Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupe quattro 2.3 10v tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • coupe quattro 2.3 10v tyhjäkäynti

    eli nyt on quattro hommattu mut muutama vika ilmeni heti
    tyhjäkäynti on lämpösenä aika kova 1200rpm
    sitten hieman viilenneenä n1000rpm
    ja sitten suurin ongelma: 5 vaihteella lähdettäessä ohittamaan ja kun kierrokset nousee yli 3000 eli alkaa tulla kunnol vedolle niin alkaa ihan kuin kytkin luistamaan ja samalla kuuluu sellainen ääni kuin vetarit naksus eli kysyisinkin nyt onko tuos nelivedos jotain kitkalevyjä josta ääni vois tulla vai onko luistaminen mahdollista vain kytkimestä+

    #2
    Nakuttaa? Perusennakkoa jos on kovin paljon, nostaa se tyhjäkäyntiä ja aiheuttaa nakutusta kuormalla. Tarkasta sytytysennakko.

    Comment


    • #3
      mikähän tollases on ennakko? ja pitääkö nypätä jotain johtoa irti et saa säädettyä.
      entäs toi luistaminen voiko neliveto itsessään luistaa? luistamista ei tapahdu kuin 5 vaihteella,yritin vedättää muillakin vaihteilla mutta en havainnut luistamista.tyhmiä kysymyksiä mut en ole perehtynyt vielä tuohon audin nelivetoon yhtään ja koska en tiedä niin ajattelin että se vois olla mahdollista

      Comment


        #4
        Perusennakko säädetään virranjakajaa kiertämällä. Paljonko ennakko sitten on , en muista. Kävin ammattilaisella säädättämässä aikoinaan. Nelivedossa ei ole mitään luistavaa osaa, paitsi tietysti kytkin.

        Comment


          #5
          Olisikohan se sama kaikissa 10v vitosvapareissa eli 800rpm:ssä (perustyhjäkäynti pitäisi olla 800rpm) alipaineiden kera 18°.

          Comment


            #6
            Perusennakko

            mikähän tollases on ennakko?
            15 raatia @ 720-860 rpm. Osaiskohan antaa vikakoodia nakutunnistimesta? (2142 ^ 2141)

            Comment


              #7
              Jos on täysin mykkä, niin pitäisi tulla vikakoodi. En tiedä sitten jos satunainen singnaali...

              Comment


              • #8
                mites toi isv vaikuttaa tohon tyhjäkäyntiin? jostain syystä jos kierrokset meinaa tippua alle 1000rpm niin joku ohjaus nostaa tyhjäkäynnin 1200 välillä 1400 ja kylmänä kone käy 1000rpm mut kun kone lämpiää niin kierrokset nousee tuonne 1200rpm eli toimii hiukan väärinpäin:)

                Comment


                  #9
                  Kylmänä varmaan otetaan vähän ennakkoa pois. Mittaa/säädä ne ennakot nyt ihan ensimmäiseksi.

                  Comment


                    #10
                    Ennakkosäädön jälkeen voisi ehdottaa, että kiristäisit imuletkut. Tuohan saattaisi kuulostaa hyvinkin vuodolta varsinkin ISV:ltä lähtevien letkujen liitoksissa.

                    Samantapaista tuli puitua tuossa taannoin.

                    Comment


                    • #11
                      no niin eli imuvuodot tuli tarkistettua ei ollut mut sit toi ennakon säätö en löydä mistään merkkejä eli missä on ennakko merkit? onko ne vauhtipyöräs kun siivapyöräs niitä ei näkynyt

                      Comment


                        #12
                        Vauhtipyörästä löytyy.

                        Comment


                        • #13
                          no niin ennakko oli ihan kohillaan mahtaako tos olla diaknostiikka pistoketta? en löytänyt ainakaan konehuoneesta sulakerasiasta mitään siihen viittaavaa vai olisko jossain muualla?
                          entäs mikä anturi on ylävesiletkun alapuolella ihan koneen kyljessä,yläpuolella on toinen anturi. oli hiukan sen näköinen et taitaa mennä vaihtoon,mietin vaan et mikä se on ja voisko tyhjäkäynti johtua siitä. täytyy myöntää et en ole aiemmin vastaavaan ongelmaan missään törmännyt et kylmänä auto käy nyt n.900rpm niin kauan et kone on melkein 90`astetta ja sit nostaa kierrokset lähes saman tien tonne 1300rpm.

                          Comment


                            #14
                            Diagnostiikkapistoke

                            Joskus diagnostiikkajohdot on vedetty konepellin avauskahvan viereen jalkatilaan.

                            Valokynällä saa helposti tarkastettua koodit: Jos on kaksi pistoketta, niin kynän toinen pää mustan pistokkeen ylempään napaan eli plussaan ja toinen toisen pistokkeen luultavasti ainoaan napaan, josta ECU morsettaa hetki sen jälkeen, kun olet käyttänyt sulaketta bensapumpun releen päällä olevassa paikassa.

                            En ota vastuuta mutta ohessa aiheeseen liittyen linkki!
                            Ja vielä grattis jassolle tästä
                            Viimeksi muokannut JonasK; 14.12.2007, 20:04. Perustelu: Lisätty hyyberlinkki

                            Comment


                            • #15
                              no niin vihdoinkin vikakoodit saatu luettua valokynällä ja antoi tämmöiset koodit
                              2312 coolant temperature sensor missä sijaitsee?
                              2341 oxygen sensor(o2) at control limit
                              2342 oxygen sensor control-no signal lamdassa piuhat kiinni mistä hakea vikaa?

                              kiitos jo kaikille tähän mennessä auttaneille

                              Comment


                                #16
                                Onko tietoo että onko lambdaa koskaan vaihdettu? Kulutus tavaraa.

                                Comment


                                • #17
                                  millainen lambda tähän sopii? bosch?

                                  Comment


                                    #18
                                    Eikai niitä muun merkkisiä kannata harkitakkaan.

                                    Tuolta voi haeskella:
                                    http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/

                                    Ja tuolla jotain taulukkoa, jos ei tykkää tuota e-catia käyttää:
                                    http://www.lambdasensor.com/main/mcat.htm

                                    Comment


                                    • #19
                                      nyt on lambda vaihdettu,ei mitään vaikutusta. tyhjäkäynti edelleen korkea eli seuraavaksi vaihdetaan toi coolant temperature sensor.
                                      ei kellään sattus sellaista olemaan ylimääräisenä :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        no niin jotain edistystä :) korkea tyhjäkäynti johtui jarrutehostimesta eli luultavasti kalvo rikki,olen luultavasti aiemmin unohtanut tarkistaa ton tehostimen. eli tehostin vaihtoon :(
                                        mahtaako olla hinnakas? käyköhän jostain muusta mallista toi tehostin.
                                        monitoimi anturin kerkesin jo ostamaan mut en kerinnyt vaihtamaan,no onpahan valmiin jos joskus hajoo tai mistä sen tietää vaikka oliskin rikki,vikakoodinhan antoi tolle anturillekin mut sama vika koodi antaan mahdollisen imuilma vuodon myös.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Löysitkö jo tuon aiemmin kaipaileman "2312 coolant temperature sensor" anturin paikan?
                                          Omassa nimittäin sama vikakoodi ja ainakin kolme lämpötila-anturia löytyy.

                                          Comment


                                          • #22
                                            jep anturi sijaitsee ainakin omassa koneen etupäässä olevan vesiletkun alapuolella

                                            unohtui mainita tosta tehostimesta vielä sen verran et vanhasta oli stefa haljennut ja painunut osittain sisään eli muuten ehjä mut stefa rikki että sillalailla:)
                                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 3.3.2008, 14:49. Perustelu: Yhdistetty.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X