Jos turbo ei vaihdu ja pysyy vakiopaikalla, niin pystyt käyttämään vanhat letkut öljyille ja vesille. Kyllähän tuon "peruskunnostuksen" saattaa 2000€ saada tehtyä, toki sitten kun lähtee kaivamaan niitä tehoja joille kone tuli rakennettua tulee joku(nen) 2000€ lisää hintaa ;)
Onhan tuo RS2 pakosarja ainakin vähemmän huono kuin alkuperäinen sätöstys.
Eli unohdanko tuon RS:än pakosarjan, jos sillä on 350e pyyntiä suosiolla ja ostan "saamaan" hintaan hieman virtaavamman mallin?
Vakio turbolla tarkoitus laittaa aluksi ja sitten katsoa kun saa rahaa "harrastuksiin" laitan jonkun kkk26/27 kuulalaakerin / masterin?
Suosituksia tuonne 450Hp kieppeille?
Tarkoitus saada "alhaalta" heräävä laitos...
Minun mielestä ei kannattais lähtee liikaa hassuttelemaan sen virityksen kanssa. Kyllähän tuostakin se nelisen sataa joskus tuli motronicilla ja onhan se ihan kivan näköstä paperilla, mutta käytännössä painava auto, pitkät välit ja kuollut alarekisteri ei ole hyvä yhdistelmä kadulle.
Ja jos harrasteluontoista rata tms peliä aikoo niin ei se lötkö ihan pienellä modauksella istu siihen tarkoitukseen, ja toisekseen se 450hv voi tuntua siinä kohtaa liian vähältä.
No ei tässä "omasta" mielestä hirveästi hassutella?
Tarkoitus rakentaa kone joka "oikeasti" kestää tuollaiset tehot, ettei tarvitse vaippa housuissa ajella=)
Totta tuo on, että on painava ja kaikkea, mutta ei tuosta rakettia tehdä kyllä, mutta sen verran, ettei nytten 1.3 noppa corollat ei tule haistelemaan takakilpeä...
Lohko tuohon tuli eilen haettua tampereelta ja kansi laitettu matkalle laitettavaksi...
Nytten vain tilamaan niitä osia...
Sellainen kuin JS ei käy?
Pystytkö tarkastamaan kessu?
Äkiseltään en itse löydä=(
Kyseinen kone on kiinni VW Passat VM87? ja on ihan 5 mukinen ja en muuta löytänyt kuin tuon JS koodin...
Missä kohtaa "lohkoissa" tuo moottori koodi on?
Viimeksi muokannut GTI 2.0; 29.11.2009, 16:21.
Perustelu: tarkennusta
No niin pojjaat...
Kone tuli eilen haettua...
Olisi seuraavalla kokoon panolla:
MasterPower 802315 :
Imu: 56,5mm
Imu a/r: .70
Pako: 58,5mm
Pako a/r: .63
Laippa: T3/jako 85,45x44,5mm
Tuotto: Riittävä alkuun n.400Hp?
Bosch 440cc suuttimet riittääkö soppa?
Bensa pumpusta ei tietoa... JariN, jos luet kerrotko mikä pumppu auton alla? Ei ole vielä menoja auton luokse, niin voisi varautua tuohon etukääteen
RST Pakosaja
H-profiili kiertokanget "eagle"
Kansi laitettu pakoventiileiden ohjuri kumit vaihdettu, nokkien välinen ketju vaihdettu jne... Ei tarvitse vielä kairata?
ARP kannen pultit
Sachs jämerämpi kytkin:
Käykö muuten tuo vauhti ja pyörä kytkin paketti tuohon omaan 5v 200:seen, koska tuo kone on S4:sta ja en tiedä onko 6v vai 5v lovisesta lähtöisin?
Sitten jos, joku haluisi kertoa mistä saisi "edullisesti" kannen,ö-pohjan,imu ja pakosarjan tiivisteet?
Eli saako tälläisellä paketilla mitään aikaiseksi?
Tarvitaanko öljyn lauhdutinta?
Muuta huomioitavaa?
Sachs jämerämpi kytkin:
Käykö muuten tuo vauhti ja pyörä kytkin paketti tuohon omaan 5v 200:seen, koska tuo kone on S4:sta ja en tiedä onko 6v vai 5v lovisesta lähtöisin?
Sitten jos, joku haluisi kertoa mistä saisi "edullisesti" kannen,ö-pohjan,imu ja pakosarjan tiivisteet?
Eli saako tälläisellä paketilla mitään aikaiseksi?
Tarvitaanko öljyn lauhdutinta?
-ei käy kytkin
-tiivisteitä löytyy Kalskeen tepolta
-hyvä paketti tuon on,400-450hv
-kyllä öljyn lauhtuttimen kannattaa laittaa
Mitenkäs jos laitan tuosta omasta 3b:een rikkinäisestä alakerrasta tuon Sachs kytkimen tuohon uuteen alakertaan?
Jari.N lisää kysymyksiä mikä mahtaa olla tuo Sachs kytkin mikä tuossa 200:ssa on sinun aikaan laitettu?
Minun jäljiltä siinä oli Boschin 044 pumppu, ihan vakiopaikalla tankissa ja vakiolinjoilla.
Kytkimenä sachs race asetelma sekä vakiolevy. Painelaakeri uusittu tietysti samalla kertaa kun nuo muutkin. Kilsojahan noilla ei ihan mahottomasti vielä ole takana.
Haulla kaiketi löytynee juttua että mihin mikäkin riittää, ellei joku guru pläjäytä tietoaan suoraan tähän...
Ihan huvikseni kysyn vaan että mistäs muuten tuo setin hait? Joteskin kuulostaa tutulta tuo setuppi....
Ainoo mitkä ei natsaa meikäläisen ex setuppiin on nuo sisuskalut...
Vakio sisuskaluilla on tällä hetkellä, mutta koneelle tehdään ruumiinavaus ja laitetaan hieman kestävämmät kanget ja arpeilla kasataan...
Hesasta kone tuli minulle...
Harrilta haettu juu...
Nopsaan eilen katsoin niin on kiineällä vauhtiksella?
Nikke onko parempaa tietoa koneesta/kunnosta?
Mitä tuolla kokoon panolla on jarrutettu?
Jos jatkat motronicilla, sitä voisi vähän jatkojalostaa ainakin imurikastuksen osalta. Kerhon penkkipäivänä meni tosi paksulla. Imulämmöt varmasti oli myös taivaissa, kun kuulerista oli vain osa esillä ja päivä oli muutenkin lämmin. Uskoakseni useampi kymmenen hevosta on kadulla enemmän mitä lapulla siltä päivältä. Imurikastukset on aika hankalat nyhjäistä tyhjästä ja tehtaan arvoilla käy juuri noin.
No joo kelit ei suosinu sillon penkissä... Maantiellä oli ehkä semmonen nelosen setti...Kyllähän sitä sillon päivä säätöjä hierottiin Porkkiksen kanssa ja ihan ok kuntoon saatiin toiminnaltaan...varmasti kuitenkin vielä hieromalla löytyy hepoja lisää...
Mites Ootko Porkkis saanu omas pelaamaan viime penkkipäivän jäliltä paremmin?
Omassa pakopesä osoittautunut ahtaammaksi mitä sen numeroiden mukaan pitäisi olla, joten ei ole lukemat parantuneet. Tilavamman pesän saatavuusongelmista ja muista projekteista johtuen ei ole tapahtunut mitään. Eiköhän sille kohta jotain jouda tekemään.
Kyllä se Nikon vanhasta se teho kaivettiin mitä se sillä kokoonpanolla ja valitulla ahtopaineella oli antamassa. Käytännössä eroa voidaan tehdä juuri kuumissa poikkeustilanteissa tai sitten tietysti vanhvemmilla sisuskaluilla voidaan hullutella ahtojenkin kanssa.
Comment