Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupé quattro 2.3 20v käyttisprojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupé quattro 2.3 20v käyttisprojekti

    Tuli sitten kasi-kuumeen liennyttyä ajeltua pohjosista tämmöinen siistissä kunnossa oleva Coupe quattro, wanharouva vuosimallia -90 (ensirekisteröinti -89). Ruudinlähteenä löytyy 227tkm ajettu 2.3-litrainen 20-venttiilinen perusrapea rivivitonen, josta varmasti irtoaa lystiä edessä siintäviin q-iltamiin.

    Historiasta löytyy ainakin yksi klubilainen, joka voisi vaikka yv:llä valottaa mitä on omana aikanaan kiesille tehnyt, sikäli kun täällä edelleen surffailee. (kilvenaluset löytyi, eikä ollut edellisen omistajan jäljiltä)

    Kupeen varustelistalle on ruksittu (kennotonta) automaagi-ilmastointia,(rikkinäistä) webastoa, (kuskin penkistä parsittavaa) nahkasisustaa, sähkölasit, hälyä ja kaukosäätöistä keskuslukkoa, sun muuta enemmän tai vähemmän toimivaa himmeliä ja (mustaksi teipattavaa) jalopuu-hilpettä, sekä hienot 17" kesävanteet ja "ihan okei" 16" talvi-alut.

    Kabiinin äänentoistosta pitää huolta soitin ja 2,5" putkisto keulasta ahteriin, parilla vaimentimella, joista ulostuloa lähinnä joku simonsin pörinäruutta.

    ~1000km "koeajolenkillä" vastaan tuli maltillisesti laiteltavaa vastaan, maltillisesti varmaan siksi, että kiesi oli samalla viikolla katsastettu. Termari näyttäisi olevan jumissa, nelipyöräsuuntausta ollaan vajaa, ja uutta jarrupalaa tuppaa menemään samaan vahinkoon, pikkuveemäisyyksistä ikävin ylläri oli pissapojan letkujen tiivisteet, jotka ruikkii lasolit pitkin konetilaa.

    Sisustan osalta päädytään todennäköisimmin akustiikkalevyvuoraukseen, koska tuon simonsin kumina vitosvaihteen välillä 2-3trpm on aika helvetillinen, pitkää matkaa ajeltaessa varsinkin. Sattuupa vielä passelisti talvirajotuksiin, 80-110, nuo ikävimmät taajuudet.

    Ulkomuodon osalta hankintaan lähtee varmaan persrööriksi ovaali, ja uudet listat irvistävien tilalle. Harkinnassa on myös S2-puskin ja takalasien maltilliset tummennukset. Myös vaaleat etuvilkut kuuluu do want-listalle.

    Kuittien ja edellisen omistajan mukaan, seuraavia on laiteltu tässä parin vuoden aikana:
    -niveliä,puslia
    -iskarit ja jouset
    -tuulilasi
    -jakopään remmi/hilppeet ~38tkm sitten
    -termostaatti (ja taas joudutaan uusimaan)
    -laturin hiilet,jännitteensäädin
    -loota ja peräöljyt
    -kardaani kunnostettu
    -sytytystulppia, jarruletkuja
    -moottoriöljyt ja suodatin vaihdettu ~3tkm sitten, vaihtovälinä pidetty kymppitonnia.

    Click image for larger version

Name:	12100027.jpg
Views:	2
Size:	95,8 Kt
ID:	1649142 Click image for larger version

Name:	12100025.jpg
Views:	2
Size:	263,5 Kt
ID:	1649143 Click image for larger version

Name:	12100024.png
Views:	1
Size:	908,9 Kt
ID:	1649140 Click image for larger version

Name:	12100028.png
Views:	2
Size:	902,1 Kt
ID:	1649141
    Viimeksi muokannut jabis; 4.11.2012, 10:35. Perustelu: Lisää roinaa

  • #2
    On kyllä nätti peli! Tätä rojektia tuun kyllä seuraan mielenkiinnolla ;)

    Comment


      #3
      Miten mä muistelisin että mulla niihin pissapojan letkuihin eksyi päälle letku klemmarit jotka sitten piti veden oikeassa osoitteessa. ;)

      Valkoiset vilkut eteen piristää huomattavasti keulan ilmettä. :)

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
        Miten mä muistelisin että mulla niihin pissapojan letkuihin eksyi päälle letku klemmarit jotka sitten piti veden oikeassa osoitteessa. ;)

        Valkoiset vilkut eteen piristää huomattavasti keulan ilmettä. :)
        Juuri hetki sitten mietin noita valkosia vilkkuja ääneen vaimolle myös, eiköhän lisätä listalle :)

        Alkuperäinen kirjoittaja Janne__
        On kyllä nätti peli! Tätä rojektia tuun kyllä seuraan mielenkiinnolla ;)
        Juu, kerrankin kävi munkki, että auto oli mainostettua paremmassa kondiksessa :)

        Comment


        • #5
          Tuollaista 20V quattroa tuli katseltua itsekin kuten omassa Cabrio-jutussani mainitsinkin. Nyt kun tarkemmin tajusin, onhan tämäkin Coupe Nettiautosta tuttu. Auto oli vaan niin pirun kaukana omasta mielestä etten autoa lopulta edes pitänyt vaihtoehtona. Päädyin sitten Cabrioletiin, joka tosin onkin se varsinainen "kuumotus". Nätti pelihän se Coupe tosiaan on kun siinä Nesteellä nähtiin! Ääntä siitä kyllä lähti, ei ehkä ihme että puuduttaa pitemmän päälle. Vaikka vitosessa hieno ääni onkin! :)

          Ai niin, lykkää rinkulat perään! Sopisi hyvin + quattro 20V - merkit = vielä parempi :)
          Viimeksi muokannut J.Phoenix; 30.10.2012, 11:58.

          Comment


          • #6
            Joku tossa kopassa vaan iskee, mä tykkään.
            Älytön potentiaali, pidä hyvin ja parantele arvoiseensa kuntoon.

            Comment


              #7
              Olikos tää muuten kuinka kauan ollu edellisellä omistajalla? Piti 2v sitte ostaa yheltä tutulta tälläne, mut oli vähän turhan paljon vikoja sillon siinä. Se oli meinaan ihan saman värine, toimimattomalla webastolla ja noilla quattro teksteillä. Onkos jouset minkä väriset ja koska vaihdettu?

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
                Olikos tää muuten kuinka kauan ollu edellisellä omistajalla? Piti 2v sitte ostaa yheltä tutulta tälläne, mut oli vähän turhan paljon vikoja sillon siinä. Se oli meinaan ihan saman värine, toimimattomalla webastolla ja noilla quattro teksteillä. Onkos jouset minkä väriset ja koska vaihdettu?
                Joku parisen vuotta tää edellisellä oli juu - aika kattavasti oli tehty remonttia vikaan 50tkm:ään. Kattelen noi jouset jahka näkis autoa taas valoisaan aikaan :D

                Alkuperäinen kirjoittaja jugurtti
                Joku tossa kopassa vaan iskee, mä tykkään.
                Älytön potentiaali, pidä hyvin ja parantele arvoiseensa kuntoon.
                Samaa mieltä joka kohdasta :) Kyllä tästä tarkoitus on helmi kiillottaa ^^

                Alkuperäinen kirjoittaja J.Phoenix
                Tuollaista 20V quattroa tuli katseltua itsekin kuten omassa Cabrio-jutussani mainitsinkin. Nyt kun tarkemmin tajusin, onhan tämäkin Coupe Nettiautosta tuttu. Auto oli vaan niin pirun kaukana omasta mielestä etten autoa lopulta edes pitänyt vaihtoehtona. Päädyin sitten Cabrioletiin, joka tosin onkin se varsinainen "kuumotus". Nätti pelihän se Coupe tosiaan on kun siinä Nesteellä nähtiin! Ääntä siitä kyllä lähti, ei ehkä ihme että puuduttaa pitemmän päälle. Vaikka vitosessa hieno ääni onkin! :)

                Ai niin, lykkää rinkulat perään! Sopisi hyvin + quattro 20V - merkit = vielä parempi :)
                Noita merkkejä tarvii varmaan vähän designailla koneella ensin, kun olis tekstiä ja rinkulaa niin pal, että tuppais tulemaan ruuhkaseksi toi peräpää, noinniinkus designerin silmään :)
                Viimeksi muokannut jabis; 30.10.2012, 18:19. Perustelu: typoja

                Comment


                  #9
                  Noita merkkejä tarvii varmaan vähän designailla koneella ensin, kun olis tekstiä ja rinkulaa niin pal, että tuppais tulemaan ruuhkaseksi toi peräpää, noinniinkus designerin silmään :)
                  Mulla ei ollut kun rinkulat ja passas mun silmään oikein hyvin. Tossa on samassa kuvassa ovaali ulostulo spädärissä. ;)


                  Audi Coupe 7A by s.autio, on Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Likimain tollasta mulla oli mielessäkin, ja kyllähän nuo rinkulat tohon näyttää asettuvan ihan nätisti :)
                    Viimeksi muokannut okkim; 4.11.2012, 08:24. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                    Comment


                      #11
                      Ootkos saanu niitä jousten värejä kateltua? Tuli tuossa mieleen, että onks tohon uusittu 2v:n sisään rattia ja/tai kuskin turvavyötä?

                      Comment


                      • #12
                        Voin tossa kohta käydä vilasemassa niitä jousia. Ratti on S4:sesta, eli jossain vaiheessa vaihdettu, turvavöistä ei löytyny kuiteista ainakaan mitään. Päivittelen tohon orggispostaukseen noita laiteltuja :)
                        Viimeksi muokannut jabis; 4.11.2012, 18:03.

                        Comment


                        • #13
                          Laita ihmeessä kuva miltä tuo s4 ratti näyttää tuolla kabiinissa :)

                          Comment


                          • #14
                            Laitetaan juu samalla. Fiilikset tosta ratista on, että se on vähän turhan iso. Itsellä kun ~jokaisessa aiemmassa ollut sporttiratteja kiinni, ni tuon kanssa on totuttelemista, varsinkin kun säätöjä ratin asennoille on näissä coupeissa lähemmäs nolla :D

                            Edit: Jouset on punaiset väriltään - paskakerrostuman mukaan ei nyt IHAN lähiaikoina vaihdeltu, joutu raaputtamaan väripinnan scheissen alta sormin :D

                            Minäs muuten arvoisan raati pitää ideaa teipata jalopuut vaikka 3M:n hiilikuituteipillä piiloon? :)

                            Click image for larger version

Name:	12110004.jpg
Views:	1
Size:	234,2 Kt
ID:	1609161 Click image for larger version

Name:	12110007.jpg
Views:	1
Size:	139,6 Kt
ID:	1609162 Click image for larger version

Name:	12110008.jpg
Views:	1
Size:	160,2 Kt
ID:	1609163
                            Viimeksi muokannut jabis; 4.11.2012, 12:17. Perustelu: Kuvat ja tarkennukset

                            Comment


                            • #15
                              Aika venemäinen lookkihan noista jalomuoveista aina tulee. Itse laittaisin ehkä ennemmin jotain harjattu rosteri/köykämiini-kuosia kuin sitä ainaista hiilaria.

                              Comment


                              • #16
                                Jottei kaikki turina jää ircin puolelle, niin todettakoon tännekin: se vessanpönttö-look mitä harjatun alumiinin sampleista irtos, ei oo se juttu tonne mustaan kabiiniin :) Joku pikkunen aksentti sen tarvii olla, ei välttämättä hiilikuitu, mutta aika harvassa samanlaiset "hillityt" teipit jotka kuitenkin antaa sen pienen säväyksen.

                                Comment


                                  #17
                                  Pinkki karva on aina pop... eiku...

                                  Mielummin matta silumiinilook, kuin hiilarilook... omassani on mustassa sisustassa hiilaria, ei se oikein toimi, vaikka parempi onkin kuin muovipuu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gedu, löytyskö esimerkkifotoksia tummalla sisustalla - kaikki mihin itse olen törmännyt, on ollut valkosta tai harmaata - ei oikein saa päähän miten istuisi? o.o

                                    Niin ja ps. jos on jotain (netti)kauppoja mistä ootte sopuhintaista rojua näihin ostellut (teipit, putkenpäät, verhoilijat jne) niin linkitelkää/kertokaa käyntiosoitteita toki. Vaikka näitä kosmeettisia hommeleita tulee varmaan ihmeteltyä enemmän tuon tekniikan jälkeen, niin voisihan tässä keräillä jo ostoskoreja ajanvietteeksi :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itellä on oma teippausprojekti etuovien listoja vaille valmis. Tilasin hiilariteippiä yliteippi.fi sivulta, ei 3M teippiä eikä sen hintaistakaan, mutta omasta mielestäni laadukasta. Kestää lämpöä ja venyy hyvin tiukkoihinkin kulmiin :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuo on Audin sport-rateista minusta näteimmästä päästä. S2:ssa taitaa olla sama? Vai lukeeko siinä merkissä malli vai "Audi Sport", vai mikä? Cabriossa mulla on tuo sama ruori ilman puolassa olevaan logoa. Samaa rattia on ollu ainakin 80 Sport 16V:ssä ja quattrossa. Sopii moneen laitteeseen. Omaani sipasin tänään nahanhoitoainetta ja tuli kun uus.

                                        Jotainhan noihin jalopuihin voisi ajatella. Jossain muinaisesta brosyyristä kattelin että S2:ssa taisi olla noissa listanpaikoissa sellaista jännää reijitetyn nahan näköistä hommaa. Se listasarja olis makee tuohon jos jostain semmosta enää saa. Ja siihen vielä valkopohjamittarit. Eikös RS2:ssa ole noi listat kanssa jotain hiilikuidun näköistä hommaa?

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuo on kyllä just se auto mikä mun piti ostaa itelleni 2v sitte :D. Muistelen vaan, että olis sillo ollu enemmän ajettu, mut voi olla et muistan väärinkin... Sillon sen osti joku sitten lapsellensa peltoautoks, mut ilmeisesti ei kovin kauaa ollu ainakaan sitten peltoautona :).

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuomo, punasella neljä rinkulaa ja /S/4/ noissa "natsoissa" :) Mittaristoa tosissaan tarviiki sit kattella taas ajan kanssa, kun seilaa bensamittari vähän fiiliksen mukaan ja ajotietokoneen näyttö alotti sekoilun. Tai jos sitä sit samaan vahinkoon semmotten valkopohjasen...

                                            Sami, tää sälli keneltä ostin oli reilu parikymppinen, et en tiedä olisko tarvinnu peltoautoa pari vuotta sit - ken tietää ^^

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo. Vastaavasti S2:sta otetussa ratissa merkki sitten "S2".

                                              http://www.nordicaudi.com/arkivet/br...oupe_92_13.jpg

                                              Tuosta näkee hyvin millaista "reikäsomistetta" S:ssä on noiden puulistojen tilalla. Yhdessä tavallisessa Coupessa olen tuollaiset nähny.

                                              Tuosta hämärästi näkee RS:n hiilikuitusomisteet:

                                              http://www.nordicaudi.com/arkivet/br...rs2/rs2_18.jpg

                                              Mittaristossa tuntuu olevan omaa elämää vähän jokaisessa. Mulla himmeni bensamittarin valaistus muuta valaistusta himmeämmäksi ja vedenlämpö ei aina toimi. Yleensä kyllä. Useimmiten... Ja tuntuu joskus ettei kierrosmittari ole veto päällä oikein mukana, eli näyttäis liian vähän. Voin olla kyllä väärässäkin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mulla kans kasikympissä menee mittarit ihan miten sattuu.. Välillä ku pistän virrat päälle aamulla, niin nousee lämmöt muka heti 120asteeseen. Jo ennen kun auto on siis edes käynnissä.. :) Bensamittari näyttää kans miten sattuu. Kävin eilen tankkaamassa n. puol tankkia ja ajelin illalla varmaan 40-50km sen jälkeen, mut mittari ei ollu pudonnu yhtään. Aamulla kun käynnistin auton nii se näytti enään neljäsosatankkia.. :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Janne, kannattaa tsekkaa tuo mittaristolle tulevan anturin liitin, sulla ylävesiletkussa kait 2kpl, toinen kylmäkäyntisuuttimelle ja toinen mittaristolle. Teki meinaan samaa meikäläiselle kun oli totaalisen hapettunut se liitin ja toinen piuhoista melkein katki.

                                                  Mulla kun vetää tankin täyteen, niin näyttää ettei oo gasoa ollenkaan - siitä sitten kun rupeaa tankki tyhjenemään niin tulee asteittain hitaasti puoleen väliin vastaan ja siinä sitä heilutaan siihen asti että rupeaa bensavalo palamaan :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Itellä bensamittari kyllä näyttää täyttä kun tankkaa täyteen mutta on ruvennut näyttämään ihan omiaan, olevinaan meni 200km matkaan 1/2 tankkia bensaa. Ja kun näytti tyhjää niin täyteen tankatessa siellä olikin vielä melkein 15l bensaa -.-

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Me just faijan kans mietittiin et miks siinä on 2 johtoo, vaikka muissa autoissa kuulemma on vaan yks.. Ja piti se anturiki siihe vaihtaa yhessä kohtaa, mut ei löytyny mistään tommosta missä olis ollu 2 niitä johtoja :D a Varaosamaailmanki kone tyrkytti pelkästään semmosta missä on vaan 1 johto. Ja sitäkin tilaustavarana.. :) Mut joo, pitää ne johdot vilkasta huomenna :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Se reikäsomiste on ihan siinä kojelaudan valussa suoraan, ja näkyy jos ei ole erikseen ruksattu koristelistoja. Mittariston viat noissa on ihan perinteisiä, foorumilta löytyy juttua enemmänkin mutta pähkinänkuoressa mittaristo käteen, juotosten tarkastus/lämmittely kolvilla, jänniteregulaattorin uusiminen ja lämpö- sekä bensamittareiden ruuviliitosten kiristys.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Paljonko sait Tuomas menemään tota tavaraa?
                                                          Ja miltäs Terho näyttää tää tuleva vklp? Huomenna varaosapuljuun kattelee noita jarruosia suoraan töistä, jos ei mitään yllättävää tapahdu :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            1x1,5m palan otin ja siitä jää kyllä harjottelu varaakin jos ei vaikka ihan ensimmäisellä onnistu joku lista :) itellä vaati tuhkakupin kansi vähän kikkailua kun etureunan lipan päädyt on aika hankalan muotoiset. Voin kyllä myydä sinulle tuollaisen palasen kun otin kaverille toisen metrin eikä sitten tarvinnutkaan..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X