Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ja ne hinnat nousee jatkossakin jos me autoilijat ei siihen millään tavalla reagoida eikä käytetä halvimpia asemia.
Tuosta asiasta samaa mieltä. Valitettavasti katsastettavaa kalustoa on niin paljon, että kaikille asemille tuntuisi asiakkaita riittävän yllin kyllin. Kannattaa kuitenkin mahdollisuuksien mukaan äänestää jaloillaan.
Katsastin tänään Audin Q-katsastuksella Kuopiossa. 29 euroa maksoi katsastus ilman päästömittausta. Siistit ja viihtyisät tilat asiakkaille sekä asiakaslähtöinen ja ystävällinen palvelu. Suosittelen!
Paikallisella yksityisellä konttorilla tasan 50€ ilman päästömittausta, aika suolainen hinta. Toisaalta palvelu on aina ollut asiallista ja välillä jopa suorastaan nopeaa. Mitä nyt kaasupurkausvaloista ei löytynyt kuin vasta neljännen insinöörin toimesta oikeat merkinnät, siihen asti vaan pyöriteltiin päätä ja ihmeteltiin että "ompas kyllä tosi hyvä kuvio mut kun ei ole merkintöjä..."
Katsastus pysynyt edelleen kannattavana. Eikai tässä auta muuta kuin ryhtyä lakkoon, katsastuslakkoon. Uskoisin katsastuskonttorin löytyvän joka kylästä vaikka katsastuksen hinta olisi lailla määrätty vaikkapa 35e laaki. Toivottavasti katsastusmiehillä on vahva liitto että edes osa näistäkin kuluista jäisi Suomeen...
Rahaa jää Suomeen verojen ja palkkojen muodossa mutta voitot valuvat ulkomaille jos käyttää A-Katsastusta vai K1-Katsastajia. Itse käytän vain suomalaisessa omistuksessa olevia ja ketjuuntumattomia asemia.
Ihan kaunis ajatus ja tekisin itsekin niin, mutta yksityisiä katsastusasemia ei yksinkertaisesti ole kaikkialla järkevän matkan päässä. Outo juttu sinänsä, sillä noilla hinnoilla luulisi kilpailulle olevan tilaa.
Haminassa ja nykyään myös Karhulassa toimii Katsastus Kinnunen, joka on täysin itsenäinen yrittäjä. ei ole Korialtakaan (IMO) kohtuuton ajomatka kerran vuoteen. Oli seutukunnan edullisinkin, ainakin kesäkuussa, joskaan ei pääse halvaksi haukkumaan tätäkään paikkaa.
Ukko itse on pirun tarkka, mikä sinänsä on ihan hyvä asia, mutta erinäisten polttimoiden väristä en olisi halunnut joutua väittelemään.
Tarvitaan hieman viitseliäisyyttä, että ulkomaisessa omistuksessa olevien ketjujen duopoli saadaan nujerrettua. Itse tein myös sen päätöksen, että vastaisuudessa asioin ainoastaan suomalaisessa omistuksessa olevilla asemilla, vaikka se tarkoittaisi toiseen kaupunkiin ajamista.
Kiitti vinkistä, ei ollut ko. putiikki tiedossa. Kyllä sitä tosiaan voi tästä Karhulaan kerran vuoteen ajaa, jos niin voi edes hiukan "äänestää rahoillaan". Tuota pikkutarkkuutta ei voi muutenkaan oikein etukäteen tietää, vaikka asema olisi mikä, sillä se riippuu niin paljon kohdalle sattuvasta katsurista.
Täällä Kouvolassahan toimi aiemmin yksityinen katsastusasema Kouvolan Autokatsastus (Alakylässä), mutta nykyään sekin on kuulemma A-katsastuksen omistuksessa. Aika velmua touhua sinänsä, sillä A-katsastus on pitänyt omistussuhteen muutoksesta niin matalaa profiilia, ettei asiaa voi mistään päällepäin nähdä.
Täällä 75 euroa johon sisälty pakokaasutesti. Mahdollinen uusinta 21 euroa. Uudempiin autoon joihin joutuu tekee sen obd mittauksen vai mikä nyt oli niin menee yli 90 euron. Hinta kohillaan..
Tosiaan A-katsastus ei paljoa ole huudellut ostoistaan, lisäksi se on perustanutkin ihan toisella nimellä olevia konttoreita itse. Sen verran ilmeisesti on katsottu olevan asiakaskuntaa ketkä ei A-katsastukseen periaatteen vuoksi tule, että asia on kannattavaa.
Tosiaan A-katsastus ei paljoa ole huudellut ostoistaan, lisäksi se on perustanutkin ihan toisella nimellä olevia konttoreita itse. Sen verran ilmeisesti on katsottu olevan asiakaskuntaa ketkä ei A-katsastukseen periaatteen vuoksi tule, että asia on kannattavaa.
Tuon seikan takia pitäisi painostaa www.katsastushinnat.fi -palvelua ottamaan lisätiedoksi hinnan lisäksi aseman omistuspohjan. Kerran annoin aiheesta sinne palautetta varmaankin puoli vuotta sitten mutta mitään siihen ei vaivauduttu edes vastaamaan millään tavalla. Ehkä joukossa on voimaa?
Laitoin viestiä edellisen kirjoittajan innoittamana: Moi, Viitaten keskusteluun ao. linkissä, ehdotan myösklin, että laitatte näkyviin omistajan, jolloin voi helpommin kieltäytyä "tukemsata" A-katsatuksen tms, (ulkomaisten) yritysten voiton maksimointia! Linkki:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...800#post583800 Vastauksen sain parin tunnin kuluttua: Terve, Kiitos palautteesta. Ominaisuus on todennäköisesti tulossa syksyllä, mutta se koskee vain tietojaan itse päivittäviä asemia, joiden määrä kuitenkin lisääntyy koko ajan. Yrityksen omistuspohjan voi valita eri vaihtoehdoista, joita ovat alustavasti seuraavat: - aseman henkilökunta - suomalaiset, yksityishenkilöt - suomalaiset, muut - ulkomaalaisomistus Kommentteja? Voit antaa tämän vastauksen tiedoksi foorumille. terveisin Katsastushinnat.fi ylläpitäjät Että näin. Kannattaa siis "häiriköidä"... :-) Edit: Ei toi rivitys oikein toimi leikkaa/liimaa-teksteissä. Mutta kai tuosta selvää saa...
Viimeksi muokannut akku; 24.8.2009, 13:19.
Perustelu: kommetti oman kirjoituksen ulkoasuun
Parkanon autokatsastus:
Dieselpäästömittaus 36€
HA määräaikaiskatsastus 53€
HA muutoskatsastus, laaja 97€ Yhteensä 186€
Toki olisi kannattanut hakea päästömittaus muualta, mutta tuo muutoskatsastuksen hinta on jotain aivan järkyttävää. Renkaat ja alustasarja siis muutoskatsastettiin.
Ilmeisesti katsastaja kohtaista ajavatko quattron rullille vaiko eivät. Viimekerralla samalla asemalla kokeiltiin jarrut dynamometrillä, mutta nyt ei.
Pitäisi käydä näyttämässä audia jälkitarkastuksessa kun parista tukivarresta pomppasi. Puuttuvatko enää muihin vikoihin? Siis esim katsastuksen jälkeen ilmenneeseen abs-vikaan, vai odotanko suosiolla kun saan abs-boksin korjattuna takaisin?
Katsastushan pitäisi EU:ssa onnistua missä tahansa maassa. Ts. Virossa suoritettu määräaikaiskatsastus suomalaiselle autolle pitäisi eu-lainsäädännön mukaan päteä suomessa. Mutta DDR suomessa AKE & co. on onnistuneet luomaan EU:ssa laittoman menettelyn jossa suomalaiselle autolle vaaditaan suomalainen katsastus. Ei taida olla vielä EU-komissiosta tästä casesta vireillä juttua suomea vastaan? Joku kaunis päivä asia sinne ihan varmasti jonkun aktiivisen kansalaisen toimesta saatetaan ja arvata saattaa häviääkö valtio senkin casen...
vai odotanko suosiolla kun saan abs-boksin korjattuna takaisin?
Millos se pitäs viimestään saaha takas? Onko perjantai tai maanantai liian pitkä aika :) Tai riippuu tietty siitä, että miten nopeesti lähetät sen mulle.
Millos se pitäs viimestään saaha takas? Onko perjantai tai maanantai liian pitkä aika :) Tai riippuu tietty siitä, että miten nopeesti lähetät sen mulle.
Ei kiirusta, maanantaina kävin näyttämässä (oireili se jo ennen sitäkin, mutta sattui olemaan katsastuksen ajan vilkuttamatta ja nyt vilkuttaa lähes jatkuvasti) joten kuukausi ajoaikaa jäljellä.
Katsastushan pitäisi EU:ssa onnistua missä tahansa maassa. Ts. Virossa suoritettu määräaikaiskatsastus suomalaiselle autolle pitäisi eu-lainsäädännön mukaan päteä suomessa. Mutta DDR suomessa AKE & co. on onnistuneet luomaan EU:ssa laittoman menettelyn jossa suomalaiselle autolle vaaditaan suomalainen katsastus. Ei taida olla vielä EU-komissiosta tästä casesta vireillä juttua suomea vastaan? Joku kaunis päivä asia sinne ihan varmasti jonkun aktiivisen kansalaisen toimesta saatetaan ja arvata saattaa häviääkö valtio senkin casen...
Kannattaa lukea katsastusdirektiivi ja sen jälkeen sitten nostaa juttu. Jos vielä löytää perusteita jutun nostamiselle.
Tässä vielä lainaus I luvun 1. artiklasta jos ei jaksa muuten kahlata tuota direktiiviä läpi.
I LUKU Yleiset määräykset
1 artikla
1. Kussakin jäsenvaltiossa on suoritettava siinä valtiossa rekisteröidyille moottoriajoneuvoille sekä niiden perävaunuille ja puoliperävaunuille tämän direktiivin ja erityisesti sen liitteiden I ja II mukaiset määräaikaiset katsastukset.
Pitäisi käydä näyttämässä audia jälkitarkastuksessa kun parista tukivarresta pomppasi. Puuttuvatko enää muihin vikoihin? Siis esim katsastuksen jälkeen ilmenneeseen abs-vikaan, vai odotanko suosiolla kun saan abs-boksin korjattuna takaisin?
Jälkitarkastuksessa ei ole lupaa puuttua muihin kuin aiemmin löytyneisiin ja tarkastuskorttiin kirjattuihin vikoihin paitsi jos uusi vika on niin vakava että johtaa ajokieltoon.
Käytettynä maahantuodun kanssa pääsee rekisteröinnin yhteydessä vähän helpommalla, jos lähtömaan katsastus voimassa. Mutta milläs ne ulkomailla valvoo Suomalaisia veroja ja vakuutuksia?
Viimeksi muokannut panu; 4.9.2009, 09:29.
Perustelu: ajatuskatko viimehetken muotoilussa
Onks tosta jälkitarkastuksessa muihin vikoihin puuttumiseen jotain asiakirjaa eli mustaa paperilla?
Kävin näyttämässä yhtä tukivarttajälkinäytössä ja huomasi sitten jälki-xenonit ja kirjotti otteeseen että laittomat etuvalot 1kk aikaa vaihtaa. Itse katsastuskorttiin ei tullut niistä mitään, ainoastaan rekisteriotteeseen.
1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia.
2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56 §:n tai tämän asetuksen 12 §:n nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkastettava myös tällainen tarkastuskohde.
Tuossahan asetetaan konttorille velvollisuus tarkastaa myös muita kohteita, jos epäillän ajokiellon aiheuttavaa vikaa. Mitään mainintaa siitä, että ei saisi katsoa muuta ei taida olla. Auton täytyy ymmärtääkseni olla aina sellaisessa kunnossa, että se menisi katsastuksesta läpi.
Comment