Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tarkoituksena V6 ääniä saada ulos eli uutta putkistoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tarkoituksena V6 ääniä saada ulos eli uutta putkistoa

    Huomenissa varmaan tulee käytyä eka Audi hakemassa (Audi A4 2.6 V6 Quattro [B5]), mutta se on vakio ja pitäis V6:n ääniä saada siitä paremmin kuuluville.

    Sanoppa kokemuksestasi tai musta-tuntuu periaatteella kummalla ulostulolla tulee matalammat mörinät.

    85/150mm ulostuloilla:


    vai sitten:

    2x80mm ulostuloilla:


    Edit. Vai onkohan noi vakio paksuuksisia putkistoja kun ei ole mtn. mainintaa että olisivat esim.2"? Ovat jotkut "RAY Cat-back" putkistot.

    Hintaakin kun on vain 540/550e.

    http://www.doc-power.com/index.php?p...ducts&group=12

    #2
    Eipä taida ulostulon muodolla olla vaikutusta mörinöihin. RAY=Simons, eli todennäkösesti tuo nuo ulostulot lähtevät pöntöstä samanlaisesta rööristä. Eli puhtaasti esteettinen kysymys kumman haluat.

    Comment


      #3
      Jotain budjettiratkaisunahan voi koittaa poistaa keskipönttö välistä. Ainakin v8:s moinen antoi ihan kivan sävelen.
      Mörinäähä ei saa kuin tupaöljy-koneista, tiedäthän. ;) Murina on tärpätti-vehkeissa se juttu.

      Comment


        #4
        Tai sitten korvaa viimosen pöntön suorilla putkilla :) straight pipes save lives vai miten se meni. Tuosta saat kanssa Simonssia. Sama setti kyseessä mikä noissa kuvissa on alempana
        Viimeksi muokannut Drunkenmunky; 6.10.2011, 22:53. Perustelu: lisätty tekstiä

        Comment


          #5
          Mulla on 2.8:ssa RAY/Simons takapöntöt ja meteliä lähtee omaan makuun jo turhankin paljon, varsinkin alakierroksilla kumisee ikävästi. Keskipönttö on ihan orkkis. Saattaahan se olla että noista on villat sen verran harventuneet tms., ulkonäöstä päätellen voisivat olla melkein auton ikäiset...

          1.8T:ssä välipöntötön Simonssi antoi monta kertaluokkaa vaimeammat äänet.

          Comment


            #6
            Turbokoneisessa sattuneesta syystä vaimenee yhden ylimääräisen mutkan takia äänet aika paljon jo ennen ensimmäistäkään vaimenninta. Vaparista tulee änkkäreiden poistolla helposti aika amistelua.

            Comment


              #7
              Onko kellään vapari v6:ssa kokemusta esim. foorumilla välillä myynnissä olleista B5 S4:n putkistosta joka menee koko matkan kahdella putkella. En nyt tähän hätään muista merkkiä enkä myyjää. Janin WB S4:ään tuollainen laiteltiin kesällä. Tuleeko vapariin millaiset sävelet jos laittaa tuon loppupään kateista taaksepäin.
              Itsellä nyt puoliomavalmiste, alkupää auton omaa, keskellä simons ja s4 takapönttö. Sisälle äänet just niin kuin halusin: tyhjäkäynnillä ei eroa vakioon, eikä juuri tasakaasulla ajaessa, mutta vedättäessä murahtaa vähän enemmän. Ulospäin jollain tietyllä kierrosalueella kuuluu ärsyttävä pieraisu.

              Comment


                #8
                Eli XS-power:han se putkiston merkki oli, josta kokemuksia vaparissa kaipailin.

                Comment


                  #9
                  Kyhäsin toissa kesänä vaimon b5 2.8q -97 avanttiin orkkisputken tilalle 2½" putkesta, Dynomaxin 2½" vapaavirtaavan änkkärin keskelle, taakse Sebringin (muistaakseni Toledoon tarkoitettu) vapaavirtaavaan pöntön. Raaka-aineet maksoi ~satkun + muutaman tunnin väkertämisen rälläkän ja migin parissa.

                  Ääni ei vakioputkeen nähden pienillä kierroksilla juurikaan muuttunut, kun polkasee kunnolla murisee matalan nätisti mutta ei häiritsevästi ja mikä parasta ei kumise millään kierroksilla kabiiniin.

                  Edit. V8-urssissa (avant) on Foxin tehdastekoinen rosteri cat-back putki vapaavirtaavilla pöntöillä (vastaavanlainen kun XS-Powerin) ja kumisee suht häiritsevästi kabiiniin 1800 - 2200 rpm välillä.
                  Viimeksi muokannut hoff4; 13.10.2011, 15:24.

                  Comment


                  • #10
                    Youtubessa ainakin Remus putkilla tuosta 2.6 koneesta on saatu ihan OK saundia. En tosin livenä ole kuullut millaista on.. eikä taida Remus olla ihan halvinkaan.

                    Comment


                      #11
                      Kuinkas tämä takapöntön poisto tai korvaaminen suorilla putkilla vaikuttaa nyt niihin ääniin, vai vaikuttaako ollenkaan, en oikein ääninäytteitä ole onnistunut löytämään. Meinaa tuo takavaimennin olla omassa vähän happamassa kunnossa ja ajattelin josko tästä olisi hetkeksi apua ennenkuin sijoitan kokonaan uuteen putkistoon. Remus on kyllä erittäin miellyttävän kuuloinen mutta melko arvokas, ebaysta löytyvä friedrich valmistaja tekee myös mukavan kuuloisia vaimentimia..

                      Comment


                        #12
                        Yhden 2.8 coupen tiedän mistä on takapönttö korvattu suorilla putkilla. Aika infernaalinen mökä lähtee, en suosittele.

                        Comment


                        • #13
                          2.6 ABC B5 sedanin tiedän mistä oli takavaimennin korvattu suoralla putkella. Äänimaailma sivistynyt ja poljettaessa murisi kivasti.

                          Comment


                            #14
                            Enpä usko kovin sivistyneeksi äänimaailmaa poistetulla takapöntöllä joka on korvattu putkella. Amisvirityksenähän moinen on varsin tavallista. Toki kullakin on omat mieltymyksensä mölyn suhteen.

                            Comment


                              #15
                              Niin yhtälailla amistouhua on laittaa läpivirtaavat pöntöt. :) Orkkisivulista [tm]

                              Comment


                                #16
                                Läpivirtaamattomalla käy ja kulkee vähän heikonlaisesti. ;))

                                Comment


                                  #17
                                  Ei o varmaan vakio-vaparissa paljoa eroa ku ei muutenkaan kule?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ellei virtaa läpi ei kulje, vakio tai ei. ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei muuten kulje ei. Kokeiltu on.

                                      Nimim. Civicin keskivaimentimesta sisäkalut liikkeelle ja peräpönttö tukkoon. Kävi se aina muutaman sekunnin ja sit sammui, kova puhina kuului jostain venttiilikopan suunnalta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Niinpä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nostellaanpa tätä ylös. Onko threadin alottaneella tuoreempaa kokemusta? Vaihoitko pönttöjä ja miten kävi?

                                          Comment


                                            #22
                                            Ketjun aloittaja on siirtynyt pois tältä foorumilta. Tai ainakin on pyytänyt poistamaan nimimerkkinsä joten hän ei pysty kirjoittamaan vastauksia. Voi olla että lukijoiden joukosta ko. henkilö vielä löytyykin. :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Olisi kyllä mukava tietää,kuinka k.o moottorin pakoäänet muuttuneet.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ainakin omassa audissa entinen omistaja oli säveltänyt putkiston kokonaan uusiksi, katalysaattorit makaa tällä hetkellä takakontissa ja alkuperäisistä takapöntöistä ei tietoakaan, mutta ne on korvattu jollain 20cm pitkillä tarvikevaimentajilla. Mutta äänimaailma on sitäkin laajempi, alle 2000rpm ääni kuuluu erittäin isosti ja 2000-3000 välissä taas kuulu oikeen mitään kabiiniin. Polkaistessa sitten äänimaailma on ISO.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  aikanaan omassa A4 2.6:ssa otin siitä takapenkkien kohdalta sen vaimentimen pois ja takapöntön vaihdoin mufflexin 80€ pönttöön.. tulihan siihen kivat äänet mutta satasen matkavauhti vitosvaihteella mölisytti ohjaamoa ihan liikaa

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X