Pitäis akku vaihdella. Haulla löytyy monenlaista juttua siitä, mitä täytyy mahdollisesti koodailla akun vaihdon jälkeen (radio, keskuslukitus, kaasuläppä, ikkunoiden mukavuustoiminto jne.) Mutta voinko tehdä niin, että kytken akkulaturin johdot akun johtoihin kiinni vaihdon ajaksi niin, että laturi syöttää autolle sähköä sen aikaa kun akku on irti?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Akun vaihto C5
Collapse
X
-
-
Ei pitäisi C5:n kanssa olla vielä mitään ongelmia vaihtaa akku vanha pois - uusi tilalle -tyylillä. Vasta uudemmissa on tullut tuo älykäs virtajärjestelmä ja ne vaativat koodauksen, että auto tietää millainen uusi akku on.
Comment
-
Tässä kävikin nyt niin, että akkuliikkeessä vaihtoivat akun. Radion koodi täytyi syöttää ja sähköikkunoiden mukavuustoiminto opettaa uudestaan. Muuten kaikki toimi niin kuin ennenkin. Kello, trippimittari, kaasuläppä tai luistonesto eivät nollaantuneet. Ja auton vuosimallihan on -02.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viestiOliko Garcia akku alkuperäinen?
Mulla eka kesti 6 vuotta ja toka ollut jo 7 vuotta käytössä.
Varmasti joudut radioasemat laittaa muistiin uudestaan.
Comment
-
Tervehdys voorumilaiset! Ostin tuossa viikolla ensimmäisen Audini (vm.02 a6 quattro), ja eilen kyykähti pihaan kun oli eberi päällä. Nyt tässä selailin ja huomasin, että Audiin akun vaihto tuntuu olevan "rakettitiedettä".
Jotenka kysäisenpä nyt suoraan, että voinko vaihtaa vm.02 quattroon akun ihan normaalisti.. vanha pois -> uusi tilalle tyyliin?
Comment
-
Moi,
Koitin haeskella foorumilta miten ison akun saisin mahtumaan Audi A6 C5 typ4B 2.5TDi V6 (vm.2001).
Auto on Saksantuonti ja orkkisakku (80Ah) on mitoiltaan 320x175x175mm kokoinen, mutta haluaisin laittaa siihen huomattavasti isomman akun, esim 100Ah, koska vanha akku on mennyt huonoksi (itse kädetin liian innokkaalla webaston käytöllä ja lyhyillä ajomatkoilla).
Olen vaihtamassa akkua ja asennan samalla ylläpitolaturin (Defa 1204), mutta kiinnostaisi tosiaan tietää, minkä kokoinen akku saadaan autoon fyysisesti mahtumaan.
Muoks: Testatusti menee akku, jonka koko on: P350xL175xK190mmViimeksi muokannut Jantjuha; 4.3.2013, 08:38. Perustelu: Kysymykseen saatu vastaus lisätty otsikkoon tulevia polvia varten
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti105Ah akun ostin omaan autoon viime talvena. Sitä en tiedä onko ässän ja tdin akun paikassa jotain eroa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti353x175x190mm lukee akun päällä.
Jos nyt tulkitsen tuota taulukkoa oikein, niin sulla pitäisi orkkiksena olla 74Ah akku koolla 278x175x175:
http://www.hata-autosahko.fi/?cat=948
Kyselen vielä varmuuden vuoksi lähimmästä AD:sta, josko ne osaisivat vastata 100% varmuudella, että mahtuuko vaiko ei :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jantjuha Näytä viesti(itse kädetin liian innokkaalla webaston käytöllä ja lyhyillä ajomatkoilla).
Olen vaihtamassa akkua ja asennan samalla ylläpitolaturin (Defa 1204), mutta kiinnostaisi tosiaan tietää, minkä kokoinen akku saadaan autoon fyysisesti mahtumaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KimmoL Näytä viestiTullut vaihtoehto tuolle ylläpitolaturille tai siis voi laittaa molemmat, niin vielä parempi. Akkulämmitin
On vain aika hintava keksintö, kun akkukin maksaa toistasataa ja samoin ylläpitolaturista kärsii lompakko kohtuudella - tai sitten köyhästä vaan tuntuu siltä :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viestiAvaa se muovi kokonaan ja huomaat että akkukotelon pohjassa on kolme reikää erikokoisten akkujen puristamiseen. Mä myös ihmettelin kokoasiaa mutta sain sitten mahtumaan reilusti alkuperäistä suuremman akun kun löysin reiät.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/905013/0
Muoks: äh, tuo olikin "vain" 90Ah, taidankin mennä tällaisella:
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/9060016/0
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viestiElä helvetissä osta tuosa Sznajderia!
Kirjotappas tännekin foorumille tuo merkki, niin saat pari syytä miksi ei...
Mitä suosittelisit itse? Pitää tosiaan sopia noihin mittoihin ja olla riittävästi kakkua ja rajoittavana tekijänä lisäksi, ettei ole millään varaa pistää yli 150€ auton akkuun...
Comment
-
Tällainen ainaki 2.8 bensaversioon mahtuu (pituus 353), luulisin tieselin akkutilan olevan samankokoisen.
http://www.ojanpera.net/index.php?si...uoteryhmaid=29
Comment
Comment