Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t quattro-01 viritysapua

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi A4 1.8t quattro-01 viritysapua

Mitäs mieltä tämmösestä pakosarjasta AEB 1.8T virityksessä ? Näytäisi turbo tulevan suunnillen vakio paikalle vai katoinko väärin ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-...item1c1d750409

Lystikäs tuo kollektori. 150$ hinta lupailee taattua kiinalaatua, eli ei kannata koskea.

Comment

Audi A4 1.8t quatro-01 viritysapua

Mulla on tommonen audi a4 1.8t quatro vuosimallia 2001. Täysin vakio konehuoneesta. Tarkotus olisi käydä rakentaa tollasta noin 350-400hv:n pakettia päivittäiseen käyttöön. Mitä sinne konehuoneeseen ja voimansiirtoon kannattaa laittaa? Ja paikkoja, mistä kannattaa osia tilata? Ja kuka tekis veivit ym. Tähän malliin tuntuu olevan aika reilusti saatavilla kaikkea ja mulla ei ole aikasempaa kokemusta audeista eli jos jollain on kokemuksia tai tietoa kyseisen laitteen virityksestä, ni otan mielelläni neuvoja vastaan. Asiantuntevilla neuvoilla varmasti säästän pitkän pennin. Kiitosta etukäteen.

Comment

Huselo hei!
        Asiasta paljon kirjoitettu,mm projekti osiossa, joten hakua käyttämään vaan....

Comment

jokapäivä tulee näitä 400hv 1.8t juttuja, ja suurimmalla osalla jää vaan puheeks. Huoh

Comment

No joo. Olen 36v., enkä mikään teini, kuka kyselee tyhmiä ja turhia. Rahan säästön kannalta kyselen neuvoja, ku audi on outo merkki mulle. Jos sulla ei ole neuvoja antaa tai tietoa asiasta, ni ehkä kannattaa skipata tää osio. Pään aukominen turhaan on turhaa

Comment

Aloita vaikka tämän topikin kahlaamisella. 500 hv -projektitopikistakin saa jo kivasti osviittaa, mitä tarttee tehdä ja millä on vaikutusta mihinkin. Sitä näyit jo silmäilleenkin.

Comment

Olen noita viestiketjuja selaillu ja kyllähän sieltä löytyy kaikenlaista, mut ajattelin päästä helpommalla ja kysellä suoraan. Edelleen liityin viikko, kaks sitte tähän foorumiin ja on vähän hakusessa näitten sivujen maksimi hyödyntäminen. Mut joo, pitää kokeilla sitä hakua

Ok. Alan siis selailemaa. Tarvin kuitenkin heti tod.näk paremman kansi-aihion eli kellä mahtais olla. Kuulemma tossa kannessa, mikä mulla on, on aika pienet aukot eli vaatii reilusti työstöä? Ja onko suosituksia, kuka tekee kansia hyvin. Kansiset esim?
                Viimeksi muokannut okkim; 9.9.2011, 21:47. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

Comment

Esim täältä löytyy asiaa kansista: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103348

Comment

Sieltä löyty jo jotain. Sellanen vielä, että mulle tarjottiin S3:ssa ollutta valmiiksi viritettyä 1.8t konetta. Ainoastaan kansi on tekemättä ja kuulemma ei tarvi työstöä. 370 heppaa penkitetty. Tais olla vähän vanhempaa mallia. Onko järkeä käydä sellasta vaihtamaan keulille? Se tulis ilman turboa ja toki pakosarjat ja muut ei käy, ku kone on eripäin. Muuten kuulosti kyllä, että osat olis laatukamaa. Onko järkeä vai ei?

Comment

Ok. Mietin muita sarjoja.

Comment

Tai sitten hommaat APX motin josta avaamattomana on otettu hurjia tehoja irti. +400hp.

Comment

Joo, kylhän täältä saitilta apua löytyy, ku jaksaa kahlata. Mut mitää selkeetä suuntaa ei tule, ku toiset sanoo toista ja toiset toista. Vaikuttais vähän siltä, ettei audigurut usko mun viritystahtoon, ku ei saa suoria neuvoja:) Aika paljon tuolla kyllä noita kyselijöitä on eli ehkä teitä ei voi syyttää tahdon puutteesta. Alan siis rakentaa tota kippoa ja maksan varmasti jostain liikaa ja ostan osia väärästä paikasta ja teetän osia väärillä ihmisillä:) No kokemus opettaa. Vanha sanonta pätee tässäkin. Nähdään siis ens kesänä ratapäivillä, millanen kikotin tuli vai loppuko usko ja vaihdoin takas bemariin:)
                          Viimeksi muokannut Huselo; 13.9.2011, 00:02.

Comment

Virittäminen on aika laaja alue, joten suoraa vastausta aika hankala antaa. Melko pitkälle pääsee kun opettelee netin/kirjojen avulla perus asiat(jos ei ole jo hallussa). Uutena jos osia ostaa, niin ei siinä hirveän huijatuksi voi hinnoissa tulla, suht samalla hinnalla kamaa myydään ainakin täällä suomessa. Yleensä mitä nimekkäämpiä pajoja ja jälleenmyyjiä käyttää, sitä parempaan lopputulokseen pääsee. Ja heiltä saa varmasti kaupanpäälle neuvojakin.

Comment

Ei noista viripalikoista kovin suuria heittoja voi tulla, suht hyvin vaikuttaisi turbomyyjät (jne) tietävän toistensa hinnat joten kymppien heitoilla luulisi pärjäävän.
                              (kun pysytään suomalaisissa firmoissa)

Mutta se missä on asennutat osat, niin siinä saattaa tulla pahastikin turpaa. Halvin työ saattaa maksaa loppujen lopuksi tuplasti...
                              Toki jos itse pulttailet osia kiinni, niin sitten ei tuota ongelmaa tule (ehkä).
                              Viimeksi muokannut Metsässä; 13.9.2011, 00:13. Perustelu: typo+lisää tekstiä

Comment

Audin virittäjän hovikauppiaita lienevät 034-Motorsport ja Rosten Performance nyt ainakin. Kotimaisista kauppiaista Speed-Autoteile kauppaa hyvälaatuista kampetta kohtuu hintaan ja turbojen kanssa Fin-Turbon puoleen on helppo kääntyä. APR:ltä saa valmiita ja ilmeisen laadukkaita paketteja jne.

Veiveiksi sopii varmaan ihan kivasti kiinan pojan H-profiiliset. Pakosarjoissa kiinalaiset rosterisatsit kannattaa kuulemma kiertää, omaa kokemusta ei niistä ole.

Itse virittämisestä kun en mitään tiedä, en uskalla sen kummemin siihen kantaa ottaa.. =)

Comment

Juuri tän tyylistä jeesiä olen hakemassa täältä eli kiitoksia. Nyt tää homma lähtee etenee. Eli tarkotus olisi mekaaninen työ tehdä hyvin pitkälle kaverin kanssa omassa tallissa ja itse. Ohjelmoinneista eikä muista sellasista ole mitään hajua eli sellaset saa tehdä joku joka osaa. Näilläkin sivustoilla varmasti joku semmonen käypi. Pakosarjojen, suuttimien yms. koot/teot on myös hepreaa, mut ymmärsin, että ostan ensin sen turbon mikä riittää tehotavotteesen reilusti ja sit sen mukaan käydään ostaa muuta viripalikkaa. Jotain peruskaavoja taitaa olla esim. oikean kokoisten suuttimien selvittämiseen, mut näissä jutuissa mun mielestä kokemus on aina parempi, kun laskentakaavat. Toki niillä saa osviittaa. Koneistukset/tasapainotukset saa myös tehdä joku, kuka sen hyvin taitaa eli suosituksia otetaan vastaan. Jos joku osaava näkee näitä viestejä, ni ottakaa reilusti koodia, ni päästään eteenpäin.

Comment

Kannattaa varmaan lukea läpi tämä topic.
                                    Aika paljon tietoa tehokkaamman B6sen rakentelusta. Itsekin suosittelen softapuolella käntymään motestin puolelle. Tuntuu olevan todella asiantunteva kaveri. Muutamaman kerran itsekkin olen käynyt kääntymässä. Eikä tuon custom softan hintakaan ole kovinkaan kova. Lisäksi kaverilla voi olla suosituksia suuttimista sun muista. Ainakin omat suuttimet tulivat suoraan MoTestin hyllystä.

Comment

Porkkikselta kannattaa myös kysyä tuota säätöpuolta. Säätäjä yleensä haluaa vaikuttaa suutinvalintaan, joten valintaa ei välttämättä kannata tehdä ennakkoon..

Comment

Itse lähtisin siitä että. Hommaisin toisen motin niin autoakaan ei tarvitsisi seisotella ja säilyisi alkuperäinen kone ehjänä. esim. tuo APX motti josta omalla kohdalla positiivinen kokemus keston kannalta. Amw:lta custom imusarja tai sitten teetät kyseisen puljun DIY setistä jollain hitsarilla perjantai pullo hinnalla imusatsin. : )
                                        Pakosarjan hommaisin KKD:ltä sitä en kenelläkään lähtisi teettämään jos ei ole pitkää kokemusta sellaisen tekemisestä, Mukavaa ei ole kun kesken säädätyksen alkaa repeilemään saumojen vierestä.

Avaamattomana tuolla motilla lähtisin liikkeelle ja sitten vasta kun veivit antautuu tai mäntäpistiäinen iskee niin sisuskalut uusiksi. Kunnon kokoon panolla ja hyvillä säädöillä uskaltaisin sanoa 420hp@450nm kestää joka päiväistä "räppäilyä" siis järki käytöllä.

Comment

Se kone muuttuu käkikelloksi, jos veivit ehtii antautua. Mäntätuhokin voi olla melko fataalia lohkolle. Siinä on munkkia pelissä jos kokokone ei muutu romuraudaksi jonkin pettäessä kellarista.

Comment

Kyl sitä kannattaa mielestäni yrittää lähteä tekemään kerralla hyvää. Säästää hermoja, aikaa ja rahaa. Silti turha luullakkaan, että kaikki menee kuin elokuvissa ja kaikki saadaan kerralla toimivaksi. Vaatii siis hulluutta tai ainakin harrastusmieltä.
                                            Ne veivit ei mee ikinä pokki, eikä lohkon läpi, mutta yöt nukkuu paremmin jos ne on vaihdettu ;) Samalla nyt varmaan ne laakerit ja hoonauksen/rengastuksen tekee. Tämähän edellyttää, että on tilaa, pystyy itse tekemään tai ainakin kavereita jotka voivat auttaa putkistojen, sarjojen ym teossa.
                                            Ite lähtisin orkkis männillä, veivit, kellariremppa, romikselta vaparinokat, ihan sama iso vai pikkureikänen kansi(ei orkkis pakovenoilla=) Pakosarja teettää Kallella tai Lapalle Vaasaan. Jaettu 33mm sarja ja päälle hx35s #12 pesällä ja merkki hukkis 38-40mm. Syttyy hyvin. Läppä/ imusarjan hyödyt???
                                            Viimeksi muokannut -03 tq; 14.9.2011, 12:20.

Comment

No tuo 1.8t moottoreiden imusarjat on ihan virtaavia vakionakin. Täytön tasaisuudesta en mene sanomaan.
                                              Oikein tehtynä vakioon nähden "suoremman" mallinen ja tilavuudeltaan suuremmalla voi muutaman kymmenen heppaa lisää saada samalla paineella. Siis nyt puhutaan 400+ kokoonpanoista.
                                              Läppärungoilla kaasuun vastaavuus voi olla parempi vs vakio.

Comment

Näillä sivuilla vissii joku aika viive, ku koko romaani meni uusiks, ku tein välissä muita hommia? Oli heittäny minut ulos ja kun kirjauduin uudestaan sisään, ni oli teksti kadonnu? Joo eli tarkotus on nimenomaan tehdä kestävä kiuas päivittäiseen käyttöön. Budjetti on rajallinen, mut se venyy tarvittaessa ja koneen kestoon liittyvissä asioissa ei säästetä. Vaihtokonetta en taida tarvita, koska myyn auton sitte joskus sellaisenaan, enkä rupea laittamaan vakiohiluja kiinni. Jos edes myyn ikinä, ku tulee niin hyvä:) Mut joo eli mennään siis eteenpäin -03 tq:n ohjeilla, ku sulla on aika vastaava laitos valmiina. Tolla koneella on työnnetty 220 tuhatta. Riittääkö silti pelkkä hoonaus ja rengastus? Onko noille pakosarjojen tekijöille jotain yhteystietoja vai käyvätkö näillä sivustoilla? Ja jos porkkis on kuulolla, ni minkä merkkiset ja kokoset suuttimet kanattaa ostaa ja hoidatko säätö hommat tossa talven aikana? Riittääkö jo olemassa oleva moottorinohjaus ja aiheuttako sähkökaasu ongelmia? Huomaatte varmaan, että mun viritystiedot/taidot on olemattomat, mut olen nopea oppimaan. Varmasti kyselen vielä tyhmiä monta kertaa. Aina on nopeita laitteita ollu, mut muiden tuunamia, ni ei taitoa kertyny niistä:) Jarrut pitää tietenkin päivittää ja säädettävä alusta ostaa. Ehkä joku inhimillinen korisarja myös, mut noiden aika on vasta sitte, ku kone käy ja kukkuu.

Comment

Suuttimet tehotavoitteen mukaan, mutta 400-pakettiin joku reilu 600cc@3bar ev14 vaikkapa. 4 barin kiskossa se on sitten reilun 700cc. Noissa on vähän sitten kasvuvaraakin. RS4 MAF sitten kaveriksi. Ja bensalinja uusiksi heti aluksi paluulinjaisen AEB-kiskon kera. Mulla on muuten pari joutavaa kiskoa.
                                                  Ei ole enää sähkökaasu mikään iso ongelma, mutta talviset säätökelit sitten kyllä ovat!

Tässä kkd: http://www.kkdmotorsport.com/
                                                  Kyllä osaavilta harrastajiltakin saa hienoja sarjoja.

Ite lähtisin kyllä liikkeelle vakiolla imusarjalla. Turhaa rahanmenoa ja hifistelyä ja kuitenkin potentiaalinen ongelmakohtakin huonosti tehtynä. Jätä tilaa evoluutioille.

Comment

Nii joo, sinä teet säädöt tien päällä. Mitä jos lainais joltain penkkiä tai sitte menee niin pitkälle, ku lumet sulaa. Lappeenrannassa on ainakii yks firma, kellä on penkki, mut ei oo tietoo saako sitä vuokrata. Muuten sopis vaikka heti, mut tosiaa ostin ton auton just vasta, ni ei oo millää kivee vielä kaikkii osii. Tarkotus oli ostaa kaikki tarvittavat osat tän vuoden puolella ja sit lyödä nippuun. Täältä ei tuu lappeenrantaa matkaa paljon mitään eli jos hoidat noi säätökuviot kohtuu korvausta vastaan, ni hieno homma. Toki otan kiskot sulta, jos ne mulle käy.

Pitää soittaa tonne kkd:lle ja tinkiä tarjoushintaan toi hx35s turbo mitä ne myy, samaan pakettiin pakosarjan lisäksi. Vaikuttas olevan hyvä vaihtoehto, ku tehoalue mihin tarkotettu on 350-450hv ja maksimi mitä on otettu sillä 1.8t koneesta on 512 hv. Pesä ei oo, ku #8, mut kai se riittää. Mikä bensapumppu piisaa?

Ja pidetään vakioimusarja
                                                    Viimeksi muokannut Huselo; 14.9.2011, 22:02.

Comment

superi 60 akselilla on #12 pesällä. Oma superi on nyt 16 pesällä ja herää samoin ellei paremmin kuin normi 35w. Js tuning myy 034 ms 005 boschilaista billet kehdolla. Drop in tank. Ei muutakun onnea.

Comment

Ei kai tässä onnea mihinkään tarvi, vaan vähän rahua ja hyviä neuvoja:) Ja niitä on nyt tullu eli kiitokset kaikille vielä.

Comment

Teron ahdin ei ole hx35 super.

Comment

Mikäs mulla nykyään sitten on? superi kompuralla/60 akseli/16# pesä http://www.kkdmotorsport.com/kauppa....8&k=1270835105

Comment

Working...
                                                            X