Eli kun profiilin autolla lähtee esim ohitukseen vitosella ja tulee huippuvääntö kehiin, Nii perästä tuntuu ja kuuluu kumea jurina. Täytin kesällä perän kumityynyn sika bondilla. Olis tosi äänekäs ja kova. Luulin sen johtuvan siitä. Nyt öjynvaihdon yhteydessä kaivelin sitä taas puhtaaks ja "keveteli". pikkase autto mut ei kokonaan. Kysymys kuuluu: juriseeko torsen vai pohjaako vauhtipyörä? Auto on lastutettu karalalla kesällä ja ajettu 145 tkm...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a4 quattro jyrisee
Collapse
X
-
-
Tuleeko varmasti perästä?
Minulla tulee myös aika mahdoton jurina kun väännättää järjettömällä tavalla kutosella. Luulen että se johtuu kardaanin tukilaakerista joka päästää sen värisemään. Laakeri on aika finaalissa (kuulee äänestä) ja kumi löysä. Pitäis vaihtaa, muttei ole jaksanut kun odotan taas koneen irroitusta ja siinähän se menis näppärästi samalla...
Comment
-
Minullakin jyrisee tai oikeastaan tärisee. Pahiten tärisee kylmänä kun ajaa reilua 60. Tärinä pysyy vaikka painaa kytkimen pohjaan tai vaihde vapaalle.
Välillä tuntuu että tärinä häviää tai vaimenee kun autolla on ajanut jonkin aikaa.
Kuormittamisella ei vaikutusta.
Ja oikeastaan mitään ääntä ei kuulu, auto vaan tärisee...
Itse olen veikannut sitä kardaanin tukilaakeria, mutta vielä en ole kerennyt ryömiä auton alle ihmettelemään.
Onko kenelläkään ollu vastaavaa?
Comment
-
Mulla tehny Kermoran reissun jälkeen samaa. Tärisee täydellä kaasulla aika mukavasti. Mutta tekee läpi kierrosalueen, eli ei pelkästään huippu väännöillä. Semmonen matala jurina. Tätä ennen tutisi pienillä vaihteilla, mut enää ei ainakaan niin voimakkaasti. Luulin että olisi ollut kardaanin tukilaakerista, mut tänään sen vaihdoin ja ei auttanut. Eli vissiin kaksoismassa mullakin...? Liekkö muilla koskaan samaa tärinää ollut 5urpojen kaksoismassoissa. En ainakaan yhtään vanhaa topiccia aiheesta bongannut.Viimeksi muokannut VilleP; 1.10.2008, 12:06.
Comment
-
Lehtonen250
Vauhtipyörää epäilen minäkin mersuissa samaa vikaa...
varsinkin järjetön alavääntö aiheuttaa vauhtipyörän resonointia ja jos kaksmassa pyörä niin massat rapisoo pikkuhiljaa pois ja resonointi todennäköisesti voimistuu ja ääni muuttuu huomattavasti terävämmäksi. mahtaakohan audeissa olla kardaanin ja perän välissä niinsanottu rättinivel? jos on niin lähtisin kyllä sitä tutkimaan ensin, sillä jos karalan
ohjelmoima auto niin on kyllä varmasti ottanut tämän vääntö/resoluutio alueen huomioon mene ja tiedä sitten....
Comment
-
No niin selvisi tuokin. Ei ollut kaksoismassa, onneks. Vaihdoin talvirenkaat ja jurina hävisi. Syynä oli etu- ja takarenkaiden liian suuri koko ero, josta syystä torsen tai sit perä juris vastaan. Molemmilla akselilla oli 225/40 kumit, mut takana uudet ja edessä käytetyt, ja viel eri merkkiset, niin koko ero oli liian iso. En mitannut palkonko mut silmämääräisesti halkaisija eroa oli 15-20mm.
Oli muuten aika mukava ajaa tuolla rengastuksella. Voimaa torsen siirsi huomattavasti enemmän taka-akselille kuin normaalisti, eli perä lähti sladiin suht helposti kostealla asfaltilla:)
Comment
Comment