Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin 1000W ja pumppu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jos se lohko kerran siellä jo on niin eihän sitä pois kannata riisua, sähkö nyt ei niin kallista ole vrt polttoaineella esilämmitys.
    Lisäksi se on vielä todennäköisesti öljyä lämmittämässä, niin tulee vähän molempi parempi sitten. Ihmeisiin nuo lohkon kyljessä olevat ei tietysti pysty.

    Comment


    • Aika ylhäällä se on lohkossa se vastus, ei niinkään öljypohjaan yllä vaan säteileehän se toki jonnekki asti. Haarotuksen voi toteuttaa helposti haarottimalla olemassa olevasta tuplahaarasta toisella. Toki rasittaahan se siihen tulevan kaapelin virransyöttökestävyyttä. Pitää kokeilla.

      Comment


      • No joo, eipä se siellä tosiaan sitten öljyjä lämmittele. Kannattaahan sitä kokeilla tosiaan, onhan niille kaapeleille joku maksimivirta annettu mitä kestävät. Parissa Defalaisessa ollut omassa lähipiirissä ongelmia kontaktien kanssa y-haaroissa ja puskurin pistokkeessa. Suurin syy tosin lienee ikä ja väljistyneet liitokset, seurauksena liitäntöjen lämpenemistä ja vikavirtojen laukeamisia.

        Comment


        • Tarkoitat varmaankin automaattisulakkeita, vai pääseekö ne muka vuotamaan verkkojännitteen auton runkoon?

          Comment


          • Kyllä noista tolpista vikavirrat on tahtoneet kulahtaneen Defan kanssa paukkua. Parissa paikassa kyseisellä tuli testattua, sulaketta en niinkään muista saaneeni pimeäksi paitsi suurella kuormalla.

            Edit: kenties jotain rähmää pistokkeessa niin pääsee osa virrasta hyppäämään maajohtimeen?

            Comment


              Tai maassa makaava vanha verkkovirtajohto? Uudessa Bilteman johdossa (on muuten hyvää kumikaapelia) lukee käyttöohjeessa että sitä ei saa missään tilanteessa laskea maahan. Tai ei siis ehdotonta kieltoa mutta jotain tuon suuntaista siinä lukee.

              Comment


              • Tilasin tiguania varten tämän. Aika näyttää onko kuinka kestävä. https://www.ebay.de/itm/Standheizung...8AAOSwRDtZ22qJ

                Comment


                • Kukaan asentanut ASN 3.0 bensan konehuoneeseen nuita lämmittimiä ja mihin olette laittaneet?
                  Luin että moni asentanut akkukaukalossa lämppärin letkuihin siihen jarrusäiliön ja akun väliin.
                  ASN letkut ainakin siinä niin paksut ettei tuo oma siihen mene.
                  Voisiko ajatella että laittaa paisuntasäiliölle tulevaan yläletkuun kiinni?
                  Kyseessä siis 1500W omalla kiertovesipumpulla oleva lämmitin ja paikka olisi mitä sopivin tilan ja letkun halkaisian kannalta.
                  Viimeksi muokannut JHMK; 5.3.2018, 17:37.

                  Comment


                  • Alvadi myy kanssa tota tavaraa,eikä oo hinnankiroissa.

                    Comment


                    • Tuo ebay setti on asiallisen näköinen paketti. Itse lämmitin näyttää samalta mitä muillakin myynnissä. Kyseinen malli on ollut aika heikko kestoltaan mutta muuten toimiva ja tehokas.

                      Comment


                      • Toistaiseksi toiminu tuo ebay thermo teufel ATO One 1100W lämmitin niinkun pitää. Ei ole hijaisemmasta päästä tuo melko hurinaa pitää. Vaakatasoon pitää tuo asentaa niin joutui letkujen kanssa vähän säätää.
                        https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...475f07d58d.jpg
                        Viimeksi muokannut To87; 17.12.2018, 10:32. Perustelu: Kuva linkiksi.

                        Comment


                        • Osa oli ilmeisesti hankkinut TT-Thermon KLD2 versioita keväällä.
                          Löytyisikö tästä uudemmasta mallista jo kokemuksia?

                          netistä kaivelin hintoja Defan ja Calixin vastaavanlaisista kokoonpanoista
                          Defa (letkulämmitin) 1000W + kiertovesipumppu (sis.virtalähteen) 378,90 €
                          Calix (letkulämmitin) 1000W + kiertovesipumppu (sis.virtalähteen) 353,72 €

                          Comment


                          • Tästä ketjusta tulikin samalla mieleen että en ole opelissa olevaa kld mallia kokeillu toimiiko vielä.
                            Tälläinen 500w defan pötkylä lämmitin tuli vastaan. https://www.ikh.fi/fi/defa-lohkolamm...c-19mm-d412763

                            Comment


                            • Reilun vuoden ollut tuo 1kW kld2 versio, toistaiseksi toiminut (kop kop).

                              Comment


                              • Kommenttina tähän väliin, että 1. sukupolven 1,5 kW TT-thermo ryhtyi yhden käyttövuoden jälkeen laukomaan keväällä vikavirtasuojaa ja myöhemmin kesällä vuotamaan niin, että sai lisätä nestettä parin viikon välein. Piti ottaa siis pois.

                                Oli asennettu B8:ssa tuulilasin eteen koteloon, eli järjestelmässä ylös, mutta oli kyllä ilmattu hyvin ja neste kiersi. Käytetty myös säännöllisesti.

                                Comment


                                • Olisko jollain kuvaa laittaa tt-thermosta b8 3.0tdi:ssä kiinnitettynä? Kattelin että tuulilasin alla hantin puolella olisi paljon tilaa. Ohjeet myös asennuspaikasta ovat tervetulleita.

                                  Comment


                                    "Etsi tästä aiheesta"-painike kertoo mm. että ketjun sivulla 4 on pari kuvaa B8 asennuksesta.

                                    Comment


                                    • Asensin B7 BWE calixin re480 letkulämmittimen. Hyvin pelaa pistorasiassa, missä ei ole vikavirtasuojaa. Jos vikavirtakytkimen takana oleva pistorasia, vikavirta paukahtaa heti pois päältä. 93 ohm näyttää vastus, koitettu eri panssarikaapeleilla sun muilla. Oisko tuonne nyt päässyt väärälle puolelle vettä? Koko järjestelmä oli tyhjä kun tuo asennettiin ja hyvin pelaa ei-vikavirtasuojatusta pistorasiasta. Lieneekö helpoin vaan ottaa vastus pois ja hakea uusi o-rengas, jos se falskaa.

                                      Ehkä ois pitänyt ostaa se defa.

                                      Comment


                                        Aina vastukset jonkin verran "vuotaa". Ei saunan kiukaita tai sähköpattereita sun muita koskaan laiteta vikavirran taakse.

                                        Comment


                                          Mulla kulahtanut kaapeli ja jää/vesi aiheutti tuollasta.
                                          Enään ei vikavirta tai sulake naksahda, vaikka on yhdessä autossa tt-thermi, sisälämmitin ja akkulaturi yhdistelmä.

                                          Toisessa rasiassa vikaa tosin aiheutti paska ledilamppu.

                                          Comment


                                            Esim. lattialämmityksiä, saattolämmityksiä yms. kyllä laitetaan nykyään vikavirtasuojakytkimen taakse, ja ulkopistorasioissa (autonlämmitystolpat mukaan luettuna) noita on käytetty jo vaikka kuinka kauan. Ehjä lämmitin kyllä toimii myös vikavirtasuojan takana.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                              Aina vastukset jonkin verran "vuotaa". Ei saunan kiukaita tai sähköpattereita sun muita koskaan laiteta vikavirran taakse.
                                              Ei niitä sen takia jätetä laittamatta vikiksen taakse. Ne ei tarvi vaan semmoista. Toinen on puolikiinteä ja sähköpatterit on kaksoiseristettyjä. Molemmat voi hyvin olla vikavirtasuojan takana, eikä ehjinä laukee. Joskus tt--thermon purin niin en semmoista laittais kuin autoon josta pitää saada vakuutuksista rahat pois.

                                              Comment


                                              • 93 ohmia kuulostaa kyllä jo aika rajulta maasululta. Tuollaisen 30mA vikiksen laukaisuun riittää noin 7kOhm vastus suojamaahan, tässä kyseisessä tapauksessa virtaa vuotaa laskennallisesti läpi jo 2.5 ampeeria... Lähtisin kyllä purkamaan tuon lämmittimen pois ja uutta tilalle ennenkuin lahoaa totaalisesti käsiin.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja AkseliPorakorpi Näytä viesti
                                                  Asensin B7 BWE calixin re480 letkulämmittimen. Hyvin pelaa pistorasiassa, missä ei ole vikavirtasuojaa. Jos vikavirtakytkimen takana oleva pistorasia, vikavirta paukahtaa heti pois päältä. 93 ohm näyttää vastus
                                                  Tuossa puhuttiin vastuksen ohmeista, ei maadoituksen ja vastuksen välisestä. Kannattaisi mitata maadoituksen ja vastuksen väliltä ohmit, niin saa käsityksen vuotaako kuinka paljon maihin. Kannattaa mitata myös kaapelit erikseen.

                                                  Comment


                                                  • Kaikki kaapelit on uusia, hankala kuvitella että ne olisi jo valmiiksi rikki, varsinkin kun on koitettu kahta eri kaapealia, defa-calix muuntimen kanssa defan kaapelia jne. Ehkä mittaan vastuksen ja maan välin. Mitä sieltä pitäisi olla ja mitä tuossa voi olla tehtävissä, mikäli siellä on jotain.

                                                    Comment


                                                    • Kotivehkeissä hyvä eristysvastus on noin yhden megaohmin luokkaa, mutta kuten yllä kirjoitin, noin 8 kilo-ohmia ei vielä riitä yksinään laukomaan perus vikistä. Sulla todnäk. jotain alle 7 kilon luokkaa jos kerran räpsyy. Sitä eristysvastusta on myös vähän paha mitata perus yleismittarin antamalla 9 voltin jännitteellä, tarvittaisiin ammattivehje jolla saadaan puskettua 500 volttia millä normaalisti noita koestellaan.

                                                      Tahtoo siis sanoa että tulos voi näyttää ihan hyvältä jos mitataan 10 voltilla, mutta jos jännitettä nostetaan 500 volttiin niin se saattaakin jo hypätä jotain oikopolkua ja antaa ihan eri mittaustuloksen. (Sieltä töpselistä kun tulee joka 1/25 sekunti noin 330 volttia huippuarvona)
                                                      Viimeksi muokannut Jultsu_; 2.12.2018, 17:43.

                                                      Comment


                                                      • Jotakin siitä lämppäristä on rikki, koska polttaa vikavirtaa, mutta vastus on ehjä kun lämpeää vikavirrattomassa sähkössä. Otanko yhteyttä myyjäliikkeeseen vai mitä, en ajatellut 60e lämmittimen takia ostaa eritysvastusmittaria.

                                                        Comment


                                                        • Ehdottomasti yhteys myyjään jos suomesta hankittu ja ostohetkestä ei ole kulunut useita vuosia.

                                                          Comment


                                                          • Syyskuussa ostettu. Pitääpä laittaa myyjälle viestiä. Outoa kyllä että heti paskana.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Ville.P Näytä viesti
                                                              Kylläpä se 1500w Defan liitännällä nippanappa mahtuu B8 3.0tdi kylkeen. Aluksi näytti todella ahtaalle ja hankalalle, mutta menikin ihan mukavasti.
                                                              Missäs letkuissa tää mahtaa olla kiinni? ja onko todettu toimivaksi paikaksi?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X