Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mittasitko myös sen reijän? sehän se on se määrittelevä tekijä, mistä ne kaasut mahtuu, joka tapauksessa, tuollainen 40mm lautasella oleva on yli 33% isompi.

    Hyvä että Elvis huomautit, oli päässy asiavirhe, ja sellasta ei pidä hyväksymän, ja pitää kommentoijatkin varpaillaan kun erheet huomataan, mulla meni puurot ja vellit sekaisin, siis ajattelin tilannetta jossa ahtoja syystä tai toisesta on enemmän kuin olisi haluttu. Tälläisellä solenoidiohjatulla voi laskea ahtoja / rajoittaa nousua vaikka eri vaihteilla yms.

    Joten en varmaan tähän enempää omia ajatuksia tuo ettei enempää tule itseään nolanneeksi, niin laitan kostoksi muutaman linkin:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate#Wastegate_sizing
    http://www.turbosmartonline.com/index.php?id=453
    http://www.rx7club.com/showthread.php?t=683202 - joku mitannut portin avautumisen vaikutusta vastapaineeseen.
    http://www.tercelreference.com/terce...st_theory.html
    Mielenkiitoinen teksti, varsinkin jos mainittu lähde pitää paikkansa.
    http://synapseengineering.com/pdf/wg-manual.pdf
    Tuote ei ole tuttu muuten kuin nimenä, mutta mielenkiitoista ja näppärästi esitetty hukkiksen erittäin monet tavat ohjata ja kytkeä, sivulla kahdeksan käsitellään aihetta ja kuvaava kuva siitä miten sen seetirenkaan reikää tuossakin tuotteessa vaihdetaan erilaisen poiston aikaansaamikseksi.

    Comment


      Joo, toi oli siis pienin aukko josta kaasut joutuu kulkemaan, eli lautasen sulkuaukko. On toi hukkis tos irrallaan...

      Tuli vaan mieleen et kyllä ne dieselvirittäjätkin avartelevat esim. ahtimeen integroitujen hukkiksien aukkoja pakopaineiden laskun toivossa.

      Comment


        3B:stä mitä olen pakosarjanpaineita mittaillut niin käyrästä ei löydy mitään notkahdusta vaan paine nousee melko suoraviivaisesti kierrosten mukana. Tämä siis motronikilla. Aftermarkettiohjauksella luultavasti portin avautuminen näkyisi pakopaineissa ainakin hetkellisenä pudotuksena. Vakio-ohjauksen tekijöillä on taas ollut repullinen syitä antaa portin haukotella jo ennen maksimipaineiden saavuttamista, on haettu esim sivistyneempää moottorin käytöstä. Jälkiasennusvehkeissä taas on yleensä tavoite ottaa "kaikki" irti eli voidaan pitää portti kiinni tavoitepaineeseen saakka ilman että koneen kulmikas käytös tai siitä portin äkkinäisestä avautumisesta mahdollisesti aiheutuva esim seosten hetkellinen sekoilu haittaa liikaa.

        Säätöjen pitämiseksi hallussa virivehkeissäkin voip olla etua avata portti "pehmeästi" hieman tavoiteahtoja ennakoiden ja näin ne taitaa kunnolliset sähköiset jälkiasennussäätimet toimiakkin.

        Comment


          Onkohan minkälainen kapistus tämä? http://www.ahtoja.com/product/98/audi-s2-s4-rs2-22-20v

          Ainakin edullisesti näyttää saavan.

          Comment


          • Eikö tuollainen kiina-rosterisarja ole se kaikista huonoin vaihtoehto?
            Ymmärtääkseni tuollainen ratkeaa nopeasti, ei pitkäikäinen ratkaisu.

            Comment


              Itellä on just toi pakosarja johon tosin on vaihdettu T3-laippa. Se ratkes siitä hukkaportin lähdön juuresta. Vahvikehitsaamalla vois olla ihan asiallinen peli..?

              Comment


                Ei se rosteri muutu miksikään vaikka vahvikehitsais, aina se ratkeaa sauman vierestä.

                Comment


                  Onnistuukohan ohuella sanicro-puikolla? Tai tig ja 383 lisäaineella.

                  Comment


                  • Eli atp ja 034 k26 pesäiset garretit ei ole saanut kehuja.
                    Liekkö nämä samaa kuraa?
                    http://himni-racing.com/index.php?ma...oducts_id=1131
                    Hevosvoima näkyy myyvän tosiaan noita turboneticsin ahtimia. Sieltäkin sanottiin tosin, että mieluummin laippa väliin ja orkkis t03 pesällinen, joka virtaa paremmin.
                    Yksimielisyyttä ei taida vieläkään parhaasta ahtimesta tuonne 400-500hv väliin..

                    Comment


                      Neticsin KKK-pesät todellakin ovat kuraa, aivan liian ahtaita.

                      Comment


                        Ei se rosteri muutu miksikään vaikka vahvikehitsais, aina se ratkeaa sauman vierestä.
                        Tuota ei voi kyllä suoraan yleistää. Paska on paskaa hyvä voi olla ihan toimiva. Mulla oli 200SX nissanissa DC-sports merkkiset pakosarjat ja ne kestivät ihan hienosti. Olivat vielä kaiken lisäksi todella kevyet ja valmistettu erittäin ohuesta materiaalista. Pahimmillaan kävivät niin kuumana että sinisyyskin katosi iäksi. Kävivät melkein valkoisena. Eivät kuitenkaan ratkenneet mistään 50tkm aikana. Kyllä hyvät rosterisarjat toimivat hienosti eivätkä ratkea mistään. Ne ei vaan oo ebayn halvimmat ja maksavat todennäköisesti ihan saman verran kuin hyvät valusarjatkin. On noita paljon käytössä ihan toimiviakin, mutta niiden ongelmista ei luonnollisesti tartte lukea netistä. Jopa osa kiinasarjoistakin on ihan toimivaa tavaraa, mutta se ei selviä kuin kokeilemalla.

                        Comment


                        • No hitto. Onko tuohon haarukkaan hyvää olemassakaan sitten kkk pesällä? Vai pitääkö suoraan vaihtaa dp:n laippa t3 malliseen ja pakosarjan väliin joku muuntomutikka, jolloin vaihtoehdot lisääntyvät? GT3071 on kuitenkin muuten nähtävästi ok, tai tuo gtk 450 noihin tarpeisiin, samoin ct350 tai 355?
                          Noista mitään ei vain taida saada asiallisella p-pesällä. Onko noissa 034 ahtimissa sitten muuta huonoa kuin tuo pakopesä, jos sen kanssa leikkii vingulla tarpeeksi pitkään?

                          Comment


                            Noh, vingulla pitäisi 034 ahtimien kanssa vetää pakosarjastakin aukko muodottomaksi, sen jälkeen saakin ihmetellä, että miten soveltaa tiivisteen väliin jne.

                            Elämä on siis paljon helpompaa kun on kaikki laipat suoraan jotain ihan muuta.

                            Comment


                              Vielä kytkinasiaan palatakseni... Millaisia noi monilevykytkimet on arkiajossa? Esim Tiltonin 2-3 levyinen? Millainen elinikä tommosella Tiltonilla on? Kuluuko nopeasti loppuun? Ja sopiiko tommonen 7,25" pakka sopivalla vauhtipyörällä heittämällä vakiohilujen tilalle vai pitääkö tehä jotain muutoksia työsylinteriin tms? Joo, on siis varmasti pikkasen overkill, kunhan mielenkiinnosta kyselen.

                              Comment


                                oikealla käytöllä noin 20000km,en kyllä laittaisi siviili peliin.

                                pro-molta löytyy 2-levy paketteja

                                Comment


                                  Ok, joo eipä tommosella sitten mitään tee käyttiksessä. Muistelinkin et noi loppuu aika nopeasti.

                                  Comment


                                    monilevy sopii siis enempi helikopterin huoltosuhteen huonommalla puolella oleviin kuin käyttöautoihin ;)

                                    Comment


                                      Itselläni moinen paketti 2-levyisenä leikkiautossa. Ei todellakaan sovi käyttikseen.

                                      Liikkeelle lähteminen melkoisen työlästä. Vaihde vaihtuu todella notkeasti kun kytkinlevyissä ei juuri ole inertiaa.

                                      Vauhtipyörät ja kytkimet järjestyy myös minun kauttani.

                                      Comment


                                        Niin toi Urssi on lähinnä semmonen semikäyttis jolla vain itse ajelen, joten ei sillä mukavuudella nyt niin väliä ole. Mutta tietysti jos se aivan mahoton on... Muuten arkiajot ja matkat hoidetaan sigun Bemarilla.

                                        Ajattelin vaan et tommosen monilevykytkimen sais kyllä suht edukkaasti rakennettua jos siihen nyt ei tarvi mahottomasti muuta härpäkettä hommata. 7,25" pakalle sopiva kevyt vauhtipyörä irtoaa 270 euroon. Ja jos jenkeistä tilais muutaman kisan ajetun 3-levyisen Tiltonpaketin(ehkä n. puoleksi kulunu??) alle 150e hintaluokan rahteineen ja vaihdattasi levyjen keskiöt audin booreille sopiviksi(kustantaa 3:lle levylle 190e) niin hintaa jäis reilu 600e plus mahdolliset rahtikulut ym. tarvittavat nippelit...

                                        Mitähän uudet levyt kustantaa kpl tommoseen setuppiin?

                                        Comment


                                        • Itella Ap racing 2-levynen kiinni. Alkuun oli aikas kettumainen ajella kunnes tottui kykään. Nyt ei mitään ongelmia liikkeellelähdössä tai muussakaan. Rajuissa vaihdoissa/lähdöissä kylläkin välykset alustasta,vetareista yms. löytyvät =)

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                                            Niin toi Urssi on lähinnä semmonen semikäyttis jolla vain itse ajelen, joten ei sillä mukavuudella nyt niin väliä ole. Mutta tietysti jos se aivan mahoton on... Muuten arkiajot ja matkat hoidetaan sigun Bemarilla.

                                            Ajattelin vaan et tommosen monilevykytkimen sais kyllä suht edukkaasti rakennettua jos siihen nyt ei tarvi mahottomasti muuta härpäkettä hommata. 7,25" pakalle sopiva kevyt vauhtipyörä irtoaa 270 euroon. Ja jos jenkeistä tilais muutaman kisan ajetun 3-levyisen Tiltonpaketin(ehkä n. puoleksi kulunu??) alle 150e hintaluokan rahteineen ja vaihdattasi levyjen keskiöt audin booreille sopiviksi(kustantaa 3:lle levylle 190e) niin hintaa jäis reilu 600e plus mahdolliset rahtikulut ym. tarvittavat nippelit...

                                            Mitähän uudet levyt kustantaa kpl tommoseen setuppiin?
                                            Jenkeissä myytävät, kerran käytetyt Tilttonit ovat yleensä täysin huoltovalmiita. Eli kytkinlevyt ja välilevyt ovat vaihtokamaa. Vaan eipä nuo levyt uusina paljoa Suomessakaan maksa.

                                            Comment


                                            • Kaksilevyseen Tltoniin kytkinlevyt, painelevy, välilevy ja ollaan äkkiä niissä hinnoissa, mitä uusi Alcon ois multa.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja pulla
                                                Jenkeissä myytävät, kerran käytetyt Tilttonit ovat yleensä täysin huoltovalmiita. Eli kytkinlevyt ja välilevyt ovat vaihtokamaa. Vaan eipä nuo levyt uusina paljoa Suomessakaan maksa.
                                                Eipä sitä kannata ihan noin yleistää.. Jos poimii ebaystä sellaisen, mikä kuvassa näyttää siistiltä ja hyvältä ja levyissä on paksuutta vähintään .102", niin melko pitkään saa kyllä ajella huoletta. Eikä noihin tosiaan levytkään maltaita maksa. 150-200 taalaa sarja. Poorit noissa halvoissa ei tietenkään sovi audin kytkinakseleille huonostikaan, mutta eipä se ole kuin tehdä sopivat ja niitata kiinni. Ja jossei pooreissa pahoja jälkiä ole sitten levyjä vaihtaessa, niin eikun vanhoista keskiö irti ja uuteen levyyn.
                                                Viimeksi muokannut kenax; 10.9.2010, 17:39. Perustelu: kirojitus vihre

                                                Comment


                                                  Miten, onko kellään kokemusta Motronic käytöstä ilman maffia? Elikkä maffia simuloidaan ulkoisella eculla(?) map-anturin ja rpm tiedon avulla..? Yhtäkkiä ajatellen toi oli aika kätevää kun jäis tuo melko häiriöaltis komponentti pois, eikä olisi imuputken koolla ja muodolla merkitystä.

                                                  Comment


                                                    ja tilalle muutama muu "häiriöaltis" komponentti...menee vain monimutkaisempaan suuntaan.

                                                    Comment


                                                      Niin, en tiedä kuinka häiriöalttiita noi paineanturit on..? Mutta mikä on vakio Motronicilla tehokatto jos "rajoittava" maffi on poissa? Ilmeisesti toi maffiputken suurentaminenkaan ei ole kovin yksiselitteinen juttu..?

                                                      Comment


                                                        Kaverilla on mun isomaf-protoauto jokapäiväisessä ajossa. Siitä on jo mitattu voimaa yli vakion mafin kestävyyden. Haluan vielä silti kartuttaa vähän kokemuksia ennen yleisempää käyttöä. Tuolla rungolla skaala on venytetty noin 580hv asti juurikaan tyhjäkäyntitoimivuudesta jne tinkimättä. Päästötestissäkään ei ollut ongelmia.

                                                        MAF on vanhan motronicin toiminnan kannalta kaiken a ja o. Tärkein signaali rpm:n lisäksi - ehdottomasti. Voihan sen koittaa jollain härvelillä korvata, mutta ei kannata odottaa järin hyvää toimivuutta.

                                                        Comment


                                                          No ei tuo paineanturi varmaankaan itsessään niin häiröaltis ole, mutta se "ecu" joka tuota lukee ja hämää motronic systeemiä saattaa sitten taas olla. Tuleeko sulla jo noilla tehoilla tuon maf:n suorituskyky vastaan? Käsittääkseni vakiolla ollaan menty hiukan isompia lukuja. No nuo jotka asiasta jotain oikeasti tietävät osaavat kyllä vastata tuohon.

                                                          Onko mielessä käynyt koko Motronic:n vaihtaminen kokonaan muuhun moottorinohjaukseen (Vems, Mega jne)? Itse olen ihan harrastusmielessä miettinyt tuollaisen rakentamista. En niinkään tehojen lisäämisen takia...

                                                          Comment


                                                            Eihän toki mulla vielä vakiomaffin rajat oo vastassa, eikä uskalla yrittääkään ennen kankien vaihtoa. Satuin vaan S2 foorumilta tommosen lausahduksen bongaamaan http://www.s2forum.com/forum/showthr...?t=5724&page=5 niin ihan mielenkiinnosta ajattelin vain et mitenköhän toi toimii? Muutenhan toi säie on lähinnä turhanpäiväistä tappelua. :D

                                                            Aika hyvin on venyny lukemat porkkiksen kokeiluissa. :)

                                                            Onhan toi moottoriohjauksen vaihtaminen käynyt mielessä, mutta kun tuntuu toi Motronic venyvän aika hyvin tällasiin "pikkuvirityksiin" niin ehkei kuitenkaan tarvi..?
                                                            Viimeksi muokannut Thuppu; 20.9.2010, 16:27.

                                                            Comment


                                                              Mitens tuon kannen kanssa. Ovat kuulemma järjestään halki tulpasta venttiiliin, kuinka kallista hitsauttaa, vai onko siihen edes mitään tarvetta?

                                                              Sitten noi sylinteriputket. Kävin yhtä ~350 tkm AAN:ää mulkaisemassa ja sylinteriputkissa näkyy kevyttä kiillottumaa toisella puolella putkea. Isoimmat hoonausjäljet kuitenkin tallella. Onko jollain heittää jotain toleranssia tuolle putken pyöreydelle? Onko tuollainen jo järestää porauksen tarpeessa?

                                                              Haaveissa olisi selvitä mahdollisimman pitkälle vakioalakerralla, eli tavoite olisi tehdä 350..400 hp -moottori. Veivit on varmaan vaihtolistalla sitten joskus, eli heti kohta, eli nyt.. Männät nostaisi hintaa vielä helvetisti lisää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X