälle.
Semmosta.
Mitä tämän kanssa kannattaisi muuta tehdä? Tehot nyt alkuun riittävät ja varmaan ensimmäinen talvi menee kunnossapidon kanssa. Ulkonäköä olisi tarkoitus hieman päivittää etuvalojen muodossa. Puntaroin tässä valojen vaihtoa tuninki-tuikkuihin tai vastaavasti alkuperäisten vilkku-umpioiden vaihtoa uusin vastaaviin ja ajovalojen kupujen vaihtoa. Päälle voisi sitten vetää Lamin-X kevyesti tummentavat kalvot. Takalasit voisi myös tummentaa ja talvivanteet maalata Gun Metal sävyllä nykyistä tummemmiksi.
Hyviä neuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan! :)
Päätin liittyä tälle forumille auton hankinnan myötä. Vaihdoin samalla uuteen merkkiin, e46 BMW 330i sedani meni vaihdossa. Syy vaihdokselle oli perheenlisäys, Bemarin tilat eivät yksinkertaisesti riittäneet vaunujen kanssa.
Perusfarkkujahan olisi toki ollut vaikka kuinka paljon tarjolla, mutta mieli teki saada samalla lisää tehoja ja neliveto yhdistettynä manuaaliaskiin ja farmarikoriin. Pöllö-öljy ei ollut vaihtoehtona. Samalla auton piti olla ulkoisesti sopivan kompakti, jotta se mahtuisi allekirjoittaneen autotalliinkin. Plussaksi katsottiin sama ikäluokka Bemarin kanssa, eli käyttöönotto ennen vuotta 2001, yhden miehen hiljainen protesti ekoveroja vastaan.
Näillä spekseillä ei montaa kiinnostavaa vaihtoehtoa ollut tarjolla, jotain viriteltyjä Subaruja, A6 Allroad 2.7T ja e46 BMW 330xi touringit. Bemaria en halunnut, koska se tuntui lähtöruutuun palaamiselta, samat vanos-rempat, antureiden vaihdot ja puslajumpat olisivat olleet taas olleet edessä. Niinpä päädyin naapuripitäjällä myynnissä olleeseen S4:een, joka vaikutti historiansa puolesta ihan hyvältä yksilöltä. Saksasta vuonna 2005 tuotu on ollut kahdella omistajalla Suomessa, molemmat asuneet Lapissa ja auto täydellisen huoltokirjan mukaan vaikutti hyvältä. Kaupat tuli.
Tältä se näyttää nyt:




Jotain speksejä:
Audi S4 Avant Quattro '99
Brilliant Schwarz
Silver Onyx nahkasisusta
Jalopuulistat
201tkm
ATB lastu, n. 320hv / 500Nm / 1.2 bar
Uudet KKK03 ahtimet laitettu syyskuussa
RS4-pakosarjat
FK Highline korkeussäädettävä alusta
BBS RK 501 "18 kesällä, talvella orkkis kuusipuolaiset "17 vanteet
Teknisesti auto vaikutti olevan hyvässä kunnossa muuten, mutta jarrupalat menee edestä vaihtoon, samoin kuin Downpipet ja katalysaattorit, haitarit ovat nimittäin jossain vaiheessa laahanneet maata ja ovat melko heikossa hapessa vaikka eivät vielä vuodakaan. Mikähän järki on ollut pitää autoa niin matalana? Noh, talvirenkaiden vaihdon yhteydessä nostan pari senttiä. Etukaaret joutuu mankeloimaan, ovat ottaneet hieman osumaa renkaista.
Aiempi omistaja oli jäniksen kanssa joutunut puskurikaupoille. RS4-look puskuri oli paikallaan, mutta lampunpesureille ei oltu tehty reikiä. Ensitöikseen laitettiin pesurit taas toimintaan ja kiinniteltiin puskuria vähän paremmin. Huonostihan se siinä istuu, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Jossain vaiheessa täytynee varmaan hankkia paremmin istuva puskuri keulille, mutta ensimmäisen talven tuo kyllä välttää. Takavalot tulivat auton mukana, mutta ne piti itse asentaa. Nuorensivat yleisilmettä kivasti, kuitenkin OEM-hengessä pysyen.
Orkkis-soittimessa oli kosketushäiriö ja se meni vaihtoon, laitoin melko perusmallisen Pioneerin soittimen paikalleen. Talveksi hommasin Rensin kaukalomatot jalkatiloihin ja takaluukkuun, saa vaimo rauhassa ajella vaunuilla sisälle.
Semmosta.
Mitä tämän kanssa kannattaisi muuta tehdä? Tehot nyt alkuun riittävät ja varmaan ensimmäinen talvi menee kunnossapidon kanssa. Ulkonäköä olisi tarkoitus hieman päivittää etuvalojen muodossa. Puntaroin tässä valojen vaihtoa tuninki-tuikkuihin tai vastaavasti alkuperäisten vilkku-umpioiden vaihtoa uusin vastaaviin ja ajovalojen kupujen vaihtoa. Päälle voisi sitten vetää Lamin-X kevyesti tummentavat kalvot. Takalasit voisi myös tummentaa ja talvivanteet maalata Gun Metal sävyllä nykyistä tummemmiksi.
Hyviä neuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan! :)
Comment