2,5 V6 TDI tippi laatikolla varustettu a6 vm.´98. Eli pari viikkoo sit alkoi temmpuilu ja yhä jatkuu. Tippi lopetti vaihtamisen ja moottori meni "varatilaan", käytin vikakoodilukijalla ja se sanoi että vaihdelaatikon ohjausyksikkö rikki. No tilasin tästä AVK:lta käytetyn yksikön jonka sain tänään ja ei mitään muuttunu. Öljyt ja suodatin vaihdettu kuukausi sitten. Voisiko maffi tai vaikkapa dieselpumppu olla tähän syypää?? Onko kellään kokemuksia tästä niin olisin kiitollinen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 tiptronic laatikon ongelmia apua!
Collapse
X
-
Mikä se vikakoodi oli ? Onko moottorin vikakoodit luettu ?
Moottori voi laittaa vaihteiston vikatilaan:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69632
-
tämä paperi minkä ne tulosti mulle niin siinä lukee seuraavasti..
Vikapaikka Todennäköinen syy
18265 P1857 Moottorinohjaus-kuormitussingaali Moottorinohjaus- Vaihdelaatikon ohjausyksikkö
mikä vika tässä voisi olla? Ei varmaan vaihdelaatikon ohjausyksikkö kun ei muuttunut millään tavalla kun vaihdoin.Viimeksi muokannut 8866; 27.5.2009, 17:46. Perustelu: Yhdistin. Käytä muokkaa toimintoa ensikerralla.
Comment
-
Luitko edes tuon linkittämäni, minulla oli sama vikakoodi ja syynä oli ruiskutuspumppu. Oliko niitä moottorin koodeja luettu ?
Tehtaan tulkinta tuolle koodille ei ole ihan tuo mitä sinulle on kerrottu. Tuoltakin löytyy paremmat ohjeet:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/18265/P1857/006231
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Fault Code(s) stored in Engine Control Unit (ECU)
Possible Solutions
Check Engine Control Unit for Fault Code(s)
Comment
-
Se, että lykkää sinistä ja käynnistyy huonosti, viittaa kyllä suoraan ajotuksen olevan pielessä.
Se kohalleen niin oletettavasti rupeaa toimimaan.
Siis Maffista tuli myös vikakoodi? Sillon taitaa olla Maf jo aika sökönä jos rupee vikakoodiakin lykkäämään. Tehotkin saattaa olla hieman hukassa.
Comment
-
kävin tuossa laittamassa pumpun ajoitukset kohilleen, mutta ei auttanut ja maffi on kunnossa. Eli nyt menee pumppu vaihtoon, ei rupee olla muita vaihtoehtoja.
Ostin tässä vag-comin ebayn kautta, mutta tietääkö kukaan pitääkö tämä ohjelma rekisteröidä että saa sen toimimaan?? kaikki ohjelmat tässä ei toimi ennenkuin rekisteröi ja maksaa sen 70€. Vai löytyykö muita vaihtoehtoja?
Comment
-
lähtee lämpimänä pikkasen huonosti käyntiin minun mielestä, ei lähe ihan avainta näyttämällä käyntiin.
Oisko suuttimet?? tai sitten ilmaa jostain imee...suotimen päällä oleva venttiili poistettu ja uudet paluuletkut laitettu suuttimien väliin, ja vielä ylimääräinen pa pumppu laitettu tankin viereen joka pukkaa 0,3 baaria.. ei tuu viisaaks tän audin kans.
Comment
-
Hehkut on vaihettu, laiton bosch:it. eihän se hehkutakaan tälläisellä kelillä... eilen tuli kokeiltua yks juttu... otin apuvirtaa toisesta autosta startattaessa ja hups autohan oli käynnissä avainta näyttämällä..eli eli huono akku luultavasti, koska moottori menee aika hitasati ympäri omalla virralla.
Voiko tuon ajoituksen laittaa sinne 4 asteen nirkkiin vai meneekö liikaiseksi?
Comment
-
Vanha vitoskone rupesi viime talvena käynnistymään paremmin, kun vaihtoi uuden akun. Meikäläisen vanha akku löysi uuden kodin naapurin 1.8T-passatin pannuhuoneesta, jossa palvelee oikein hyvin vielä tänäpäivänäkin.
Ajoituksen tarkistus käy kätevimmin TDI-Timing -työkalulla. Tarvit vaan rekisteröidyn VAG-Comin.
Comment
-
Kiitos tästä avusta.. Mutta yhtä asiaa en vieläkään tajua, miks tää ei lähe kunnolla käyntiin lämpimänä ja joskus kylmänäkin..? joskus pörähtää heti käyntiin.. vai onko tuon ajoituksen oltava ihan JUST kohallaan toimiakseen.
Ei oo kovin paljon näiden dieseleiden kans tultu työtä tehty...mutta mutta....tässähän sitä oppii nyt kokoajan.
Comment
-
Kaivan vanhan topikin esiin kun se tuli googlesta vastaan.
Hommattiin tossa jonkun aikaa sitten käyttikseksi -99 2,5tdi A6 ja nyt siitä on ruvennu menemään toisinaan laatikko vikatilaan. Kävin koodit lukemassa ja anto pelkästään tuon p1857:an.
Jotain mitä googlesta löyty niin oon kattonu ettei laatikon ohjausboxi oo kostea sisältä ja olen vaihtanut maffin. Seuraava rasti toi ruiskutuspumppu vai oisko muita hyviä ideoita mistä lähteä vikaa kaivamaan?
Comment
Comment